Forum upgrade

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 20:13

Ja, je ziet het goed. En ja, je bevindt je op het SC Heerenveen Fansite Forum :wink:

Bijna vijf jaar geleden stapten we over naar phpBB, de software waarop dit forum draait. Al enige tijd hield ik de ontwikkeling van een nieuwe versie, die letterlijk jaren op zich heeft laten wachten, gespannen in de gaten. Versie 3 is nog steeds niet helemaal af, maar na wat testwerk op mijn eigen PC durf ik de upgrade wel aan.

Belangrijkste reden: meer mogelijkheden voor de beheerders én de leden om het forum leefbaar te houden. Verken de nieuwe mogelijkheden die je hebt, zoals het melden van ongewenste berichten via het driehoekige pictogram met het uitroeptekentje. Dat scheelt ons weer zoeken. En zo zal er nog wel meer zijn.

De komende tijd zal ik nog wel wat kleine dingetjes aanpassen. Kom je iets raars tegen, aarzel niet het te melden.

Veel plezier met alle fancy nieuwigheden, wees er een beetje zuinig op.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het forum

Berichtdoor Riverside » 06-10-2007 20:14

Het is inderdaad even wennen, de vertrouwde layout is weg. Even kijken wat voor nieuwe opties er op dit forum zitten.

Reclame is nog steeds, maar niet hinderlijk, aanwezig, onderin.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Het forum

Berichtdoor ItFean82 » 06-10-2007 20:16

Ik zie de verbetering niet zo, wat was er mis met het oude forum?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Het forum

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 20:18

Garcia-Garcia schreef:Ik zie de verbetering niet zo, wat was er mis met het oude forum?


Dat lijkt me een vrij snelle conclusie.

Verbeteringen zitten vooral in de mogelijkheden voor de beheerders, maar ook voor leden zal er wel het een en ander in zitten. Kijk maar even rond.

> viewtopic.php?f=6&t=3654
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor ItFean82 » 06-10-2007 20:23

Ik snap niet waarom dit nodig was, het is leuk dat er nu een functie is dat je vreemde berichten kan melden maar is dit zo belangrijk?

Grootste nadeel wat mij opvalt is dat het randgebeuren in het engels is en dat je dit ook niet kan aanpassen. Niet dat ik geen engels kan lezen maar echt mooi en handig vind ik het ook niet.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Skopperij » 06-10-2007 20:31

Om te beginnen: geweldig dat Vincent er zo veel moeite in heeft gestoken om het hele zootje om te zetten.

Wat Garcia zegt, in het Engels is toch even wennen. Niet dat we geen Engels kunnen, maar het gaat net even wat minder op de automatische piloot dan in het Nederlands. Als ik toch een beetje mag zeiken: het oude forum was echt 'ons' forum. De layout, de kleuren... dit ziet er veel strakker en moderner uit, maar minder uniek heb ik het idee. In deze stijl zien de andere fora er ook al uit. Al is dat natuurlijk ook weer wennen. Over een maand weten we niet beter.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Het forum

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 06-10-2007 20:32

Vind persoonlijk deze stijl veel killer dan de vorige. Moet heeeel erg wennen, moet m'n scherm ook veel breder trekken om te zien wie wat heeft gepost.

Vind het niet mooi... :(
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 20:33

Nou, een beetje vrolijker mag het wel Garcia. Thanks, Skopperij.

De Nederlandse vertaling is nog niet af. Ik houd het in de gaten.

Qua vormgeving: daar heb ik ook net een topic over opgestart.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het forum

Berichtdoor Squerrel » 06-10-2007 20:34

Ik vind het zeer onoverzichtelijk worden als je een topic opent, je ziet bijna geen "scheidslijn" tussen de verschillende posters. Ik moet het helaas met garcia garcia eens zijn.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Forum upgrade

Berichtdoor FeanfanPieter » 06-10-2007 20:39

En waarom is die tijd niet goed ingesteld?
'Ik voel me meer Fries dan Nederlander. '
Avatar gebruiker
FeanfanPieter
Selectiespeler
 
Berichten: 368
Geregistreerd op: 02-08-2007 13:49
Woonplaats: DKV van DKV

Re: Het forum

Berichtdoor SCH-FAN » 06-10-2007 20:40

Ik vind het niet meer echt een heerenveen forum, het is heel kil geworden. vind de vorige veel mooier.
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Het forum

Berichtdoor Theo » 06-10-2007 20:43

Het is even wennen qua indeling, maar grafisch is het wel een verbetering.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Re: Forum upgrade

Berichtdoor ItFean82 » 06-10-2007 20:49

Vincent schreef:Nou, een beetje vrolijker mag het wel Garcia.


Begrijp me goed ik vind het te prijzen dat jullie het forum proberen te vernieuwen en te verfraaien en dat jullie er veel tijd instoppen is ook klasse, maar ik vind het persoonlijk gewoon niet mooi en ook niet handiger. Maar dat is mijn mening.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Het forum

Berichtdoor Skopperij » 06-10-2007 20:50

Iedereen heeft andere ideëen over kleur, layout en stijl. Daarom is het ook onzinnig om daar een discussie over te voeren. Overzichtelijkheid is wel iets dat redelijk objectief is vast te stellen. Het enige puntje dat ik zou willen aanstippen is dat er bij elke nieuwe post vrij groot "Re: Het forum" (afhankelijk van het topic uiteraard) bovenaan de post staat. Vooral bij langere topictitels is dit nogal prominent in beeld. Beetje overbodig lijkt me.

Verder: de achtergrondkleuren vind ik werkelijk schitterend. Misschien is een paar millimeter extra wit tussen elke post ook net even wat overzichtelijker. Is het technisch trouwens ook mogelijk dat de quote-in-quote nu automatisch goed gaat? Dat alleen het bericht van degene die je quote meegenomen wordt? Is dat ook meteen geregeld.

Verder niets dan lof voor Vincent c.s. Kijk het eerst maar eens een paar weken aan voor je begint te zeuren over wel mooi/niet mooi. Dat zijn dingen waar we bij ons oude forum niet eens over nadachten.

(wel geinig trouwens, dikwijls lees je grote verhalen over ambities, doelstellingen en toptrainers, maar als ons oude vertrouwde forumpje op de schop wordt gegooid... :mrgreen: )
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 20:54

Ok, dat mag. Ik hoop dat het over een paar weken anders is.

Iedereen is natuurlijk ook welkom om verbeterpunten aan te dragen. In het andere topic zag ik al een paar suggesties die mij ook wel nuttig lijken.

Ik heb naar de tijdsinstelling gekeken, maar het lijkt inderdaad weer niet goed te zijn. Even checken.

Edit: de ingestelde tijdszone (Wiki UTC+1) lijkt me correct. In mijn profiel kan ik instellen dat het zomertijd is (DST). Als ik dat instel zie ik de juiste tijd. Zou toch ook forumbreed in te stellen moeten zijn, maar heb ik nog niet gevonden.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Criz » 06-10-2007 21:06

Garcia-Garcia schreef:
Vincent schreef:Nou, een beetje vrolijker mag het wel Garcia.


Begrijp me goed ik vind het te prijzen dat jullie het forum proberen te vernieuwen en te verfraaien en dat jullie er veel tijd instoppen is ook klasse, maar ik vind het persoonlijk gewoon niet mooi en ook niet handiger. Maar dat is mijn mening.

Ik kan me hier wel in vinden. Jammer dat het nu in een geheel ander jasje is gestoken. Het oude was ook niet geweldig mooi, maar wel heel herkenbaar. Hoewel een forum upgrade wel gewoon moet, zie ik niet in waarom voor deze skin gekozen is? Verder ook respect voor jullie werk op dit forum hoor, maar dit vind ik wel jammer.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Superfries88' » 06-10-2007 21:16

Komt er ook weer een Friese versie? 8)
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Forum upgrade

Berichtdoor michel » 06-10-2007 21:18

Het ziet er in ieder geval prima gelikt uit. Heb maar even gekeken maar toch zeker een aantal nieuwe functie's, hooop dat die het forum ook ten goede komen.
Het zal voor menigeen flink wennen zijn, maar dat was de vorige keer niet anders. Ik loop hier nu nog een beetje verdwaald rond maar de weg is makkelijk te vinden lijkt me zo. Mijn engels is overigens prima maar ook dat is wel even wennen zo.

Ach in z'n hart is ieder mens conservatief...
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 21:20

Criz schreef:Hoewel een forum upgrade wel gewoon moet, zie ik niet in waarom voor deze skin gekozen is?


Dit is de standaard skin en ik vind hem wel aardig. Inderdaad niet heel warm, en wel heel anders dan wat we hadden, maar verandering is goed ;) Zodra versie 3 definitief is, zullen er wel meer skins beschikbaar komen. Ik kan er altijd een aantal installeren zodat je er zelf een kunt kiezen.

De Friese versie komt zéker terug :)
Al is het daar ook wachten tot de vrijwilligers dat voor elkaar gebokst hebben.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 21:26

Freeze schreef:Misschien is een 'Ignore-list' in het forum inbouwen een leuke oplossing.. een dergelijke mod is er voor PHPBB ongetwijfeld.

Die zit er nu in, zie tabblad 'Friends and Foes' in je User Control Panel.
Volgens mij worden berichten van je 'Foes' pas getoond als je ze openklikt. Is dat net kreas?
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het forum

Berichtdoor sch4-live » 06-10-2007 21:34

Het andere was veel mooier.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Het forum

Berichtdoor michel » 06-10-2007 21:39

sch4-live schreef:Het andere was veel mooier.


Maar nu hebben we deze... Heb je misschien iets van toevoegende waarde (een tip) waar men iets mee kan hier?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Re: Het forum

Berichtdoor sch4-live » 06-10-2007 21:41

Ik weet dat jullie er mee bezig zijn.

Donker blauwe achtergrond i.p.v wit,Mooie SCH banner. Dan zal het er al een stuk beter uit zien.
Ik weet dat het niet makkelijk is om een mooie banner te maken.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Het forum

Berichtdoor michel » 06-10-2007 21:44

Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Re: Het forum

Berichtdoor Vincent » 06-10-2007 21:51

sch4-live schreef:Donker blauwe achtergrond i.p.v wit


Neeh.. witte achtergrond is veel beter. Helemaal hip tegenwoordig. Maar je hebt gelijk dat de rest nog wel wat gezelliger kan. Zie inderdaad ook het topic dat Michel noemt.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Beetle » 07-10-2007 03:59

Hahaha!

Het is nu midden in de nacht en al de hele avond staat de computer aan. Dus ik heb tot diep in de nacht met de oude versie gewerkt. Pas toen ik alle vensters dicht gooide en weer een IE pagina startte (Forum is mijn startpagina) zag ik de nieuwe versie.

Wel kut dat het scherm zo breed is... Zit nog aan een 17" monitor.
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 07:40

Volgens mij is het scherm even breed als anders hoor? En ik heb dan een 17inch beeldscherm op mijn laptop.

Wat betreft de vertaling van de knoppen.....de knoppen zijn toch een (plaatjes)setje waar je zelf ook een ander kunt laden? Of heb ik het mis? Als ik het goed heb zou je de creativiteit van de medeforumers kunnen vragen en een mooi en passen knoppensetje laten maken!

Verder is het zeker even wennen, ik moest eerst even kijken of ik wel op de goede pagina was.
Ook ik ben nog een beetje sceptisch, begrijp me goed, geweldig wat jullie doen en updates zijn nu eenmaal nodig, voor support enzo en nieuwe features, maar om de layout nu helemaal op de schop te gooien.
Beetje lichtere kleuren enzo ben ik het wel mee eens, dat andere was wel donker, maar zou toch graag snel weer wat meer Heerenveen op het fourm zien, te beginnen met dat phpBB linksboven wat je volgens mij heel snel moet kunnen wijzigen! ;-)
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Het forum

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 08:04

Is het ook mogelijk om een topic ignore button in te bouwen? Er zijn namelijk onderwerpen die ik niet hoef te zien en het is een klein beetje irritant als je ziet dat er op een forumdeel een nieuw bericht is, maar dat dit blijkt te zijn in een topic wat je niet interesseert. Het is niet heel erg hoor, maar zou wel handig zijn.

De kleuren mogen wat mij betreft iets donkerder, maar niet zo donker als het vorige.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Forum upgrade

Berichtdoor visje » 07-10-2007 08:12

het oude forum was iets smaller: google cache
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Forum upgrade

Berichtdoor Venderwel » 07-10-2007 08:24

Ah je hebt gelijk, maar goed, met de steeds groter wordende schermen en resoluties vind ik dit persoonlijk wel goed.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Volgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten