Gekko schreef:Hij is wel op zijn plaats in Amsterdam. Dat brengt mij op een verzamel Hard Gras die ik in mijn vakantie las. De zoon van Nico Dijkshoorn heeft in de jeugd van AZ gespeeld en zijn vader beschrijft hoe dat is verlopen. Geeft een leuk beeld van de Alkmaarse frustratie richting Ajax. De Arena mocht niet mooi worden gevonden door een jeugdspeler van een jaar of 10, de naam Ajax mocht niet worden gebruikt door de spelers en vaantjes van Ajax hingen omgedraaid. Aan het eind van het verhaal heeft Dijkshoorn junior geen lol meer in voetbal (slechts gericht op taktische invulling en niet meer op plezier hebben) en stopt ermee.
Nee, Dijkshoorn jr. werd weggestuurd omdat hij niet goed genoeg was. De frustratie zit vooral bij Dijkshoorn sr.
Bovendien bestond dat stuk voor 80% uit bullshit, de meeste jeugdspelers bij AZ/ajax/Utrecht zijn blij dat ze überhaupt bij een profclub mogen trainen en een deel heeft eigenlijk een voorkeur voor een andere club. Dat zal die clubs verder worst wezen, zolang ze maar minimaal een ton opbrengen als ze verkassen. Natuurlijk heeft een profclub regionale rivalen, en er zullen best medewerkers of supporters zijn die op het jeugdcomplex vaantjes omdraaien, maar dat er door trainers structureel op gehamerd wordt het woord ajax te vermijden is natuurlijk nonsens.