Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Freeze » 30-12-2005 13:46

Jeroen schreef:(...) Daar kan de chatjeugd terecht op andere sites, iets wat bij Heerenveen niet het geval is.

Ik zal niet ontkennen dat je de spijker precies op zn kop slaat, maar de schuld ligt echt niet alleen bij de jeugd. Er zijn hier genoeg jongeren die wel serieus mee willlen- en kunnen praten.
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Forza » 30-12-2005 13:52

Waarom moet je altijd alles bundelen? Dan krijg je alles doorelkaar heen, daar word het ook niet echt heelveel duidelijker van. Misschien is het in dat opzicht wel beter om meer verschillende secties ofzo te maken.


Wie heeft het over altijd alles bundelen? Heb je de forums waarover gesproken is, weleens goed bekeken? Alsof het van heel veel kleine topics met heel veel oneliners en daarna niks meer duidelijker wordt. Als er een topic transfergeruchten is, wat moeten we dan met nog een topic over Liam Kearney, of over Samaras die mogelijk naar PSV gaat?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Frisian Viking » 30-12-2005 14:29

Forza schreef:Wie heeft het over altijd alles bundelen? Heb je de forums waarover gesproken is, weleens goed bekeken? Alsof het van heel veel kleine topics met heel veel oneliners en daarna niks meer duidelijker wordt. Als er een topic transfergeruchten is, wat moeten we dan met nog een topic over Liam Kearney, of over Samaras die mogelijk naar PSV gaat?

Hef het geruchten topic dan op.

Ben je ook van dat probleem af.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Forza » 30-12-2005 14:40

En dan zou je nu dus een topic moeten hebben over: Liam Kearney, Timmi Johansen, Georgios Samaras, Ramon Zomer, Edwin Zoetebier, Brian Vandenbussche, Petter Hansson, Arnold Bruggink en ongetwijfeld nog wat spelers waarvan het maar de vraag is of ze ooit komen of weggaan. Dat lijkt mij nogal onoverzichtelijk allemaal. Maar goed, laten we erop vertrouwen dat de Fanmasters daar wel uitkomen.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor vlqrt » 30-12-2005 14:50

Frisian Viking schreef:Hef het geruchten topic dan op.

Ben je ook van dat probleem af.


In het verleden was er ook voor elk gerucht een apart topic, omdat dat helemaal niet meer te overzien was hebben de fanmasters daar gebundelde topics van gemaakt.

Wanneer mensen een beetje normaal zouden discusseren dan was het topic wat er nu is ook overzichtelijk geweest, helaas is de internet etiquette niet helemaal aan sommige posters besteed en wordt het een warboel van dubbelposts, mensen die drie posts achter elkaar doen en andere rotzooi.

Laten we nu eerst maar afwachten met welke maatregelen de fanmasters zelf komen.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Frisian Viking » 30-12-2005 14:52

vlqrt schreef:Laten we nu eerst maar afwachten met welke maatregelen de fanmasters zelf komen.

Ik weet niet of het technisch mogelijk is op dit forum, maar een subsectie met 'geruchten' zou uitkomst kunnen bieden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Jeroen » 30-12-2005 15:17

Frisian Viking schreef:Ik weet niet of het technisch mogelijk is op dit forum, maar een subsectie met 'geruchten' zou uitkomst kunnen bieden.


Op zich een goed idee, alleen denk ik dat discussies over wat concretere geruchten dan ondersneeuwen in lukraak geroep. (iets wat nu helaas ook het geval is, dus het is een poging waard)

Mochten jullie nog meer ideeën hebben: kom maar op! We willen rond 1 januari de bezem erdoor gooien dus dan nemen we andere goede tips gelijk mee.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Forza » 30-12-2005 15:20

Over het algemeen vind ik dat de Fanmasters wel wat strenger mogen optreden tegen oeverloos geneuzel en slow-chat. Dat heb je ook gedaan in een topic over de opvolger van Huntelaar (wat op zich best een aardig discussie-onderwerp had kunnen zijn).

Aan de andere kant laat dat topic ook meteen het probleem zien: je waarschuwt een paar keer en er gebeurt niks. Je gooit het op slot en het verplaatst zich naar een ander topic. Bovendien kost een dergelijke werkwijze veel tijd, terwijl je natuurlijk hoopt dat er nog zoiets bestaat als zelf-censuur.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Jeroen » 30-12-2005 15:23

Met je eens Forza, daar komen ook maatregelen tegen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Teppie Superfries » 30-12-2005 15:26

Een schoolvoorbeeld van forumvervuiling vind ik dat irritante voorspellen van de uitslag met de doelpunten makers er nog even bij, dat is dan de hele post.
Maarja, dat zal ook wel zo blijven, want opzich je kan er weinig aan doen, of je moet iedereen een waarschuwing geven. Maar het probleem is dat de posters die dat doen zelf denken dat ze niks verkeerd doen...
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor H-J » 30-12-2005 15:48

Mag ik ook een voorbeeld noemen? Al gaan vragen wanneer de kaartverkoop begint als de tegenstander nog niet eens bekend is. En natuurlijk de vraag hoeveel kaarten er zijn verkocht. Als diegene die weet hoeveel kaarten er verkocht zijn het nodig vindt om dat te vermelden, doet diegene dat vast..
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor BasH » 30-12-2005 15:51

Jeroen schreef:Met je eens Forza, daar komen ook maatregelen tegen.
jaja ze mogen wel over het weer praten zeker!!!
Avatar gebruiker
BasH
Selectiespeler
 
Berichten: 217
Geregistreerd op: 26-12-2004 19:36
Woonplaats: Aldskoat

Berichtdoor ZKV » 30-12-2005 16:06

Als dat in relatie met de wedstrijd is, is daar toch niks mis mee?
Zoals vanavond is het nogal relevant voor de wedstrijd om te weten wat het weer gaat doen.
Als het 8 graden was, met een kleine kans op een bui, dan slaat het nergens op daar over te lullen, maar aangezien ijzel niet dagelijks voorkomt (gelukkig niet), is dat wel even belangrijk om te weten.

Ik zou het erg waarderen als het niveau wat opgekrikt wordt, maar daarvoor ligt een grote taak bij de beheerders. Veel one-liners deleten, PB-tjes sturen, (tijdelijk) bannen indien nodig, etc. etc.
Je maakt je er in het begin vast niet populair mee, maar hoe ging dat spreekwoord ook alweer van zachte heelmeesters enzo? :wink:
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor Freezeman » 30-12-2005 16:57

Helemaal mee eens.
Wees maar eens wat royaler met het geven van kaarten.
Misschien is het een idee om de ontvanger van een kaart ook een onmiddelijke straf te geven.
* Groene kaart 1 dag niet op forum
* Gele kaart 1 week niet of forum
* Rode kaart 1 maand of langer weg

Het is natuurlijk veel meer werk voor de "bewakers";) maar het zal er uiteindelijk allemaal een stuk beter door worden.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Frisian » 31-12-2005 01:28

Je kan wel met kaarten strooien, al dan niet terecht maar dan vind ik dat degene eerst wel één of meerdere waarschuwingen moet hebben gehad.
Je kan bijvoorbeeld niet zo ineens een kaart uitdelen.
Van mij mag het forum veel strakker aangetrokken worden.
Iedereen heeft wel eens een slechte of niets zeggende post er tussen zitten, dat maakt ook niet altijd veel uit, als het maar niet de overhand krijgt zoals nu dus het geval.

edit: Het toppunt ben ik zonet tegen gekomen in het topic over SCH-Ajax, daar staat gewoon een chatsessie op bijna anderhalf pagina.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Teppie Superfries » 31-12-2005 16:32

Freezeman schreef:Helemaal mee eens.
Wees maar eens wat royaler met het geven van kaarten.
Misschien is het een idee om de ontvanger van een kaart ook een onmiddelijke straf te geven.
* Groene kaart 1 dag niet op forum
* Gele kaart 1 week niet of forum
* Rode kaart 1 maand of langer weg

Het is natuurlijk veel meer werk voor de "bewakers";) maar het zal er uiteindelijk allemaal een stuk beter door worden.


Vind ik een beetje te overdreven, opzich wel een goed idee, maar dan iets anders, doe dan 1 week inet een groene kaart, 2 weken niet een gele en een maand niet een rode.
Iedereen is er wel eens een dag door omstandigheden niet, maar de echte die hards zijn er sowieso elke week op zijn minst 1 keer...
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor Freezeman » 31-12-2005 16:51

Frisian schreef:Je kan wel met kaarten strooien, al dan niet terecht maar dan vind ik dat degene eerst wel één of meerdere waarschuwingen moet hebben gehad.
Je kan bijvoorbeeld niet zo ineens een kaart uitdelen....

Don't shoot the messenger. :D
Natuurlijk eerst een waarschuwing geven maar er staan ook duidelijke regels dus die zouden ze natuurlijk ook eerst kunnen lezen. Of bij als eerste waarschuwing even en linkje daar naar toe geven.Het is maar een idee hoor.
Maar veel "fouten" worden begaan door de nieuw komers en die gaan meteen zeer anthousiast posten, ze denken vaak dat ze iedere post moeten beantwoorden.
Daarom een dagje bannen zou niet zo slecht zijn, kunnen ze een dag hun zonden over denken. Maar een week mag ook hoor. ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 31-12-2005 16:57

Even mijn bijdrage:
Allereerst denk ik dat je forumvervuiling nooit helemaal tegen kunt gaan.
In de vakantie is er vereweg het meeste forumvervuiling. Ik vindt het daarom ook goed dat de fanmasters de stamkroeg hebben geopend daar kan iedereen naartoe en heeft niemand er last van. Ik ben verder erg benieuwd wat de maatregellen per 1 januari zijn. Ik vindt dat systeem met die ''schorsingen'' een goed idee. Als we nou allemaal als goede voornemen voor het nieuwe jaar nemen dat we minder het forum zullen vervuilen, hoop ik dat het goed komt.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Freeze » 31-12-2005 17:23

misschien is een 'proeftijd' voor nieuwe leden wel wat... met na 2 weken (of eerder natuurlijk) de bijbehorende evaluatie 8)
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Avatar gebruiker
Freeze
Basisspeler
 
Berichten: 626
Geregistreerd op: 15-05-2005 14:57
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Fotze » 31-12-2005 22:54

De proeftijd is op zich wel een goed idee. Echter denk ik dat iemand in 2 weken tijd de volgende keuzes heeft:

1. Hij/zij post veel...(hieruit is een duidelijke evaluatie op te maken)
2. Hij/zij post weinig... (is al lastiger)
3. Hij/zij post helemaal niet (geen evaluatie mogelijk)


Ik denk dat je tot een bepaald aantal berichten bijv. geen topics moet kunnen openen en (indien mogelijk ) een minimum aantal woorden dient te gebruiken. Dat houdt in dat je bijv. geen one liners (zoals Fotze vaak doet) kunt gebruiken.

Ik ben wel blij dat de + en - weg is, want dat werkt alleen maar averechts.

Misschien is het ook een idee om `leden` die al meer dan 1 jaar niet ingelogd hebben te verwijderen uit de database. Dat schoont het forum een beetje op qua aantal leden.

Verder lijkt het mij, dat men elkaar moet controleren. Zo las ik bijv. een uitspraak over JuanFran in een topic. Het voegt niets toe en is tevens niet eens grappig.

Soms lijkt het of iedereen hier elkaar kent of elkaar juist totaal niet mag. (Raar dat dat laatste het geval is soms). Voeg elkaar op msn toe en chat daar verder of.... ga naar de kroeg.. (die zijn langste tijd ook wel heeft gehad volgens mij)
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor H-J » 25-01-2006 08:12

Kan er, gelet op de posts rondom de persconferentie, vandaag vroeg ingegrepen worden als er weer eens mensen gaan vragen of er "nieuws" is?
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2006 08:50

Kan er, gelet op de posts rondom de persconferentie, vandaag vroeg ingegrepen worden als er weer eens mensen gaan vragen of er "nieuws" is?


Ik zal eens kijken of ik het forum een beetje kan F5-en vandaag...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 26-01-2006 12:44

speler van Heerenveen naar den haag?
LC: Bakatti naar Den haag
Bakatti naar Den Haag

3 topics over 1 en hetzelfde, forumvervuiling van het zuiverste soort? :wink: :mrgreen:

die moesten er nog achter :)
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 26-01-2006 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor michel » 26-01-2006 12:50

Die eerste is vrijwel direct gesloten.
De tweede zometeen ook :wink:

Dat er bij daadwerkelijke transfers 2 topics vrijwel tegelijkertijd worden geopend is niet zo'n
drama wat mij betreft, dat kan gebeuren.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Steurder » 26-01-2006 13:12

Is het niet mogelijk een chatbox aan het forum te hangen?? Het zal heel wat vervuiling kunnen voorkomen. "the breezer box" geeft dan de mogelijkheid om kreten direct beantwoord te krijgen?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Booijstra » 26-01-2006 13:16

Is het niet mogelijk een chatbox aan het forum te hangen?? Het zal heel wat vervuiling kunnen voorkomen. "the breezer box" geeft dan de mogelijkheid om kreten direct beantwoord te krijgen?


Daar hebben we de Stamkroeg voor geloof ik.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Steurder » 26-01-2006 13:28

Dat is toch meer het virtueel dronken kunnen worden ipv het gezamenlijk kunnen bijhouden van bijv. de score verloop van een op dat moment gespeelde wedstrijd?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Riverside » 26-01-2006 13:58

Abelenstra.com heeft een chatbox, meende ik. Dus het lijkt me onzinnig om ook hier een chatbox te beginnen. En de stamkroeg dient voor andere doeleinden. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Steurder » 26-01-2006 14:55

Je hebt gelijk, was me nog niet opgevallen.

http://www.abelenstra.com/chat.htm
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Jeroen » 26-01-2006 14:57

zet onder een wedstrijd de link naar die chatbox en het probleem is opgelost (hopelijk :lol: )
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten