Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

forZa heerenveen ole schreef:Waarom heb ik een gele kaart :?: ik heb niks fout gedaan.
Olaf schreef:En 'forZa heerenveen ole', ik zou maar even dimmen als ik jou was met je post over Carwood Lipton. Lees je eigen posts eens goed door en je zal misschien tot de conclusie komen dat je zelf geen haar beter bent.
wanneer krijg je een rode kaart, en wanneer gaat de gele kaart weer weg :?:
Als je je normaal gedraagt op het forum (dus fatsoenlijke leesbare en vooral zinvolle bijdragen), verdwijnt ie vanzelf weer.
SC Heerenveen Fansite
Site Admin
Berichten: 86
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Contacteer:

Bericht door SC Heerenveen Fansite »

Beste Forummers,

De laatste tijd heeft het forum een enorme groei doorgemaakt. Mede door de goede resultaten van Heerenveen en het reisje naar Newcastle heeft het forum bijna 100 nieuwe leden in één maand gekregen. Helaas zorgde dit ook voor een paar ergernissen. Er werden iets teveel dubbele topics geopend, en men was (te) vaak bezig met het bekritiseren van andermans bijdragen. Uiteindelijk zal dat het forum kapotmaken en daar heeft niemand baat bij.

Daarom verwijzen we nog maar weer eens naar de spelregels van het forum. Toen je lid werd van het forum heb je daarmee ingestemd, lees het even door als je dat nog niet hebt gedaan.

Als iedereen een paar eenvoudige zaken in de gaten houdt, zal het forum alweer een stuk aangenamer worden.

* check eerst of er al een topic is over het onderwerp dat je kwijt wil
* neem een bestaand topic even door voordat je oud nieuws toevoegt
* probeer via leestekens en spelling te zorgen voor begrijpelijke teksten
* uit eventuele kritiek op ons via pb of mail, en niet op het forum zelf
* houd kritiek op anderen fatsoenlijk of tel tot tien en laat het zitten



We zijn altijd bereid je vragen, opmerkingen of kritiek aan te horen. Stuur gerust een pb of een e-mail. Maar onthoud dat wij het ook voor ons plezier doen, en dat je altijd zelf de eerste stap kunt zetten.
SC Heerenveen Fansite
http://sc.heerenveen.org/
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Ik vind het het zeer prettig lezen als er een topic is van een onderwerp waar je reactie aan toe kan voegen. Ik post ook op andere forums, waar het opvalt dat iedereen zijn eigen topic opent, waardoor er soms wel 5 topics over het zelfde gaan! Ik kan dan moeilijk een onderwerp terugvinden! Mijn complimenten voor dit forum.
Dit wou ik even kwijt :wink:
Olaf
Erelid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Lissabon
Contacteer:

Bericht door Olaf »

forZa heerenveen ole: Ik heb je (eer?)gisteren al even een PB gestuurd met tekst en uitleg.
jeroentjeheerenveen
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 22-12-2003 17:40
Locatie: franeker

Bericht door jeroentjeheerenveen »

foza heerenveen, ik had vorig jaar volgens mij ook een gele kaart, men taalgebruik werd niet gewaardeerd, nau jah dan doe je het wat zuiniger, en zie me kaart is weg
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Jeroen schreef:
Wat moeten we dan doen? Alles op zijn beloop laten?
Nee, maar overdrijven kan natuurlijk ook. Heel leuk en aardig dat jullie dit forum in goede lijnen houden, maar ik vind de gele kaart voor forZa heerenveen ole echt een beetje te ver gaan...

wil je misschien uitleggen waarom forZa heerenveen ole een gele kaart heeft gekregen? (doe maar via een pb, als je wil)
Legendarysk
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Glick schreef:wil je misschien uitleggen waarom forZa heerenveen ole een gele kaart heeft gekregen? (doe maar via een pb, als je wil)
Vraag je het toch zelf even aan forZa heerenveen olé via een pb tje?
Ik vind het een prima systeem, even een waarschuwing geven en de persoon weet dat hij/zij zich wat in moet houden of aanpassen.
Anti anti. :)
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

ik zeg ook niet dat het geen goed systeem is, maar als er om onduidelijke redenen kaarten worden gegeven, dan wil ik wel weten waarom men die kaart geeft.


*ach in het echt is de ene scheidsrechter ook beter dan de andere...*
Legendarysk
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik begrijp niet waar je je nou druk om maakt, Forza weet zelf denk ik wel waarom hij een gele kaart heeft gekregen. Ik denk persoonlijk dat het is omdat hij "wel eens" offtopic reageerde en ongefundeerde uitspraken deed. Plus natuurlijk de reclame voor zijn weblog :wink:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Heb al even met Glick ge-'pb't. Het lijkt me niet meer dan normaal dat we niet uitgebreid op het forum in discussie gaan over gele kaarten. Dit wordt middels pb aan de gebruiker kenbaar gemaakt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Jeroen schreef:Heb al even met Glick ge-'pb't. Het lijkt me niet meer dan normaal dat we niet uitgebreid op het forum in discussie gaan over gele kaarten. Dit wordt middels pb aan de gebruiker kenbaar gemaakt.
Ik kreeg geen pb...... :)
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

TORCIDA schreef:wellicht een idee, bij domme onoverdachte reactie strafpunten te geven ipv door dat soort opmerkingen "wereldspeler" oid te kunnen worden
Ik denk dat je beter zulke opties helemaal kan weglaten. Vooral het aantal berichten mag wel worden weggelaten. Sommige posten hier alleen om alleen een hoog aantal te krijgen. Gezien hun oneliners!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er mag iig wel wat worden gedaan aan de wedstrijd topic's..
Daar wordt echt heel erg gespammed bijna net zo ongeloofelijk als de 2-1 nederlaag tegen de graafschap :?

http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... 7768#57768
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik sluit me aan bij TORCIDA.
Kijk eens na het tijdsbestek waarin die berichten geplaatst zijn...
Als er één iemand hier uitblinkt op het forum in het plaatsen van berichten zonder inhoud dan ben jij het wel! :blbl:
Misschien moet je gewoon eens over de berichten heen lezen. Dat doe ik namelijk ook altijd bij die van jou. Scheelt een hoop energie en frustratie.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

ok, dus spammen mag...
prima...
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Had jij een ander idee dan?
Laatst gewijzigd door H-J op 20-02-2005 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

H-J schreef:Dat wist je denk ik al.
dan doen we het toch lekker meer, als het mag....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Waar haal jij die tijd vandaan?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Maar nu even serieus, er wordt in een dergelijk topic gewoon alleen maar stront gepost, misschien is het beter dat mensen die op dat moment op het forum zitten, beter na het http://www.abelenstra.com chatbox gaan..
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik kwam daarnet deze link tegen: Handleiding

Misschien wel toepasselijk :wink:
Afbeelding
Vak 15
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-05-2003 15:49
Locatie: Nieuwehorne

Bericht door Vak 15 »

Boegyman (NL) schreef:Ik kwam daarnet deze link tegen: Handleiding

Misschien wel toepasselijk :wink:
Das een hele goeie.

Zou eigenlijk iedereen moeten bekijken.
(duurt wel lang voordat ie geladen is, of ligt dat aan mijn verbinding)
Aan het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Vak 15 schreef:(duurt wel lang voordat ie geladen is, of ligt dat aan mijn verbinding)
Je komt uit Sneek en waarschijnlijk heb je @sloom, dus antwoord is ja. :mrgreen:
Anti anti. :)
Forza S C H

Bericht door Forza S C H »

Kunnen gesloten topics ook verwijderd worden?
Dat maakt het veel overzichtelijker.
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 639
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Forza S C H schreef:Kunnen gesloten topics ook verwijderd worden?
Dat maakt het veel overzichtelijker.
Nee. Ten eerste is dan niet meer duidelijk waarom een topic gesloten is, kan dezelfde fout nog eens door een ander gemaakt worden en wordt op deze manier duidelijk dat we het forum in de gaten houden. Ten tweede (of vierde, wat je wil) zakken ze vanzelf de vergetelheid in.
Gebruikersavatar
posa
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-03-2005 16:24

Bericht door posa »

Lipton schreef:Maar nu even serieus, er wordt in een dergelijk topic gewoon alleen maar stront gepost, misschien is het beter dat mensen die op dat moment op het forum zitten, beter na het http://www.abelenstra.com chatbox gaan..
idd, ik vind het persoonlijk ook jammer, leest dus niet prettig, dat er heel veel one liners tussen zitten.
Het lijkt dan meer op chatten. Ipv fatsoenlijk iest op papier te zetten.

Hoop dat er iets meegedaan kan worden.
Forza Zweden
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Lipton schreef:Maar nu even serieus, er wordt in een dergelijk topic gewoon alleen maar stront gepost, misschien is het beter dat mensen die op dat moment op het forum zitten, beter na het http://www.abelenstra.com chatbox gaan..
Van alle (tot nu toe) 42 pagina's van dat topic, zijn er wel geteld 1½ bladzijden vol "gespammed" zoals jij het zegt.
De enige (10) forum gangers die niet mee waren naar de overkant van de plas zaten lekker in de abe chat.
Allemaal het toetsenbord onder de vingers en omrop fryslan op de oren, via de ether of via breedband (wat ongeloofelijk vertraagd gaat)
En wie schitterde daar door afwezigheid?
Juist Lipton, niet dat we dat een ramp vonden hoor. :D
Laatst gewijzigd door Freezeman op 04-03-2005 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Anti anti. :)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik ben maar een paar keer in de chatbox geweest, maar ik zat iig niet helemaal doelloos in die topic te posten dat rose de bal van de voet liet slingeren of dat de buurvrouw van sikora aan het warm lopen was.

Over de radio gesproken, ik kan me nog herinneren dat Radio 1 veel langzamer was dan Omrop Fryslan met de wedstrijd tegen Zagreb.

En over dat moment dat jullie in de chatbox zat, zat ik ehh, ohh ja, ik zat met de radio(omrop fryslan) aan naar feyenoord - sporting te kijken :)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Begrijp ik het nu goed dat Lipton een probleem van spamming maakt??? :shock:

De wereld op zijn kop, en daarbij vind ik de wedstrijdtopics uitermate geschikt voor eventueel commentaar tijdens de wedstrijd. Waar moet het anders over gaan?

M.a.w. wat mij betreft houden we de wedstrijdtopics mooi zo als het nu gaat.
Plaats reactie