Ondertussen ergens in Twente...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

FC Twente gaat nu een nieuw plan van aanpak schrijven. Volgens mij is dat wel gebaseerd op realisme, omdat V/d Belt behoorlijk kritisch is ten opzichte van hetgeen er is gebeurd daar. Dat moet voor die club voldoende zijn om het doemscenario buiten de deur te houden.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ik denk dat Twente met v/d Belt ook goede man heeft aangesteld, komt op mij realistisch over en durft de vinger op de zere plek te leggen. Ik ben alleen benieuwd of hij zelf ook blij is met zijn overstap.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ebiede schreef: Ik meende te hebben gelezen dat je na drie keer punten aftrek de licentie kwijt raakt.
Dat is juist. Er was al een nieuw (herstel-)plan geschreven en gepresenteerd, maar ook dat was te optimistisch gesteld aangezien er nu nog steeds geen verbetering is t.o.v. het vorige meetpunt. Vandaar opnieuw de puntenmindering vandaag, en, dat V/d Belt er nu als een olifant in een porseleinkast doorheen gaat. De harde maatregelen van vandaag zullen niet de laatste zijn.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Hij voelt zich natuurlijk ook in de zeik genomen, maar het feit dat hij zich direct strijdbaar opstelt en inderdaad de vinger op de zere plek durft te leggen, zegt veel over hem. Iedereen daar snakt volgens mij naar realisme, dus wat dat betreft is hij wel de juiste man.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dat is precies de reden dat er nu inderdaad keihard gesaneerd wordt. Deze zomer maar eens flink de bezem door die selectie halen, dan weten ze ook weer waar ze aan toe zijn de komende jaren. Wij hebben gelukkig al wat meer zuur gehad en zijn in de wederopbouw fase waar Twente nog in de neergaande spiraal zit. Uiteindelijk zie je het bij elke club die de top 3 wil aanvallen, het ontbreekt aan achterland, statuur, grootheid van de club om dit structureel vol te houden. Vitesse, AZ, Heerenveen, Twente, allemaal hebben ze het geprobeerd en daarna de tering naar de nering moeten zetten.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:Uiteindelijk zie je het bij elke club die de top 3 wil aanvallen, het ontbreekt aan achterland, statuur, grootheid van de club om dit structureel vol te houden.
En toch had Twente zeker kans gehad aangezien ze op de goede weg waren. Ze hebben alleen te fors afgelost op de lening voor het stadion, absurde salarissen betaald, en een onrealistisch tijdspad gekozen. Kortom, allesbehalve voorzichtig wat één van de grondbeginselen van verstandig financieel beleid is.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Fc Twente ontslaat 18 mensen, met name de scouting krijgt klappen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries88' schreef:FC Twente gaat nu een nieuw plan van aanpak schrijven.
Ís dat niet al geschreven, gekeurd door de accountant en ingeleverd bij de KNVB?
“Bij een volgende misstap komt onze licentie serieus in gevaar. Ook daarom is het goed dat we een nieuw plan van aanpak hebben geschreven en dit, na controle van de accountant, inmiddels hebben ingediend. Deze ligt momenteel ter goedkeuring bij de KNVB.”

Als ik het goed heb kunnen ze nog één keer puntenaftrek krijgen en is het daarna gebeurd met de proflicentie?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ze hebben nu een nieuw plan van aanpak ingediend, waarmee ze het wat realistischer kunnen aanpakken, dus ik zie ze voorlopig niet meer puntenaftrek krijgen. Zal de KNVB overigens ook niet zomaar laten gebeuren, want je wil als voetbalbond niet een club als FC Twente kwijtraken. En dat zou trouwens niemand moeten willen, dus ik vond de opmerking van Henk de Jong ook wel terecht, dat leedvermaak in deze niet juist is.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:dat leedvermaak in deze niet juist is.
Top op bepaalde hoogte, of in FCT haar geval diepte, is leedvermaak best aardig.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat plan van aanpak is inmiddels inderdaad ingediend. Volgens Van den Belt is uitgegaan van een pessimistisch scenario, namelijk dat FC Twente pas op het laatste moment categorie 1 verlaat. In het voorgaande plan moest dat allemaal binnen acht maanden gebeuren en omdat dat veel te positief was ingericht, werd er niet aan voldaan en zijn er dus punten in mindering gebracht. Van den Belt heeft wel aangegeven dat het doel blijft om zo snel mogelijk onder de curatele uit te komen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik hoorde gister nog het nieuws dat de gemeente aldaar er ook in zit met een bedrag van rond de 17 miljoen euro !
Je vraagt je ook af hoe die in de praatjes van Munsterman zijn getrapt. Een van de volgende stappen is dat de club samen met de gemeente een "gesprek" aan gaan binnenkort met de bank.
Samen maken we de club sterk.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Bij alle ellende van FC Twente vraag ik me af: hebben we alle centen voor Zyech al ontvangen?
Wéér uit!!!!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Beetle schreef:Bij alle ellende van FC Twente vraag ik me af: hebben we alle centen voor Zyech al ontvangen?
Anders Zyech maar weer terughalen wegens wanbetaling!
Kunnen we m nog een keer verkopen :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Beetle schreef:Bij alle ellende van FC Twente vraag ik me af: hebben we alle centen voor Zyech al ontvangen?
Een poos geleden werd in de media kenbaar gemaakt dat er nog geen betalingstermijn de mist in is gegaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik hoorde vandaag van een bron uit het Tukkerse dat miljardair Dik Wessels mogelijk gaat investeren in Fc Luchtkasteel. De man van Volker-Wessels is miljardair (geschat vermogen 2,1) en als het waar is zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij meer geld in de club gaat steken als het zelf ook in financiele problemen verkerende XXimo. Maar daarvoor zal hij vast ook iets van zeggenschap willen hebben. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mackan68 schreef:Ik hoorde vandaag van een bron uit het Tukkerse dat miljardair Dik Wessels mogelijk gaat investeren in Fc Luchtkasteel. De man van Volker-Wessels is miljardair (geschat vermogen 2,1) en als het waar is zou het zomaar zo kunnen zijn dat hij meer geld in de club gaat steken als het zelf ook in financiele problemen verkerende XXimo. Maar daarvoor zal hij vast ook iets van zeggenschap willen hebben. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen....
En niet een beetje meer. Hij wil er 35 miljoen in steken, maar dan moet geloof ik het bestuur, de technische staf en de RVC opstappen..
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ja en daarvan hebben ook mensen zelf geïnvesteerd, in spelers, in de club of in allebei. Die zie ik dus niet zomaar opstappen. Overigens is een som geld leuk, maar het gaat om een structureel sluitende begroting.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Ja en daarvan hebben ook mensen zelf geïnvesteerd, in spelers, in de club of in allebei. Die zie ik dus niet zomaar opstappen. Overigens is een som geld leuk, maar het gaat om een structureel sluitende begroting.
Dik is overigens de broer van de oudvoorzitter, die voor Joop aan de macht was. De man doet het verhaal echter af als ' broodje aap'. Als de RVC niet opstapt zal hij waarschijnlijk niet meer in de club investeren dan dat hij nu wellicht al doet. Die club heeft zichzelf in een behoorlijke wurggreep gewerkt. Zittende RVC leden die een financieel belang hebben en eigenlijk helemaal niet kunnen opstappen. Hoop op een snellere oplossing dan 2 jaar is er dus niet.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

de club is dus dan niet van een bel chinees of Rus of Sjeik maar een Rijssenaar oet twente.
Hier heb ik geen woorden voor
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Zie je wel? Genee vertelt net dat we nog beuren moeten voor Zyech. En dan wil Twente hem verkopen??! Hoe werkt zoiets? Hoe kan Twente een speler verkopen waarvan ze niet 100% eigenaar van zijn?
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Alles in de uitverkoop bij Fc Twente en dan maar hopen dat ze niet toch failliet gaan, want dan krijgen we die laatste termijnen zeker niet.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

We kunnen Ziyech wel weer terug kopen. Die lui in Enschede hebben toch geld nodig :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Wij ook! :lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef:Alles in de uitverkoop bij Fc Twente en dan maar hopen dat ze niet toch failliet gaan, want dan krijgen we die laatste termijnen zeker niet.
Twente is afgegleden van Tukker Terror naar Tukker Error. Die gaan nog vervelende tijden beleven...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

feanryp23 schreef:Wij ook! :lol:
Helaas waar. Ook wij houden elk jaar uitverkoop om maar liquide te blijven. Ook al is het niet dramatisch, toch punt van zorg op het moment dat je geen spelers meer hebt die nog iets opleveren. Gelukkig vind de scouting keer op keer pareltjes en hebben we een sublieme jeugdopleiding.

Bij Fc Twente zal zo' n uitloop van spelers zijn deze zomer die zijn weerga niet zal kennen :lol: Het salarishuis is daar onhoudbaar en elke dure speler zal men willen verkopen en zal moeten worden vervangen door goedkopere spelers die niet meer zware salariseisen kunnen hebben. Er zal denk ik ook daar een salarisplafond ingevoerd gaan worden. Tegelijk hebben ze ook de scouting al wegbezuinigd. Man, man, wat een dramatisch verval.
Samen maken we de club sterk.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ze kunnen straks helemaal opnieuw beginnen als provincieclub, met alle gevolgen van dien. Middelmatige spelers die afhankelijk zijn van een uitblinker die de kar trekt en meestal binnen een jaar vertrokken is, afnemende belangstelling bij zowel sponsoren als supporters (en dus lege plekken), hoge verwachtingspatronen waaraan de club bij lange na niet kan voldoen. Wat zullen die mensen snakken naar de tijden met N'Kufo, in het Arke-stadion, met Zwanenburg op het shirt...
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

Natuurlijk enorme bezuinigingen en leegloop.
Maar als ik het goed begrijp is de begroting voor volgend jaar naar beneden bijgesteld naar 36 miljoen. Dat is altijd nog beduidend meer dan de 22 miljoen die wij nu hebben. In die zin zou het niet zo dramatisch hoeven zijn als nu wordt voorgesteld. Het blijkt dat je dan nog prima kunt meedoen in de race om Europees voetbal.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ja, maar vergeet niet dat Twente nog een gigantische hypotheek op het stadion heeft, en ook nog eens een fors bedrag aan de gemeente schuldig is. Bovendien is onrust binnen de club nu eenmaal inherent aan afnemende bezoekersaantallen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
sta
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 10-12-2008 14:39

Bericht door sta »

Daar ben ik het mee eens, dat je niet zomaar weer uit die negatieve spiraal komt. Waarbij het voor Twente nog veel spannender is dan voor ons indertijd, vanwege de serieuze dreiging om de licentie kwijt te raken.
Maar ondanks dat iedereen tot en met de koffiejuffrouw ontslagen is, blijft er (voor volgend jaar) een begroting staan waarmee je niet hoeft te degraderen.
Plaats reactie