Uitwedstrijd-perikelen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Clubcard

Berichtdoor KSI » 02-12-2002 12:41

Kan NN of de supportersclub niet een regeling maken
met de club zodat je als supporter op het laatste moment (dag voor de wedstrijd) nog kaarten kunnen bestellen voor een uitwedstrijd?

Nu is de situatie dat je op donderdag voor het laatst kaarten kan kopen voor de uitwedstrijd voor het weekend, wat voor sommige van ons problemen opleverd met het werk of andere activiteiten omdat je niet altijd weet dat je het weekend wel vrij of op tijd vrij bent.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Berichtdoor Cross79 » 02-12-2002 17:42

Vind ik opzich wel een goed idee, maar of SCH daarvan gedient is betwijfel ik.
Mischien andere optie,s?
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

evaluatie

Berichtdoor E.D. » 02-12-2002 21:39

Ik heb afgelopen zondag gehoord dat de supportersclub gaat evalueren. Kweet dat ze hier zelf ook niet blij mee zijn. Tis niet alleen door de slechte resultaten dat er minder mensen mee gaan. We zullen het vanzelf merken.
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-12-2002 10:51

Het zou mooi zijn als je gewoon telefonisch via de supportersclub kaarten kunt vastleggen, die je dan op de dag van de wedstrijd kunt afhalen bij de bus of bij het stadion.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Roelof » 03-12-2002 11:26

KSI heeft wel een punt vind ik. Er zijn genoeg mensen die op het laatste moment nog denken: "Goh, zullen we even naar Waalwijk rijden". Maar als je dan vantevoren al een kaartje moet halen, dan is dat niet meer mogelijk. Er zijn dit seizoen alleen maar maatregelen genomen, waardoor het minder aantrekkelijk is geworden.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor michel » 03-12-2002 17:53

En toch trekt de eredivisie dit jaar weer meer toeschouwers dan vorig jaar. Benieuw hoe lang dat dan nog duurt.
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Noord » 03-12-2002 18:09

michel schreef:En toch trekt de eredivisie dit jaar weer meer toeschouwers dan vorig jaar. Benieuw hoe lang dat dan nog duurt.

Dit probleem geldt dan ook vooral voor supporters van de bezoekende club en het is gewoon een feit dat er steeds minder supporters met Heerenveen meereizen :?
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Mh » 03-12-2002 21:42

Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht van: "ik zou er eigenlijk toch nog wel heen willen", maar vaak was het dan al te laat of had ik dan geldgebrek..
Want ik weet zeker dat als ze nog tot het laatst kaarten kunnen kopen, er veel meer mensen meegaan als nu, omdat ze dan op het laatste moment nog kunnen beslissen en er misschien toch wel ff zin in hebben..
Mh
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:55

Berichtdoor Blue White Billy » 04-12-2002 00:15

Ook wij zouden met een groep van 4 naar Enschede afreizen om daar FCT-SCH te volgen. Wij hadden geen flauw idee dat we niet meer op de laatste dag kaarten konden kopen. Toen we toch al in auto richting Heerenveen zaten en toch nergens geen kaarten meer konden krijgen voor deze wedstrijd zijn we maar doorgereden naar die lelijke arena om daar Ajax - Az te kijken. Wel een mooie dag gehad en veel geouwehoerd, maar het minste was ik kon voor beide ploegen niet juichen omdat dat nou niet echt mijn favoriete ploegen zijn op zijn zwakst gezegd. Dus van mij mag deze regeling ook wel snel gaan veranderen!!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor Edmanian Devil » 04-12-2002 11:34

michel schreef:En toch trekt de eredivisie dit jaar weer meer toeschouwers dan vorig jaar. Benieuw hoe lang dat dan nog duurt.


Volgens mij komt dit doordat elke club een nieuw stadion laat bouwen. Bij veel clubs heeft dat een enorme aantrekkingskracht op toeschouwers. Vooral de veiligheid in die nieuwe stadions schijnt ervoor te zorgen dat gezinnen met kinderen seizoenkaarten nemen.
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Edmanian Devil » 04-12-2002 11:40

[quote="Blue white billy"]Ook wij zouden met een groep van 4 naar Enschede afreizen om daar FCT-SCH te volgen. Wij hadden geen flauw idee dat we niet meer op de laatste dag kaarten konden kopen. quote]

Ik studeer in Enschede en heb daar 3 1/2 jaar gewoond. Bij elke FCT-SCH had ik gezeur dat ik, hoewel woonachtig in Enschede, eerst naar Heerenveen terug zou moeten, daar in een dure combi-bus te stappen, dan na de wedstrijd weer naar Heerenveen en van daaruit weer naar Enschede :shock:
Gelukkig was de supportersvereniging na erg lang aandringen, meenemen van kopie van paspoort, etc., zo coulant om mij een kaart te geven bij het stadion van FCT. Dat betekende wel dat ik dan door stewards van FCT na de wedstrijd door een leeg FCT-vak naar buiten werd geleid, omdat ik anders niet veilig van het stadionterrein zou komen.
Dit is maar een voorbeeldje van hoe moeilijk het goedwillende supporters wordt gemaakt om een uitwedstrijd te bezoeken.
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Heert-Jan » 04-12-2002 11:42

Edmanian,

ik heb daar ook gewoond, heb helemaal geen probleem gehad om meerdere kaarten te krijgen. De mensen die daar wonen ook niet. Er worden best uitzonderingen gemaakt, alleen moet je wel ff de telefoon induiken! Bij Twente doen ze ook nergens moeilijk over, in het geval van Heerenveen natuurlijk. Verder is Enschede wel wat gewend, dit soort zaken zullen vast heel vaak voorkomen daar.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Douwe » 06-12-2002 00:44

Ik heb ook al eens kaarten voor uit-wedstrijden op laten sturen omdat ik op anderhalf uur rijden van Heerenveen woon. Maar hoe zit dat dan met de ticketbox, kun je dan helemaal geen kaarten voor het uit-vak meer kopen bij de ticketbox (of is daar die 'handige' ticketbox niet meer voor). Gaat men er altijd maar van uit dat fans van een club in een straal van 20 kilometer van die club wonen?
Douwe
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 04-12-2002 20:07

clubcard

Berichtdoor heerenveen's verste sup. » 12-12-2002 20:05

Voor mij mogen de tickets ook iets makkelijker te verkrijgen zijn, aangezien ik in de buurt van antwerpen (belgie) woon, moet ik als ik een wedstrijd wil zien, eerst naar breda rijden en dan een 285 km tot in heerenveen. Het zou makkelijker zijn dat ik als ik kon bellen naar het secretariaat van Heerenveen op de dag van de match zelf, dan kan ik de dag zelf beslissen of ik zin heb in een klein reisje.
heerenveen's verste sup.
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 11-12-2002 18:57

Berichtdoor crosssider » 22-12-2002 10:45

Voor mij zou zoiets ook perfect zijn. Ik zit een hele week in het buitenland, en weet pas vrijdags of ik zaterdag thuis zal zijn. Daarom zou ik in deze situatie nooit meer naar een uitwedstrijd kunnen. Er moet iets te regelen zijn.... toch?
Avatar gebruiker
crosssider
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 07-12-2002 16:39

Berichtdoor Eastermar » 22-12-2002 11:41

Ik zit een hele week in het buitenland, en weet pas vrijdags of ik zaterdag thuis zal zijn. Daarom zou ik in deze situatie nooit meer naar een uitwedstrijd kunnen. Er moet iets te regelen zijn.... toch?

Je vader/moeder/zus(je) kunnen toch wel een kaartje voor je halen? Dat lijkt me toch geen probleem.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor BlueWhiteBoy » 31-12-2002 13:30

roelof de vries schreef:"Goh, zullen we even naar Waalwijk rijden". Maar als je dan vantevoren al een kaartje moet halen, dan is dat niet meer mogelijk. Er zijn dit seizoen alleen maar maatregelen genomen, waardoor het minder aantrekkelijk is geworden.


Even (??) naar Waalwijk rijden? Bedenk me toch wel 3 keer voor ik daar eventjes heen ga.

Persoonlijk heb ik geen problemen met het halen van kaarten op het laatste moment en vind ik het dit seizoen een stuk gemakkelijker! Ik weet nu al dat ik er bij NAC uit zeker bij ben, lekker met de auto. Deze regeling is nu wel weer mogelijk, dus we mogen niet echt klagen vind ik. Tevens ben ik naar PSV en Twente met de auto geweest wat het alleen maar leuker maakt. Als je echt heen wilt, wat de meeste uitsupporters vaak toch vantevoren weten, hoef je dus ook geen probleem te hebben dacht ik.
Avatar gebruiker
BlueWhiteBoy
Bankzitter
 
Berichten: 47
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:55
Woonplaats: HEERENVEEN

Berichtdoor Roelof » 31-12-2002 14:06

Je snapt het punt niet.

Echter supporters gaan toch wel. Maar ikzelf (voel mezelf toch wel supporter) twijfel soms ook nog wel eens. En soms denk ik op het laatste moment nog wel even, "goh, laat ik even naar Waalwijk, Alkmaar of Enschede rijden".

En door de kaartverkoop door te laten lopen tot kort voor de wedstrijd, kun je alsnog wel met de auto. Dus dat argument gaat niet op, als je discussieert over dit onderwerp. Ik ben ook met de auto naar Enschede en Alkmaar gereden. Erg relaxed.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor crosssider » 05-01-2003 13:25

Je vader/moeder/zus(je) kunnen toch wel een kaartje voor je halen? Dat lijkt me toch geen probleem.


Eastermar... je snapt het probleem waarschijnlijk niet. Natuurlijk is het geen probleem dat iemand anders mijn kaartje kan halen. Alleen ik hoor het pas na 6en, en dan is de ticketbox gesloten. En ze kunnen per twee weken wel een kaartje halen, maar wordt een kostenplaatje als het kaartje ongebruikt blijft liggen bij de openhaard![/code]
Avatar gebruiker
crosssider
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 07-12-2002 16:39

Berichtdoor Eastermar » 06-01-2003 11:37

Eastermar... je snapt het probleem waarschijnlijk niet

Nu, na jouw uitleg wel.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Uitwedstrijd-perikelen

Berichtdoor the rockII » 24-09-2003 12:18

Dit is te lezen op de off. site:
Nieuw is dat supporters die uitwedstrijden van sc Heerenveen willen bijwonen, voortaan alleen maar een zogenaamd omwisselbiljet kunnen kopen. Dat geldt voor zowel de buscombi als de losse kaarten. In het stadion van de te bezoeken club kan men het omwisselbiljet omruilen voor een toegangskaart. Let wel: dit geldt vanaf nu voor alle uitwedstrijden van sc Heerenveen.

Alleen Heerenveen? Ik vraag me af wat hier het nut van is.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Arnoud » 24-09-2003 13:16

Het nut hiervan is duidelijk, alhoewel het zeker niet door iedereen op prijs gesteld zal worden. Op deze manier is het voor de autoriteiten eenvoudig om een compleet beeld te krijgen van de supporters die de uitwedstrijd bezoeken. Zowel in aantal als in identiteit. Het zal dus niet meer voor kunnen komen dat Heerenveen-supporters kaarten kopen voor vak A in Tilburg of Vak K in Alkmaar. Alle Heerenveensupporters komen dan per definitie in het uitvak terecht. Tenzij die supporters kaarten kopen met een zgn. neutrale clubkaart want dan kunnen ze alsnog overal in het stadion terecht komen. Maar aangezien de meeste Heerenveen-supporters over een scH club/seizoenskaart beschikken zal dit laatste niet in grote getale voorkomen.
De nieuwe maatregel zal wel weer een hoop commentaar van de bekende mensen opleveren, maar persoonlijk zie ik er geen bezwaren in, in tegendeel.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor the rockII » 24-09-2003 14:07

Dat nut dat snap ik ja. Het is idd. een extra controlemiddel. Ok, maar hoe zit dit bij andere clubs? Is Heerenveen de eerste die dit hanteerd of zijn er nog meer clubs die dit in gaan voeren en wordt het straks verplicht voor iedere club?

Ik heb hier in ieder geval ook geen probleem mee. Ik vind wel dat wanneer een uitvak uitverkocht is, je nog wel een kaart moet kunnen kopen voor een thuisvak. Mag dit niet van de autoriteiten i.v.m. een risicowedstrijd dan kunnen ze beter een combi instellen.

Klein beetje ander onderwerp: Groningen bijv. heeft risicosupporters en krijgt geen combi naar Heerenveen opgelegd. Gevolg is een enorme politiemacht. Daar kan ik niet bij, zeker niet met al die voorgenomen bezuinigingen. Er wordt altijd gezegd dat voetbal een dure hobby is van de overheid door de inzet van politie, maar waar deze gekort kan worden gebeurt dit niet.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Cross79 » 24-09-2003 14:23

Ik had dus bij az een kaart voor vakkie K, kom ik bij vak K verbazen ze hun erover dat ik een kaartje heb kunnen krijgen voor dat vak, dat was niet mogelijk, ik mocht wel het vak in maar dan zonder sjaal en ik mocht niet juichen als Heerenveen scoorde, de Heerenveen stewards vonden het ook vreemd dat Ticketbox deze kaarten verstrekten op een clubcard van de SCH.
Ik snap dus deze maatregel en vind het wel juist, al is het bij sommige wedstrijden jammer ;)
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Harris » 24-09-2003 16:04

the rockII schreef:Is Heerenveen de eerste die dit hanteerd of zijn er nog meer clubs die dit in gaan voeren en wordt het straks verplicht voor iedere club?

Wij hebben dit systeem nu ook, sinds het begin van het seizoen. In Volendam konden we gewoon op een omwisselbiljet naar binnen, bij jullie moest ie dus op de parkeerplaats omgewisseld worden, en nu heb ik een omwisselbiljet voor Roda JC in huis, die ik volgens mij weer bij de poort in moet leveren.

Het praktische nut van een omwisselbiljet bij vrije wedstrijden snap ik trouwens totaal niet, is toch gewoon weer een extra handeling? Leuk voor die uitzendkracht die de hele dag kaartjes mag omwisselen tegen minimum jeugdloon, maar volgens mij totaal overbodig. Waarom laten ze dan niet meteen een kaartje uit de automaat rollen? Vanuit sentimenteel oogpunt vind ik het trouwens wel cooler om een 'echt' kaartje te krijgen i.p.v. een standaard TB-kaartje, maar das een andere discussie.

the rockII schreef:Klein beetje ander onderwerp: Groningen bijv. heeft risicosupporters en krijgt geen combi naar Heerenveen opgelegd. Gevolg is een enorme politiemacht. Daar kan ik niet bij, zeker niet met al die voorgenomen bezuinigingen. Er wordt altijd gezegd dat voetbal een dure hobby is van de overheid door de inzet van politie, maar waar deze gekort kan worden gebeurt dit niet.

Dit is wel een beetje erg kort door de bocht niet? Net of die enorme politiemacht nodig is. Dat vinden ze volgens mij alleen in Heerenveen, en ook in Groningen, waar de politie op z'n minst niet echt effectief te werk gaat. De politie in Heerenveen is al helemaal niks gewend en het is bijkans de dag van het jaar als er FC Groningen-supporters langskomen, zo leek het wel. Dat er zo belachelijk veel politie op de been was, moet je niet afwimpelen op supporters. Een dergelijke politiemacht wekt bovendien eerder agressie uit dan een kleine politiemacht, wat in het Oosterpark ook niet een onbekend fenomeen is. Want ook wij zitten opgescheept met een burgemeester met het motto: "hoe meer politie, hoe minder rellen". Maar dat er elders in het land in vergelijkbare situaties (stadion in een wijk bijvoorbeeld) veel minder politie nodig is en er ook nog eens minder incidenten zijn, schijnt tot sommige mensen maar niet te willen doordringen. Er kan prima bespaard worden, alleen al door je politie-personeel effectief in te zetten en niet steeds maar weer een blik ME'ers open te scheuren. Maar goed, dit gaat misschien wel erg offtopic nu...
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Arjen » 25-09-2003 07:56

Ik heb er ook geen problemen mee, eindelijk weer van die lelijke tick#tbox kaarten af. Originele kaarten blijven mooier.
Ik hoop dat dit ook een stap is naar het weer kunnen kopen van kaarten op de wedstrijddag. Wanneer je op andere clubpagina's kijkt is dat bij sommige clubs al wel eens mogelijk. Je kan nu omruilen dus waarom niet ook kopen als je een clubkaart bij je hebt.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor dekoning » 25-09-2003 07:58

Via het omwisselbiljet kan men, als men dat zou willen, d.m.v. legitimatie bij het omwisselen nog eens kunnen controleren of degene die met het biljet aankomt ook daadwerkelijk degene is met wie zijn clubkaart het omwisselbiljet gekocht is. Zo kan men makkelijker voorkomen dat bijvoorbeeld mensen met een stadionverbod met een geleende clubkaart een toegangskaart kopen. Een kaart voor een ander vak kopen is bij een heleboel wedstrijden geen enkel probleem omdat je meestal zonder clubkaart kaarten kunt kopen.

Zou het ook zo kunnen zijn dat Heerenveen de omsisselbiljetten duurder kan maken dan het toegangskaartje kost (om bijv. de kosten van stewards voor een deel op de supporters te verhalen)?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Roelof » 25-09-2003 10:23

Ik heb hier in ieder geval ook geen probleem mee. Ik vind wel dat wanneer een uitvak uitverkocht is, je nog wel een kaart moet kunnen kopen voor een thuisvak. Mag dit niet van de autoriteiten i.v.m. een risicowedstrijd dan kunnen ze beter een combi instellen.


Dat is dus ook mijn kritische punt. Door zulke taferelen kun je nooit meer op zaterdagmiddag even zeggen "ik pak ff een wedstrijdje". Al heeft dat dan ook weer te maken met het feit dat twee of drie dagen voor de wedstrijd de kaartverkoop al stop gezet wordt. In Volendam kon ik gewoon een kaartje kopen in het Volendam vak en ook in Alkmaar had dat gekund. Bij beide clubs heb ik vrijdags gebeld en kon ik kaarten reserveren. Az ben ik uiteindelijk niet geweest, maar bij Volendam lag mijn kaartje gewoon klaar en dat kaartje was nog goedkoper dan het uitvak ook.

Ik vind de ideale situatie gewoon dat je een kaartje kunt kopen bij elke ticketbox tot op de dag van de wedstrijd. En dat het dan op vertoon van een clubcard moet, dat snap ik. Ik snap niet waarom dit bij Heerenveen niet gewoon zo kan.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor HermaN AFCA » 25-09-2003 17:44

roelof de vries schreef:Dat is dus ook mijn kritische punt. Door zulke taferelen kun je nooit meer op zaterdagmiddag even zeggen "ik pak ff een wedstrijdje".

Die tijden zijn helaas voorbij, ook bij Ajax.
0-3
HermaN AFCA
Bankzitter
 
Berichten: 46
Geregistreerd op: 17-02-2003 21:45
Woonplaats: Dokkum

Berichtdoor Roelof » 26-09-2003 18:35

Typisch dat een ajaxsupporter als enige reageert hierop. Er zal door het soort Heerenveensupporter ook nooit wat veranderen aan zulke dingen door altijd passief toe te kijken en het altijd maar met van alles eens te zijn. Ik kan me er kapot aan ergeren. We zijn altijd de supporters die nooit onrust veroorzaken, maar ondertussen zijn we wel steeds de dupe van vervelende regeltjes en te dure kaartjes. Kunnen we niet eens iets op touw zetten om hier wat tegen te doen?
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron