Bronnen en beleid op dit forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Pallas » 12-04-2008 00:09

TWR22 schreef:100% voor.
Ik blijf het heel leuk vinden "vers" op het nieuws te zitten, iets wat in de pijplijn zit maar nog niet rond is, en daarmee niet zeker is. Wel er bij vermelden hoe je het weet, denk ik.


Tsja, ik weet (toevallig) dat er directieleden van Sc Heerenveen meelezen op het forum. Het hoe en waarom hiervan is eigenlijk niet van belang, maar bronnen schaden in principe al het vertrouwen van het object waar het over gaat (in dit geval Sc Heerenveen). Wanneer je informatie op het internet zet lopen er minimaal 2 personen een risico, de persoon waar jij de informatie van hebt en jijzelf. Nu is dit risico redelijk beperkt, immers je loopt alleen het risico dat je geen sappige roddels en 'hot news' meer ontvangt. Het risico van de persoon waar jij de informatie van hebt is misschien wel veel groter, zeker wanneer je het hebt van iemand die werkzaam is bij Sc Heerenveen of hier van afhankelijk is.

Mensen die langdurig juiste informatie op een forum als dit posten kom je niet vaak tegen, enerzijds omdat mensen die dicht bij het vuur zitten vaak hun mond goed dicht houden. Anderzijds omdat de persoon die lekt vaak snel de mond wordt gesnoerd. Het probleem wat ik altijd heb met informatie zoals die door TWR en andere posters wordt onthuld is dat ik het moeilijk vindt om de waarheid van dit soort informatie in te schatten. Het gebeurt zeer zelden dat iemand in een heel vroeg stadium weet te melden wat er exact gaat gebeuren, vaak komen dit soort posters met informatie die ikzelf met een beetje intuïtie en fantasie ook wel had kunnen bedenken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat deze mensen het niet bij het rechte eind hebben en dat de informatie die ze verstrekken pertinent fout is, maar het zijn te vaak schoten voor open doel of halve waarheden. Stel iemand roept 'Heerenveen heeft interesse in Ronnie Stam', dat zou ik plausibel vinden gezien hij nu goed speelt en er bij Heerenveen altijd een tekort is aan doorschuivende verdedigers c.q. verdedigende middenvelders. Wanneer Stam niet komt kun je altijd melden dat Heerenveen toch iets anders heeft besloten, komt hij wel dan ben je de 'held' van de dag. Je kunt het eigenlijk niet fout doen.

Met dit alles in het achterhoofd ben ik altijd erg achterdochtig wanneer mensen beweren de waarheid in pacht te hebben. Zeker wanneer deze mensen dit over een langere periode in tijd beweren te hebben. Hiermee beweer ik niet dat TWR geen gelijk heeft, maar ik zal niet ontkennen dat het mij sterk lijkt dat iemand over een lange periode in tijd juiste informatie verstrekt zal krijgen.
Abundat dulcibus vitiis
Pallas
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 13-10-2007 09:51

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor ItFean82 » 12-04-2008 10:49

Mooi verwoord, en je slaat de spijker op de spreekwoordelijke kop.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor hansrob » 12-04-2008 16:56

Wanneer je informatie op het internet zet lopen er minimaal 2 personen een risico, de persoon waar jij de informatie van hebt en jijzelf. Nu is dit risico redelijk beperkt, immers je loopt alleen het risico dat je geen sappige roddels en 'hot news' meer ontvangt. Het risico van de persoon waar jij de informatie van hebt is misschien wel veel groter, zeker wanneer je het hebt van iemand die werkzaam is bij Sc Heerenveen hier van afhankelijk is.


Wanneer je (vertrouwelijke) informatie op het internet zet zijn er 3 situaties mogelijk volgens mij. Of je hebt daarvoor toestemming van je "bron", je hebt dat niet of of het is niet duidelijk of jouw informatie voor publieke consumptie geschikt is.

wanneer je dat hebt loopt je "bron" kennelijk geen gevaar anders kreeg je die toestemming niet, wanneer je het niet hebt dien je het in jou gestelde vertrouwen niet te beschamen en het dus niet op internet te zetten evenals je wanneer je het niet weet je je informatie beter voor je kunt houden.

Ik hoor zelden wat interessants dus zit gelukkig niet met dit dillemma maar zou er zo mee omgaan :lol:
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Avatar gebruiker
hansrob
Basisspeler
 
Berichten: 871
Geregistreerd op: 16-06-2005 22:04

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Freezeman » 12-04-2008 19:08

hansrob schreef:..Ik hoor zelden wat interessants ..

Dat zie je ook duidelijk terug in je schrijven. :mrgreen: (Voor de zekerheid even een extra :mrgreen: )
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Theo » 15-05-2008 17:19

Ik wil niet gaan mierenneuken op de mods hier, die doen goed hun werk. Maar ik stoor me een beetje aan het telkens afkappen van discussies. Als het onderwerp van gesprek in enkele secties ook maar één of twee posts afwijkt van het onderwerp, en soms zitten er interessante discussies tussen, wordt deze vaak afgekapt. Vaak wordt er doorverwezen naar andere topics of secties, maar dat is een beetje kunstmatig een topic openen of verder gaan in een topic waarin niet wordt gereageerd. Dat is soms wel jammer aangezien er geregeld interessante discussies gaande zijn.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Freezeman » 15-05-2008 18:34

Ik ben het ook lang niet altijd eens met de moddermannen hier, tenminste zolang ze mijn proza verwijderen ;)
Maar in dit geval geef ik hun toch gelijk.
Een discussie in het topic (ik noem maar wat) stadion songs gaat uit lopen op het wel of niet mee zingen en springen van het wel befaamde Cambuur lied.
Maar op den duur gaat het meer over sfeer en wat al niet meer, en allang niet meer over songs.
Sterker nog het gaat over vergelijk met de sc-Heerenveen, FC Groningen en FC Twente supporters en hun beleving.

Dus is het in mijn ogen niet meer dan billijk dat men daar tegen optreed en verwijst naar het juiste topic zodat men daar verder kan gaan.
Misschien is het wel een optie om dan de betreffende post te verplaatsen naar het juiste topic zodat men daar verder kan borduren.
Maar aan de andere kant de meeste discussies daar over zijn al wel gevoerd en de voor en tegen standers zullen het nooit eens worden.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Superfries88' » 15-05-2008 19:03

Zou je voorbeelden kunnen geven van 'onterecht' afgekapte discussies, Theo?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Theo » 15-05-2008 19:07

In het geval over de discussie over de stadionsongs en sfeer geef ik je gelijk, want dat gaat m.i. ook nergens over. Maar als we en halve pagina afwijken dan moet dat vind ik niet zo'n heel groot probleem zijn als het maar een interessante discussie is. De vraag is dan of het wel een interessante discussie is en wie dat gaat bepalen, dat zou een probleem kunnen opleveren. Is het interessant, dan moet dat kunnen. Nu is het in de meeste gevallen zo dat deze posts worden verwijderd of dat de discussie wordt afgekapt.

Ik heb in het verleden geprobeerd om dan nieuwe topics te openen over bijvoorbeeld het beleid van Heerenveen, waarover veel wordt gediscussieerd, vooral in andere topics waar het niet mag. Maar dat is allemaal zo kunstmatig. Zo'n topic zakt vaak weer weg omdat de discussie op één of andere manier dan niet meer leeft.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Theo » 15-05-2008 19:12

Superfries88' schreef:Zou je voorbeelden kunnen geven van 'onterecht' afgekapte discussies, Theo?


Het is nu moeilijk om zo even een voorbeeld aan te geven, omdat ik de topics weer door zou moeten lezen. En er zullen ook heel wat posts zijn verwijderd. Mocht ik een voorbeeld tegen komen dan zal ik deze posten.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: Bronnen en beleid op dit forum

Berichtdoor Superfries88' » 15-05-2008 19:17

In de meeste gevallen gaat het om sfeerdiscussies in wedstrijdtopics. We hebben een eigen sectie voor supporterszaken (inclusief sfeertopics), dus dan lijkt het me logisch dat daar de sfeerdiscussies worden gevoerd. In een wedstrijdtopic moet je voorbeschouwen en terugkijken op de wedstrijd zelf. Natuurlijk zal het niet standaard afgekapt worden, want in topics over uitwedstrijden hou je dat bijvoorbeeld toch. Je kunt niet verwachten dat er in een topic over Groningen-Heerenveen niet gesproken gaat worden over de sfeer, dat hoort er gewoon bij.

Daarom zou ik wel eens heel concrete voorbeelden willen zien. Welke discussies zijn door ons afgekapt, waar jij het mee oneens bent. Je mag trouwens altijd contact zoeken met ons over dit soort zaken. Als jij of anderen met goede argumenten komen om toch een bepaalde discussie te blijven voeren, dan kunnen wij als beheerders altijd bespreken of we daarmee akkoord gaan of niet.

Maargoed, als je een voorbeeld hebt, dan hoor ik dat graag. Daarmee kunnen wij ook verder.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten