Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Ebiede schreef:Is het ook mogelijk dat onderaan ook de keuze komt met: Board index < Sc Heerenveen < Topic keuze..

Ik word helemaal dol van het scrollen.
Helemaal rechts onderaan elke post zit een knopje welke omhoog wijst. Als je die indrukt kom je ook direct boven aan de pagina en hoef je niet te scrollen.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Ik vind het jammer dat spelers en stafleden die zijn vertrokken niet een eigen topic houden. Is het niet mogelijk om hiervoor een eigen forum te starten. Dus naast "Spelers & Staf" een eigen forum "De vertrokken spelers". Je kan dan de topics hierheen verplaatsen en daar kan dan verder over gesproken worden. Zoals nu bijvoorbeeld Gerjan Verbeek, Gonzalo Garcia-Garcia en Alves. Als een speler verhuurd wordt kan je hem daar ook plaatsen en mocht die weer terug komen is het volgens mij een kleine moeite om deze weer terug te zetten bij Spelers & Staf.
Het wordt er naar mijn idee wat overzichtelijker door dan zoals het nu is alle vertrokken spelers in 1 topic.

Hoe denken anderen hierover?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Goed idee. Het zal wellicht niet een heel druk bezocht forum worden, maar zo houd je toch wat meer 'feeling' met recentelijk vertrokken spelers/stafleden. Ik kan me voorstellen dat ontwikkelingen rondom bepaalde spelers/stafleden (ik denk vwb de nabije toekomst aan GJV, Alves (?), GGG, Bradley (hoogstwaarschijnlijk), mogelijk Sulejmani en/of Pranjic) af en toe voor een flinke lading posts zorgen. Wil je dat later terugzoeken, dan is het fijn dat het gewoon in het specifieke topic staat en niet ergens in een "Algemeen" topic

Nadeel is wel dat op een gegeven moment je een gigantische lijst topics krijgt in dit subforum, waarin het af en toe lastig zoeken is naar het juiste topic?
Spelers/stafleden die geen eigen topic hebben (gehad) worden dan in een "algemeen" gepost neem ik aan? Of wil je alsnog een topic aanmaken?
Laatst gewijzigd door diepFries op 23-06-2008 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
In case of doubt, make it sound convincing
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

je zou gewoon in het onderdeel spelers & staf een sub caterogrie aan moeten met met vertrokken spelers & staf, en daar het topic van die speler naar toe verplaatsen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Als je een apart topic wilt maken zoals nu is gebeurd voor de sportzomer denk ik dat dat een goed idee is.
Dat het topic dan op een gegeven moment overvol raakt is dan zeker het geval.
Om dit tegen te gaan zou je topic van spelers die paar jaar terug zijn vertrokken en niet meer echt leven dat je daar een apart topic hierin maakt bijvoorbeeld overige vertrokken spelers. Hierdoor houdt je het toch overzichtelijk en heb je niet dat spelers die nog maar net vertrokken zijn verzuipen in het vertrokken spelers topic.
Denk dat er verschillende mensen hier op het forum het overzichtelijker zullen vinden en op deze manier kan je ook snel kijken of er nog wat gebeurd is rond een recentelijk vertrokken speler.
Dan krijg je dus dit systeem:

Hoofdtopic: Vertrokken spelers
subtopic: Gertjan Verbeek
Alves
GGG
Overige vertrokken spelers

Dan kan je voor overige vertrokken spelers kiezen om daar de spelers die al 2 jaar of langer bij heerenveen weg zijn te plaatsen en voor de recentelijk vertrokken spelers hun "oude" topic uit spelers en staf over te plaatsen naar dit hoofdforum.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

forca hveen schreef:Als je een apart topic wilt maken zoals nu is gebeurd voor de sportzomer denk ik dat dat een goed idee is.
Lijkt me een goed plan, zo heb je een mooi overzicht van spelers en trainers die hier de afgelopen jaren hebben gewerkt, ook leuk voor het historisch besef van aankomende forummers.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

En wat vinden de moderators van het forum van het idee?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

forca hveen schreef:En wat vinden de moderators van het forum van het idee?
Het idee is prima, maar desondanks laten we het voorlopig zo.

Waarom? Alle topics over oud-spelers zijn enige tijd geleden gesloten, want er werd toch niet zoveel gepost. In het topic over vertrokken spelers blijkt ook niet dat er veel animo is om te discussiëren over dergelijke spelers. Laten we eerlijk zijn: echt discussiëren is er niet bij, maar het is vooral het plaatsen van nieuwtjes. Even een kickje als er spelers vertrekken, een doelpunt hebben gemaakt en dat soort dingen.

Alves is één van de weinige spelers waarover na zijn vertrek nog relatief vaak over gepost werd. Dat topic is ook niet voor niets opengehouden. Nu is het rustig rond hem en dus kunnen we rustig over hem verder praten in het bekende topic.

Het kan zijn dat we het nog eens iets anders aanpakken, maar voorlopig laten we het zo.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Superfries88' schreef:Het idee is prima, maar desondanks laten we het voorlopig zo.

Waarom? Alle topics over oud-spelers zijn enige tijd geleden gesloten, want er werd toch niet zoveel gepost. In het topic over vertrokken spelers blijkt ook niet dat er veel animo is om te discussiëren over dergelijke spelers. Laten we eerlijk zijn: echt discussiëren is er niet bij, maar het is vooral het plaatsen van nieuwtjes. Even een kickje als er spelers vertrekken, een doelpunt hebben gemaakt en dat soort dingen.

Alves is één van de weinige spelers waarover na zijn vertrek nog relatief vaak over gepost werd. Dat topic is ook niet voor niets opengehouden. Nu is het rustig rond hem en dus kunnen we rustig over hem verder praten in het bekende topic.

Het kan zijn dat we het nog eens iets anders aanpakken, maar voorlopig laten we het zo.
Ik heb dat hierboven ook proberen te zeggen, maar het is mijns inziens ook zo dat het huidige "algemene" topic ook niet bepaald uitnodigt tot "discussie". Het huidige "vertrokken spelers" is een allegaartje van berichten. Nieuwtjes, etc., zijn leuker om in het betreffende (oud-)spelerstopic te plaatsen, dan in een algemeen topic, waar toch iedereen het overzicht kwijt is. Daarnaast zou je bijvoorbeeld omtrent oud-spelers in de betreffende topics gemakkelijker kunnen discussiëren over bijvoorbeeld 'hun functioneren' dan in andere topics. Bijvoorbeeld een Klaas-Jan Huntelaar is af en toe toch een speler waarover discussie ontstaat. Waar past dat beter dan in z'n eigen topic?
Bijkomend voordeel is dat men, zodra een speler verkocht is, het topic meteen over kan plaatsen en geen beslissingen hoeft te maken over of een topic al dan niet dicht moet, etc.

Nogmaals, het beheerdersteam neemt de beslissing en mocht het niet doorgaan, dan is dat jammer, maar kan ik me er wel in vinden. Een eigen subforum voor oud-spelers zou echter mijns inziens een zeer welkome aanvulling zijn op de huidige structuur
In case of doubt, make it sound convincing
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Waarom past een discussie over bijvoorbeeld Huntelaar beter in een eigen topic? Volgens mij past een goede discussie prima in een topic over oud-spelers. Het gaat tenslotte om de inhoud. De ervaring leert dat de meeste spelers na een vertrek nog amper worden besproken, ook in eigen topics niet. Daarom is ook gekozen om de topics over oud-spelers te sluiten en hiervoor het bekende topic te gebruiken. Slechts zelden komt een oud-speler nog echt ter sprake, zoals bijvoorbeeld Alves. Niet voor niets is dat topic pas vorige week gesloten.

Als er echt aanleiding en behoefte is om een discussie in een eigen topic te houden, dan valt er wat mij betreft best over te praten. Alleen denk ik dat een speciale sectie voor oud-spelers een beetje overdreven is. De meeste nieuwtjes worden maar kort besproken en voor de rest is het vooral veel “Hij heeft gescoord tegen ...!”-berichten. Dat kan uitstekend in één topic.
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Superfries88' schreef: Het kan zijn dat we het nog eens iets anders aanpakken, maar voorlopig laten we het zo.
Jammer :(
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Jalba schreef:Jammer :(
Kunnen jullie dan aangeven over welke spelers echte discussies gevoerd zijn of gevoerd kunnen worden die niet in het 'vertrokken spelers' topic passen? Beide systemen hebben zo de voor- en nadelen, maar voorlopig vinden we de huidige gang van zaken de beste.

Er is al eerder aangekondigt dat er wel weer wat dingen gaan veranderen deze zomer en dat het forum waarschijnlijk flink opgeschoond gaat worden. Als er andere ideeen zijn of er zijn onderdelen die volgens jullie niet optimaal werken dan is er -juist in dit topic- ruimte voor discussie.
Ladies and gentleman: We've got him!
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Caspar schreef: Kunnen jullie dan aangeven over welke spelers echte discussies gevoerd zijn of gevoerd kunnen worden die niet in het 'vertrokken spelers' topic passen?
Naar mijn idee is het ook niet zozeer om nog uitgebreid over alle vertrokken spelers te discuseren, maar meer om nieuwtjes over hun uit te wisselen.
Ik ben zelf niet zo'n schrijver maar lees hier wel heel veel mee. Soms heb ik wel eens, dat ik nieuwsgierig ben naar een bepaalde speler en dan zou het mooi, zijn als er nog een eigen topic voor zo'n speler is en is het ondoenlijk om een heel topic voor door te spitten om te zien of er nog iets over die bepaalde speler staat. Het is naar mijn idee ook een stukje geschiedenis van de club. En dat mogen toch koesteren?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat voorstel is al voorbij gekomen, maar wij laten het voorlopig zo. In het verleden bleven deze topics gewoon open en toen waren er gewoon weinig discussies over oud-spelers. Alle discussies die er wel waren kunnen volgens ons prima in het daarvoor bestemde topic.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Superfries88' schreef:Waarom past een discussie over bijvoorbeeld Huntelaar beter in een eigen topic?
Omdat dat topic al over Huntelaar gaat uiteraard. Voor hen die het leuk vinden, kan er dan gemakkelijker eens wat over een oud-speler worden gepost/opgezocht. Zoals hierboven reeds vermeld is het vrijwel ondoenlijk om in het "vertrokken spelers"-topic nog wat terug te vinden..
De ervaring leert dat de meeste spelers na een vertrek nog amper worden besproken, ook in eigen topics niet.
Ik ben het helemaal met jullie eens. Er wordt relatief weinig over oud-spelers gepost, echter geldt dat niet ook voor onze huidige spelers? Af en toe gebeurd er eens wat en komt er ergens een pagina bij, daarnaast zijn er maar een paar spelers-topics die echt goed lopen.. Ik denk dat het ten dele ook komt doordat topics van oud-spelers zelf gesloten zijn, dat eventueel nieuws over hen niet meer gepost wordt. Er is minder 'binding'.. Juist wanneer er omtrent een speler die een aantal jaren al weer weg is iets gebeurd en je post dat in z'n eigen topic, is er de kans dat een nieuwe "discussie" ontstaat. Oude posts roepen inspiratie op.
Het "vertrokken spelers"-topic vind ik zelf meer een soort "mededelingenbord". Niet een plaats waar je discussieert.
Als er echt aanleiding en behoefte is om een discussie in een eigen topic te houden, dan valt er wat mij betreft best over te praten. Alleen denk ik dat een speciale sectie voor oud-spelers een beetje overdreven is. De meeste nieuwtjes worden maar kort besproken en voor de rest is het vooral veel “Hij heeft gescoord tegen ...!”-berichten. Dat kan uitstekend in één topic.
Misschien dat het mogelijk is om na de vakantie een soort proefperiode te houden? Bevalt het niet/is er absoluut geen animo, dan kan alles weer bij de vertrokken spelers..
In case of doubt, make it sound convincing
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

diepFries schreef:Omdat dat topic al over Huntelaar gaat uiteraard. Voor hen die het leuk vinden, kan er dan gemakkelijker eens wat over een oud-speler worden gepost/opgezocht. Zoals hierboven reeds vermeld is het vrijwel ondoenlijk om in het "vertrokken spelers"-topic nog wat terug te vinden.
Oneens. Als je de zoekfunctie gebruikt, dan is alles heel eenvoudig te vinden. Jij noemde Huntelaar als voorbeeld en dus neem ik dat voorbeeld even over. Binnen het topic is een zoekfunctie aanwezig (op elke pagina boven het eerste bericht). Ik heb “Huntelaar” ingevoerd en kom exact 12 posts met de naam Huntelaar tegen. Je kan naar het bericht springen en de discussie rustig lezen, voor zover je kan spreken van een discussie.

Kortom: iedereen die even gebruikt maakt van de zoekfunctie kan een discussie later nog rustig gaan lezen. Enig verschil is dat je nu even moet zoeken. De Heerenveen-gerelateerde discussies staan gewoon in dat topic. Als je iets wil lezen over zijn periode na Heerenveen, dan zoek je even binnen het topic. Zo "ondoenlijk" is het helemaal niet, je moet gewoon even slim de forumtechnieken gebruiken.
Ik ben het helemaal met jullie eens. Er wordt relatief weinig over oud-spelers gepost, echter geldt dat niet ook voor onze huidige spelers? Af en toe gebeurd er eens wat en komt er ergens een pagina bij, daarnaast zijn er maar een paar spelers-topics die echt goed lopen..
Absoluut waar, maar er is genoeg interessant leesvoer aanwezig. Discussies over Verbeek, Vandenbussche, Zuiverloon en Sulejmani bijvoorbeeld. Dit past niet in één topic, want juist dan heb je geen overzicht meer. Ook de zoekfunctie is dan absoluut niet meer handig. Alleen een speler als Pranjic heeft al ruim 20 pagina’s.

Bij oud-spelers ligt dat anders. In mijn ogen is wel aangetoond dat er gewoon weinig animo is om voor oud-spelers een topic open te houden. Ik ben dus van mening dat het huidige topic prima kan blijven bestaan en er weinig aanleiding is om de topics over oud-spelers open te blijven houden. Die enkele discussie over een vertrokken speler kan daar uitstekend gevoerd worden.
tds
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-08-2005 14:42
Locatie: De Knipe

Bericht door tds »

Is het misschien mogelijk om links (url's) die in een post verwerkt worden in een nieuw venster te laten openen?
http://sc.heerenveen.org/forum
Nu gebeurt het dat bij mijn browser (Firefox) een link in hetzelfde venster wordt geopend.

Op zich is dit niet storend maar misschien is het handig zodat je het forum er gelijk bij houdt en met posts en reacties over het bepaalde onderwerp mee kan lezen.
Het is maar een tip en zeker geen commentaar, voor de rest werkt alles prima naar behoren :D
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2038
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als je een muis hebt met scroll-functie is Firefox heel gemakkelijk met pagina's openen in tabblad. Gewoon met je muis op de link gaan staan en dan aanklikken met de scroll-toets. :) Dan wordt de link automatisch geopend in een nieuw tabblad.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

En met shift-klik opent hij in een nieuw venster, maar daar gaat het niet om.

Dit forum is gewoon één van de weinige sites waar niet automatisch een nieuw venster/tabblad wordt geopend. Steeds maar eraan denken 'oh ja dit is het SCH-forum, dus hier moet ik shift-klikken' is irritant.
Afbeelding
tds
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-08-2005 14:42
Locatie: De Knipe

Bericht door tds »

Marça schreef:Als je een muis hebt met scroll-functie is Firefox heel gemakkelijk met pagina's openen in tabblad. Gewoon met je muis op de link gaan staan en dan aanklikken met de scroll-toets. :) Dan wordt de link automatisch geopend in een nieuw tabblad.
Ja dat weet ik maar net als Boegyman zegt heel vaak vergeet je het en dan is het soms een beetje irritant :lol:
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik weet niet of het mogelijk is met het forum dat jullie dat kunnen instellen. Maar kunnen jullie de instellingen ook zo wijzigen dat als je op een link in een post drukt dat deze geopend wordt in een apart scherm ? En dus niet dat je niet van het forum af gaat als je er op drukt.

En jah ik weet het als je op rechter muisknop op de link drukt kun je hem ook zo in een nieuw venster openen.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Currahee schreef:Ik weet niet of het mogelijk is met het forum dat jullie dat kunnen instellen. Maar kunnen jullie de instellingen ook zo wijzigen dat als je op een link in een post drukt dat deze geopend wordt in een apart scherm ? En dus niet dat je niet van het forum af gaat als je er op drukt.

En jah ik weet het als je op rechter muisknop op de link drukt kun je hem ook zo in een nieuw venster openen.
Daar wordt naar gekeken/aan gewerkt.
Ladies and gentleman: We've got him!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

DAt zou wel mooi zijn, vooral bij songs. Je kan ook natuurlijk gewoon op openen in nieuw venster drukken maar dat is toch meer moeite :wink:
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Links in de berichten openen nu in een nieuw venster.
En zijn voorzien van een fancy pictogrammetje dat dat aankondigt.
Als dank vandaag of morgen even achter een advertentie kijken ;)

Nog andere wensen?
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Een nieuwe keeper? :wink:

Dank je wel Vincent. Het is maar een klein dingetje maar het scheelt (mij in ieder geval) een beetje ergernis.
Afbeelding
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Is het ook mogelijk om bepaalde Forum onderdelen uit te schakelen zodat je ze niet meer ziet?

Ik heb bijvoorbeeld niks met Sfeer&supporters, Sportzomer en Engels..
Kan ik deze uitzetten?
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Waarschijnlijk niet. Maar je kunt deze secties toch gewoon negeren?
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vincent schreef:Links in de berichten openen nu in een nieuw venster.
En zijn voorzien van een fancy pictogrammetje dat dat aankondigt.
Als dank vandaag of morgen even achter een advertentie kijken ;)

Nog andere wensen?
Erg bedankt voor deze wijziging :D Het scheelt een hoop nadenkwerk en gebruik van de vorige knop in mijn internetbrowser.
Bovendien kan je nu helemaal makkelijk filmpje laten laden terwijl je ondertussen verder kan lezen op het forum. Meestal als het in zelfde venster opende (aangezien ik meestal vergat met rechtermuisknop te klikken) had ik geen zin om nog weer te veranderen.

edit: Wat betreft andere wensen, Heb er geen problemen mee om een miljoen euro te ontvangen dus als je over hebt :wink:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

forca hveen schreef:edit: Wat betreft andere wensen, Heb er geen problemen mee om een miljoen euro te ontvangen dus als je over hebt :wink:
Mocht Vincent zoveel geld hebben en dat willen uitgeven, dan zijn wij als hardwerkende beheerders als eerste aan de beurt! :wink:
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Grappenmakers.. Dankzij fansite en forum heb ik twee jaar studievertraging opgelopen, dus als ik nu wat over heb staat allereerst de IB-Groep me glimlachend aan te kijken ;)

Maar ff serieus, ik hoor het graag als mensen graag nog iets aan het forum veranderd of toegevoegd zouden zien. Ik kan dan kijken of zoiets al gemaakt is en dit invoegen. Zijn er bijvoorbeeld nog klachten over de kleuren?
Plaats reactie