opname supportersliederen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nieuw Noord
Bankzitter
Berichten: 176
Lid geworden op: 02-12-2002 22:16
Locatie: vakkie 10
Contacteer:

opname supportersliederen

Bericht door Nieuw Noord »

Beste Mensen,

Misschien weten jullie het niet, maar Hans Versnel is de laatste tijd regelmatig bij onze club betrokken. Hij is entertainer bij de wedstrijden van de beloften. Ook zal hij de open dag van 9 augustus presenteren.

Dezelfde Hans Versnel heeft bij Nieuw Noord het idee geoppert iets te gaan doen met onze supportersliederen met als doel deze zeg maar wat te promoten en bekent te maken bij het grote publiek van Heerenveen. Welke invulling hier aan gegeven zal worden is nog niet precies bekent. Wel is afgesproken dat we een opname gaan maken in een studio. Een aantal mensen zal het een en ander inzingen (net zoals je in het stadion doet) en dit zal zo bijgewerkt gaan worden, zodat het lijkt of een hele grote groep aan het zingen is. Het gaat dus eigelijk alleen om de tekst en de melodie.

Wat er vervolgens met de opname gebeurt is nog niet duidelijk. Het kan zo zijn dat er een Heerenveen cd uitkomt waarop dit prachtige 'gezang' te horen zal zijn. Dit zal de bekendheid van de liederen vergroten en tevens de naamsbekendheid van NN.

I.v.m. vakanties e.d. kan niet het hele NN bestuur hieraan meedoen. Komt bij dat het leuker is als ook andere supporters meedoen. Kortom je kan je hiervoor opgeven via een berichtje op het forum aan Nieuw Noord. Hier kun je tevens verdere informatie vragen!

De opname zal op dinsdag 5 augustus zijn in Leeuwarden.


Nieuw Noord
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Nieuw Noord schreef:
Een aantal mensen zal het een en ander inzingen (net zoals je in het stadion doet) en dit zal zo bijgewerkt gaan worden, zodat het lijkt of een hele grote groep aan het zingen is.
Met dorpsgek Hans Versnel nog wel, toe maar, dat zal me wel een happening worden denk ik. Vooral die laatste zin lijkt me idd ook wel op z'n plaats. En de opnames in Leeuwarden. Maak d'r anders nog even extra 'reclame' voor!

Maar ... Succes d'r mee, en flink hard aanzetten tijdens de wedstrijd he. :D :D

Hahahaha :D LOL :D Surrogaat Club Heerenveen
***
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Kan je dat niet beter doen onder de wedstrijd...
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Zodra er ook maar het woord "sfeer" in verhouding tot SCH bij komt kijken, komt Harris weer om het hoekje kijken... :grmbl:
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Heerenveen heeft relatief weinig muzikale dingen, hopen dat het wat wordt.

Leuk nieuws voor Harris(altijd op zoek naar verhalen om het fcgforum enige kleur te geven): Als het goed gaat verkopen, willen we t.b.v. de Friese afdankertjes misschien wel sponsor worden!
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Heert-Jan schreef:Leuk nieuws voor Harris (altijd op zoek naar verhalen om het fcgforum enige kleur te geven): Als het goed gaat verkopen, willen we t.b.v. de Friese afdankertjes misschien wel sponsor worden!
Als je het goed wil laten verkopen, zou ik niet de kop van Hans Versnel op de cover zetten. :lol: En volgend seizoen mag je weer een gooi doen naar het hoofdsponsorschap, maar dan moet je wel heel veel van die schijfjes verkopen.
***
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

aardappelschijfjes met Phytophthora Harris? 8)
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Harris schreef:Maar ... Succes d'r mee, en flink hard aanzetten tijdens de wedstrijd he.
Zeg Harris, wat doe doe jij eigenlijk op het SCH forum, terwijl jij daar als Grun fan helemaal nix te zoeken hebt, laat staan wat toe te voegen? Dat oeverloze gezever van jou over het feit dat het bij ons zo stil zou zijn, geen sfeer zou zijn en dat er niet gezongen wordt, waar maak jij je druk over?
Blijf aub net als de rest van die afgekeurde Duitsers lekker op het Grun forum (als dat er nog is tenminste) en spui daar je ....eeeeeeh (kritiek is et niet te noemen) gezwam in de ruimte. Waarschijnlijk zijn ze er daar heel blij mee, want dat hoort wel bij het normale niveau van een Grun fan :?

BTW, nog een leuk resultaat gehaald tegen Veendam? :D hahahahhahahaaaaaaaaaaaa
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

ach laat hem maar cult..
Het is een Groninger dus hij weet niet beter..... :D :D



WIJ zijn de trots van het noorden :D
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Leuk en aardig allemaal deze reacties maar kunnen we nu weer even terug naar het onderwerp van dit topic?

We kunnen namelijk nog steeds enkele mensen gebruiken die zich om 18.00u willen melden in LWD. Dit is een mooie kans om de mensen die de teksten van de songs niet kennen ook op de hoogte te stellen en bovendien staat Nieuw Noord weer goed in de picture op de Open Dag, waar dus veel potentiele leden te vinden zullen zijn!!!

Dus geef je ff op!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Afgekeurde Duitsers? Whahahaha. Ik heb geloof ik wel een gevoelige snaar bij je geraakt he?

Maar euhm, je hoeft niet voor mij te bepalen of ik hier iets te zoeken heb en waar ik mijn "eeeeeeh (kritiek is et niet te noemen) gezwam in de ruimte" ga spuien, hoor. Dat bepaal ik zelf wel. En waar maak jij je eigenlijk druk om? Ietsje relaxter mag ook wel hoor. Denk om je bloeddruk, hehe
Cult schreef:BTW, nog een leuk resultaat gehaald tegen Veendam? :D hahahahhahahaaa
Nein, die Mannschaften waren von der Hitze benommen und spielten mäßig. Aber das Bier und der stramme Max... das war tatsächlich schnabulieren . :blbl: :D :D
***
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Weer een alleraardigste discussie natuurlijk, maar stoppen a.u.b. Harris is voor FCG, wij zijn voor SCH, dat botst, is al veel vaker ter sprake gekomen en nu dus maar weer on-topic wat mij betreft!
hrfean
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 20-12-2002 09:30

Bericht door hrfean »

Cult snapt het geloof ik niet, zijn reaktie is precies wat Harris wil.
Laat Harris toch, dat is juist een van de weinigen met een beetje gevoel voor humor.
Ondanks dat hij Groninger is, lees ik zijn reakties graag.
Sorry, niet geheel ontopic, maar ik moest het even kwijt
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

2003 schreef:Cult snapt het geloof ik niet, zijn reaktie is precies wat Harris wil.
Laat Harris toch, dat is juist een van de weinigen met een beetje gevoel voor humor.
Ondanks dat hij Groninger is, lees ik zijn reakties graag.
Hmm, ik snap het wel degelijk!
Het gaat mij puur om het feit dat deze gast zijn negativisme op dit forum spuit. Laat hem dat bij een algemeen forum doen, of op het Grun forum.
Als ik mij daar op een gegeven moment aan stoor (heel wat anders dan ergeren) dan zeg ik dat.

Nu weer on topic.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Ik begrijp jullie niet,gewoon niet reageren .Laat hem maar,het is juist zijn bedoeling om de zaak ""opteruien"".
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dinsdagavond is het dus zover, om 18.00u. Maar (helaas) zoeken we nog mensen die ons van dienst willen zijn. Helaas zijn door werk en vakantie niet alle bestuursleden in de gelegenheid mee te doen. Heb jij en tijd en zin, reageer dan even in dit topic of via een PB'tje.

We hebben nog 3 mensen nodig. Geef dus even door dat je mee wilt helpen!

En waarom zou je dat doen? Nou, het is dus de bedoeling dat het gezongene op de Open Dag in het stadion te horen zal zijn. Op die manier hopen we mensen bekender te maken met de huidige stadionsongs. Want als mensen de tekst niet weten, kunnen ze ook niet meezingen natuurlijk. En dat willen wij dus gaan veranderen. Mocht het nou zo zijn dat het lied aanslaat, dan is er zelfs een kans dat het op een CD verschijnt. En dat is natuurlijk niet alleen goed voor de sfeer maar ook voor de promotie van Nieuw Noord onder de duizenden Heerenveenfans. Plus dayt het dan natuurlijk mogelijk een leuk extra centje oplevert voor de clubkas.

Hopelijk wil jij je komende dinsdag een paar uurtjes inzetten voor Nieuw Noord! Btw, als dank voor je inzet ontvang je een t-shirt van Nieuw Noord!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Wat voor liederen komen er eigenlijk op die cd? En waar zal die cd afgespeeld worden? Alleen op de open dag en waar dan? Of ook voor de wedstrijden in het ALS? Of ergens anders? En is de opbrengst van de cd voor NN? Of is dit geen initiatief van NN, maar van de club zelf? En waar in Lwd zijn die opnames eigenlijk?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wat voor liederen komen er eigenlijk op die cd?
Laat ik eerst zeggen dat we in eerste instantie alleen een band maken. Een CD is daarna een optie. Maar het gaat dus om songs die in het stadion gezongen worden, zoals 'Singing Heerenveen' en 'Superfriezen'. Die worden opgenomen en dan met muzikale ondersteuning op band gezet.
En waar zal die cd afgespeeld worden?


Het is de bedoeling dat het lied te horen zal zijn tijdens de Open Dag, zowel op het voorterrein als tijdens het stadionprogramma. Die nummers moeten de boel een beetje gaan opwarmen voor de presentatie.
Alleen op de open dag en waar dan?
Mocht het nou een prachtopname worden dan kan het zelfs zijn dat hij elke thuiswedstrijd wordt gespeeld en dat een deel als goaltune gebruikt zal gaan worden in plaats van 'olé olé olé'.
Of ook voor de wedstrijden in het ALS?
Zie hierboven!
Of ergens anders?
Dat ligt er dus maar aan of ie op CD komt... :mrgreen:
En is de opbrengst van de cd voor NN?
Uiteraard zal Nieuw Noord van de opbrengst kunnen meegenieten!
Of is dit geen initiatief van NN, maar van de club zelf?
Het idee om zoiets te doen komt bij Hans Versnel vandaan en NN heeft aangegeven wel mee te willen werken! Het idee is dus in samenwerking tot stand gekomen.
En waar in Lwd zijn die opnames eigenlijk?
Bij Hoekstra & Hoekstra, ergens aan de Polluxweg in Leeuwarden.
Laatst gewijzigd door Niels op 03-08-2003 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Leuk idee, maar er zullen maar een man of 15 komem die totaal niet kunnen zingen
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Ik zal wel niet mogen komen :cry: . Heb gehoord dat ik vals zing door de megafoon :wink:.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Haha, lachen dit zeg. Eigenlijk ben ik ook nog wel nieuwsgierig en aangezien het in Lwd is, kan ik zo ff langs wippen natuurlijk. Hoe laat en waar precies. Polluxweg zegt me wel wat, maar niet erg veel. Hangt verder wel van mijn werk af.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Riemer, als je echt wilt kunnen we vast wel wat regelen met het mengpaneel! :mrgreen:

Het gebeuren begint om 18.00u en is dus in de studio van Organisatiebureau Hoekstra & Hoekstra in Leeuwarden aan de Polluxweg.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Laatste oproep: we hebben dus nog één persoon nodig. Wie wil helpen? Voor informatie zie hierboven.

Verder is het zo dat vervoer vanuit Heerenveen of nabije omgeving geregeld kan worden. Indien dat je over de streep trekt, neem dan contact op via een PB'tje! Het begint dus allemaal om 18.00u.
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Heb me netjes bij Heert Jan afgemeld, met reden.
Spijt me Nielshh, worden mijn talenten weer niet ontdekt. Dan volgende week maar weer door de megafoon proberen :D.
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

aub wel een beetje normaal engels spreken mensen
dus niet dat we: 'wie kom from de noohoord, wie gowing all de way' op cd krijgen
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

tsssss na een gaol muziek opzetten van supperfriesen t moet niet gekker worden. nah ja zeg laat ze liever opschieten met die verbouwing en nn vak. hoeven ze nooit meer een plaatje optezetten. tjonge jonge jonge
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

/me gaat oordopjes aanschaffen... :urgs:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Er waren drie man present gisteravond, natuurlijk te weinig voor een vereniging met 500 leden. Veel mensen mogen best eens nadenken over het feit dat wanneer men lid is van en vereniging en er een beroep op hen wordt gedaan, dat men best mee mag doen.
Het zijn echter wel steeds dezelfde personen die wel aanwezig zijn, zij verdienen natuurlijk een pluim.
Deze drie man hebben echter wel een onvergetelijke avond gehad met Hans Versnel & Band. Dit maak je niet vaak mee. Hans Versnel een top-gozer en de bandleden idem.
Zij deden dit gratis voor noppes. De drummer had een seizoenkaart, zit op oost, heb hem daar wel eens gezien.
Het maakte niet uit hoe vals we zongen, als we maar genoeg lawaai maakten.
Na een paar keer oefenen moesten we het repertoir inzingen.
Nadat deze versie was goedgekeurd stelde de heer Versnel voor om het nog een voor de gein te doen, deze versie bleek natuurlijk nog beter te zijn dan de eerste.

Al met al een geslaagd optreden.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Er waren drie man present gisteravond, natuurlijk te weinig voor een vereniging met 500 leden. Veel mensen mogen best eens nadenken over het feit dat wanneer men lid is van en vereniging en er een beroep op hen wordt gedaan, dat men best mee mag doen.
Jezus he Sikke, krijgen we kapsones??
Ik denk toch echt niet dat jullie die 500 leden allemaal benaderd hebben.
Alleen het forum wordt het opgezet en dan ga je zeuren dat er niemand komt......
Zo,n cd is net zoals de boswachter zegt toch zielig.
Zingen hoor je zelf te doen en niet door een geluidsband.
Lang leve het censuur
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Dat je lid bent van een vereneging die staat voor sfeer in het ALS wil niet zeggen dat je door de weeks maar even naar Leeuwarden gaat om een bandje in te zingen.
Wie weet slaat het idee helemaal niet aan bij de meeste leden.
Waarom gelijk twijfelen aan de verbondenheid.
Persoonlijk ben ik het ook met bovenstaande tekst van cross eens de sfeer hoort gemaakt te worden door ons in het stadion en niet door een paar mensen die een bandje inzingen.
Plaats reactie