Uitwedstrijd-perikelen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Beetle schreef: Ajax had ook een net. Dat is gelukkig weggehaald.
Bij Ajax hing hij er afgelopen jaar nog gewoon hoor. Wanneer is dat net weggehaal dan?

Ik heb opzich weinig problemen met een uitkaart. Het is gewoon een extra maatregel van de club, om de CC echt persoongsgebonden te maken. dat is het nu absoluut niet, even een CC lenen, en je bent klaar.
Ladies and gentleman: We've got him!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zolang je als thuisclub kaartjes voor de thuissupporters zonder clubcardverplichting verkoopt (en tegen Heerenveen is dat in bijna alle gevallen zo), heeft zo'n persoonsgebonden uitkaart nog weinig zin natuurlijk. Dan koopt men gewoon een kaartje voor het thuisvak.
wikenoost
Invaller
Berichten: 316
Lid geworden op: 02-12-2002 21:35
Locatie: Drachten/wolfhonden-online.nl
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

Het is gewoon een extra maatregel van de club, om de CC echt persoongsgebonden te maken
kijk dat is nou iets waarom ik tegen ben.
stel dat je al een tijdje een kaartje voor een wedstrijd gekocht hebt.
helaas om war voor reden dan ook ben je verhinderd om de wedstrijd te bezoeken.
op zich al balen.
maar daar komt dan nog eens bij dat je niet iemand anders naar de wedstrijd kunt laten gaan.
dat is dan toch wel mooi ff zonde van het geld dan.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

wikenoost schreef: kijk dat is nou iets waarom ik tegen ben.
stel dat je al een tijdje een kaartje voor een wedstrijd gekocht hebt.
helaas om war voor reden dan ook ben je verhinderd om de wedstrijd te bezoeken.
op zich al balen.
maar daar komt dan nog eens bij dat je niet iemand anders naar de wedstrijd kunt laten gaan.dat is dan toch wel mooi ff zonde van het geld dan.
Dat mag nu officieel ook al niet. Dus ik snap niet waar je je nou druk om maakt.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

maar daar komt dan nog eens bij dat je niet iemand anders naar de wedstrijd kunt laten gaan.
Wat ik begrepen heb, maakt niet uit wie de kaart koopt. Het gaat de club ewrom om te controleren wie er in het uitvak plaats neemt. Dus als diegene aan wie jij je kaart verkoopt een uitkaart heeft, is er niks aan de hand. Tenzij hij of zij natuurlijk wat op zijn kerfstok heeft
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

casparD schreef: Bij Ajax hing hij er afgelopen jaar nog gewoon hoor. Wanneer is dat net weggehaal dan?

Ik heb opzich weinig problemen met een uitkaart. Het is gewoon een extra maatregel van de club, om de CC echt persoongsgebonden te maken. dat is het nu absoluut niet, even een CC lenen, en je bent klaar.
Je hebt gelijk. Ik was er dit jaar niet. Knap irritant dus. Ajax hoort dus ook in dat rijtje.

Seizoen 2001-2002:
Afbeelding

Seizoen 2002-2003:
Afbeelding

Seizoen 2003-2004:
Afbeelding
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Neem een voorbeeld aan de politie van Heerenveen.
De politie Fryslân heeft natuurlijk niet voor niets grote complimenten van de KNVB gehad vanwege haar goede aanpak. De laatste jaren zijn er niet of nauwelijks problemen geweest bij wedstrijden van Heerenveen. De ME is wel aanwezig bij sommige wedstrijden maar heeft niet hoeven in te grijpen. Volgens het jaarverslag van de politie Fryslân is de laatste actie van de Friese ME in het Oosterparkstadion van de FCG geweest rondom de wedstrijd FCG-PSV.
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Het kan natuurlijk ook anders opgelost worden:
Iedereen is verplicht een id kaart of paspoort mee te nemen naar een voetbalwedstrijd volgens mij. Gaan we met zijn allen die toch lekker controleren, dat schiet lekker op bij de ingang van het vak.

Bovendien kunnen de mensen die met de bus gaan reeds bij het instappen gecontroleerd worden. Dat scheelt weer bij de ingang.
En hebben we misschien wat minder PSV-shirtjes in de bus wanneer we naar Eindhoven gaan. Of ....shirtjes wanneer we naar ......... gaan.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Afbeelding

Afbeelding

In de wedstrijd waarin je Europees veilig kan stellen: niet best!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik denk dat het negatieve imago wat rond Den Haag hangt ook meespeelt. Bij mij in ieder geval wel. Als je vantevoren al te horen krijgt dat blikjes in de bus al niet mogen, dan weet je wel wat voor ontvangst je krijgt in Den Haag. Niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Ik denk dat het negatieve imago wat rond Den Haag hangt ook meespeelt. Bij mij in ieder geval wel. Als je vantevoren al te horen krijgt dat blikjes in de bus al niet mogen, dan weet je wel wat voor ontvangst je krijgt in Den Haag. Niet aan mij besteed
Hmm, ik denk dat het helemaal niks uit maakt! Want is het hele seizoen knudde met de supportersaantal in het uitvak! Tijdens de wedstrijd tegen ado toen ik om heen keek schaamde ik me diep. Nog een puntje nodig en dan zo weinig steun! Nu kunnen we allemaal weer komen met het verhaal van de buscombi (enz.), maar voor de winterstop was het ook al slecht!

Ik heb het ff nagerekend om het een en ander nog duidelijker te maken. 0,63% van het normale toeschouwersaantal (15.100) in het abe lenstra stadion was gisteren aanwezig!! Veel te weinig!

We hebben massaal ergenis over de inzet van de spelers, terwijl wij als supporters (in het algemeen) keer op keer laten afweten!

Ik begrijp heus wel dat er oorzaken kunnen zijn, om niet te mee gaan. Maar er zijn nog zoveel anderen.... Dus ga volgend jaar gewoon mee om je team bij uitwedstrijden supporteren, want dat hebben ze nodig!

ps. let op het is niet persoonlijk bedoeld, maar in zijn algemeenheid!
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Sammygoal heb hier heel weinig aan toe te voegen, misschien alleen dat er ook nog vele mensen op de wachtlijst staan die kunnen ook wel bij die 15.000 opgeteld worden maar dan komen misschien in de - uit :(
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

ik ben het ook helemaal met je eens. kijk als je nou niet kan omdat je perse moet werken bijv. oke daar kan ik nog inkomen. maar verder is het allemaal bullshit. gewoon komen dus!!!
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

het is natuurlijk een open deur intrappen als je stelt dat door de buscombi's het aantal uitsupporters niet groot is. Als je de supporters de auto/trein ontneemt moet je niet verwachten dat al die supporters automatisch met de bus meegaan. Dit hele seizoen zien we al dat het aantal uitsupporters niet groot is, tijdens de 1e competitiehelft kon met met eigen vervoer en ook toen waren er niet veel uitsupporters. Het aantal supporters dat met de bus meegaan was meestal gelijk aan het aantal supporters die met eigen vervoer gingen. Waarom gingen er tijdens de 1e seizoenshelft niet veel meer mensen met eigen vervoer toen dat nog mogelijk was, er zijn blijkbaar meer factoren die ervoor zorgen dat men niet meer naar de uitwedstrijden gaat.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

30plus, ik ben het met je eens dat de buscombi niet de enige factor is!

Eigen vervoer is natuurlijk makkelijker voor veel mensen, maar andere factoren zijn er zeker.

Wat dacht je van "waar voor je geld" ( Zwolle uit, Ado uit, Rkc uit) en vooral erg belangrijk veiligheid!! In Den Haag voelde ik me gister als HV supporters rondom het stadion zeker NIET veilig. Nu loop ik niet met shawl, muts en HV shirt, maar toch...

Om alles op de combi te gooien is makkelijk, maar ook het vertoonde spel van de vorige wedstrijd speelt m.i. zeker mee.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

30plus schreef:het is natuurlijk een open deur intrappen als je stelt dat door de buscombi's het aantal uitsupporters niet groot is. Als je de supporters de auto/trein ontneemt moet je niet verwachten dat al die supporters automatisch met de bus meegaan. Dit hele seizoen zien we al dat het aantal uitsupporters niet groot is, tijdens de 1e competitiehelft kon met met eigen vervoer en ook toen waren er niet veel uitsupporters. Het aantal supporters dat met de bus meegaan was meestal gelijk aan het aantal supporters die met eigen vervoer gingen. Waarom gingen er tijdens de 1e seizoenshelft niet veel meer mensen met eigen vervoer toen dat nog mogelijk was, er zijn blijkbaar meer factoren die ervoor zorgen dat men niet meer naar de uitwedstrijden gaat.
Maar toch zie je dat van de groep die naar vele wedstrijden op eigen vervoer weinig is overgebleven.

Neem nou AZ uit, Volendam uit en PSV uit, die groep is weinig van overgebleven. een groot deel van die groep verdomd het om met de supportersclub te gaan, wat de reden daarvan is laat ik in het midden dat weet iedereen wel voor zichzelf, maar het tekent wel het imago van de supp.club.
Denk ook dat het opvalt als je NEC en andere wedstrijden neemt dat je erg veel EV mensen in de thuisvakken hebt zitten.

Toch vraag ik me af wat mensen beweegt niet met de bussen te gaan, om het geld hoef je het niet te laten.
Ok ik had mn redenen om niet met de bus te gaan, maar velen zullen andere redenen hebben.
Lang leve het censuur
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ook het feit dat je niet meer aan de kassa van het stadion (op de wedstrijddag zelf) een kaartje kan kopen speelt mee.

Ja, een ontmoedigingsbeleid is bij SC Heerenveen echt op zijn plaats... :urgs:
Ik ruik corruptie...
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

BBB schreef:Ook het feit dat je niet meer aan de kassa van het stadion (op de wedstrijddag zelf) een kaartje kan kopen speelt mee.

Ja, een ontmoedigingsbeleid is bij SC Heerenveen echt op zijn plaats... :urgs:
Dat is dus niet waar! Bij Den Haag kon je gewoon aan de kassa een kaartje kopen!
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Misschien moet er bij thuiswedstrijden is wat meer aandacht besteed worden door bijv. de stadionspeaker aan de kaartverkoop voor de uitwedstrijden. Ook zou NN is wat meer flyers/posters kunnen uitdelen/ophangen om mensen aan te sporen mee te gaan naar uitwedstrijden. Naar mijn weten gebeurt dit veel te weinig.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik breng het natuurlijk heel stellig en vind ook niet dat het weinige aantal supporter alleen maar te maken heeft met de verplichte buscombi. Het is wel een argument in ieder geval. Voor mij zeker.

(was er zelf niet, omdat mijn opa 80 werd, Az thuis gaat dan bij mij voor, maar Ado uit niet ;))
teppie
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 14-12-2003 15:22
Locatie: Leeuwarden

Bericht door teppie »

Tsja,
Ten eerste moesten de supporters om 16 uur al weg, velen van de supporters zijn dan nog op het voetbalveld van de plaatselijke vereniging te vinden.

Ten tweede Ado heeft geen goede naam en tis ook maar een 'zwakke' tegenstander.

Gek vind ik het niet, dat er niet veel supporters mee waren. Maar ik denk, als dit geen verplichte buscombi was, waren er niet veel supporters extra mee gegaan.

gegroet,
Pieter
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Voor de volgende keer kan ik in ieder geval stellen dat je in het (uitvak van het) stadion helemaal niets te vrezen hebt. Wat dat betreft is het 100% meegevallen. De meeste verhalen over vrees zijn wat mij betreft broodjes aap. Ook de De Haag supposten waren vrij relaxed. Er werd wel even gevraagd of het een probleem was de videocam mee naar binnen te nemen maar dat was ook geen probleem. Mocht het problemen opgeven dan kwamen ze wel bij me. Ze zijn niet geweest.

Ook het zicht op het veld is uitstekend. Er hing wel een projectielen net (voor het geval dat) maar dit was als een gordijn weggeschoven. Geen zichtbelemmering dus. Of je moet echt een azijnzeiker zijn en die ene camera een sta-in-de-weg vinden.

Het broodje worst zal ik de volgende keer wel overslaan. Beetje waterig stuk vlees. Hoe waren de gehaktballen?

Conclusie:
Tegen iedereen die er deze keer niet bij was, volgende keer gewoon meegaan.

Voor dit seizoen is het te laat maar als ik de supportersclub was, zou ik de club een actievere rol willen laten spelen. Ik mis oproepen om mee te gaan naar andere wedstrijden. Die hoor je soms van de speaker, maar veel te weinig. In het Pompeblêdsje zou een dikke pagina met koeienletters op moeten roepen mee te gaan naar de volgende uitwedstrijd. Meer media inschakelen is ook niet verkeerd. Kranten, radio, tv en wat al niet meer. Het is zonde om te zien hoe leeg het uitvak blijft, enkele reguliere wedstrijden nagelaten, zoals Groningen, AZ en Zwolle, en enkele bijzondere wedstrijden zoals Twente of Ajax.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

teppie schreef:Tsja,
Ten eerste moesten de supporters om 16 uur al weg, velen van de supporters zijn dan nog op het voetbalveld van de plaatselijke vereniging te vinden.
En daar hebben andere clubs geen last van??? Zo'n 4/5 jaren geleden ging altijd een grote schare Heerenveen supporters mee naar uitwedstrijden. Daar hadden we toen ook "last" van.
Misschien moet er bij thuiswedstrijden is wat meer aandacht besteed worden door bijv. de stadionspeaker aan de kaartverkoop voor de uitwedstrijden. Ook zou NN is wat meer flyers/posters kunnen uitdelen/ophangen om mensen aan te sporen mee te gaan naar uitwedstrijden. Naar mijn weten gebeurt dit veel te weinig.
Waarom? Iedereen weet toch ruim van te voren dat deze uitwedstrijden worden gespeeld. Dus aan het weinig reclame maken lig het ook niet!
Neem nou AZ uit, Volendam uit en PSV uit, die groep is weinig van overgebleven. een groot deel van die groep verdomd het om met de supportersclub te gaan, wat de reden daarvan is laat ik in het midden dat weet iedereen wel voor zichzelf, maar het tekent wel het imago van de supp.club.
Ik snap best dat je niet met een bus van supportersclub mee wilt, maar als er vervolgens speciaal Nieuw Noordbussen worden geregeld. Dan lukt dit ook niet?
Tegen NEC kwam het niet van de grond.

(in zijn algemeenheid, ik spreek niet over die vaste groep EV. Ik hoop dat ze volgend jaar weer van de partij zijn. Hoe meer hoe beter.)
Wat dacht je van "waar voor je geld" ( Zwolle uit, Ado uit, Rkc uit) en vooral erg belangrijk veiligheid!!
Wat dacht je van de wedstrijden tegen Roda uit, Feyenoord uit, NEC uit, NAC uit, Vitesse uit :lol: Niet alleen de slechte voorbeelden noemen. Volgens mij is dit het best "uit"-seizoen sinds een jaar of 3.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Eh... als je de eerste seizoenshelft niet meerekent...
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Voor dit seizoen is het te laat maar als ik de supportersclub was, zou ik de club een actievere rol willen laten spelen. Ik mis oproepen om mee te gaan naar andere wedstrijden. Die hoor je soms van de speaker, maar veel te weinig. In het Pompeblêdsje zou een dikke pagina met koeienletters op moeten roepen mee te gaan naar de volgende uitwedstrijd. Meer media inschakelen is ook niet verkeerd. Kranten, radio, tv en wat al niet meer.
De kracht van een boodschap zit hem in de herhaling. Als de supp.club (en in mindere mate :stan: , zei organiseren eigenlijk geen uitwedstrijden) een actievere rol in deze zou spelen dan gaan er zeker meer mensen mee. Niet alleen veel reclame, maar zo nu en dan ook acties om meer mensen mee te krijgen. Drie uitwedstrijden voor de prijs van twee, om maar even een voorbeeld te noemen. Maar de supp.club en actief, das natuurlijk een utopie. Met 30plus als positieve uitzondering, misschien moet hij zijn mede bestuursleden (ik neem aan dat hij in het bestuur zit) eens aansporen!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Eastermar voor voorzitter van de supportersvereniging!
Als de supp.club (en in mindere mate , zei organiseren eigenlijk geen uitwedstrijden) een actievere rol in deze zou spelen dan gaan er zeker meer mensen mee.
Dat is niet dé reden, maar wel een reden.

Een reden blijft natuurlijk ook de afstand. En het feit daarbij, dat als we om 4 uur weg moeten heel veel mensen niet kunnen. Ik zit vaak ook op de voetbalvelden dan. En veel mensen blijven liever in de plaatselijke kantine hangen dan te gaan naar een wedstrijd van Heerenveen. En als ze dan al eens meegegaan zijn, dan zien ze een slechte wedstrijd, of zitten ze in een klote bus waat je niks mag, zijn er te weinig supporters om je heen en betaal je je scheel.
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Een reden blijft natuurlijk ook de afstand. En het feit daarbij, dat als we om 4 uur weg moeten heel veel mensen niet kunnen. Ik zit vaak ook op de voetbalvelden dan. En veel mensen blijven liever in de plaatselijke kantine hangen dan te gaan naar een wedstrijd van Heerenveen. .
Dus hebben we veel te veel weinig supporters (in het algemeen) die te weinig over hebben om de S.C.H. te aanmoedigen.
En als ze dan al eens meegegaan zijn, dan zien ze een slechte wedstrijd, of zitten ze in een klote bus waat je niks mag, zijn er te weinig supporters om je heen en betaal je je scheel.
Haal nou niet steeds de bus erbij. Je kan altijd met eigen vervoer gaan. Dat gebeurde in de 1e competitie helft ook te weinig.

Als we allemaal het vetgedrukte een reden vinden, dan komt het allemaal wel goed. :blbl:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Mischien moet 30+ het roer maar eens over gaan nemen van dhr JJ. denk dat het er nooit slechter op kan worden
Lang leve het censuur
2ring
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-04-2004 22:03

Bericht door 2ring »

Wellicht wat off-topic, maar misschien is dit nu de plaats en tijd om een prikkelende stelling te deponeren:

Sowieso het fenomeen uit-publiek bij reguliere competitie-wedstrijden afschaffen

Oftwel het Engelse systeem. Zeker nu min. Remkes de clubs zelf willen laten opdraaien voor de politie-kosten bij een wedstrijd! Clubs als Volendam gaan dan failliet als ze binnen een paar weken tegen Ajax, PSV en Feyenoord moeten! Het scheelt veel gedoe, veel trammelant etc. etc. Ook hebben de clubs liever het uit-vak zelf ook gevuld met eigen publiek, lees seizoenskaart-houders, of niet soms?

Wedstrijden als voor de beker, kampioenswedstrijden etc. kunnen natuurlijk de uitzondering op de regel vormen.

Ja ik weet dat de uitwedstrijd-gangers heel gezellige mensen zijn en dat het een hele speciale sfeer allemaal heeft, maar uit-publiek heeft nu gewoon te veel nadelen. En is volgens mij in zn algemeenheid op zn retour?? Door wat voor redenen?? Dat weet ik niet.

Nou als dit te off-topic was, sorry...dan houd ik mn smoel wel weer en zip ik wel verder aan mn (b)tje!
Laatst gewijzigd door 2ring op 20-10-2010 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Je ben cker nog nooit mee geweest naar uitwedstrijden anders zou je zoiets doms niet zeggen. Echt dat slaat nergens op. Er zijn namelijk ook mensen die uitkijken naar de uitwedstrijden. en denk je nou echt dat bijv. de utregjongeren bijv. dan weg zouden blijven. GeT real!!
Plaats reactie