Forum upgrade

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Frisian Viking » 08-10-2007 08:57

Jeroen schreef:Nederlands kan je gewoon in je profiel instellen, die is er dus al.

Wanneer kunnen we het Friese talenpakket weer verwachten?;)
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Forum upgrade

Berichtdoor michel » 08-10-2007 09:01

vincent schreef:De Friese versie komt zéker terug :)
Al is het daar ook wachten tot de vrijwilligers dat voor elkaar gebokst hebben.


1 bladzijde terugbladeren.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 09:02

Jeroen schreef:Ik vind het juist wel prettig dat de naam nu rechts staat. Het is inderdaad even wennen, maar je kan wel direct beginnen met het lezen van de post, terwijl ik op het oude forum altijd eerst 5 minuten afgeleid was door de avatar van Poenkt.


Ben ik helemaal met je eens, het gaat mij meer om de inhoud, niet om wie het gezegd heeft, daar heb ik soms geen avatar bij nodig!! ;-) Misschien is het mogelijk dat een gebruiker dit naar eigen wens invult??
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 08-10-2007 09:13

Avatars kun je eventueel ook uitschakelen.

Gebruikerspaneel
Forum instellingen
Wijzig weergaveopties
Toon avatars (Nee aanvinken)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor BS » 08-10-2007 09:37

Naar mijn mening horen gegevens als de naam en avatar gewoon links te staan. Dat is overal zo en het is overzichtelijker. Het zou mooi zijn als dit per gebruiker in te stellen zou zijn.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 09:38

BS schreef:Naar mijn mening horen gegevens als de naam en avatar gewoon links te staan. Dat is overal zo en het is overzichtelijker. Het zou mooi zijn als dit per gebruiker in te stellen zou zijn.


Iedereen doet het zo, maar dat het dan meteen zo hoort ben ik niet met je eens. Ook niet dat het overzichtelijker is, juist niet vind ik. Maar hier zie je dus al aan dat smaken verschillen en dat het dus inderdaad mooi zou zijn als je dit zelf in kunt stellen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor BS » 08-10-2007 10:05

Venderwel schreef:Iedereen doet het zo, maar dat het dan meteen zo hoort ben ik niet met je eens. Ook niet dat het overzichtelijker is, juist niet vind ik. Maar hier zie je dus al aan dat smaken verschillen en dat het dus inderdaad mooi zou zijn als je dit zelf in kunt stellen!

Het is gewoon een standaard indeling zoals je dat op elk ander forum ziet. Ik vind het gewoon vreemd dat daar nu ineens van afgeweken moet worden. Geef de gebruiker dan in ieder geval de keus in plaats van ineens de hele lay-out over de kop te gooien.

Verder is het forum ook iets te breed wanneer je een resolutie van 1024x768 hebt ingesteld, waardoor er altijd zo'n irritante scrollbalk onder de pagina staat.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 10:10

Het forum is 900 pixels breed volgens Vincent, dus wat jij zegt kan niet waar zijn. Kan ook ook nog eens beamen, want ik heb de resolutie op mijn werkbeeldscherm zoals jij zegt en ik heb geen scroll bar hoor.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 08-10-2007 10:14

Breedte is 980, niet 900. Als ik mijn scherm nu verklein zie ik ook een schuifbalk onderin. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, pas ik vanavond even aan.

Dat de gegevens van de auteur nu rechts staan is een standaard instelling van deze versie van het forum. Dat is nu niet instelbaar in je profiel, wellicht wordt het dat nog. Voorlopig laat ik het even staan, ik vind het wel rustig aandoen dat je gewoon in de linker kantlijn kunt beginnen met lezen. Over een tijdje kunnen we kijken of jullie er echt niet aan kunnen wennen.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 08-10-2007 13:14

Waarom worden er bots weergegeven tussen de gebruikers? Of is dat iets wat standaard hoort bij het huidige systeem?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Jeroen » 08-10-2007 13:17

Dat zijn bots van de zoekmachines om de topics op te nemen in de zoekresultaten.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Forum upgrade

Berichtdoor chrissie » 08-10-2007 14:10

Vincent, ik weet dat je er veel tijd en energie in hebt gestoken en waardeer dat heel erg.
1 mening....ik weet het.....maar ik vond het SCH forum bijzonder...in kleurstelling iig. Ik zit op veel verschillende forums, en dit is nu layout 1 in een dozijn...
Wat ik wel prettig vind is dat je boven en beneden naar andere pagina in topic kunt!

Alle "negatieve" puntjes die genoemd zijn......ben ik het eigenlijk mee eens....kleurstelling te flets, naam leest makkelijk rechts, de dingen die zijn toegevoegd...ik gebruik ze niet.....of een ander online is....dat zie ik wel onderaan pagina wie online zijn, elke keer topic noemen boven post: overdone....
nou ja....er zijn vast mensen die het wel "leuk" vinden....
Maar vond "ons" topic toch bijzonder.....

Ik blijf wel op forum hoor....maar zie alles gewoon liever bij het oude.....maar 't zal wel wennen :roll:
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Forza » 08-10-2007 14:15

Veel punten zijn al aangestipt. Twee puntjes die ik misschien over het hoofd heb gezien of die niet genoemd zijn:
- externe links openen bij mij in hetzelfde venster, ik vind dat persoonlijk vervelend
- de navigatie (board index < sc heerenveen < fansite & forum- regel in dit geval) staat alleen bovenaan, daardoor moet ik steeds weer helemaal naar boven scrollen, terwijl het bij het andere forum zo was dat je na het lezen meteen verder kon...

Voor wat het waard is.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 08-10-2007 14:22

Forza schreef:- de navigatie (board index < sc heerenveen < fansite & forum- regel in dit geval) staat alleen bovenaan, daardoor moet ik steeds weer helemaal naar boven scrollen, terwijl het bij het andere forum zo was dat je na het lezen meteen verder kon...


Juist onderaan kun je eenvoudig navigeren: voorbeeldje.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Forza » 08-10-2007 14:49

Dat zie ik nu ook, maar toch: je kunt niet terug naar het forum waar je al was (dus vanuit hier niet naar de onderwerpenlijst van Fansite & Forum) en daarnaast vind ik het onhandig dat de navigatie bovenin verschilt van die bovenin. Toch bedankt voor de tip, had het over het hoofd gezien.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 15:00

Forza schreef:Dat zie ik nu ook, maar toch: je kunt niet terug naar het forum waar je al was (dus vanuit hier niet naar de onderwerpenlijst van Fansite & Forum) en daarnaast vind ik het onhandig dat de navigatie bovenin verschilt van die bovenin. Toch bedankt voor de tip, had het over het hoofd gezien.


Dan heb je nog meer over het hoofd gezien, want je kunt wel meteen wat jij wilt...zie maar de link onder de knop, plaats je reactie. Al zou ik daar ook graag de volledige keus hebebn zoals die boven is, dropdown boxje gebruik ik nooit.

Verder ben ik het mee eens dat links in hetzelfd scherm openen, dat is zeeeeeer irritant, was ik vergeten.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor BS » 08-10-2007 15:05

chrissie schreef:Vincent, ik weet dat je er veel tijd en energie in hebt gestoken en waardeer dat heel erg.
1 mening....ik weet het.....maar ik vond het SCH forum bijzonder...in kleurstelling iig. Ik zit op veel verschillende forums, en dit is nu layout 1 in een dozijn...

Qua kleur, typografie enz. vind ik het nieuwe ontwerp juist wel mooier geworden.

Niet dat het zo belangrijk is, maar het zou wel leuk zijn als er zulke Smilies als bij Fok of Tweakers te gebruiken zouden zijn. Die zijn naar mijn mening toch wat doeltreffender dan de huidige.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 15:32

Nou weet ik niet of dat bij het oude forum al zou was, maar het valt me nu op.
Als je een aantal nieuwe berichten hebt en je leest er daar 1 van, dat gaaft het scherm daarna aan dat je 0 nieuwe berichten hebt. Dat is niet handig denk ik.....
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor feanfans » 08-10-2007 18:00

Ik wilde er net melding van maken maar ik las net dat er boven mij ook al 2 over begonnen zijn, als er een link op het forum staat en je klikt daarop word de link niet geopend in een nieuw venster maar word het geopend over het forum heen (hoe ik het beter uit moet leggen weet ik niet). Dit vind ik niet zo handig, ik weet niet of dit anders kan? of dat ik zelf iets in moet stellen?

Ik moet trouwens wel zeggen dat het wel begint te wennen dit nieuwe forum, maar dat de avatar rechts staat zal ik nooit aan wennen.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Caspar » 08-10-2007 18:02

Feanfans,

Ik weet niet of het binnen het forum aangepast kan worden, je kan er wel zelf wat aan doen: je ctrl toets ingedrukt houden als je op de link klikt, hij opent dan op een nieuwe pagina.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 08-10-2007 18:11

Met de rechtermuisknop klikken op de link en dan Openen in nieuw venster kan natuurlijk ook. Zelfde idee, maar dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Al zou het standaard openen van een externe link natuurlijk het mooist zijn.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor feanfans » 08-10-2007 18:29

Nooit geweten dat dat kon. Heb het net even geprobeert, stukken handiger zo.

Bedankt voor de tip :!:
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 08-10-2007 18:53

Nou ja bij het maken van website kun je dat aangeven door _zelf of _new ofzo, dat moet gewoon op dit forum ook ingesteld kunnen worden, dat was bij phpbb 2 wel zo volgens mij.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Het forum

Berichtdoor elp » 10-10-2007 15:52

Ik vind het er allemaal erg strak uitzien. De kleuren zijn wel een beetje kil maar dat zal misschien ook gewoon even moeten wennen. Ik denk dat iedereen er over een maandje wel aan gewend is. Hulde voor de bouwers.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Re: Het forum

Berichtdoor Ago » 10-10-2007 20:54

Skopperij schreef:
Verder: de achtergrondkleuren vind ik werkelijk schitterend. Misschien is een paar millimeter extra wit tussen elke post ook net even wat overzichtelijker. Is het technisch trouwens ook mogelijk dat de quote-in-quote nu automatisch goed gaat? Dat alleen het bericht van degene die je quote meegenomen wordt? Is dat ook meteen geregeld.


Ik als kleurenblinde zie die achtergrondkleuren niet eens, het is voor mij allemaal één grijze massa met iets donker gekleurde lettertjes.
Voor mij is het drama.

..en dan nog een vraagje kan de naam van de poster niet links staan?? Volgens mij is dat gebruikelijk in de diverse fora.
Je leest volgens mij altijd van links naar rechts(als je tenminste geen Chinees bent!!!)
Je begint dus met de naam van de poster en dan komt zijn of haar verhaal er achteraan.
Nu lees je een posting en dan pas zie je nog eens wie de poster is.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Re: Het forum

Berichtdoor Venderwel » 11-10-2007 08:15

Wat de kleurenblindheid betreft, het zou inderdaad denk ik handig zijn dat daar wat aan gedaan wordt, al heb ik er zelf geen last van, kan me voorstllen dat anderen dat wel hebben. Echter de positie van de poster heeft daar volgens mij niks mee te maken.
Dat het op ander forums gebruikelijk is, is ook een zeer zwak argument, als je je een beetje wilt onderscheiden zou je het dan juist niet moeten doen. En wat het van links naar rechts lezen betreft, dat doe je nog steeds toch? En zoals het nu is, komt in mijn ogen het belangrijkste deel eerst, de post en niet de poster. Kortom het is een persoonlijke voorkeur, waar niks mis mee is, maar wat handig zou zijn als dat zelf aan te geven is!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Caspar » 11-10-2007 12:54

Omdat er in dit topic en het topic 'Het forum' hetzelfde onderwerp werd besproken zijn de topics samengevoegd. Ik zie nu alleen dat de berichten dus chronologisch in elkaar geschoven zijn. Het kan zijn dat de discussies een beetje langs mekaar heen loopt.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Het forum

Berichtdoor Skopperij » 11-10-2007 18:55

Ago schreef:Ik als kleurenblinde zie die achtergrondkleuren niet eens, het is voor mij allemaal één grijze massa met iets donker gekleurde lettertjes.
Voor mij is het drama.

Ai...

Dat is natuurlijk een heel andere insteek van het bekijken van zo'n design. Kan Vincent misschien niet een heel simpele skin maken voor kleurenblinden en mensen die het niet goed zien, die je kunt selecteren via het Gebruikerspaneel? Hoeft niet ingewikkeld, gewoon duidelijk.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 11-10-2007 19:13

Vincent zou daar toch naar kijken? Meen mij zoiets te herinneren. Alleen kan ik me voorstellen dat Vincent niet 1,2,3 alles klaar heeft. Overigens is het jammer dat de fansite niet meer up-to-date is. Had mooi geweest om beiden op de schop te gooien, maar de fansite is verleden tijd?

Ik zie dat de :stan: -smilie ook terug is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Jeroen » 11-10-2007 22:49

Fansite is inderdaad verleden tijd. Binnenkort zie je gelijk het forum als je naar sc.heerenveen.org surft.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten