02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor xander » 01-07-2012 12:38

Beste beheerders, moderators en forumleden,

Het duurt nog even maar op 02-12-2012 bestaat dit forum 10 jaar. Natuurlijk er waren al een paar forums eerder maar dit is toch sinds 02-12-2012 het enige echte sc Heerenveen forum. Een mijlpaal die we wat mij betreft niet zomaar voorbij kunnen laten gaan.

In het verleden ontstonden er wel eens initiatieven uit dit forum

1920 schreef:Nog een oudje: Forum (ontbijt) bijeenkomst in het Abe Lenstra Stadion (op de middenstip) met Gerard de Nooijer. Niet qua discussie, maar gewoon hoe alles perfect geregeld was!
Wat gaat de tijd weer snel! :lol:


(Post de mooie herinneringen wat mij betreft hier in dit topic.)

Nu heeft de club al tijden geen forum avond meer gehad, de laatste dateert al weer van 27 november 2009. Uiteraard organiseert Nieuw Noord nu geregeld geslaagde inloopavonden wat toch iets anders is dan een forum avond en meer voor de leden van deze vereniging.

Mij lijkt het daarom wel leuk om op initiatief van het 10 jarig sc Heerenveen forum een openbare forumavond op te zetten in samenwerking met sc Heerenveen in de maand december. Er zijn in de loop der tijd genoeg vragen waar we wel eens antwoord op willen hebben vanuit de club.

Een avond met de directie, trainer, veiligheidszaken en misschien 1 a 2 spelers in verschillende onderdelen. Ik kwam laatst een samenvatting tegen van een forum avond bij FC Twente wat ik wel een mooie opzet vind hebben http://youtu.be/N8Na5HvGBfs.

En natuurlijk is het ook leuk om mensen te mailen die in het verleden hier heel actief waren maar nu zelden hier meer komen en er een soort reünie van te maken. Een lijst die wel op te stellen is door leden van het eerste uur.

Het duurt nog wel even maar voordat je het weet is het december, nu zijn de agenda's nog vrij leeg bij diverse mensen dus tijd om toe te slaan en een datum te prikken.

Ik ben wel eens benieuwd hoe de moderators en overige forum leden hier tegenaan kijken.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Hielke » 02-07-2012 11:25

Sympathiek plan, xander! We zullen het intern eens bespreken.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Beetle » 04-07-2012 17:34

Je was me net voor! Zou mooi zijn als het forum ergens in november een beetje ruimte krijgt op de lichtkrant rond het veld om wat aandacht te geven hieraan. Nieuwe aanwas in het forum is niet overbodig.


En een facelift voor het forum mag ook wel eens.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor xander » 04-07-2012 18:19

Dat zijn dan wel weer dingen die ik overbodig vind. Het is prima zo, wie zich intresseert in het Heerenveen forum komt hier vanzelf.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Eric » 04-07-2012 18:58

Een avond met de directie, trainer, veiligheidszaken en misschien 1 a 2 spelers in verschillende onderdelen. Ik kwam laatst een samenvatting tegen van een forum avond bij FC Twente wat ik wel een mooie opzet vind hebben http://youtu.be/N8Na5HvGBfs.


Directie en veiligheidszaken hoeft van mij niet persé. Een speler op visite zal wel leuk zijn natuurlijk, net zoals G. de Nooijer de vorig keer langs kwam met zijn kinderen.
In principe bestaat het forum al wat langer dan 10 jaar, alleen is deze opzet 10 jaar geleden ingegaan. Volgens mij zitten we eerder in de buurt van de 15 jaar als ik het goed heb.
Desondanks een goed initiatief. De vorige keer waren er een mannetje of 20 en dat waren tegelijkertijd alle leden geloof ik :D Ben benieuwd hoeveel interesse er nu is en wat de mogelijkheden zijn.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor xander » 04-07-2012 19:50

Eric schreef: Ben benieuwd hoeveel interesse er nu is en wat de mogelijkheden zijn.

Ik ook al denk ik dat hier wel aardig animo voor is als ik terug kijk naar de laatste forum avond maar ook mede afhankelijk van wie er vanuit de club aanwezig zijn en wat er actueel speelt binnen de club.

Betreft de mogelijkheden zou je het in samenwerking met sc Heerenveen moeten doen op initiatief van het 10 jarig sc.heerenveen.org forum. Gewoon wel een openbare bijeenkomst voor alle supporters in een van de zalen in het stadion. Het forum heeft inprincipe geen geld om zalen, geluidsinstalatie en dergelijke te huren. De club regelt een geschikte ruimte en mensen van de club en wij organiseren een goeie opzet in overleg met de club.

Ik denk dat de club wel mee wil werken aan zo'n avond gezien het feit samen maken we de club zijn intrede heeft gedaan en het al een tijd terug is geweest dat er een forum avond is geweest. En een speler als van la Parra is echt wel te strikken voor zo'n avond verwacht ik.

Ik vind een echte forumavond een mooie toepaselijke viering van ons 10 jarig jubileum wat ook niet al te veel voeten in de aarde heeft.
Laatst bijgewerkt door xander op 04-07-2012 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Eric » 04-07-2012 20:10

Mij lijkt het toch het beste als mensen zich hier aanmelden en dat ook daadwerkelijk mensen toegelaten worden die hier actief zijn. Zo leer je de gezichten achter de forumnamen. Het grappige is juist dat mensen soms heel anders kunnen zijn dan dat zij overkomen op het forum. Ik zie het niet zitten om deze dag openbaar voor iedereen te maken, dat voegt weinig toe. Het hoeft van mij ook niet uitgebreid, ergens in een café afspreken vind ik ook al voldoende.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor xander » 04-07-2012 20:13

Eric schreef:Mij lijkt het toch het beste als mensen zich hier aanmelden en dat ook daadwerkelijk mensen toegelaten worden die hier actief zijn. Zo leer je de gezichten achter de forumnamen. Het grappige is juist dat mensen soms heel anders kunnen zijn dan dat zij overkomen op het forum. Ik zie het niet zitten om deze dag openbaar voor iedereen te maken, dat voegt weinig toe. Het hoeft van mij ook niet uitgebreid, ergens in een café afspreken vind ik ook al voldoende.

Het is mede als je vanuit dit forum bij de club aanklopt we willen een forum avond alleen voor onze leden dat de club minder snel zal meewerken verwacht ik dan als je zegt we willen een forum avond voor de supporters organiseren gezien ons forum 10 jaar bestaat. De vervaring leert dat er niet zoveel onbekende gezichten op zo'n openbare forum avond afkomen. Dus doe daar je vooreel mee als 10 jarig forum. Bedenk desnoods iets in de opzet om de gezichten achter de forumnamen naar voren te krijgen. Al denk ik dat dat anno 2012 niet realistisch meer is met lui als knipecity en RobertdeVries en 4446 leden :!: .

Ik zou het liever professioneel aanpakken dan wat gedoe in de kroeg wat al snel op schreeuwerij uitloopt is mijn ervaring. Maar een gezellige forum avond onderling in de kroeg zonder mensen van de club ook prima al heb je dat al genoeg rondom wedstrijden. Je wil ondertussen wel weer eens antwoorden vanuit de club horen en nieuwtjes wat hier alledag aan de orde is.

Het is gewoon een taak om er een goed programma van te maken dat je gezellig een biertje kan drinken met oude gezichten, dat kan prima in het abe cafe. En de forum avond zelf kan prima in de grote zaal.
Laatst bijgewerkt door xander op 04-07-2012 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Eric » 04-07-2012 20:25

Volgens mij hebben wij een hele andere opzet voor ogen. Mij interesseert het namelijk niet echt om met iemand van de club te spreken of daar inhoudelijke dingen aan te vragen. Ik denk dat dit voor vanuit de club andersom hetzelfde geldt. Als je zo'n avond organiseert dan doe je dat om elkaar van het forum te ontmoeten. Zo was het in ieder geval 12 (?) jaar geleden en die opzet beviel goed. Wat de club dan voor extra's wil organiseren is geheel namens hen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor xander » 04-07-2012 20:27

Dan kunnen we besluiten een forummeeting dubbeldekker te laten rijden naar een uitwedstrijd (Willem II of FC Utrecht) en voor de tijd een kroeg aan te doen o.i.d. 100 man moet lukken toch, als een schaap over de dam is volgen er meerdere 8)
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: 02-12-2012 10 jaar www.sc.heerenveen.org/forum

Berichtdoor Superfries88' » 04-07-2012 21:34

Toevalligerwijs is dit onderwerp intern voorzichtig wel eens ter sprake gekomen, al ruim voor het huidige voorstel trouwens. Vanuit het beheerdersteam is de intentie positief te noemen. Je loopt dan alleen wel tegen de nodige vragen aan: wie, wat, waar en wanneer. Je merkt dat er al discussie ontstaat tussen een handvol leden, laat staan wanneer de groep groter is. Je zal ook nooit de hele groep bereiken. Sommigen hechten alleen waarde aan de persoonlijke gesprekken, anderen blijven juist liever anoniem en vinden het wel leuk als er activiteit is waar het niet zozeer om het forum c.q. de mensen achter het forum draait. Daar is niets mis mee. Sterker nog: ik kan me dat uitstekend voorstellen.

Naar mijn mening moet je goed nadenken wat je wil: je zou wat ideeën kunnen droppen en de meerderheid laten beslissen. Eventueel een combinatie van factoren. Je kan bijvoorbeeld beginnen met een gesloten bijeenkomst voor iedereen die daar behoefte aan heeft en dan een open bijeenkomst, een forumavond bijvoorbeeld. Input hierbij is natuurlijk welkom.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19


Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten