Het forum

› alles over dit forum (en de Fansite)

Moderators: Fanmasters, Beheerders

Re: Het forum

Berichtdoor Ane Lenstra » 10-05-2010 09:19

Het forum draait op 3.0.5 van phpBB terwijl 3.0.7 PL-1 de nieuwste versie is

In 3.0.5 was het een bekend probleem, de foutmelding wat betreft onbekend topics. Een upgrade zou het probleem hoogstwaarschijnlijk verhelpen
Voetbal is simpel. Maar het is moeilijk simpel te voetballen.
Ane Lenstra
Superster

Berichtdoor Caspar » 10-05-2010 09:34

Ane Lenstra schreef:Het forum draait op 3.0.5 van phpBB terwijl 3.0.7 PL-1 de nieuwste versie is

In 3.0.5 was het een bekend probleem, de foutmelding wat betreft onbekend topics. Een upgrade zou het probleem hoogstwaarschijnlijk verhelpen

bedankt voor de tip, we zullen Vincent hierop attenderen!
Caspar
Beheerder

Berichtdoor Caspar » 11-05-2010 12:28

Binnenkort zal de nieuwe versie geïnstalleerd worden. Even geduld dus nog, dan zijn de problemen waarschijnlijk verholpen.
Caspar
Beheerder

Berichtdoor NN4ever » 20-05-2010 13:18

Als ik op de site kom, moet ik vaak opnieuw inloggen terwijl ik had aangegeven dat ik automatisch wilde inloggen bij een bezoek, hoe kan dat?
Youssouf Mersi
NN4ever
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries88' » 20-05-2010 13:22

Ben je bekend met het fenomeen cookies? Dat wil het probleem nogal eens zijn.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor NN4ever » 20-05-2010 13:37

Thanx, zal er eens naar kijken.
Youssouf Mersi
NN4ever
Selectiespeler

Berichtdoor cross'79 » 23-05-2010 07:57

Weet niet of het al genoemd is, maar klopt de tijd van het forum wel?
cross'79
Selectiespeler

Berichtdoor Flying Tilster » 23-05-2010 10:00

De tijd van het forum is juist.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Ane Lenstra » 23-05-2010 10:13

cross'79 schreef:Weet niet of het al genoemd is, maar klopt de tijd van het forum wel?

Moet je even handmatig aanpassen als hij niet klopt: (zomertijd in 'ja' aanpassen)
ucp.php?i=165
(gebruikerspaneel -> foruminstelling, mocht de link niet werken)
Voetbal is simpel. Maar het is moeilijk simpel te voetballen.
Ane Lenstra
Superster

Berichtdoor Vincent » 31-05-2010 23:41

Ane Lenstra schreef:Het forum draait op 3.0.5 van phpBB terwijl 3.0.7 PL-1 de nieuwste versie is

Het was 3.0.6 om precies te zijn, maar ik heb de update zojuist uitgevoerd dus wat betreft de huidige versie zijn we het eens.

Desondanks leek de update alleen dat foutje niet te verhelpen, dus heb zelf wat in de PHP aangepast. Dat lijkt goed te gaan. Laat me weten als dat toch niet de oplossing is.
Vincent
Fanmaster

Berichtdoor Freezeman » 03-06-2010 16:24

blauwekater schreef:
JayT schreef:het is een kleinigheidje hoor, maar als je een bericht/ post bevestigt...dan krijg je eerst melding dat je bericht succesvol is geplaatst en als je nog even wacht, dan kom je in hetzelfde topic terecht met je bericht. Normaalgesproken. Nu zegt hij dat Het opgevraagde onderwerp bestaat niet.

Is hier reeds een oplossing voor. Het probleem komt namelijk nog steeds voor!

Freezeman schreef:Hier idem dito.

Het "probleem"is bij mij nu opgelost.
Anti anti. :)
Freezeman
Superster

Berichtdoor Caspar » 29-08-2010 21:10

We hebben vanavond de rangen "chef-toto" en "chef-MotM"toegevoegd voor twee vrijwilligers die we op deze manier iets meer in het zonnetje willen zetten als blijk van waardering voor het bijhouden van respectievelijk de toto en de Man of the Match.

Bedankt voor jullie inzet!
Caspar
Beheerder

Berichtdoor BK2007 » 30-08-2010 21:02

Caspar schreef:We hebben vanavond de rangen "chef-toto" en "chef-MotM"toegevoegd voor twee vrijwilligers die we op deze manier iets meer in het zonnetje willen zetten als blijk van waardering voor het bijhouden van respectievelijk de toto en de Man of the Match.

Bedankt voor jullie inzet!

Goeie actie. Is het daar in Enschede overigens een beetje uit te houden ?
Kenny is onze Godenzoon.
BK2007
Basisspeler

Berichtdoor Caspar » 30-08-2010 22:07

BK2007 schreef:
Goeie actie. Is het daar in Enschede overigens een beetje uit te houden ?

Bij mijn onderburen stond het water in de woonkamer. Ik zit gelukkig hoog en droog!
Caspar
Beheerder

Berichtdoor Flying Tilster » 30-08-2010 22:40

Hierbij wil ik publiekelijk even mijn excuses aanbieden voor mijn reacties in het topic NEC - sc Heerenveen. Mijn reacties aldaar waren ver beneden peil. Ik begin steeds meer te merken dat meerdere mensen elkaar wel lijken te haten. De positivo's worden door de negativo's de "grond in geboord" en vice versa.

Het mooie van dit forum vond en vind ik nog altijd dat iedereen zijn mening en zienswijze kan hanteren zolang het maar met respect gebeurt. Dit respect heb ik absoluut niet gehad tijdens mijn reacties na NEC - sc Heerenveen. Het gaat maar om één ding en dat is sc HEERENVEEN en verder niks. We willen allemaal goede resultaten, mooi aanvallend voetbal en Europees voetbal halen.

Vandaar nogmaals mijn excuses aan een ieder, want ik heb me gedragen als een waardeloze droplul :(
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Hielke » 31-08-2010 10:36

Bedankt voor dit bericht, Flying Tilster. Wij als beheerders hopen dat met jou meer forummers inzien dat het weinig zin heeft om elkaar digitaal de hersens in te slaan na een mindere wedstrijd. Er is inderdaad een groot verschil tussen scherpe discussie en onderling geruzie.
Hielke
Beheerder

Berichtdoor Squerrel » 31-08-2010 11:44

Ban voor Tilster, leek inderdaad nergens op.

:mrgreen: :mrgreen:
..............
Squerrel
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 31-08-2010 22:14

Squerrel schreef:Ban voor Tilster, leek inderdaad nergens op.

:mrgreen: :mrgreen:

Een tijdelijke ban op de wedstrijddag is misschien wel een idee :oops: :wink:
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor JD » 05-09-2010 22:48

Censuur censuur.. Waardeloos. Feanfanforum is dit aan het worden.

Net als in het stadion is er op het forum ook al geen ruimte voor de harde kern :lol:
JD
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries1983 » 05-09-2010 23:01

Ik begrijp niet zo goed waarom die posts over het artikel waarin een NN lid aan het woord komt in het Feanfan blad zijn weggehaald? Waarom, waarom? Overigens ben ik nog steeds zeer benieuwd wat voor schokkends daar nou instond, dus als iemand het nog zou kunnen plaatsen?
Superfries1983
Basisspeler

Berichtdoor Hielke » 06-09-2010 08:37

Superfries1983 schreef:Waarom, waarom?

Omdat wij als beheerders het forumniveau op peil willen houden. Dat is prettig voor ons, en prettig voor de vaste lezers. In dit geval is een serie posts verwijderd. Ten eerste omdat het een 'goede supporter / niet goede supporter' discussie betrof, en dat vrijwel altijd eindigt in gezeur. Daar was het nu hard naar op weg. Ten tweede omdat het hier een discussieforum is, en geen shoutbox of MSN, waar iedereen maar wat kreten neerkladdert.
Hielke
Beheerder

Berichtdoor Ultras'01 » 06-09-2010 10:16

Superfries1983 schreef: Overigens ben ik nog steeds zeer benieuwd wat voor schokkends daar nou instond, dus als iemand het nog zou kunnen plaatsen?

Hier ben ik ook nog benieuwd naar.
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Selectiespeler

Berichtdoor Cyn » 06-09-2010 11:43

Ik vind dat er sowieso teveel berichten worden verwijderd. Alles wat ook maar een beetje tot een heftigere discussie kan leiden wordt radicaal van het forum afgegooid. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd geen 13 en kan iedereen tocb prima zijn tegenwoordje doen? Als er al censuur hangt op een mening, kan je net zo goed niks meer zeggen. Alles zou wel eens negatief kunnen worden ervaren.
Succes is moeilijk te managen, van falen leer je veel meer.
Cyn
Wereldspeler

Berichtdoor Eric » 06-09-2010 16:30

Volgens mij valt het toch best mee met hoeveel posts er worden verwijderd? Sowieso zijn enkele discussies al 100x gevoerd en is het niet nodig om die discussies weer te voeren, helemaal niet omdat het vaak om dezelfde personen gaat en de discussies vaak negatieve wendingen krijgen.
Eric
Beheerder

Berichtdoor Caspar » 06-09-2010 17:15

Cyn schreef:Ik vind dat er sowieso teveel berichten worden verwijderd. Alles wat ook maar een beetje tot een heftigere discussie kan leiden wordt radicaal van het forum afgegooid.

Kun je hier voorbeelden van geven? We verwijderen niet zomaar en heftigere discussies zijn in principe geen probleem, zolang de forumregels maar in acht worden gehouden.

Cyn schreef:Volgens mij is de gemiddelde leeftijd geen 13 en kan iedereen tocb prima zijn tegenwoordje doen?

We hebben een periode gehad waarbij de gemiddelde leeftijd en het postgedrag heel ver achteruit is gegaan. Kijk voor de gein dit topic eens door. Wij doen ons best om het niet nog een keer zo ver te laten komen.

Cyn schreef:Als er al censuur hangt op een mening, kan je net zo goed niks meer zeggen. Alles zou wel eens negatief kunnen worden ervaren.

We verwijderen NOOIT op een mening, tenzij de post daardoor racisitisch wordt, of op een andere manier wettelijk verboden. Vaak krijgen we de kritiek dat we verwijderen omdat iemand te positief/negatief post. Het gaat dan altijd om de manier waarop gepost wordt en dus niet om de mening zelf.

Verder staan wij wel open voor kritiek, mits normaal geschreven en het liefst met voorbeelden ondersteund.
Caspar
Beheerder

Berichtdoor Cyn » 06-09-2010 22:33

Caspar schreef:Kun je hier voorbeelden van geven? We verwijderen niet zomaar en heftigere discussies zijn in principe geen probleem, zolang de forumregels maar in acht worden gehouden..

Gaat een beetje moeilijk aangezien die posts waar ik op doel inmiddels verwijderd zijn ;) Ik spreek echter nu voor mezelf als ik zeg dat er regelmatig een post verdwijnd waarvan ik van mening ben dat dat toch wel een heel erg overdreven reactie is. Recent voorbeeld is mijn verwijderde reactie richting een Vitessesupporter die laatst zijn woordje kwam doen. Op de woorden "Verder wilde Velthuizen gewoon minimaal een miljoen gaan verdienen, is het dan zo gek dat Zjordania dat afwijst?" antwoordde ik dat wanneer er daadwerkelijk zoveel geld was en men daar de belofte wou nakomen om voor een kampioenschap te gaan, dat ik het inderdaad als gek bestempel dat dat niet gedaan werd. Die reactie is verwijderd terwijl er naar mijn mening helemaal niets verkeerds instond.

Caspar schreef:We hebben een periode gehad waarbij de gemiddelde leeftijd en het postgedrag heel ver achteruit is gegaan. Kijk voor de gein dit topic eens door. Wij doen ons best om het niet nog een keer zo ver te laten komen..

Dat snap ik best, maar moet het op deze manier? Een beetje een pittige discussie kan geen kwaad, en als je daar niet tegen kan heb je gewoon geen ene drol te zoeken op een forum. Dan kun je beter met man of vrouw voor de tv kruipen en je gezicht hier niet meer laten zien.

Caspar schreef:We verwijderen NOOIT op een mening, tenzij de post daardoor racisitisch wordt, of op een andere manier wettelijk verboden. Vaak krijgen we de kritiek dat we verwijderen omdat iemand te positief/negatief post. Het gaat dan altijd om de manier waarop gepost wordt en dus niet om de mening zelf.

Ik heb al vaak genoeg zelf meegemaakt dat een post wordt verwijderd die niet aan deze omschrijving voldoet, dus dat vind ik pure onzin. Ook de post van JD voldoet niet hieraan, dus waarom is deze dan verwijderd? Bevatte gewoon een mening denk ik zo. Ik heb het idee dat er ook enorm gekeken wordt naar WIE de post heeft geplaatst. Bij de een zal er sneller actie worden ondernomen dan de ander.

Caspar schreef:Verder staan wij wel open voor kritiek, mits normaal geschreven en het liefst met voorbeelden ondersteund.

Wanneer er een bericht wordt verwijderd, zou het misschien een optie zijn om tekst en uitleg te geven aan diegene die de post geplaatst heeft. Want nu is het vaak een mysterie en komen er alleen maar meer frustraties los.
Cyn
Wereldspeler

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 07-09-2010 08:06

Beste Cyn,

In dit geval moet ik het toch even opnemen voor de beheerder(s).

Als er regelmatig een post van je verdwijnt, dan mag je jezelf wel afvragen of je je posting- gedrag en/of frequentie misschien iets aan moet passen. Het is echt niet leuk als er ellenlange non-discussies worden gevoerd, want als je al iets "zinnigs" plaatst dan wordt het vaak niet opgepikt, simpelweg omdat een paar forumleden dusdanig doordreutelen dat het door mij geplaatse bericht al snel naar een volgende pagina verdwijnt en het zowiezo niet meer als nieuw wordt gelezen. Hierdoor betrap ik me er zelf steeds vaker op dat ik halverwege het schrijven van een post gewoon stop en het bericht simpelweg niet plaats, omdat de interactie er toch waarschijnlijk niet van komt, wat ik heel jammer vindt (het extreme voorbeeld van Casper is echt een nachtmerrie).

Naar mijn inschatting zijn de beheerders van deze site integer genoeg om te bepalen of een post wel of niet verwijderd dient te worden. Dat je geen tekst en uitleg krijgt bij het verwijderen van een post schuilt in het feit dat de beheerders dit "werk" als hobby doen en in hun tijd en energie liever steken in goed onderhoud van dit forum en uiteraard het meediscussiëren over Heerenveen. Mocht je een uitleg willen over een verwijderde post, wacht dan een uurtje en vraag één van de beheerders per PB naar een uitleg en zij zullen je netjes te woord staan (spreek uit ervaring).

De tip om de post voor het plaatsen nog eens goed door te lezen werkt echt!
Ruud Huntbäck
Basisspeler

Berichtdoor Hielke » 07-09-2010 09:03

Bedankt voor deze bijdrage, Ruud Huntbäck. Een prima verwoording van ons standpunt.
Hielke
Beheerder

Berichtdoor Lipton » 07-09-2010 21:25

Het is natuurlijk wel een lastig punt. Wanneer verwijder je een post?

Maar ik heb eens een ban gehad om het volgende: Ik vond/vind dat 95% van de Marokaanse jongeren in achterstands wijken crimineel zijn/waren.

Dat is toch raar dat je voor z'n zin een ban krijgt, of uberhapt dat je post verwijdert word.

Wat Cyn zegt komt mij wel bekend voor, ik heb soms best een pittige mening met pittige reacties, maar zo werkt dat nou eenmaal in een vrij land.
Men is wel zelf verantwoordelijk voor wat men post, men reageert (hier) soms wel stevig terug om kleine dingen.

Het lastige op een forum is dat men vaak verkeerd interpreteert...
Sollied had gewoon gelijk!
Lipton
Superster

Berichtdoor Cyn » 07-09-2010 22:19

Wat Lipton zegt, bovendien zou ik graag een reactie willen ingaande op mijn punten. Zo'n bericht van Ruud ontwijkt nogal wat punten van wat ik toch wel uitgelegd wil krijgen. En ik snap best dat een beheerder geen zin heeft in tekst en uitleg geven, maar dat lijkt me toch echt een kleine moeite. Één klein zinnetje als 'racistische opmerking/belediging' zou al genoeg kunnen zijn toch? ;)
Cyn
Wereldspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum & fansite