Uitwedstrijd-perikelen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Aan het begin van dit seizoen mochten Utrecht supporters gratis naar de Arena en omgekeerd mogen Ajax supporters de 2e seizoenshelft gratis naar Utrecht. Waarom spreken de eredivisieclub niet af dat de uit-supporters gratis naar de wedstrijden mogen. Dit zou dus betekenen dat Heerenveen alle uit-supporters van alle clubs toelaat en dat omgekeerd de Heerenveen supporters bij alle uit wedstrijden gratis naar binnen mogen.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

GELD GELD GELD!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

En er bij thuiswedstrijden dan geen hond meer van de thuisclub op de tribune zit. (want uitwedstrijden zijn goedkoper) Waarna ze het uitvak vergroten tot 25.000 plaatsen en de thuissupporters de overige 1600 krijgen. Waardoor je eigenlijk thuis en uit omdraait. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nou denk niet dat er dan ineens 26 000 mensen naar uitwedstrijden gaan. Zeker hier vanuit het noorden zijn er weinig wedstrijden in de buurt. Niet iedereen zal zin hebben om elke keer ver te reizen voor een wedstrijd, zeker de oude generatie niet. Dat er dan meer heen gaan dan nu het geval is, is zeker waar.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Een prijs van 10€ vindt ik een normaal voor een uitvak. Ik snap echt niet waarom de prijzen in dit land zo absurd hoog moeten zijn. In de landen om ons heen (Duitsland, Frankrijk etc.) betaal je voor het uitvak 10 € tot max. 15€ (wat ik tot nu toe heb meegemaakt) en dan heb je het ook nog eens over sterkere competities dan hier. Verder heb je ook nog eens geen pasfotoregistratie en bijna alle wedstrijden EV.

Ik meende dat er door de pasfotoregistratie veel meer wedstrijden weer EV zouden worden maar ik zie het omgekeerde gebeuren.
Alle ballen op Henkie!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Het is toch ook mogelijk om in funplaza na een thuiswedstrijd, kaarten te kopen voor de volgende uitwedstrijden? Zit hier een financieel voordeel aan t.o.v. de ticketbox?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Klopt scheelt 1,nog wat euro. Maar veel NN ers kunnen er al geen EV kaarten meer halen, men is bang dat er dingen niet goed genoteerd worden ofso. Wel kan je daar nog bus kaarten kopen. (Alweer een jaar terug dat ik er een kaart gehaald heb, na 2 keer er geen EV kaart kunnen krijgen en andere feanfan wel kom ik er niet meer.)
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Engels voetbal spreekt tot de verbeelding. Grote spelers, volle stadions en een gepassioneerde sfeer. Menig voetbalsupporter zal meer dan eens jaloers naar de overkant van Het Kanaal hebben gekeken. ‘Zij wel.’ Het is de schijn die bedriegt. De inmiddels ruim vijftien jaar oude Premier League is een doodziek gedrocht geworden. De schrikbarend hoge toegangsprijs geldt hierbij als een van de belangrijkste symptomen.

Begin 2007 maakte de Engelse supportersfederatie een statement. Tot hier en niet verder. Fans van Manchester United weigerden 45 pond (destijds ruim 65 euro) neer te tellen voor de uitwedstrijd bij Fulham. Een noodkreet om duidelijk te maken dat het voetbal op deze manier niet langer bereikbaar is voor de loyale supporter. Het heeft weinig geholpen. Een rondje langs de internetsites leert dat de Engelse voetbalfan op dit moment gemiddeld zo’n 35 pond (ongeveer 35 euro) neertelt voor een uitwedstrijd. Een supporter van het bescheiden Stoke City is 44 pond kwijt voor een bezoekje aan Chelsea. Allemaal eigen vervoer. De combiregeling kent men niet in Engeland.

Wij klagen over 25 euro voor Ajax-uit. Terecht? Ja. Gemiddeld genomen zijn de prijzen voor uitwedstrijden dit seizoen zo’n 7% gestegen. De inflatie over het jaar 2008 was ‘slechts’ 2,5%. Dieptepunt was de prijsstijging voor Feyenoord-uit: 17,7%! Zou de supermarkt de prijs voor pakken melk met dergelijke percentages verhogen, dan zouden de voorpagina’s van de kranten te klein zijn en de klant onverbiddelijk. De voetbalsupporter is dat niet, die hobbelt weer braaf naar de Ticketbox. Tot het hem écht te gortig wordt.

Fatsoen staat bij sc Heerenveen hoog in het vaandel. Het feit dat de trouwe aanhang keer op keer wordt afgezet gaat tot nu toe echter geruisloos voorbij. Volkomen onterecht. Het is nu nog vroeg genoeg om Engelse toestanden te voorkomen. Het is aan de directie om op dit punt hoog in te zetten, uiteraard in samenwerking met de andere clubs en de KNVB. En als het niet goedschiks lukt, dan maar kwaadschiks. Een buitenproportionele prijsstijging? Boycotten! Geen kaarten afnemen als club. Supporters vormen de levensader van het voetbal, laten we dat ook zo houden.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ben het opzich wel met je eens hoor dat de kaarten steeds duurder worden, maar het is nog altijd zo dat de uitspelende club kan vragen wat ze wil omdat de wedstrijd bij hun gespeeld wordt. De KNVB heeft een regel ingesteld dat de prijzen niet duurder mogen zijn dan vergelijkbare plaatsen in het stadion. Zolang deze regel niet overschreden wordt zal de KNVB hier niks aan doen.

Je kan het een keer aankaarten bij Heerenveen, maar ik denk dat zij met dezelfde conclusie komen. Ook bij de KNVB hoef je het niet te proberen. Dus ik denk dat we hier voorlopig aanvast zitten.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Absoluut waar. De prijsstijgingen en absurd hoge entreeprijzen gelden ook voor de meeste thuisclubs. 'Wij houden ons aan de normale geldontwaarding die er is, in Nederland,' heb ik Van der Velde een paar jaar geleden horen zeggen. Dit geldt helaas niet voor alle Nederlandse clubs.

Overigens houdt men zich niet altijd aan de door jou genoemde regel. Neem Willem II-uit. Voor een EV-kaart betaalden wij €22,30 terwijl vergelijkbare plaatsen voor €13,50 aan de Tilburgse supporter werden verkocht. Uitsupporters staan over het algemeen op de slechtste plekken van het stadion, maar betalen daar niet naar. Het is inderdaad niet iets dat de club in haar eentje kan aanpakken. De clubs en de KNVB zouden hier gezamenlijk moeten optrekken.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zal binnenkort even alles weer bijwerken, maar deze vind ik toch wel zeer opvallend:

De Graafschap uit dit seizoen:
Vakken en prijzen
Opties Prijs
Eigen vervoer € 20,30
Buscombi € 24,30
De Graafschap vorig seizoen:
Vakken en prijzen
Opties Prijs
Eigen vervoer € 16,60
Buscombi € 21,15
Oftewel bij EV een stijging van maar liefst 18% €3,60 en de buscombi is 13% €3,15gestegen vergeleken met vorig seizoen.

De Graafschap staat nu bovenaan gevolgd door Feyenoord met 17%.
Laatst gewijzigd door xander op 26-02-2009 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Belachelijk! Bij een inflatie van 18% zou half Nederland waarschijnlijk het werk neerleggen uit protest...
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Fanatic 4-ever schreef:Belachelijk! Bij een inflatie van 18% zou half Nederland waarschijnlijk het werk neerleggen uit protest...
Inderdaad, het wordt tijd hier eens iets aan te doen. Het loopt de spuigaten uit, maar wij nederlanders (en met name de voetbalfans die uitgemolken worden) pikken altijd alles maar. Wat zijn wij eigenlijk dom.
Bedankt Torcida:-)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

FF een offtopic vraag: Weet iemand of de uitwedstrijd van Heracles Almelo EV is, of net als vorig jaar, verpichte buscombi ?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Feanfan 1 schreef:FF een offtopic vraag: Weet iemand of de uitwedstrijd van Heracles Almelo EV is, of net als vorig jaar, verpichte buscombi ?
Kaartverkoop start altijd 3 weken voor de wedstrijd, dus info zal in de week ervoor er zijn, over een goede week denk ik dus. Tot die tijd is er denk ik niemand die je antwoord kan geven.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Feanfan 1 schreef:FF een offtopic vraag: Weet iemand of de uitwedstrijd van Heracles Almelo EV is, of net als vorig jaar, verpichte buscombi ?
Het moet niet gekker worden. Zij konden dit jaar ook met EV deze kant op komen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Caspar schreef: Het moet niet gekker worden. Zij konden dit jaar ook met EV deze kant op komen.
Heracles had dit seizoen een verplichte autocombi naar Heerenveen. Omdat er pas relatief laat omgewisseld kon worden en er op een vrijdagavond werd gespeeld zijn er nogal wat Heraclieden destijds te laat in het uitvak aangekomen. Een aantal kwamen zelfs na de 2-0 pas in het vak.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik weet dat de voorverkoop altijd 3 weken van te voren is, maar er meestal wel 1 iemand op dit forum die er een antwoord op weet. Als het EV is gaan wemet 9 man die kant op en daarna op stap in Almelo/Enschede. Mocht het een verplichte buscombi worden denk ik dat zeker dat er4 man afhaken.

Ontopic: Ik hoop niet dat de prijzen daar met 18% zijn gestegen
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Tweede Kamer wil van clubcard bij wedstrijden af

(Novum) - Een meerderheid in de Tweede Kamer lijkt een plan van de PVV te steunen om de clubcard in het betaald voetbal af te schaffen. Nu is het vrijwel onmogelijk om zonder clubcard een toegangskaartje te kopen voor een wedstrijd, maar volgens de PVV is de clubcard door de nieuwe voetbalwet niet meer nodig, schrijft De Telegraaf.

Volgens PVV-Kamerlid Richard de Mos staan er in de nieuwe voetbalwet voldoende maatregelen om relschoppers bij het voetbal aan te pakken. De clubcard houdt volgens hem nu mensen weg bij wedstrijden. "Welwillende mensen zijn nu de dupe van de strenge regels rondom wedstrijden."

Een meerderheid in de Kamer van VVD, CDA en PvdA heeft wel oren naar het afschaffen van de verplichte clubcard. Wel willen ze eerst zien of de voetbalwet genoeg oplevert. Ook moeten de clubs meer doen om de veiligheid te garanderen.

Ook de KNVB is niet rouwig over een eventuele afschaffing. "Je zou willen dat er geen clubcards meer nodig zijn en ze het liefst afschaffen, want een kleine groep relschoppers maakt het een grote groep voetballiefhebbers nu knap lastig."

(Trouw)
Uitstekend nieuws. Hulde ook aan de PVV. Ere wie ere toekomt. Ik ben er blij mee, omdat ik de laatste tijd vaak tegen een soort clubcardmuur opliep als ik een keer naar bijvoorbeeld Go Ahead of zelfs Telstar wilde gaan. Nu lijkt dat verleden tijd te worden. Als ik het vanuit Heerenveen redeneer lijkt het me niet dat de club hier enig bezwaar tegen heeft: de drempel voor mensen om een keer een wedstrijd in het Abe Lenstra stadion te bezoeken -en wellicht voor het leven te blijven hangen- wordt weer een stuk lager.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zo hoort het, anders is de voetbalwet in mijn ogen bull shit. Ik neem aan dat ze hiermee de uitregistratie ook bedoellen?
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

xander schreef:Zo hoort het, anders is de voetbalwet in mijn ogen bull shit. Ik neem aan dat ze hiermee de uitregistratie ook bedoellen?
Ga daar maar niet vanuit. Wij hebben hier nu eenmaal tuig en dit helpt daartegen, aldus onze VC...
Corruption is everywhere, fight it!
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Hielke schreef:..........Uitstekend nieuws..............
Dat was ook mijn eerste reactie maar meteen daarna kwam het besef dat er dan alleen nog maar verplichte combi´s opgelegd gaan worden komende seizoenen.

Het klinkt mij allemaal veel te mooi in de oren. Opnieuw vrij vervoer, zonder (auto)combi en clubcard, dat gaan wij nooit meer meemaken vrees ik :crying: . De overheid wil volledige controle en zullen nieuwe middelen vinden om te voorkomen dat wij weer gewoon aan de kassa kaarten kunnen kopen en normaal naar een wedstrijd kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Aan de andere kant: het is volgens mij een tijd geleden dat de politiek zich serieus heeft beziggehouden met dit onderwerp. Ik vind de PVV-argumentatie verrassend dicht bij de mening van het overgrote merendeel van de supporters liggen. Volgens mij is het zo uit de hand gelopen met de combiregeling omdat lokale autoriteiten en clubs zich jarenlang naar hartenlust konden uitleven met het opleggen van op angst gebaseerde regelingen, zonder op de vingers getikt te kunnen worden. Emmen-uit was een treffend voorbeeld van hoe iedereen elkaar, na een waanzinnige combi, de zwarte piet toeschoof. Echt een schimmenspel. Als er vanuit Den Haag eens met een frisse, onbevooroordeelde blik naar deze kwestie wordt gekeken, lijkt mij dat een uitstekende zaak. Al is het, en daar moet ik Arjen helaas gelijk in geven, waarschijnlijk ijdele hoop om er van uit te gaan dat er écht iets verandert.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Hielke schreef:Aan de andere kant: het is volgens mij een tijd geleden dat de politiek zich serieus heeft beziggehouden met dit onderwerp. Ik vind de PVV-argumentatie verrassend dicht bij de mening van het overgrote merendeel van de supporters liggen..
De PVV is in één ding heel goed: populistische zaken roepen en pas later nadenken over de gevolgen. Dat een meerderheid van de tweede kamer ook de clubcard wil afschaffen is wat dat betreft verrassender. Maar ik weet zeker dat er bezwaren gaan komen (bijvoorbeeld van de politie/burgemeesters) en dat dat kaartje niet afgeschaft wordt.

Daarnaast zal het gewoon makkelijker worden om een combi op te leggen ala Emmen als de clubcard verdwijnt. Zodra de politie signalen krijgt dat er veel mensen heen gaan zal meteen een combi volgen want anders is de meute niet te handhaven (net als in Emmen). Nu kan de club vooraf zien wie een kaart gekocht hebben. Vroeger kon je ´onverwacht´ met 300man in de trein naar Deventer stappen, dat zal nooit weer mogelijk zijn.

De buitenwacht zal zich hier niet druk om maken want voetbalsupporters zijn allemaal tuig en hebben de combi´s aan zichzelf te danken.
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

..laten we dat nu nog maar wel eens een keertje stiekum doen Arjen... Heb dr zin an
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

sjezus... de laatste keer dat het leuk was was tegen de Graafschap uit.. Daar in die kroeg.. Kijk nog regelmatig filmpjes terug. Wanneer gaan we? :wink:
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Daarom, het is al te laat ben ik bang.... Maar in Engeland is ook geen combi of uitregistratie of whatever, daar is de boel gewoon onder controle, wie zich misdraagt wordt hard aangepakt door de voetbalwet. Dus vrij vervoer reizen etc. moet gewoon kunnen weer in Nederland, iedereen zal zich er van weerhouden over de schreef te gaan, vanuit dat oogpunt moet gekeken worden. Iets wat nooit zal gebeuren gezien ze hier voor de makkelijkste weg gaan i.p.v. sfeervolle en volle uitvakken. We pikken het allemaal maar wat er de laatste jaren is gebeurt, van geen verkoop meer bij het uitvak t/m auto combi.

Jan Wind (sc-Heerenveen) ziet bijvoorbeeld liever al dat de verkoop woensdag stopt voor een wedstrijd die op zondag gespeeld wordt… Dusja lijkt allemaal goed nieuws maar ik geloof er totaal niet in als je deg gedachten van dit soort mensen weet.

Vrijheid voor supporters!
Alle ballen op Henkie!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Engeland wordt inderdaad beschouwd als hét grote voorbeeld als het gaat om voetbalbeleid voor onze Nederlandse regering. Een afschaffing van de clubcard zou ik absoluut steunen, mits daar natuurlijk niet al die onzin als nog meer combi's komen. Natuurlijk moet daarmee de uitregistratie ook van de wereld verdwijnen anders zal het nog weinig zin hebben, daarvoor worden namelijk toch veel clubcards gebruikt.

Reizen op eigen gelegenheid kunnen wij prima lijkt mij. En dat is zeker afgelopen weekend getoond toen een aantal supporters met de trein naar Utrecht zijn afgereisd. Complimenten van de politie Utrecht aan Heerenveen zou moeten aantonen dat wij het wel degelijk afkunnen zonder die combi's.

Enerzijds vind ik afschaffing wel jammer. Want volgens mij zijn er ook een aantal supporters zonder seizoenskaart op de wachtlijst, en zij halen nu vaak een kaartje via de normale verkoop. Je zult zien dat deze mensen dan ineens te laat zijn bij een grote wedstrijd en geen kaartje meer kunnen krijgen. En dat terwijl er op diezelfde plek nu iemand zit die wellicht helemaal geen affiniteit met de club heeft.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Calimero schreef:Enerzijds vind ik afschaffing wel jammer. Want volgens mij zijn er ook een aantal supporters zonder seizoenskaart op de wachtlijst, en zij halen nu vaak een kaartje via de normale verkoop. Je zult zien dat deze mensen dan ineens te laat zijn bij een grote wedstrijd en geen kaartje meer kunnen krijgen. En dat terwijl er op diezelfde plek nu iemand zit die wellicht helemaal geen affiniteit met de club heeft.
Dit heeft een beetje met fanatisme te maken van je eigen fans. Ik neem aan als je graag heen wilt als Heerenveen fan dat je dan 9 uur bij de ticketbox staat/online koopt. Bovendien is het weer aantrekkelijker voor veel mensen om in het uitvak plaats te nemen of mocht je van die fans hebben daarin te stoppen.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

In landen als België, Duitsland, Spanje en Engeland bestaat ons clubcardsysteem niet. Wedstrijden gaan daar vrijwel altijd in de vrije verkoop, voor iedereen. Vaak krijgen eerst 'members', 'socio's', of hoe ze ook heten, de kans om een kaartje te kopen, en daarna iedereen. Ik zou niet weten waarom dat in alle omringende landen zou kunnen, behalve in een klein landje als het onze.
Plaats reactie