Forum upgrade

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Na een tijdje het nieuwe forum te hebben bekeken kan ik niet anders concluderen dan dat het echt een grote achteruitgang is.... Het vorige was stukken overzichtelijker en praktischer. Ik waardeer de inzet van de beheerders en snap dat het makkelijker is voor beheerders, maar voor de gebruikers (waar het voor bedoeld is) vind ik het erg jammer. Wat mij bertreft vandaag nog terug naar de oude.......
Net fan dat benaude!
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Hier ben ik het mee eens. Het ziet er verder mooi uit, maar ik ben ook het overzicht kwijt. Misschien dat hier nog wat dingen aan kunnen worden veranderd zodat dit beter wordt..
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Sneeuwbal schreef:Hier ben ik het mee eens. Het ziet er verder mooi uit, maar ik ben ook het overzicht kwijt. Misschien dat hier nog wat dingen aan kunnen worden veranderd zodat dit beter wordt..
Wat voor 'overzicht' mis je dan? Ik vind het eigenlijk wel een vooruitgang, het is natuurlijk even wennen maar ik vind het juist mooi en modern ogen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

KingBee schreef:Na een tijdje het nieuwe forum te hebben bekeken kan ik niet anders concluderen dan dat het echt een grote achteruitgang is.... Het vorige was stukken overzichtelijker en praktischer. Ik waardeer de inzet van de beheerders en snap dat het makkelijker is voor beheerders, maar voor de gebruikers (waar het voor bedoeld is) vind ik het erg jammer. Wat mij bertreft vandaag nog terug naar de oude.......
Kan je concreter zijn? Wat mis je precies. Welke onderdelen zouden anders moeten? Het aparte is dat alles precies hetzelfde is gebleven qua indeling, op de gebruikers aan de linkerkant na.

Kritiek is prima, graag zelfs, maar als je niet duidelijk omschrijft wat er volgens jou anders moet hebben we er niets aan.
Ladies and gentleman: We've got him!
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ook ik moest in het begin wennen aan de vormgeving. Ik wist bijvoorbeeld niet hoe ik kon zien waar ik de berichten nog niet van had gelezen. Na nu een tijdje were op het forum te hebben gekeken vind ik het heel duidelijk. Het enige wat ik nu nog niet zo mooi vindt is de vormgeving, de kleurstelling. Maarja, het is niet voor niets pas weer een eerste versie dus dat komt vanzelf.

Compliment aan de beheerder dat je het toch zo modern mogelijk houdt. Top!
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

@Casper

Ik mis de overzichtelijkheid van het oude forum. En dat heeft grotendeels met de kleuren te maken denk ik. Ook de logo's die aangeven dat een topic nieuw is of dat het nieuwe berichten bevat etc. vind ik nu onduidelijker. Het zal misschien wennen zijn hoor maar het is vooral de overzichtelijkheid die ik duidelijk minder vindt.

Misschien dat een nieuwe skin het allemaal beter maakt hoor maar met de huidige kleurstellingen vindt ik het minder duidelijk, ik snap dat deze kleuren moderner zijn maar moderner is niet altijd beter.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ook ik snap niet wat mensen niet overzichtelijk vinden, er is niks verplaatst, behalve dan de poster, die is naar rechts gegaan.
Wel zou het zo kunnen zijn dat mensen met iets minder scherpe ogen, het verschil niet goed zien tussen waar wel nieuwe posts zijn en niet, die rode kleur is namelijk niet helemaal duidelijk.
Dus het enige wat er eventueel zou moeten veranderen (en daar ben ik wel voor) is de kleurstelling.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Zou het ook mogelijk zijn om het oude uiterlijk weer terug te krijgen? ik kan hier namelijk maar niet aan wennen! :frown:
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Ik moet eerlijk bekennen het went bij mij wel.

De kleur bij het zien of er iemand in een bepaald topic had gepost was eerst moeilijk te zien, nu nog steeds maar het wend....
Dat de poster nu links staat ipv rechts ook.

Ik las ergens het argument dat je met de tijd mee moet gaan. Hier ben ik het mee eens, ik heb het forum weleens doorgelezen en dan vooral dingen van voor "mijn tijd". Er is al eens vaker een forum update geweest, nu weet ik niet precies hoe ingrijpend die was maar het meerendeel van dit forum zal dat ook niet meegemaakt hebben.

Je moet met de tijd mee en er zullen nog wel kleine aanpassingen komen wat het allemaal weer wat makkelijker maakt :wink:

Mijn complimenten aan Vincent (e.a.) die er waarschijnlijk veel werk in gestoken heeft!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een perfect forum is een utopie, want elk forum heeft voor-en nadelen. De één hecht waarde aan optie A en de ander aan optie B. Dat zal je altijd houden en je moet proberen alles een beetje in balans te krijgen. Aan de kleuren moet er zeker iets gebeuren, mede omdat enkele er moeite mee hebben (door bijv. kleurenblindheid).

Verder is het gewoon erg wennen. Als je het huidige forum 5 jaar geleden had opgestart en vervolgens had gekozen voor de vorige indeling, had je ook dit soort reacties gehad. Je bent iets gewend en dan is een nieuwe indeling soms vreemd.

Zelf moest ik eerst ook erg wennen aan de indeling. Inmiddels klik ik gewoon als vanouds door het forum heen. Het kan altijd nog beter, maar ik denk dat het een kwestie van enkele aanpassingen plus tijd is voordat de meesten wel over de drempel zijn.
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Vraagje, als ik bv bij spelers & staf kijk, zie ik voor de naam van Alves een rondje met een rood sterretje, terwijl dat rooie sterretje er bij Sibon niet in staat. Wat betekent dat?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dat sterretje betekent volgens mij dat je zelf in dat topic gepost hebt.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

En nu nog de voorpagina van http://www.heerenveen.org aanpassen... Lijkt natuurlijk nergens op.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik heb al begrepen dat het forum meteen naar de begin pagina gaat, maar is het misschien een idee om 1 of meer van de forumleden de kans te geven er een fatsoenlijke en up todate site van te maken?? geheel in style aan het forum natuurlijk.
Met eventueel zelfgemaakte intverviews met spelers of stafleden en weet ik het allemaal.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Mijn grootste ergernis is dat links naar andere sites in hetzelfde venster openen in plaats van in een nieuw tabblad of venster. Erg irritant.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Frisian Viking, als je eerst de ctrl toets indrukt en dan op de link, opent ie in een apart venster. Heb het ergens gelezen en het werkt ook nog :D
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik vind het helemaal niets..

Het andere forum was overzichterlijker.. met duidelijkere kleur verschillen wat het makelijker deed lezen.

Ik verlang dan ook terug naar de oude situatie..
Spijt heb je morgen maar!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Helemaal eens met bovenstaande spreker. Ik keek op mijn werk zo om de 15 minuten (laat de baas het niet horen) op het forum. Sinds het nieuwe forum kijk ik bijna niet meer, ik taal er niet eens meer na.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

@ Squerrel.
Dat laatste zinnetje is dan weer wel een hele verbetering voor het forum. ;)

Maar ik ben er ook niet echt blij mee.
Het forumt nog steeds niet lekker.
Ik voel me er nog lang niet thuis en vind het nog steeds geen verbetering tov het oude forum.
Anti anti. :)
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

zie je toch weer dat friezen zich moeilijk kunnen aanpassen. :P
zie in het begin was het wennen maar naar en paar weken ben je dat toch gewent of niet?
1 puntje dat is ook al genoemt.
Sommigeonderwerpen kijk ik niet maar telkens als ik kijk staat er weer dat rode tekentje da's soms wel wat iritant maar daar is vast wel wat op te verzinnen.
verder heb ik er geen moeite mee vond het wel eens tijd voor verandering klasse :wink:
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Mij bevalt het nieuwe forum prima, met name de optie om mensen aan je 'vijandenlijst' toe te voegen.
Hoef ik nooit meer berichten van bepaalde personen te lezen, dat maakt het er een stuk leuker van.
De kleurstelling mag van mij nog wel aangepast worden.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Qua techniek (en dan vooral het onderdeel voor de moderators) is dit forum een échte verbetering op de oude versie, alleen de kleurstelling is volgens velen (wat ik lees) een probleem. Wat er voor de banners gebeurt kan ook voor de skin, wanneer iemand hier een skin ontwikkeld die wél aan alle eisen voldoet weet ik zeker dat Vincent niet de beroerdste is en hem wel wil installeren.

Gewoon PHPBB3 installeren en met de CSS c.q. skinfiles klooien ... ik denk dat zelfs de meest a-technische forummer zichzelf met behulp van de fora van PHPBB om kan toveren tot een echte wizz kid.
Het is maar een spelletje
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

ik heb het idee dat er veel minder mensen berichten posten sinds dit nieuwe forum er is.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dat komt misschien omdat er werkelijkwaar een week bijna niks is gebeurt op Heerenveen gebied, waar moet je dan over posten?
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Inderdaad. Na de 9-0 werd er genoeg gepost, maar daarna gebeurde er ruim anderhalve week helemaal niets. Desondanks heb ik de afgelopen periode genoeg gelezen hier. Ik heb dan ook niet het idee dat er (veel) minder gepost is dan normaal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ziet er inderdaad goed uit. Complimenten voor de maker! :)
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zo kom nu net weer voor het eerst op het forum naar vanmiddag maar het forum staat er nu echt bruut bij!!!

Mooi gemaakt!
Alle ballen op Henkie!
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Prachtig!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Bij mijn schermresolutie 1280x1024, herhaalt de banner zich. Oftewel na de 'orginele'banner begint deze even opnieuw met het logo van Heerenveen en zie ik de letters He nog een keer staan. Ook zie ik een kleine lichtblauwe balk meelopen onder de banner, ik weet niet of dat de bedoeling is, maar mooi vind ik het niet.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

in toevoeging op venderwel: ik heb het ook bij mij maar met resolutie 1024x768. Met een scrollbalk voor horizontaal scrollen zal ik maar zeggen kan ik nog een klein stukkie naar rechts, alwaar ik ook de He van het logo krijg...
No offense, but....Defense! Defense!
Plaats reactie