Ondertussen in Groningen...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Het waren ook nog eens gewoon Groningse doedelzakspelers. Niks met Aberdeen te maken. :lol:
Heerenveen till I die!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Wat een herrie zeg. Die gast was daardoor natuurlijk helemaal doorgedraaid :wink:

Wij hebben ooit eens een oefenwedstrijd in Buitenpost gespeeld. Ben de tegenstander vergeten, maar die hadden ook doedelzakken mee. Verschrikkelijk. Was bijna voor de aftrap weer naar huis gegaan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Falkirk? :wink:
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Afgezien van die doedelzakspeler toch wel mooi een beetje sensatie in de stad daar. Hoort bij europees voetbal. In grote lijnen was het toch een groot voetbalfeest zoals de meesten het willen waar de pet en sjaal supporters met rust zijn gelaten. En door de jongens die wat een andere beleving hebben is er zo het maximale uitgehaald, al zal ik hier weinig medestanders hebben hehe.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

SVSCH schreef: En door de jongens die wat een andere beleving hebben is er zo het maximale uitgehaald, al zal ik hier weinig medestanders hebben hehe.
Tuig wat niets beters te doen heeft, bedoel je. Knokken met iemand omdat hij voor een andere club is, noem jij beleving?
Spijt heb je morgen maar!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ieder zijn eigen hobby. Beide groepen kiezen er zelf voor.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Niks hobby, door dit soort fratsen zitten we opgescheept met politie-inzet en combi-regelingen.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Tjah met combis los je sowieso weinig op want de meeste harde kernen bezoeken amper uitwedstrijden. Die overdreven regels zijn meer voor het beperken van de normale fanatieke supporters, je ziet nu dat steeds meer NLse clubs hooliganisme naar Oostblok idee gaan uitvoeren met afgesproken bosgevechten met regels. Hier hoor je weinig van in het nieuws maar er zijn clubs die vorig seizoen wel 7-8x tegen anderen hebben gevochten. Uitbannen lukt toch niet al is het in en rond de stadions vrijwel verdwenen. Behalve europees, dan zijn er weer kansen op de "oldskool" manier ivm vrij vervoer.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Afgezien van die doedelzakspeler toch wel mooi een beetje sensatie in de stad daar. Hoort bij europees voetbal. In grote lijnen was het toch een groot voetbalfeest zoals de meesten het willen waar de pet en sjaal supporters met rust zijn gelaten. En door de jongens die wat een andere beleving hebben is er zo het maximale uitgehaald, al zal ik hier weinig medestanders hebben hehe.
Sorry wat heeft dit met voetbal te maken of het supporteren en steunen van je club?
SVSCH schreef:Tjah met combis los je sowieso weinig op want de meeste harde kernen bezoeken amper uitwedstrijden. Die overdreven regels zijn meer voor het beperken van de normale fanatieke supporters, je ziet nu dat steeds meer NLse clubs hooliganisme naar Oostblok idee gaan uitvoeren met afgesproken bosgevechten met regels. Hier hoor je weinig van in het nieuws maar er zijn clubs die vorig seizoen wel 7-8x tegen anderen hebben gevochten. Uitbannen lukt toch niet al is het in en rond de stadions vrijwel verdwenen. Behalve europees, dan zijn er weer kansen op de "oldskool" manier ivm vrij vervoer.


Dus lost het wel wat op. Echte voetbalsupporters kunnen veilig naar het stadion. Degenen die op andere zaken uit zijn mogen niet mee en kunnen daardoor niet het stadion binnen. Dat dat tuig dan lekker in het bos gaan vechten is prima heeft niemand last van. Dat men dat onder de naam van een voetbalclub doet slaat helemaal nergens op. Maar iedereen zijn eigen meug.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Blijkbaar hoort het er wel bij want het gebeurd al decennia lang rondom voetbalwedstrijden ;) En stiekem vindt een gedeelte van de mensen die het veroordelen het toch wel heel interessant allemaal. Dit incidentje had in de oosterparktijd waarschijnlijk het nieuws niet eens gehaald. Maar goed nieuws Grimo, hij is inmiddels opgepakt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Blijkbaar hoort het er wel bij want het gebeurd al decennia lang rondom voetbalwedstrijden ;) En stiekem vindt een gedeelte van de mensen die het veroordelen het toch wel heel interessant allemaal. Dit incidentje had in de oosterparktijd waarschijnlijk het nieuws niet eens gehaald. Maar goed nieuws Grimo, hij is inmiddels opgepakt.

Degenen die aan die hersenloze activiteiten meedoen vinden dat het erbij hoort, de gewone clubsupporter niet. Ik vind het niet interessant maar diep triest.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

SVSCH schreef:Blijkbaar hoort het er wel bij want het gebeurd al decennia lang rondom voetbalwedstrijden ;) En stiekem vindt een gedeelte van de mensen die het veroordelen het toch wel heel interessant allemaal. Dit incidentje had in de oosterparktijd waarschijnlijk het nieuws niet eens gehaald. Maar goed nieuws Grimo, hij is inmiddels opgepakt.
Het hoort er op geen enkele manier bij. Het zijn mensen met weinig hersencapaciteit - door de klappen ook nog steeds minder - die het voetbal misbruiken voor primitieve gedrag vanuit een collectief. De beperktheid van deze figuren is zo groot, het heeft helemaal niks met voetbal te maken. Wanneer je gaat roepen dat het er bij hoort, snap je het volgens mij echt niet. Het heeft helemaal niks met voetbal te maken, het is puur collectieve beperktheid van mensen die niet alles lekker op een rijtje hebben in de bovenkamer.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Zo zo een knap staaltje huis tuin en keukenpsychologie :D Je snapt er niks van maar laten we er maar over ophouden en on topic gaan als er wat over grun te melden is..
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Zo zo een knap staaltje huis tuin en keukenpsychologie :D Je snapt er niks van maar laten we er maar over ophouden en on topic gaan als er wat over grun te melden is..

Wij snappen er niks van? Valt dit te snappen dan? Leg het ons dan eens uit. Wat hebben rellen, hooligans, bosgevechten, knokpartijen te maken met voetbal of wat heeft dat te maken met onze club sc Heerenveen?

Steun je hiermee je club? Nee.
Draagt dit positief bij aan de uitstraling van je club? Nee.
Brengt dit je club in diskrediet? Ja
Door dit achterlijke gedrag bestaan er combi regelingen etc en kan je niet meer op zaterdagmiddag beslissen, hee ik vanavond even in de auto naar de uitwedstrijd van m'n favoriete club.


Ik ben blij dat we hier een fanatiek kern maar geen harde kern. Je ziet in Leeuwarden wat voor schade ze ervan hebben.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Grimo schreef: Ik ben blij dat we hier een fanatiek kern maar geen harde kern. Je ziet in Leeuwarden wat voor schade ze ervan hebben.
Ja, dan noem je ook iets..
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

SVSCH schreef:Zo zo een knap staaltje huis tuin en keukenpsychologie :D Je snapt er niks van maar laten we er maar over ophouden en on topic gaan als er wat over grun te melden is..
Als er 'supporters' van Heerenveen opgepakt worden vanwege wat voor akkefietje ook, dan weten we in ieder geval dat de kans behoorlijk aanwezig is dat jij daar ook bij zit. Wat een praatjes zeg. Om je te bescheuren. Internet- en forum hooli.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Waarmee de nickname ook verklaard zou zijn:Stadion Verbod Sport Club Heerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ze hebben het zelf wellicht niet in de gaten, maar ze brengen hun eigen club in diskrediet. Knokken met iemand omdat die van de 'verkeerde' club is, waar gaat het over? En dan afspreken ergens in een bos, te bizar voor woorden.
grunnstad
Selectiespeler
Berichten: 565
Lid geworden op: 16-05-2005 13:50

Bericht door grunnstad »

For those who have been involved, no explanation is necessary,for those who haven't, no explanation is possible
Onderschrift van iemand op ons forum.

Discussie klaar lijkt mij. Kom je toch nooit uit.
Voor eeuwig groen en wit
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Miereneukert!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

of je het nu goedkeurt of afkeurt het is en blijft voetbal gerelateerd. Uit naam van de club, stad (en dat gevoel versterkt het nog meer) is er een groep supporters die bereid zijn te knokken voor hun club. Het geeft een gebroederlijk identiteit, saamhorigheid en een ultiem broederschap gevoel. In de kern van ieder mens zijn deze gevoelens aanwezig. Je kiest er alleen voor om hier aan toe te geven of niet, maar dat gevoel is niet zomaar even uit te schakelen net zo als supporters die dit afkeuren morgen ineens niet meer voor bijvoorbeeld Heerenveen zijn. Het heeft niets met niveau te maken in de zin dat deze supporters of hooligans een beperkt denkniveau zouden hebben. Als dat zo was dan zou deze groep misschien wel gehalveerd zijn als deze zogenaamde norm bepaald of je hooligan bent of niet. Als het zo simpel is als hier geredeneerd wordt dan was het ook heel simpel om uit te bannen.
Hier heb ik geen woorden voor
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Natuurlijk van de zotte om hooligans toe te wijzen aan een beperkt denkniveau. Bedroevend natuurlijk om zo te generaliseren. Afhankelijk per groep maar een groot deel heeft een betere baan dan gemiddeld en wil (heel herkenbaar) dan in het weekend even stoom afblazen. Sommige zoeken dat in de sport, sommige bij/op hun vrouw en anderen in het knokken/rellen.
Wat Torcida beweert, onderschrijf ik volledig. Het gaat om het toegeven aan iets/een gevoel om ergens bij te horen. Daarnaast heeft de ene persoon meer frustratie dan de ander in zich, en kan de één er beter mee omgaan dan de ander.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

De logica van FC Groningen: verlies maken en het financieel nog slechter doen dan vorig jaar, maar wel zeggen dat het er financieel goed op staat. :mrgreen:
vak ff
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 15-10-2006 10:24
Locatie: grunn

Bericht door vak ff »

Ze hebben het beter gedaan dan vorig jaar als je het over operationeel verlies hebt, 1,3 miljoen nu tegen 1,6 miljoen vorig jaar.
Verlies was wel groter dan begroot, die was namelijk op 1 miljoen begroot, mede door niet begrote premies behalen Europees voetbal.
Netto resultaat was 0,55 miljoen negatief tegenover vorig jaar 1,9 miljoen negatief.
Door verlies is wel verder ingeteerd op het eigen vermogen.

Dus weet niet waar jij het slechter doen vandaan hebt?

En er zijn jaren geweest dat Nijland het inderdaad zo formuleerde als jij stelt, maar momenteel niet. Daar klinken toch veel meer zorgen door dan paar jaar geleden. Wat hij nog wel steeds zegt dat de club niet in acuut gevaar is, maar daar spreekt hij tegenwoordig wel een maar bij uit.
Hoewel er een verbetering van het bedrijfsresultaat zichtbaar is, blijft het een feit dat FC Groningen afhankelijk blijft van transferresultaten om de negatieve bedrijfsresultaten te dekken. Een ontwikkeling die ons zorgen baart en aanleiding is om structurele maatregelen door te voeren.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

RTV Noord ofseau, gewoon een interviewtje komen die woorden vandaan. Leuk dat die premies niet begroot zouden zijn, maar Europees voetbal levert ook iets op. Dat is dan vast ook niet begroot. Hij spreekt inderdaad zorgen uit, maar die woorden heb ik letterlijk uit een interview gehaald. ;) Ik leg dan ook graag accenten op de meest lachwekkende dingen, als het om andere clubs gaat. De rest interesseert mij vrij weinig.
vak ff
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 15-10-2006 10:24
Locatie: grunn

Bericht door vak ff »

Leuk dat die premies niet begroot zouden zijn, maar Europees voetbal levert ook iets op. Dat is dan vast ook niet begroot.
Dat zullen we volgende jaarrekening dan wel zien, want die inkomsten vallen in het volgend boekjaar. (Net als groot deel van de bonussen/transferinkomsten die FC afgelopen zomer incasseerde overigens).


Beetje meer verdiepen in de materie om te voorkomen dat het lachwekkend wordt... :wink:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Die bonussen en transferinkomsten had je vorig seizoen toch ook? En het jaar daarvoor? Kom op zeg, alsof je alleen dit jaar daarmee te maken hebt. De Transfer van Tadic werkt ook bij het boekjaar van niet afgelopen jaar maar het jaar daarvoor bijgeschreven en toch is het resultaat een kleine -2 miljoen. Je kunt dus wel concluderen dat als je niet oppast, ook heel binnenkort het financieel misgaat bij de Groningse FC. Met een eigen vermogen van amper 2 miljoen kun je je niet veel meer veroorloven.

Overigens zeg ik hier niet mee dat het bij ons veel beter gaat, integendeel.
vak ff
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 15-10-2006 10:24
Locatie: grunn

Bericht door vak ff »

Zo bedoel ik die mededeling ook niet. Je hoeft mij niet te vertellen dat we al vele jaren een operationeel tekort draaien wat (gelukkig) nog enigszins gecamoufleerd wordt door de transferinkomsten. Ik vind het al veel langer zorgelijker dan Nijland in elk geval naar buiten toe liet blijken.
Noemde het meer om aan te geven dat bepaalde zaken niet binnen vorig boekjaar vielen, want na 30 juni en dat de club daardoor verwacht dat ondanks operationeel tekort er een winst kan worden geschreven (zal me benieuwen). Was ook aardig wat, want behalve transfer van bv Zivkovic ook bonussen/opleidingsvergoedingen van bv Tadic, Suarez, Bacuna.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Calimero schreef:Die bonussen en transferinkomsten had je vorig seizoen toch ook? .
Dat is dus niet helemaal waar. Bonussen verantwoord je op moment van realisatie, terwijl die premies aan een wedstrijd zijn gekoppeld. Je krijgt dan ahw een verschuiving tussen je opbrengsten en kosten. De opbrengsten komen dus een seizoen later.
Buiten kijf staat dat ik je helemaal gelijk geef wat betreft de financiële zorgen van Groningen (die overigens ook met een hoge stadionhuur kampen). Die is namelijk veel zorgelijker dan ze daar in Groningen doen voorkomen Operationeel verlies van een miljoen en zo'n laag EV is natuurlijk zeer en zeer ernstig.
Ze krijgen dit jaar dan wel de bonussen, maar ze zullen dit seizoen vrijwel zeker een speler moeten verkopen (Chery) om de financiële zorgen voor te blijven.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ik had het over het feit dat je met de termen 'bonussen' en 'transferinkomsten' ook vorig seizoen te maken had.
Plaats reactie