opname supportersliederen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

de sfeer hoort gemaakt te worden door ons in het stadion en niet door een paar mensen die een bandje inzingen.
Volgens mij halen we nu een paar dingen door elkaar heen. En wel dat dit dat bandje niet als vervanging moet gaan optreden ofzo. Maar we weten allemaal wel hoe de huidige situatie in elkaar steekt; vrij sfeerloos. Dit idee is ontstaan uit een idee van Hans Versnel om een soort Heerenveen-medley voor op de Open Dag op te nemen. Dat opperde hij bij een van de overleggen die daar over zijn geweest en toen is Nieuw Noord daar ingestapt.

Als je zegt dat 'wij' de sfeer moeten maken, dan klopt dat helemaal. Maar dat gaat helaas - bij competitiewedstrijden in ieder geval - nog wel even duren vrees ik. Dit is bedoelt als ondersteuning en aansporing. Wie weet slaat het bij het grote(re) publiek wel aan en krijgen ze de smaak te pakken wat betreft zingen. Dát is de achterliggende gedachte.
En het heeft Nieuw Noord dus niks gekost, alleen wat moeite en stembanden. Verder kan het best eens een extra zakcentje opleveren. Daarom hebben we gezegd: 'altijd doen!'
Waarom gelijk twijfelen aan de verbondenheid
Dat is niet iets van alleen nu, helaas. Al vaker komt naar voren dat het steeds dezelfde mensen zijn waar je op moet terugvallen. En dat is gewoon jammer.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Waarom gelijk twijfelen aan de verbondenheid

Dat is niet iets van alleen nu, helaas. Al vaker komt naar voren dat het steeds dezelfde mensen zijn waar je op moet terugvallen. En dat is gewoon jammer.
Dat komt dus inderdaad zoals superfean zegt, omdat het alleen via het forum gecommuniceerd wordt. Ik denk dat nog niet eens de helft van die 500 leden dagelijks op het forum kijkt.


En daarbij wil ik nogmaals duidelijk maken dat ik lid geworden ben omdat ik de initiatieven van NN steun, niet omdat ik direct actief wil worden binnen NN. Door dat lidmaatschap stel ik anderen in staat, en geef ik NN draagkracht om bij het bestuur zaken voor elkaar te krijgen voor de supporters. Dan wil ik geen verwijten krijgen dat ik verder niks doe!
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Een elk zal zijn redenen wel hebben, daar twijfel ik niet aan. Het verbondenheid verhaal is niet alleen van nu, maar is natuurlijk ook overal zo(plaatselijke voetbalclubs e.d.) Ook mag dit best gezegd worden, er komt immers ook kritiek van de andere kant richting ons. Ook heeft het niet echt veel zin om anderen ervan te betichten dat ze kapsones hebben en al helemaal niet als er niet goed gelezen wordt.

Ik hoop iig dat er iets goeds uitkomt.
Laatst gewijzigd door Heert-Jan op 06-08-2003 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Zoals wel vaker gebeurt bij verenigingen, denken de leden dat het bestuur er voor hen is.
Het bestuur is er omdat we met z'n ALLEN iets willen(en niet het bestuur alleen), namelijk eigen vak in het nieuwe ALS.
Het is nu eenmaal zo dat dit soort randverschijnselen er toe bij kunnen dragen zaken te realiseren.
Wanneer je lid bent van een voetbalvereniging kan het ook zijn dat er een beroep op je wordt gedaan om iets te doen om de vereniging draaiende te houden.
Natuurlijk zijn ook daar leden die alleen in het weekend een potje voetballen en zich voor de rest nergens van aantrekken.
Helaas voor het bestuur van een vereniging is het soms zo dat men niet alles kan realiseren wat de leden willen, dan is er hulp nodig van de leden.
Dit forum is een uitgesproken mogelijkheid om snel iets te reglen. Om voor elke aktie een brief te sturen wordt wel erg duur.
Bovendien is NN op dit forum ontstaan en zitten wel hier gemiddeld de mensen welke zich er het meest bij betrokken voelen.
Jeroen, soms is er meer nodig wanneer je lid bent van een vereniging dan alleen maar draachkracht geven.
Wanneer Cross denkt dat het vragen om vrijwilligers gelijk staan met het hebben van kapsones dan zal dat wel maar het is en blijft zo dat een vereniging (wat voor vereniging het ook is) niet alleen kan draaien op een bestuur.
Verder hoop ik dat wanneer iemand zijn mening hierover naar voren wil brengen dat persoonlijk doet en niet hier.
Laatst gewijzigd door Sikke op 06-08-2003 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Dat je lid bent van een vereneging die staat voor sfeer in het ALS wil niet zeggen dat je door de weeks maar even naar Leeuwarden gaat om een bandje in te zingen.
Wie weet slaat het idee helemaal niet aan bij de meeste leden.
Waarom gelijk twijfelen aan de verbondenheid.
Sorry, het zal allemaal wel aan mij liggen. Ik vind dat als je verbonden bent bij een vereniging, dan moet je ook eens je handen uit de mouwen steken om je vereniging te steunen.

Natuurlijk, kan ik wel begrijpen dat je een keer niet kunt of dat je te veraf woont of simpelweg gewoon een keertje geen zin hebt o. Dat heeft iedereen!
Maar je ziet altijd dezelfde personen bij de sfeeracties en dat is erg jammer.

Het vlaggetjes leggen was niet mijn hobby, maar ik doe het gewoon om NN geld oplevert. En die centen kan NN altijd wel gebruiken voor eventuele sfeerartikelen en/of andere zaken.

We willen straks allemaal wel staan in het sfeervak, maar we willen niks er aan doen!! Dat kan natuurlijk niet!!! We moeten het wel met zijn allen doen, anders wordt het sfeervak nooit wat!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Sikke schreef:Zoals wel vaker gebeurt bij verenigingen, denken de leden dat het bestuur er voor hen is.
Het bestuur is er omdat we met z'n ALLEN iets willen(en niet het bestuur alleen), namelijk eigen vak in het nieuwe ALS. Het is nu eenmaal zo dat dit soort randverschijnselen er toe bij kunnen dragen zaken te realiseren.
Ja, en het bestuur is opgestaan om hiervoor bij SCH te laten weten wat de supporters willen. Of moeten we met 500 man in de bestuurskamer gaan staan.

Nogmaals hulde voor het initiatief van de oprichters van NN, daarom ben ik ook lid, maar ik ben idd een van de leden die gewoon zijn contributie betaalt en verder weinig tot niks doet. Domweg omdat ik er nu de tijd niet voor heb.
Helaas voor het bestuur van een vereniging is het soms zo dat men niet alles kan realiseren wat de leden willen, dan is er hulp nodig van de leden.
Dit forum is een uitgesproken mogelijkheid om snel iets te reglen. Om voor elke aktie een brief te sturen wordt wel erg duur.
Email??? Kost niks!!
Verder hoop ik dat wanneer iemand zijn mening hierover naar voren wil brengen dat persoonlijk doet en niet hier.
Tja, het eerste verwijt kwam van jou... dan kan je reactie verwachten.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Er waren drie man present gisteravond, natuurlijk te weinig voor een vereniging met 500 leden. Veel mensen mogen best eens nadenken over het feit dat wanneer men lid is van en vereniging en er een beroep op hen wordt gedaan, dat men best mee mag doen.
Oké, aan de ene kant heb je natuurlijk wel gelijk, dat je als vereniging een beroep mag doen op je leden, aan de andere kant verbaast het me elke keer weer dat het voltallige bestuur van NN blijkbaar ook niet echt warm loopt, op de dagen dat NN iets op stapel heeft gezet. Ik meen me nog te herinneren dat dit ook het probleem was bij de eerste feestavond. Ik zei toen al dat je als bestuur zijnde ook je hand in eigen boezem moest steken, en het niet alleen op je leden moest ventileren dat ze niet in de rij stonden. Wanneer jij zegt dat er slechts 3 man aanwezig was, en ik in de lijst met bestuursleden een aantal van 9 tel (site van NN is nog steeds niet up to date), dan denk ik dat je als bestuur ook wel eens mag nadenken waar de prioriteiten van deze bestuursleden liggen. Laten we aannemen dat het hier 3 leden van het bestuur van NN betreft, dan nog kom ik tot 2/3 van de bestuursleden die niet aanwezig waren.
Natuurlijk mag je je ongenoegen hierover uitspreken, maar ik vind niet dat de leden hier alleen verantwoordelijk voor gesteld kunnen worden.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Hans Versnel een top-gozer en de bandleden idem.
Kan het alleen maar eens zijn met Sikke, een leuke enthousiaste band.

17.45 uur waren we aanwezig en iets over achten stond het er al op. Veel lol gehad en de vereniging een goede dienst bewezen!
Hou de charts in de gaten :wink:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Bovendien is NN op dit forum ontstaan en zitten wel hier gemiddeld de mensen welke zich er het meest bij betrokken voelen.
Klopt ja, maar zeur dan niet dat er altijd dezelfden komen.
Ik wil best maar ik mag niet dingen voor NN doen in het stadion.
Wanneer Cross denkt dat het vragen om vrijwilligers gelijk staan met het hebben van kapsones
Jij en sommige anderen van NN zeuren elke x weer dat het dezelfden zijn en dat soort zaken.
Maar jullie doen er ook niet zoveel voor.
even een berichtje op het forum en we zien wel wat er van komt.
en als er dan niemand op komt dagen is iedereen de boeman behalve jullie.
Zoals Jeroen B als zegt kun je ook e-mails sturen.
Lang leve het censuur
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

En er zijn misschien ook mensen die pas om 20 over 5 thuis zijn van het werk,dus is 6 uur wel erg vroeg.
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

En de bovenstaande zin van Raider is nou ook wat ik bedoel.
Werk en andere prive dingen waardoor je niet kan.

Gebondenheid voel ik genoeg ben dit jaar voor SCH-fcg nog bezig geweest met linten en vlaggen en heb er ook absoluut niks op tegen om wat voor NN en de club te doen.

Als je een keer niet zoveel voelt voor een bepaalde aktie (ook al waren sommige punten mijnerzeids dus niet helemaal correct :oops: ) Dan ga je niet das mijn standpunt simpel.
In eerste instantie d8 ik ook dat het de bedoeling was dit te draaien na een doelpunt maar wie weet heb ik dit verkeerd begrepen lijkt me ook raar want de muziek moest toch na een doelpunt weg???
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik vind het een beetje makkelijk allemaal.

Ik vind dat je als bestuur eerst moet kijken naar jezelf om te ontdekken waarom er slechts 3 man waren en dan pas naar de leden. Het heeft natuurlijk met beide te maken. Ditzelfde geldt ook voor de verbondenheid. Er zijn gewoon weinig mensen die echt een verbondenheid hebben. Dat zie je bij, feestjes, vergaderin en sfeeracties. Als bestuur doen jullie bij sommige dingen er genoeg aan om er voor te zorgen dat het bekend is bij de leden. Dan heb je als bestuur alles gedaan en kun je er verder weinig aan veranderen. Je moet er echter gewoon mee doorgaan. Vooral in dit geval. Die verbondenheid moet groeien. En die groeit al. Helemaal als er straks het eigen sfeervak is. Dus gewoon doorgaan!
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Nu wil ik weleens weten welke nummers dr zijn ingezongen??
Let's Go Blue White Army!!
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Hoeveel nummers komen er op die CD en wat gaat ie kosten??
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Plaats reactie