Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er is een fout in de topic van Groningen - SC Heerenveen..
Door die fout heb ik wel 3453095 keer het zelfde bericht getypt...
ik hoop dat de overbodige berichten verwijdert kunnen worden..
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 637
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Ik heb een deel 2 aangemaakt.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

In het topic www.forzaheerenveen.nl ONLINE is een discussie opgestart dat het forum in de huidige hoedanigheid steeds meer aan kwaliteit inboet.

Als beheerder kan ik niet anders dan toegeven dat we hier niet meer de kwaliteit halen qua posts als een aantal jaar geleden. Sterker nog in de afgelopen maanden is de kwaliteit gedaald tot een dieptepunt.

Vraag is wat de de forummers hier zelf van denken, wat is jullie mening en hebben jullie misschien suggesties hoe we de kwaliteit kunnen verbeteren.

Alvast een waarschuwing, als beheerders nemen we dit topic zeer serieus. Onzin en geruzie wordt hier dan ook véél stricter aangepakt dan in andere topics.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat dit forum wel een beetje mist is dat er wat te weinig standaart topics zijn.
Zoals bijvoorbeeld een topic waar je kan discusseren over spelers die verhuurd zijn.
Dan kan je daar mensen op to date houden over de (wan)prestaties van die spelers.
Maar nu moet je dat beslist doen in hun eigen topic, en dan heb je er totaal geen regel in, zeker als je ziet dat er 3 spelers bij een club spelen, dan moet je je post in 3en delen omdat het niet in 1 topic kan.

Misschien moeten jullie iets sneller straffen als mensen iets verkeerd doen, daar kan je wel standaart berichtjes voor maken e.d dat kost niet heel veel tijd maar kan wel heel effectief zijn.
En wat sneller de Luinge uithangen kan volgens mij ook wel werken, als je ze banned komen ze heus wel terug ik ken wel een paar forum gangers die al voor de zoveelste keer terug zijn gekomen op dit fourm maar wel iets serieuser zijn dat voorheen.
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

het soms lage niveau komt door de mensen die overal van in paniek raken de hele tijd denk ik. Veel mensen doen veel te onzeker en bang en grijpen iedere aangegelegenheid om verbeek te vervloeken, formsma een trap na te geven enz. enz. Ze belichten al het negatieve, waardoor de sfeer ook achteruit gaat. mensen die zeggen wat uit een bron gehoord te hebben worden te kijk gezet en belachelijk gemaakt, al zullen ze niet altijd gelijk hebben, iedereen mag in zijn waarde gelaten worden vind ik.

goed posten is niet een talent trouwens, dat moet je leren, misschien is het een idee iets van post-rating toe te passen, daarbij kunnen bijvoorbeeld de beheerders, of ander mensen die het een beetje begrijpen voor andere leden beoordelen hoe goed huin posts zijn en ze tips geven om dat te verbeteren.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het forum is ingericht naar onderwerpen. Binnen zo'n onderwerp komen heel uiteenlopende mensen met uiteenlopende meningen en redenen om in discussie te gaan, bij elkaar. Dan krijg je al snel een groep die gaat overheersen en anderen afstoot. Zie het als een kroeg/uitgaansgelegenheid.Die kiest ook een profiel om te voorkomen dat mensen die rustig willen praten (muziek als achtergrond) botsen met mensen die komen om te dansen (muziek moet volume hebben) en vice versa. Die keuze is hier niet gemaakt. Iemand die serieus over voetbal van gedachten wil wisselen (met bereidheid tot luisteren en belangstelling voor argumenten) zal niet tot goede discussie komen met iemand die via dit forum meningen wil beïnvloeden of opleggen (die wil dat de ander vindt wat hij ook vindt). Die botsing doet zich hier voor met als uitvloeisel dat die eerste grope zich steeds meer terugtrekt. Rondom Parma bijvoorbeeld deed dat fenomeen zich sterk voor. Dus: kies een profiel.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Interessante invalshoek Gekko. Echter, het profiel van dit forum is juist dat het een platform voor alle heerenveensupporters moet zijn. Fanatiek, rustig, oud, jong, etc. Het beleid moet er op afgestemd zijn om al deze groepen op een normale manier met elkaar te laten discussieren. De vraag is dus hoe dit op de beste manier kan.
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

De kwaliteit van de forum gaat achteruit, maar dat is niet alleen hier het geval.
Op vele forums gaat de kwaliteit achteruit. Ik denk ook dat dit niet omkeerbaar is.

De vele forumleden hebbben al een mening over spelers voordat ze ooit een speler hebben zien spelen. Ook lijkt het wel of iedereen Formsma persoonlijk kent.

Als ik al dat domme gelul in de topics zie staan het al vaak geen eens meer zin om te discuseren.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Jeroen schreef:Interessante invalshoek Gekko. Echter, het profiel van dit forum is juist dat het een platform voor alle heerenveensupporters moet zijn. Fanatiek, rustig, oud, jong, etc. Het beleid moet er op afgestemd zijn om al deze groepen op een normale manier met elkaar te laten discussieren. De vraag is dus hoe dit op de beste manier kan.
Dan ontkom je er, denk ik, niet aan om als een bok op de haverkist post en gebruikers te verwijderen die de grenzen overschrijden (of benaderen). Dezelfde meer 'militante' toon die rondom wedstrijden waarneembaar is, treedt ook hier op. Ik vind het ongehoord dat je als Heerenveensupporter initimiterende boodschappen krijgt van een andere Heerenveensupporter. Datvraagt om correctie. Een beetje zoals Riemer deed: dit is de norm, dat zijn de grenzen en val je daarbuiten: wegwezen.
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

toen ik hier kwam vond ik het niveau goed,maar als ik het nu moet beoordelen dan vind ik het toch steeds meer achteruit gaan.
mede omdat ik het gevoel heb dat er heel veel lui zijn die menen dat ze overal op moeten antwoorden om dan zo veel mogelijk posts te krijgen,anders hoor je er niet bij(met name de nieuwelingen)
ook worden er soms onzinnige topics geopend,terwijl er al topics zijn waarin je dat eventueel ook kunt bespreken.
als laatste hoop ik dat het niveau weer omhoog gaat,en ik hoop dat iedereen zijn steentje daar aan bij wil dragen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit forum zelf is het probleem niet. Er zijn genoeg vaste onderwerpen maar er zijn ook genoeg mogelijkheden om nieuwe topics te openen. Het probleem is dat er de laatste tijd vaak ruzies ontstaan die echt helemaal nergens over gaan. In de grote anonimiteit van het internet escaleert een discussie sneller dan in het echt. Men zit oververhit achter de al even oververhitte pc's in razend tempo offensieve berichten te posten.

Van die gedachte moeten we af. Als we zulke forumvervuiling tegengaan zal de kwaliteit van de discussies alleen maar stijgen. Er zijn al een boel mogelijkheden de revue gepasseerd. Het idee van strenger straffen staat me aan, maar niet op de manier zoals dat nu gaat. Je moet er namelijk ook voor waken dat dit een politiestaat-achtig forum wordt.

De moderators zullen precies weten hoeveel forumleden dit forum telt. Maar het mag algemeen bekend zijn dat slechts een deel daarvan actief aan het posten is. Een klein deel daarvan moet worden aangepakt. Ik denk dat het stelsel van gele en rode kaarten niet werkt. Daarom zou ik het volgende willen voorstellen:

De moderators voeren nu een passief beleid. Als er een ruzie ontstaat of is ontstaan grijpt men in. Die fase moeten de moderators een stap voor zijn. Ik stel dan ook voor dat men de regels die in dit subforum staan als uitgangspunt neemt. Als er dan een forummer is die in overtreding gaat wordt die onder toezicht gesteld van één der moderators.

Nu krijg ik het idee dat vooral nieuwelingen die onhandig posten vaak het gevoel krijgen van 'ik tegen de rest'. Dat moet niet. Als je de mensen die kwalitatief slecht of zeer opruiend posten onder toezicht stelt van een moderator kan de moderator daar actief iets aan doen. In alle rust kan worden uitgelegd over wat ze eigenlijk doen en wat van ze verwacht wordt. De overtreders krijgen dan langzaam maar zeker inzicht in hun situatie, zodat ze op den duur een harmonieus geheel kunnen vormen met de rest van dit forum.

Ik schat in dat je na een tijdje per moderator een team van vijf mensen hebt die zo nu en dan wat aanwijzingen en hulp nodig hebben in hun gedrag op het forum. Als men in dit alles niet coöperatief wenst mee te werken is het overigens simpel: opkrassen.

Verder wil ik nog kwijt dat we een prima forum hebben. Laatst heb ik het Feyenoord-forum eens gevolgd, tijdens dat gedoe met Koeman. Allemachtig zeg, dan zijn wij hier nog een stelletje schapen.

Excuses trouwens voor het lange verhaal, maar in dit topic acht ik dat niet onverantwoord.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Sommige mensen op het forum hebben idd een zeer stugge mening (wat mag natuurlijk) maar zijn ook niet bereid te luisteren naar argumenten van anderen. Dat gaat dan maar door, ook in andere topics, en dat irriteert. Verder wordt de realiteitszin nogal eens overschreden (bijvoorbeeld bij eventuele transfers) wat ook frustatie oproept bij andere forumleden. Komt nog bij dat iedereen overal een mening over wil hebben, ook als die niet onderbouwd is. Soms moet je gewoon passen als je niks zinnigs te melden hebt. Gelukkig is het peil van dit forum nog redelijk aan de goede kant als je het vergelijkt met andere forums. Ik moet zeggen dat ik het forum persoonlijk zeer waardeer en dan ook snel over onzin posts probeer heen te lezen. Het blijft toch leuk om het laatste nieuws te bspreken. Oh ja, is het ook mogelijk een spellingscontrole aan te maken op het forum, zodat posters hun eigen bericht even kunnen conroleren (volgens mij heeft tilbo.com/org dit ook). Dat zou ook al heel wat verbetering brengen qua leesbaarheid.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

forza heerenveen schreef: mede omdat ik het gevoel heb dat er heel veel lui zijn die menen dat ze overal op moeten antwoorden om dan zo veel mogelijk posts te krijgen,anders hoor je er niet bij(met name de nieuwelingen)
Stel dat het bovenstaande voor bepaalde personen waar is, dan kunnen toch beter de tellertjes verdwijnen (die met het aantal berichten?) Of zeg ik nou iets heel doms? De mensen die posten om het posten zullen dan verdwijnen. Zou op die manier het niveau niet omhoog gaan?
Op naar het volgende seizoen....
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

IK ben vaak alleen maar lezer en zo af en toe post ik eens wat als ik dat nodig vind.
Vaak wordt er inderdaad ozinnig gepost!
Misschien zouden de Moderators forumleden harder aan moeten pakken zodat het voor iedereen leuk blijft. Natuurlijk is dat vrij intenssief en allemaal vrijwillig. Netzoals degene hier voor al zij, ik bekijk ook vaak andere forums en deze forums zijn vaak lang zo goed niet als onze! We moeten trots zijn op ons forum en er met zijn allen een hoogtepunt van maken!

Het meest recente wat mij toch wel stoorde is het gedoe rond Formsma!
Veel mensen die zeggen dat ze uit betrouwbare bron hebben gehoord dat...
Ik denk dat er altijd maar 1 betrouwbare bron is en dat is de persoon zelf!
:erm:
Laatst gewijzigd door Lasse4evah op 27-07-2007 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Jeroen schreef:Interessante invalshoek Gekko. Echter, het profiel van dit forum is juist dat het een platform voor alle heerenveensupporters moet zijn. Fanatiek, rustig, oud, jong, etc. Het beleid moet er op afgestemd zijn om al deze groepen op een normale manier met elkaar te laten discussieren. De vraag is dus hoe dit op de beste manier kan.
Door wederzijds respect te tonen ten opzichte van meningen is misschien een begin.
Zelf lees ik eigenlijk nog maar omdat ik bijv. weet dat als je iets post, er gelijk een groep(je) is die mij er dan op gaan wijzen dat ik het helemaal verkeerd zie... Zelf hecht ik daar geen waarde aan maar uiteraard zijn er ook personen die er dan op op terug reageren & zo krijg je weer van die lange en bovenal zinloze discussies.
Daar zouden in mijn ogen de moderators strenger en eerder tegen moeten optreden, dan ben je al 1 irritatiepunt kwijt en wordt het forum weer iets overzichtelijker en prettiger leesbaar.

Een ander irritatiepunt, wat veel mensen toch wel zal storen, is het feit dat een aantal van de leden steeds maar weer blijven roepen dat ze "connecties" binnen de club hebben en dan ook stellig blijven volhouden dat zij vanwege hun "connecties" "altijd" gelijk hebben, ook wanneer dit niet het geval is... Ik zou graag willen zien dat deze personen zich bekent maken zodat er duidelijkheid komt over het "welles nietes" verhaal welke je steeds weer terug leest. Zou het daarom misschien geen optie zijn als de moderators via PB contact opnemen met deze personen om zodoende inzicht te krijgen in de waarheids gehalte van wat deze personen vertellen. Deze personen & hun connecties zijn dan alleen bij de moderators bekent en blijven voor de rest anoniem maar op deze manier kan een moderator wel ingrijpen wanneer er weer een ellende lange discussies dreigt te ontstaan over bronnen openbaar maken etc etc... door simpel te posten dat de betreffende persoon inderdaad goed ingelicht is.. (en die personen die geen duidelijke connecties (bijv een buurman die toevallig iemand v.d. club kent) heeft waarschuwen dat ze moeten stoppen met het laten schemeren van connecties of bannen)

Just 2 small Ideas..... Ik denk namelijk dat mede dankzij bovenstaande veel oud forum leden wegblijven of alleen maar komen om snel iets te lezen, want betweters op een forum zijn knap irritant..
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Tot nu toe zeer nuttige input met enkele suggesties die het proberen waard zijn. Opvallend is dat er gevraagd wordt om strenger optreden, terwijl als wij posts verwijderen de kritiek (af en toe, zoveel kritiek krijgen we eigenlijk niet eens) is dat we niet zo kinderachtig moeten zijn. Ik zou ook graag vanuit het kamp 'laat maar lekker los' enige suggesties willen zien.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Van mij mag de onderwerp-scanning wel wat strakker; als ik na 3 dagen "berichten sinds laatste bezoek" bekijk, dan heb ik 2 of 3 pagina's door te nemen met een kwart aan off-topics, o.a. computerproblemen, providers, DGK :?: , Nintendo's, PS2's, nieuwe site's enz. enz. Het is inderdaad off-topic, maar kan zoiets niet allemaal in het stamcafé, daar is die tenslotte voor en daar is het de laatste tijd errug rustig. (terwijl er zo'n mooi terras aanwezig is).

Voor de rest vind ik het een prima forum!

O ja, inburgeringscursusje-quoten zou niet weg zijn :wink: .
vlqrt schreef:Alvast een waarschuwing, als beheerders nemen we dit topic zeer serieus. Onzin en geruzie wordt hier dan ook véél stricter aangepakt dan in andere topics.
Dit zou van mij in alle on-topics mogen gelden.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Ook ik ben van mening dat het niveau de laatste maanden wel heel snel daalt. Ik mis vooral de inhoudelijke discussie. Als er al eens een goed onderbouwde stelling wordt geponeerd of een analyse wordt geschreven waarover is nagedacht, wordt meestal schreeurig gereageerd: weinig argumenten, geen duidelijke discussie op stellingen. Het gaat vaak niet verder dan "Nou, ik vind Bradley helemaal niks", zonder dat er een "want:" achteraan komt id enigszins houit snijdt.

Verder erger ik me werkelijk rot aan:
* mensen die "100% zeker" zijn,
* mensen die vinden dat anderen "niet zo dom moeten lullen",
* mensen die vinden dat Boersma nou eindelijk een kans moet krijgen (terwijl elke regelmatige bezoeker van het tweede weet dat dat onzin was),
* mensen die voor de 93e keer een speler uit de Macedonische competitie aandragen die ze zelf nog nooit in het echt hebben zien spelen
* en het ergste: andere mensen die deze speler uit de Macedonische competitie ook ineens heel graag willen hebben.
Kan het ook nog aanvullen met al die mensen die Formsma een slechte voorzitter vonden, omdat het een hockeybal is (a. heb je weleens met hem gesproken, b. waarom kan iemand uit het hockey geen goede bestuurder zijn, c. wat is er eigenlijk mis met hockey?) die ook nog eens een tenniscoach aanstelt (waarom zou die minder verstand van voetbal hebben dan de forummers en waarom zou hij er meer verstand van moeten hebben: hij is toch niet de trainer?).

Volgens mij zijn er twee oplossingen. De eerste is inderdaad een strenger optreden van de fanmasters. Ik kan me echter voorstellen dat ook hun tijd schaars is, dus vind ik de tweede oplossing veel makkelijker. Ikzelf heb onderhand namelijk wel door wiens berichten ik wel wil lezen en wiens niet. Dus gewoon niet teveel ergeren, gewoon door naar het volgende topic.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Gezien de datum dat ik hier online ben doet wellicht vermoeden dat ik pas actief ben op dit forum...Echter bekijk ik inmiddels al wat meer dan een jaar het forum, maar heb me in al die tijd niet aangemeld...Wil ik toch even duidelijk maken.

In ieder geval ben ook ik van mening dat sommige posts onzinnig zijn en dat er een kat-en-muis-spelletje wordt gespeeld, zoals ook erkend is bij vorige posters.

Middenin de Sterchele-soap heb ik het forum van germinal bezocht. Ook vele onzinnige posts, maar dit terzijde. Wat in mijn ogen wel goed was, is dat de beheerder of wie ook maar eerst de gegevens zelf bekijkt en dan pas goedkeuring geeft. Hier op dit forum is het sowieso mogelijk alles te lezen en je direct aan te melden en maar raak kunt posten. Zou het wellicht mogelijk zijn om net zoals bij germinal b. Het formuliertje in te vullen met daarbij de forumregels die doorgenomen moeten worden door elke nieuwe 'gast'. Ervan uitgaande dat de beheerder alles 'goedkeurt' zal de gast zich aan alle regels moeten houden en als hij een regel overtreedt, hup gele kaart en eventueel berichtje dat hij misschien nog maar eens de forumregels door moet nemen...

Of ben ik nu iets te...... bezig.

Laten we zeggen: controle bij de deur en dan heb je misschien meer zicht op wat er binnenkomt (al weet ik niet precies hoe de situatie bij de beheerder(s) op moment is).
No offense, but....Defense! Defense!
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Voordat ik verder post even voorop gesteld dat ik denk dat we trots kunnen zijn op dit forum. Ondanks dat er zo nu en dan schreeuwerige posts op staan is het niet te vergelijken met forums van andere voetbalclubs. Daar is zo nu en dan zelfs sprake van onverholen racisme terwijl we hier regelmatig goede discussies hebben waarin het ook mogelijk is om verschillende kanten in een discussie te betrekken. Een goed voorbeeld hiervan is denk ik de discussie van de afgelopen twee jaar over wie er eerste keeper moet worden. Natuurlijk zitten er ook mensen tussen die roepen dat Waterman waardeloos is (was) of VandenBussche een clown maar al met al was er wel discussie mogelijk.

Ik heb eigenlijk drie problemen met posts op het forum:

1. Het uitten van irreele wensen die zijn
2. Het niet onderbouwen van een mening
3. Persoonlijke aanvallen

Het uiten van irreele wensen zijn bijvoorbeeld posts van mensen die vinden dat Heerenveen bij Barcelona zou moeten shoppen of als doelstelling zou moeten hebben om bij de eerste 3 te eindigen. Dit zit er gewoon niet in op het moment (en ik verwacht ook niet in de toekomst) en valt voor mij onder "forumvervuiling".

Het niet onderbouwen van een mening spreekt denk ik wel voor zich. Opmerkingen in de geest van "Prager red het nooit!" zonder dat er iets wordt toegevoegd aan deze oneliner.

Het bovenstaande kan ik echter nog wel mee leven. Je kunt iemand er op wijzen dat een jeugdspeler van Barcelona geen zin heeft om naar Heerenveen te komen of dat Ajax/Feyenoord/PSV/AZ groter en/of verder zijn dan Heerenveen. Vervelender is het als mensen persoonlijk aangevallen worden. Het gebruiken van verkleinwoordjes achter de naam van de poster, het ridiculiseren van zijn standpunt of bijvoorbeeld iemand op zijn plaats willen zetten door zich erboven te plaatsen (NieuwNoord wordt hier nog wel eens voor misbruikt, als je er niet bij zit dan mag je van sommige mensen bijvoorbeeld geen mening hebben over sfeer omdat de rest van het Heerenveen publiek bioscooppubliek is)etc. Laat een ander in zijn waarde alsjeblieft.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er harder wordt opgetreden, maar ik ben me er van bewust dat dit ook niet zo makkelijk is. Ik denk dat het opstellen van nieuwe regels, en hier harder de hand aan houden wel een goed begin is. Vaker een gele kaart uitdelen zou bijvoorbeeld geen probleem zijn naar mijn mening. Ook omdat je daarbij een pb kunt sturen over het waarom van de gele kaart. Mensen weten dan ook dat ze wat verkeerd doen/hebben gedaan en kunnen daar volgende keer rekening mee houden. Doen ze dat niet dan rood en eruit. Een gele kaart zou dan na bijvoorbeeld een maand of twee kunnen verdwijnen (natuurlijk bij goed gedrag anders volgt er al rood). Bij herhaalde overtredingen (steeds na twee maanden) kan alsnog uitsluiting volgen.

Je hebt inderdaad wel gelijk Jeroen dat er vaak weinig steun komt als er wel ingegrepen wordt. Dat zou wel moeten, aan de andere kant wil ik zelf over het algemeen geen discussie in een discussie starten over of ingrijpen nu wel of niet verantwoord vind.
Jeroen schreef:Ik zou ook graag vanuit het kamp 'laat maar lekker los' enige suggesties willen zien.
Misschien is het daarvoor een idee om iedereen een pb te sturen, of een algemeen bericht bovenaan de mainpage van het forum te zetten. Over het algemeen kijk ik hier niet omdat ik eigenlijk heel tevreden ben over het forum. Ik denk dat dit voor meer mensen opgaat op dit forum, met name de "laat maar lekker los" mensen.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Het forum is inderdaad erg in nivo naar beneden gegaan de laatste maanden. Ik heb voor mijzelf dan ook al zo iets van ik lees alleen deze topics en de rest laat ik links liggen omdat er over het algemeen toch alleen maar onzin in wordt gepost. (zullen natuurlijk ook wel nuttige posts tussen zitten)

Vooral het nivo van de posts is erg dramatisch. Er wordt vaak maar wat geroepen zonder enige onderbouwing. Kritiek (want daar gaat het vaak om) kun je hebben maar geef dan ook aan waarom je die kritiek geeft.

Nu doe ik zelf ook wel eens mee met comentaar geven op een ander. Dit is vooral omdat ik me dan begin te ergeren aan bepaalde mensen. Ik zal even het voorbeeld Rodion nemen (dit is niet persoonlijk is gewoon een voorbeeld) Hij geeft iets aan met een lang verhaal dat hij schijnbaar daarvoor ook al eens vermeld heeft. Maar kan het dan niet nalaten om onderaan in zijn text nog even in hoofdletters aan te geven dat hij het altijd al goed had en dat hij over de juiste bronnen beschikt en dat hij geweldig is. Daar kan ik me dus vreselijk aan ergeren. Dan kan ik het vaak niet laten om er toch even op te reageren.

Ik kan me ook heel erg aan mensen ergeren die in elk topic hun standpunt duidelijk proberen te maken door het zo vaak mogelijk te herhalen en het liefst ook nog in andere topics nog een paar keer te vermelden. Dit gaat dan vaak ook nog om negatieve standpunten. Ook hier kan ik me dan mateloos aan ergeren. Natuurlijk hoef je het niet overal mee eens maar ik vind ook dat je standpunt na 1 of 2 x wel duidelijk moet zijn en niet dat je het te pas en te onpas moet roepen op dit forum. En wederom onderbouw dan ook nog eens goed waarom je dat vind.

Mogelijke oplossing zouden kunnen zijn:

De teller inderdaad verwijdern. Het voegt mijn inziens niks toe en er zullen inderdaad mensen zijn die zo veel mogelijk posten om die teller maar omhoog te krijgen.

Voor het tegengaan van het openen van topics van vaak nieuwe members. Zou je b.v. een instelling kunnen hebben dat je niet eerder een topic aan kan maken dan dat je b.v. 100 posts hebt (nu weet ik niet of dat in strijd is met punt 1 en misschien krijg je dan ook mensen die graag een topic willen openen dat die even snel 100x onzin uit gaan kramen dat gevaar hou je dan wel) Het voordeel is wel dat als mensen die regel serieus nemen dat ze al wat ingeburgert zijn in het forum en de weg een beetje weten. Ook kwa topics ect.

Strenger optreden zou wat mij betreft ook mogen maar ik heb er geen last van.

misschien een pb naar de oudere leden die niet meer actief zijn of nog zelden actief. Laat hun aangeven waarom ze niet meer actief zijn. Misschien kun je een trent er in ontdekken waarom deze leden neit meer zo actief zijn.

hoop dat jullie wat aan mijn bijdrage hebben.

En ik hoop ook dat de oudere members die vroeger veel posten ook weer terug zullen komen op dit forum.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Currahee schreef:
Voor het tegengaan van het openen van topics van vaak nieuwe members. Zou je b.v. een instelling kunnen hebben dat je niet eerder een topic aan kan maken dan dat je b.v. 100 posts hebt (nu weet ik niet of dat in strijd is met punt 1 en misschien krijg je dan ook mensen die graag een topic willen openen dat die even snel 100x onzin uit gaan kramen dat gevaar hou je dan wel) Het voordeel is wel dat als mensen die regel serieus nemen dat ze al wat ingeburgert zijn in het forum en de weg een beetje weten. Ook kwa topics ect.
Even een kleine oplossing indien mogelijk!: Voor dat een topic online komt
kan deze misschien eerst gecontroleerd worden door een moderator!
Ik denk ook dat er, stel je wilt echt een nog beter forum hebben, er meer
moderators meoten komen! Zodat er nog meer en strenger gecontroleerd
kan worden. ( wat hier dus al een paar keer is vermeld)
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Currahee schreef:misschien een pb naar de oudere leden die niet meer actief zijn of nog zelden actief. Laat hun aangeven waarom ze niet meer actief zijn. Misschien kun je een trent er in ontdekken waarom deze leden neit meer zo actief zijn.
Ik ben al tijden hier niet meer actief geweest door gebrek aan interessante posts en een overvloed aan ergernis.

En dan erger ik me vooral aan leden die denken dat ze als moderator moeten optreden. Als tweede erger ik me aan mensen die zich ergeren aan anderen en dat dan ook weer moeten laten weten :wink:

Kortom, allemaal lief voor elkaar zijn :heart:
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Misschien wel wat een vreemde gedachte, maar ik heb altijd het idee dat de slechte posts 9 van de 10 keer komt van de jeugd onder de 16. Deze roepen in hun enthousiasme vaak maar wat, en slaat 9 van de 10 keer nergens op, en is VAAK HELEMAAL IN HOOFDLETTERS, of in brzr taal, alhoewel deze d'r door de fanmasters wel goed worden uitgepikt.

Nou weet ik dat een leeftijdregistratie niet te doen is en misschien moet je dat ook wel niet willen. Wel zouden deze mensen bij regelmatig inhoudelijk zwakke posts via PB een paar keer gewaarschuwd kunnen worden door de Fanmaster/beheerders. Bij aanhoudelijk waardeloos posten, volgt een gele kaart en tot slot rood.

't Is maar een idee, niet iedereen zal zich hier in kunnen vinden, maar misschien hebben die een beter idee.

Ps. Dit is uiteraard niet het probleem maar een onderdeel daar van.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Na 5 onzinnge posts voor een weekje of halve of langer bannen.

En dat van die teller vindt ik ook wel goed idee !.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Misschien is een 'Ignore-list' in het forum inbouwen een leuke oplossing.. een dergelijke mod is er voor PHPBB ongetwijfeld.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Hoe zie je dat Freeze, dat je de reacties van bepaalde leden niet ziet?

maar dan zie je toch wel de reacties van andere leden op die reacties en snap je niet waar het over gaat?:roll:

of bedoel je het ignoren van bepaalde onderwerpen, wat miss wel een handig idee zou vinden, zo zou ik topics als 'voor een dubbeltje op de eerste rang' niet gehoeven hebben en in zo'n lijst geplaats hebben, bepaalde topics, bovenal paniekzaaitopics heb ik geen trek in zogezegd.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Lasse4evah schreef: Even een kleine oplossing indien mogelijk!: Voor dat een topic online komt
kan deze misschien eerst gecontroleerd worden door een moderator!
Sterk idee, moet volgens mij technisch wel mogelijk zijn en het scheelt een hoop, Topic aangemaakt --> Slotje effect. Nadeel is wel dat dan misschien 10 mensen hetzelfde topic gaan aanmaken. (Bijvoorbeeld als er een transfergerucht is, wat op een andere site gepubliceerd is) Er zal dus wel een stuk meer werk voor de moderators inzitten.
Op naar het volgende seizoen....
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

voor jouw punt bedacht ik toevallig vandaag nog iets garcia garcia , er zou gewerkt kunnen worden in tranfers & geruchten met het bestaande misschien wat voor ons voor als iemand een speler geschikt vvindt voor us fean en een echt transfergeruchtentopic waar iedereen de nieuwste geruchten kan plaatsen, evenals de mensen met de zgn bronnen, dat scheelt een hoop aangemaak.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Je kan ook de FOK!Forum methode toepassen. Dus, in het transfergeruchten topic alleen de geruchten plaatsen en daarnaast een transfergeruchten slowchat topic openen. Dus alle discussie OVER de transfergeruchten vind dan plaats in een apart topic, dus blijft het geruchten topic schoon en overzichtelijk.
Plaats reactie