Forum etiquette

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Forum etiquette

Berichtdoor vlqrt » 19-05-2006 10:44

Ik wil dit topic starten naar aanleiding van de discussies rondom Kissi en Yildirim, het schijnt dat er wat controverse is rondom wat er wel en niet gemeld kan en mag worden rondom het persoonlijke leven van spelers. Ik heb al eerder Pb's gehad van mensen die vinden dat de grens van het toelaatbare is overschreden.

Wat is op het forum gepast, mag je melden dat een spelers een drank/drugs probleem heeft of juist niet? Ik ben zelf heel erg benieuwd naar wat jullie denken dat de grenzen zijn.

Reacties die off-topic zijn worden resoluut verwijderd, het is niet de bedoeling om er achter te komen wat de vuile was is van spelers, dit topic is specifiek voor de discussie rondom wat de etiquette is op een forum. Opmerkingen als "boeiend" worden ook direct verwijderd, dit moet een inhoudelijke discussie worden.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor michel » 19-05-2006 11:06

Wat mij betreft mag ieder melden wat hij of zij wil, zolang er niet (bewust) mensen gekwetst
worden om het kwetsen.
Alles wat de club en alles er omheen betreft kan interessant zijn, geruchten die via via
komen kunnen héél interessant zijn, en dat lijkt me juist de kracht van een internet-forum.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Fotze » 19-05-2006 11:14

Een voetballer is over het algemeen een bekend persoon. Zodra je iets doet wat niet door de beugel kan, komt dat vaak uitgebreid in de krant terecht. Hier op het forum worden vaak geruchten geplaatst. "Ik hoor van mijn buurman, dat..." en "een vriend van...". Deze geruchten kunnen mij eerlijk gezegt niet boeien. Ik denk zelfs dat deze geruchten kunnen leiden tot een mindere prestatie van de betreffende speler.

Ik ben ook van mening dat deze spelers recht hebben op hun privacy. Problemen in de privésfeer hoeven niet op dit forum besproken te worden. Indien je over informatie beschikt die belastend is voor een speler, wees dan een kerel en bel de club. Ondanks dat een groot deel van de speler zijn salaris door de supporters wordt betaald, vind ik niet dat dit soort informatie naar buiten dient 'te lekken'.

Het motto Horen, Zien en Zwijgen is wat mij betreft van toepassing.
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Venderwel » 19-05-2006 11:50

ik geloof niet dat je zomaar elk gerucht moet plaatsen over spelers. Dit kan tot heel vervelende situaties leiden. Als het feiten zijn, hoe vervelnend ook, dan mag je dat best plaatsen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Caspar » 19-05-2006 12:30

Venderwel, stel dat jij problemen hebt waardoor je functioneren ter discussie wordt gesteld door je leidinggevende, dan wil je niet dat zoiets bekend wordt gemaakt aan het grote publiek.

Spelers hebben ook hun privacy. en hoeveel ze ook betaald krijgen om te voetballen. die privacy moet (vind ik) gerespecteerd blijven.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Jeroen » 19-05-2006 12:39

Goed topic. De verhalen in sommige topics worden nu wel erg triest. Je moet je inderdaad afvragen of we dit als forumbezoekers/beheerders wel willen. Ben zeer benieuwd naar de mening van de rest van de forummers.

Ik ben van mening dat je niet zomaar vanalles kan schrijven over spelers. Als je je beweringen niet waar kan maken met harde bewijzen zou je best aangeklaagd kunnen worden voor laster. Probleem in deze is natuurlijk dat het via een forum als dit makkelijk anoniem roepen is, en vervolging dus lastig is.

Verder ben ik benieuwd of wij als forum/website ook aansprakelijk zijn voor dit soort ongefundeerde beweringen. Ik weet dat bijvoorbeeld geenstijl.nl reacties verwijdert vanwege aansprakelijkheid.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Venderwel » 19-05-2006 12:49

casparD schreef:Venderwel, stel dat jij problemen hebt waardoor je functioneren ter discussie wordt gesteld door je leidinggevende, dan wil je niet dat zoiets bekend wordt gemaakt aan het grote publiek.

Spelers hebben ook hun privacy. en hoeveel ze ook betaald krijgen om te voetballen. die privacy moet (vind ik) gerespecteerd blijven.


Met feiten bedoel ik zaken die waar zijn en al op straat liggen en/of bekend gemaakt gaan worden door één van de betrokken partijen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Superfries88' » 19-05-2006 12:54

Persoonlijk deel ik de mening van Fotze. Als ik iets zou uitvoeren wat niet mag op school/bedrijf en dit zou op een forum komen te staan dan zou ik dat vreselijk vinden. Ook topsporters hebben gevoel, ondanks dat ze veel geld verdienen. Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat je privacy-verhalen mag neerkwakken omdat diegene goed kan voetballen en veel geld op de rekening krijgt gestort.

Mocht je inderdaad iets 100% zeker weten (dus geen 'de buurman van een vriend van me die zei dat..') dan kun je beter die speler erop aanspreken of de club informeren.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 19-05-2006 13:18

Het ligt eraan hoe het gerucht naarbuiten is gekomen, als de speler het aan een persoon verteld en die persoon vertrouwd, vind ik het schandalig om dit maar op een forum te dumpen. Maar als een speler elk weekend tot ver in de nacht in een kroeg/discotheek enz. is te vinden, en daar merkwaardige dingen uithaald vind ik dat het best mag worden gemeld. Dan had die speler maar niet in een openbare ruimte moeten lopen klooien.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Caspar » 19-05-2006 13:33

Venderwel schreef:
casparD schreef:Venderwel, stel dat jij problemen hebt waardoor je functioneren ter discussie wordt gesteld door je leidinggevende, dan wil je niet dat zoiets bekend wordt gemaakt aan het grote publiek.

Spelers hebben ook hun privacy. en hoeveel ze ook betaald krijgen om te voetballen. die privacy moet (vind ik) gerespecteerd blijven.


Met feiten bedoel ik zaken die waar zijn en al op straat liggen en/of bekend gemaakt gaan worden door één van de betrokken partijen.


Ben het alleen met je eens als de feiten al naar buiten gebracht zijn door de club cq speler zelf!

Als dat nog niet gebeurt is moet je vind ik ook de club cq speler eerst de kans geven uitleg te geven voordat je een bepaald beeld laat ontstaan.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Jonas van den Andel » 19-05-2006 15:19

Ik weet nog dat zaakwaarnemer Van Dalen eens om TV de naam noemde van een speler die een voorkeur had voor dierenliefde. Dat ging mij toen een beetje te ver. De speler ging er ook niet minder van spelen, dus niemand hoeft het te weten.
In het geval Kissi heeft het heel veel invloed op zijn spel. Ik vind dat je dan best mag zeggen waardoor het komt dat Kissi niet meer speelt. Mits je weet dat het klopt. Het verhaal Yilderim zweeft hier een beetje tussen in.
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor wald pyk » 19-05-2006 17:17

Iedereen heeft wel iets waar van hij/zij niet wil dat dat openbaar word gemaakt.Ook spelers.Als een bepaalde speler een probleem,prive of drank/drugs of wat dan ook,zullen ze bij heerenveen een oplossing zoeken.Ze houden het binnen kamers.Laten we dat zo houden.Wij zijn hier geen story of prive.Heerenveen staat bekent om dat ze de vuile was niet buiten hangen.Laten wij als supporters dat dan ook doen.
Wat een speler ook in zijn vrije tijd uithaalt is en blijft een prive zaak.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Edmanian Devil » 19-05-2006 17:24

Fotze schreef:(...) Hier op het forum worden vaak geruchten geplaatst. (...) Ik denk zelfs dat deze geruchten kunnen leiden tot een mindere prestatie van de betreffende speler.
Een verstandige speler bezoekt geen forums. Kan ie zich ook niet gek laten maken. Voor ons is dit ontspanning, voor een speler kan het drukverhogend werken. Verder kan ik me goed vinden in de opmerkingen van de vorige berichten (hoewel een goede roddel natuurlijk tóch altijd leuk is...).
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Arjen » 19-05-2006 18:18

Geruchten over een mogelijke komst van een speler zijn heel anders dan geruchten over het prive leven van een speler. Het woordje prive zegt het eigenlijk al, wij hebben daar niets maar dan ook niets mee te maken. Mocht je hier wel wat van willen weten koop dan een story of prive. Kortom geruchten die nu over Kissi en eerder over Yildirim op het forum verschijnen gaan wat mij betreft veel te ver. Hou je bij de feiten en meldt anders niets, hou het voor jezelf.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jonas van den Andel » 19-05-2006 18:22

Ach kom op, als een speler snuift en zuipt dan mag iedereen dat weten. Daar is niets privé aan want dat heeft direct te maken met de uitoefening van zijn vak.
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor Currahee » 19-05-2006 18:24

sc heerenveen 4 ever schreef:Het ligt eraan hoe het gerucht naarbuiten is gekomen, als de speler het aan een persoon verteld en die persoon vertrouwd, vind ik het schandalig om dit maar op een forum te dumpen. Maar als een speler elk weekend tot ver in de nacht in een kroeg/discotheek enz. is te vinden, en daar merkwaardige dingen uithaald vind ik dat het best mag worden gemeld. Dan had die speler maar niet in een openbare ruimte moeten lopen klooien.


Ik kan me persoonlijk wel vinden in dit. Heel persoonlijke dingen vind ik moet je gewoon binnens kamer houden en misschien de club informeren. Maar mocht een speler zich wekelijks niet professioneel gedragen door tot 6 uur in de kroeg te hangen. En dan een aantal week echt slecht spelen dan vind ik dat je dit wel mag melden op een forum.


Het brengen van een roddel ect hangt ook af van het vertoonde spel denk ik. Als iemand elke week de beste van het veld is dan kan het niemand wat schelen wat diegene allemaal uitvoerd naast de wedstrijden. Maar speeld een speler matig tot slecht een aantal weken dan gaat iedereen toch "zoeken" na een verklaring voor het vertoonde spel.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor vlqrt » 19-05-2006 22:43

Persoonlijk vindt ik het een beetje onduidelijk waar ik voor mezelf de grens trek, het uitgaansgedrag van Yildirim vindt ik iets heel anders als geruchten dat hij door familie in elkaar geslagen zou zijn.

Ik denk dat ik persoonlijk de grens trek bij stappende spelers, dingen over drank en of drug misbruik wil ik eerlijk gezegd niet eens weten. Als iets gebeurt in een publieke plaats zoals een kroeg dan heb ik er weinig tot geen problemen mee, het is niet alsof de persoon er geheimzinnig over doet. Zodra het wat meer persoonlijk wordt dan vindt ik al snel dat het ook persoonlijk moet blijven.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Il prima Capo! » 21-05-2006 12:41

Ik vind dat velen redeneren onder het mom 'kop in het zand steken' of 'de waarheid met de mantel bedekken'. Zo werkt het niet.

Het is wel een goede discussie, dat wel. Want sommige verhalen gaan nergens over. Maar de verhalen over spelers worden soms relevant omdat het invloed heeft op hun werk. Kissi speelt niet omdat hij oververmoeid is en Yildirim speelt niet omdat hij een hamstringblessure heeft. Als de Drostjes weer eens op stap zijn, maakt mij geen reet uit. Maar als Tarva na Heerenveen-Feyenoord, waarbij hij zwaar geblesseerd raakt aan zijn enkel, vervolgens de hele avond achter blonde sletten aanloopt, dan wil ik dat best weten (oke, dat hij achter blonde sletten aanloopt is weer niet relevant, maar het kan toch niet goed zijn om de hele avond met zo'n enkel op de dansvloer te staan).

Je kunt redeneren dat Heerenveen de vuile was niet buiten hangt. Je kunt ook redeneren dat Heerenveen in deze gevallen de waarheid niet verteld en het grote publiek en de supporters dus foutief geinformeerd worden en zelfs gemanipuleerd worden. Ik ben er dan ook een voorstander van dat de waarheid bekend wordt gemaakt. Heerenveen betaald spelers als Yildirim of Kissi grof geld, ik wil wel weten waarom zulke spelers niet functioneren.
Als je een bron hebt, hoef je die niet altijd te vermelden. Het gaat er om hoe je het vermeld. Ik hoor veel om me heen. Maar dat betekent niet dat alles waar is. Als je iets meldt, meldt het dan als gerucht of als je het 100 procent zeker weet als feit. Dat voorkomt een hoop frustraties. Misschien is het dan ook een idee om feller te controleren op de formulering.

Het blijft enerzijds dus een gerucht ( geen bron) en anderzijds benadruk je iets wat dus schijnbaar niet publiekelijk gemaakt mag worden, anders deed de directie dit wel.


En omdat de directie iets niet publiekelijk maakt, mag jij dat ook niet doen? Bullshit natuurlijk. Of bedoel je dat niet?
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Florekud » 21-05-2006 13:08

Ik heb de volgende dingen gelezen in het forum over Ylidrim:
- Yildrim is een zuiplan
- Yildrim bedriegt zijn vrouw
- Yildrim doet het met (meerdere) jonge meisjes
- Yildrim doet het in een hotel

Voor mij gaat dit veel te ver. Daarnaast zijn het varhalen van mensen die iets hebben gehoord of iets in de kroeg hebben gezien. Nu ben ik zelf regelmatig laat in de kroeg te vinden geweest en ik moet zeggen dat 's morgens om drie uur met een stuk in mijn kraag, dat mijn heldere blik allang is verdwenen.

verder ben ik wel meer spelers tegengekomen die een borreltje aan het drinken waren, maar die presteren verder wel prima. Ook als speler heb je een uitlaatklep nodig, hoewel ik zelf voor iets anders zou kiezen. Maar... keuzes zijn keuzes.

In een ander forum heb ik video-opnames gezien van de broertjes Drost. Daarbij zijn de meest interessante verhalen verzonnen... Maar waar ligt hier de grens. Ik vind het een aardige inbreuk op iemand zijn privacy om hem op video op te nemen en dit vervolgens in een forum (vergezeld van een onzin-verhaal) te plaatsen.

Er is nog een kant aan dit verhaal (van Yildrim). Zijn familie en/of vrienden zouden dit forum ook wel eens kunnen lezen. Wat zouden jullie ervan vinden dergelijke verhalen over jezelf op het internet terug te vinden. Iemand uit je naaste kenniskring zal dit ongetwijfeld eens lezen.

Wie durft er zijn handen voor in het vuur te steken dat Yildrim zuipt en vreemd gaat? Voordat iemand op het idee komt om met een videocamera achter Yildrim aan te gaan als hij eens naar de kroeg gaat.... ik hoef het niet te weten.

Eén ding hoop ik wel. Ik hoop dat Yildrim volgens seizoen weer gouden passes strooit en de meest fantastische vrije trappen inschiet. Wat ik niet hoop is dat wanneer hij er eentje mist een deel van het publiek begint over mogelijke vreemdgaan en zuip-activiteiten. Volgens mij roddelen (want iets anders is het niet) wij hem dan snel uit de basis.

Op het moment dat ik het gevoel heb de story of de prive te lezen haak ik af... Probeer nu eerst eens te bedenken wat de gevolgen van roddels kunnen zijn....

Ik vind dus ook dat het forumbeheer ernstig is tekort geschoten. Hierover heb ik met ze in een PB gecommuniceerd.

Dankzij fora en internet weten we sneller en makkelijker dingen. Als we niet zorgvuldig met deze informatie omgaan wordt deze vaak verkeerd geinterpreteerd en komen indianenverhalen in de wereld. Het beschikbaar stellen van een forum is een enorme verantwoordelijkheid. Hoe scheid je hoofdzaken van bijzaken en hoe scheid je waarheid en fantasie.

Ik kan het forumbeheer alleen aanraden zich eens goed te verdiepen in de etiquette vor web-fora. Hierover is genoeg op het internet te vinden. En als het forumbeheer deze verantwoordelijkheid niet aankan, moet zij maar het forum sluiten. Het faciliteren van een openbare schandpaal zou ik niet als verantwooordelijkheid willen hebben...


Zo klaar... :!: :?: :idea: [/list][/list]
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor ZKV » 21-05-2006 13:51

Prachtig verhaal, maar hallo....dit is toch een voetbalforum?
Daar mag je je frustraties uiten, roddels en achterklap verkondigen, etc.

Wat een gelul over verantwoordelijkheid niet aankunnen en weet ik het wat, het is geen officiele spreekbuis van jullie club toch? En dan 'eisen' dat het forum dan maar beter op slot kan.... :lol:
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor vlqrt » 21-05-2006 14:47

Ach, ik ben niet van mening dat dit forum uitlsuitend gebruikt wordt als publieke schandpaal voor spelers. Dat er in de gevallen Yildirim en Kissi misschien wat aangedikte verhalen staan, daar zou ik in kunnen komen.

Tsja, forum sluiten heeft geen zin .... Yildirim en Kissi staat het ook vrij om hun verhaal te vertellen en die verhalen kunnen ze hier ook altijd kwijt :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor michel » 21-05-2006 16:06

Ik kan het forumbeheer alleen aanraden zich eens goed te verdiepen in de etiquette vor web-fora. Hierover is genoeg op het internet te vinden. En als het forumbeheer deze verantwoordelijkheid niet aankan, moet zij maar het forum sluiten. Het faciliteren van een openbare schandpaal zou ik niet als verantwooordelijkheid willen hebben...


Lijkt mij wijselijker dat de betreffende gebruikers die dit willen posten zich daar eens in gaan
verdiepen, ik (spreek even voor mezelf) post namelijk dergelijke berichten niet. Ik vind het
getuigen van een behooorlijke portie naieviteit dat afschuifgedrag dat je hier vertoont.

Ben nog steeds van mening dat mensen het wat mij betreft wel mógen posten maar dat ze
eerst eens bij zichzelf te rade gaan waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Florekud » 21-05-2006 18:19

vlqrt schreef:Ach, ik ben niet van mening dat dit forum uitlsuitend gebruikt wordt als publieke schandpaal voor spelers. Dat er in de gevallen Yildirim en Kissi misschien wat aangedikte verhalen staan, daar zou ik in kunnen komen.

Tsja, forum sluiten heeft geen zin .... Yildirim en Kissi staat het ook vrij om hun verhaal te vertellen en die verhalen kunnen ze hier ook altijd kwijt :wink:


Je kan toch niet serieus menen dat je hier maar het recht hebt om alles uit te kramen over spelers, omdat ze zich niet verdeigen op dit forum??? En dat als ze dat willen stoppen dat ze zich maar op dit forum hebben te verantwoorden?? Zijn jullie nu echt zo naief??

Dit is dus de reden waarom dit forum bij elk onderwerp uit de hand loopt....
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Florekud » 21-05-2006 18:30

ZKV schreef:Prachtig verhaal, maar hallo....dit is toch een voetbalforum?
Daar mag je je frustraties uiten, roddels en achterklap verkondigen, etc.

Wat een gelul over verantwoordelijkheid niet aankunnen en weet ik het wat, het is geen officiele spreekbuis van jullie club toch? En dan 'eisen' dat het forum dan maar beter op slot kan.... :lol:


Grenzenloos??? Dat was volgens mij de vraag... Er zit een groot verschil tussen je frustraties wegschrijven en het neersabelen van een persoon... Zou fraai zijn als jouw baas zo over je tekeer ging op het internet...
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Florekud » 21-05-2006 18:33

vlqrt schreef:Ach, ik ben niet van mening dat dit forum uitlsuitend gebruikt wordt als publieke schandpaal voor spelers. Dat er in de gevallen Yildirim en Kissi misschien wat aangedikte verhalen staan, daar zou ik in kunnen komen.

Tsja, forum sluiten heeft geen zin .... Yildirim en Kissi staat het ook vrij om hun verhaal te vertellen en die verhalen kunnen ze hier ook altijd kwijt :wink:


Wie beoordeelt de verhalen zijn aangedikt? Heb je op de kleuterschool het spelletje wel eens gedaan dat je in een kring zat en dat de eerste de volgende een verhaaltje in zijn oor fluisterde, en zo verder... Heb je ooit aan het eind hetzelfde verhaal gehoord??

Dus zolang kissi en yldrim zich niet verantwoorden (want eigenlijk heb je het daarover), mag dit forum van alles over ze schrijven? Een standpunt dat je dan overigens deelt met de Engelse paparazzi (en we kennen de kwaliteit daarvan).
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Jeroen » 21-05-2006 19:03

Je draaft nu een beetje door. Ten eerste wordt er niet over elke speler zomaar wat uitgekraamd. Er worden hooguit wat vraagtekens bij de levensstijl van 2 spelers geplaatst, wat gezien de prestaties op het veld niet vreemd is.

Zou fraai zijn als jouw baas zo over je tekeer ging op het internet...


Die vergelijking gaat niet op. Jij of ik hebben geen publiek beroep. Voetballers staan in de belangstelling, en er wordt over ze geschreven. Sterker nog: dit forum ontleent zijn bestaansrecht aan het schrijven over voetballers.

En dat gaat verder dan alleen het gedeelte op het veld. Er wordt hier geschreven over tv-programma's, over trainers die hun auto verkeerd parkeren, over opvolgers van Riemer en Jan de Jonge.. Kortom alles rondom de club sc Heerenveen. En eventuele negatieve verhalen horen daar ook bij, omdat dat hetgene raakt waarom we hier allemaal zijn: de prestaties van de club.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Il prima Capo! » 22-05-2006 18:35

Er zit een groot verschil tussen je frustraties wegschrijven en het neersabelen van een persoon...


Als de feiten worden gebracht, is er geen sprake van neersabelen van een persoon. Die persoon doet dat door zijn gedrag zelf. En dan heb ik er totaal geen moeite mee. De bronnen over de gevallen Yildirim en Kissi zijn in dit geval zo betrouwbaar dat er best over gesproken mag worden. Zodra zij niet gaan presteren en hun gedrag niet wijzigen, dan floot ik ze straks uit. Ik weiger te juichen voor een speler die dergelijke gedrag vertoont. Daar ben ik niet trots op. Ze beseffen niet hoe mooi hun leven is en dat mensen voor hun door het vuur gaan. Mijn respect voor zulke mensen is nul. Maar goed, dat is wellicht weer een andere discussie.

De discussie is goed, want mensen moet goed nadeken over wat ze zeggen. Maar je moet niemand op dit forum de mond snoeren zolang het niet kwetsend is.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Florekud » 23-05-2006 22:37

Wat is een feit? Als iedereen maar hetzelfde verteld?
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Re:

Berichtdoor drika746 » 17-03-2008 18:22

Florekud schreef:Wat is een feit? Als iedereen maar hetzelfde verteld?


Een feit is een bewezen waarheid dus dan moet je een goede betrouwbare bron kunnen tonen. Als Vandenbussche zelf zegt dat hij deelneemt aan dergelijke praktijken(denk het niet :lol: ) of je hebt een foto waar hij op heterdaad op staat dan is het naar mijn mening een feit.

Berichten in de trend van een meisje dat ik ken zegt dat Brian, of iedereen die regelmatig in Heerenveen uitgaat weet dat .. dat vind ik geen feiten
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Volgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten