Forumvervuiling

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wanneer knallen we de nieuwe regels online Niels? :wink:

Kan ik me tot die tijd nog even uitleven... 8)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

michel schreef:dit topic
Is het dit of deze topic?
Graaijax Hamsterdam!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Poenkt schreef:
Is het dit of deze topic?
Beide.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Ik twijfel op "dit" wel goed is.... :?:
Graaijax Hamsterdam!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik niet. 8)

Heb er een discussie met een taalkundige over gelezen en zowel dit als deze topic is correct Nederlands, voorzover je daarvan kan spreken met een woord als topic...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Poenkt schreef: Is het dit of deze topic?
Je(edit: volgens poenkt moet er een komma tussen) link,s doen het niet poenkt 8)

Maar het groene boekje meldt dat het allebei mag.
Laatst gewijzigd door michel op 09-11-2005 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

michel schreef: Je links doen het niet poenkt 8)
Je komma-toets ook niet... :P

Omdat topic een leenwoord is?
Graaijax Hamsterdam!!
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Fotze schreef: Ik zou willen dat er meer mensen van die leeftijd op jou manier gingen posten Betty.
(denk alleen even om je -dt :wink: )
Ja nouja!!Sorry hoor... kan niet overal om blijven denken, het schiet er natuurlijk wel 's bij in... k ben blond dus wat dat betreft heb ik een excuus :wink:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Betty schreef: k ben blond dus wat dat betreft heb ik een excuus :wink:
Hmmm en vrijgezel?? :wink:
Wie moet er kapot?
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Hehe, ja toevallig ook nog ja... maarja....Almere hè jij dus wordt 'm niet :wink: :wink:
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Maargoed, nu maar weer even on-topic gaan want dit is ook wel erg.... :wink:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

michel schreef:Je(edit: volgens poenkt moet er een komma tussen) link,s doen het niet poenkt 8)
Ja,hoor,grapjas.
Graaijax Hamsterdam!!
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Achja, iedereen zijn eigen stijl toch? Hehe :) :wink:
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Betty schreef: Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Alleen ik ben zelf ook nog niet zo oud (17 jaar) maar vindt dat ik toch wel redelijk normaal post. En reageer eigenlijk alleen als ik het echt nodig vindt. Ja tuurlijk geef ik ook wel 'n reactie zoals, Ja , eigenlijk ben ik 't r ook mee eens. Maar dat vindt ik niet onder forumvervuiling vallen.
Allemaal leuk en aardig, maar vervolgens open je wel 2 onnodige topics die alweer zijn gesloten. Valt dat wel onder forumvervuiling? :wink:
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Gearard schreef:Allemaal leuk en aardig, maar vervolgens open je wel 2 onnodige topics die alweer zijn gesloten. Valt dat wel onder forumvervuiling? :wink:
Niet als je 17 jaar en blond bent. 8)
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Gearard schreef: Allemaal leuk en aardig, maar vervolgens open je wel 2 onnodige topics die alweer zijn gesloten. Valt dat wel onder forumvervuiling? :wink:
Dat klopt maar dat was niet met opzet. Ja wel met opzet om ze te openen, maar niet expres dat ze dus dubbel waren. Ik kon ze niet vinden dus daarom --> Dus bij deze: Sorry!!.... Zo beter?
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Ja, kappen, stelletje mutsen! Zou wel heel erg triest zijn als we het topic 'forumvervuiling' moeten sluiten wegens dit soort gebazel of niet? Denk es na voordat je op die submit knop duwt. :evil:
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Vincent schreef:Ja, kappen, stelletje mutsen! Zou wel heel erg triest zijn als we het topic 'forumvervuiling' moeten sluiten wegens dit soort gebazel of niet? Denk es na voordat je op die submit knop duwt. :evil:
Voor wie was / is dit bedoeld? Voor mij? Of iedereen?

Naja , inderdaad eerst nadenken voor je op de submit knop duwt!! Maar 't gaat vast wel beter als je strengere regels gaat hanteren denk ik.
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

De regels zijn al lang en breed bekend. Als jullie ze gewoon een beetje opvolgen hoeven wij ze niet te forceren. Zo makkelijk om de schuld naar ons te schuiven. Net of wij niks beters te doen hebben.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Naja, sorry dan! Ik zal er in ieder geval om blijven denken.. maar kan niet voor anderen spreken. En ik geef jou / jullie de schuld niet!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Wat is er aan de hand met het forum?

Het niveau van het forum was de laatste maanden al niet je van het, maar ik heb het idee dat sinds de transfer van Huntelaar het voorlopige dieptepunt wel is bereikt. De topic titel schijnt de lading van het topic nog maar sporadisch te dekken en de meeste discussies verzanden in eeuwige discussies over spelers die gehaald moeten worden of NN.

Zo kun je het "misschien iets voor ons" topic net zo goed hernoemen tot "Het grote FM2005 topic" of "Stel hier je Heerenveen Dream Team op" topic. Nou is constateren dat dit gebeurt één, maar stap twee is hoe kun je het veranderen?

Ik weet dat er door de Fansite is besloten om een lekker los beleid te voeren en opzich heeft dat ook wel zijn charme, maar het niveau is echt om te huilen soms. Is er echt niks wat gedaan kan worden om het niveau een beetje op te krikken?
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

100% mee eens. Een beetje normale discussie schijnt hier al tijden niet meer mogelijk te zijn.
Ik erger mij kapot als ik weer door al die pagina's met one-liners, onleesbare berichten of berichten die kant noch wel raken moet bladeren, op zoek naar de posts die nog wel de moeite waard zijn.
Om nog maar te zwijgen over welke spelers allemaal niet bij Heerenveen moeten komen, om van te huilen. Sommigen verliezen de realiteit een heel klein beetje uit het oog.

Wat mij een goed oplossing lijkt: meer actieve fanmasters! Nu is het Jeroen die veel online is en wel het één en ander probeert. De anderen zie je hier weinig of zelfs helemaal niet. Dit is veel te weinig, het forum heeft helaas meer aandacht nodig. Naar mijn mening zou dit anders moeten. Dus een stuk of 5/6 actieve fanmasters die een consequent beleid voeren, offtopic gezwam/onleesbare posts/ one liners allemaal verwijderen. Daar krijg je een leuk forum voor terug. Kijk maar eens op het fcg forum, dat is gewoon stukken leuker dan hier.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

vlqrt schreef:Wat is er aan de hand met het forum?
Antwoord = Kerstvakantie :evil:
Alle kindertjes hebben vrij en verder niks nuttigs te doen.
Anti anti. :)
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

mechielz schreef:Kijk maar eens op het fcg forum, dat is gewoon stukken leuker dan hier.
Klopt. Discussies hebben daar over het algemeen veel meer inhoud en zijn vaak veel interessanter om te lezen. Oorzaak is volgens mij gewoon de gemiddelde leeftijd van de actieve gebruikers op het FCG- en SCH-forum. Er komen hier steeds meer kids bij die maar gewoon posten wat er in ze opkomt (zonder zich eerst eens af te vragen of de post een toevoegde waarde heeft of niet), op deze manier wordt het ene na het andere topic verneukt. Meer actieve fanmasters zou idd een oplossing kunnen zijn...
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Ik denk inderdaad ook dat het heel handig zou zijn als er meer actieve fanmasters zijn/komen en dat die dan ook gewoon alles consequent doen. Dus gewoon direct aanpakken, dat helpt, naar mijn mening het beste.

Ik zal in ieder geval mijn best doen alleen nuttige dingen te posten behalve in de stamkroeg natuurlijk
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Een tijdje terug hebben wij achter de schermen al over een nieuw beleid nagedacht. Door vakanties, stages en andere bezigheden van de fanmasters hebben we nog geen spijkers met koppen kunnen slaan, maar gezien de nuttige bijdragen hierboven moeten we daar inderdaad maar snel mee aan de slag.

Ik kan inderdaad zeggen dat we bezig zijn met de uitbreiding van de crew, iets wat prioriteit nummer 1 heeft.

Verder verwijder ik af en toe eens een nutteloos berichtje, of deel een kaart uit. Maar het ontbreekt vele gebruikers hier aan een spiegel om te constateren waar ze mee bezig zijn. De pb's waar je mee te maken krijgt als je een kaart uitdeelt ontnemen je soms wel het plezier in het forummen.

We'll be back in het nieuwe jaar, met nieuwe richtlijnen...
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik keek toevallig op een forum van FC Twente, ik wou namellijk wel eens weten hoe ze daar dachten over het feit dat SC Heerenveen belangstelling heeft voor Ramon Zomer.
Maar wat me daar opviel is dat het forum daar van hoge kwaliteit is.
Je ziet zelden tot geen oneliners en de meeste posts zijn van een veel hoger niveau dan wat hier meestal gepost word.
Ik zou eens zeggen: Neem daar eens een kijkje (hoeft daar niet te posten) en doe je voordeel daaruit, zoals het ook kan.
http://www.fctwente.net/fanzone_forum.p ... /index.php
supporter: in voor en tegenspoed
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dat was mij ook opgevallen, maar ik vind hetzelfde gelden voor het forum van FC Groningen. Veel minder topics, omdat veel onderwerpen wel 'gebundeld' kunnen worden. Ben er de laatste tijd niet meer geweest, maar ik vond dat forum altijd wel van een behoorlijk niveau.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wij willen ook die kant op. Feit is dat de gemiddelde leeftijd hier wel een stuk lager ligt dan op genoemde forums van twente en fcg. Daar kan de chatjeugd terecht op andere sites, iets wat bij Heerenveen niet het geval is.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Forza schreef:Dat was mij ook opgevallen, maar ik vind hetzelfde gelden voor het forum van FC Groningen. Veel minder topics, omdat veel onderwerpen wel 'gebundeld' kunnen worden. Ben er de laatste tijd niet meer geweest, maar ik vond dat forum altijd wel van een behoorlijk niveau.
Waarom moet je altijd alles bundelen? Dan krijg je alles doorelkaar heen, daar word het ook niet echt heelveel duidelijker van. Misschien is het in dat opzicht wel beter om meer verschillende secties ofzo te maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie