Weer staanplaatsen??

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Er zijn geen 1200 kaarten beloofd en die krijgt Feyenoord ook niet. Feyenoord heeft recht op 800 kaarten. Nu krijgen ze in ieder geval 395, maar moeten ze dus 800 kunnen krijgen. Als de staanplaatsen toegestaan zijn, krijgen ze volgens mij 600 plaatsen. Dat is nog te weinig, maar zo lang de wedstrijd niet verschoven wordt naar na de winterstop, dan kan Heerenveen er dus weinig aan doen.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Ben het niet helemaal met je eens Roelof. Het uitvak telt nu idd. 395 zitplaatsen. Indien deze wordt veranderd in een staanvak zal e capaciteit verhoogt worden tot 600, zoals je al aangaf.

Echter, vorig seizoen is het uitvak een tijdje verbreed met ongeveer een half vak. Dit kunnen ze de 23e augustus ook doen. Komt bij dat in de beginjaren van het stadion de kooi ui twee delen bestond. De bestaande van 395 plaatsen en indien er meer vraag was kon kwam deel twee daarbij. Toendertijd voldeet Heerenveen helemaal of bijna helemaal aan de eis van de knvb.

Dit zal wel verdwenen zijn of meer seizoenkaarten te verkopen. Op dit moment had de knvb moeten ingrijpen.

kortom: het hele verhaal dat Heerenveen er niets aan kan doen en bla bla....hecht ik weinig waarde aan.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

kortom: het hele verhaal dat Heerenveen er niets aan kan doen en bla bla....hecht ik weinig waarde aan.
Toch is dat zo. Ik was er eerst ook fel op tegen, maar ik heb begrepen dat het zeker geen onwil is.

Heerenveen kan dat vak inderdaad uitbreiden. Als er meer kaarten aangevraagd worden, dan 395, dan wordt het vak uitgebreid en kunnen er 600. Als daar staanplaatsen van gemaakt kunnen worden, kunnen er dus de verplichte 800 mensen in. Begrijp je nu dus dat het geen onwil is van Heerenveen?
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Wat ik later nog hoorde in een kort telefoongesprek met Riemer op de radio, was dat hij zoiets zei van;
"ze kunnen daar in de Randstad wel heel wat willen, maar hier in Friesland denken we daar anders over".

Dit zou dus kunnen inhouden dat Heerenveen dus helemaal niet de stoeltjes eruit wil halen.

Kan ik me van Riemer's standpunt wel begrijpen, want als het niet hoeft (staanplaatsen zijn immers niet toegestaan!) waarom zou je de extra overlast dan toelaten??

Aan de andere kant heeft SCF RECHT (!) op 800 kaarten, daar zit het probleem. Ik vind dat zij in hun recht staan en dus meer kaarten moeten hebben. Of dit acceptabel is tegenover de Heerenveensupporters die er dan niet bij mogen zijn is de volgende vraag...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

roelof de vries schreef:Er zijn geen 1200 kaarten beloofd en die krijgt Feyenoord ook niet. Feyenoord heeft recht op 800 kaarten. Nu krijgen ze in ieder geval 395, maar moeten ze dus 800 kunnen krijgen. Als de staanplaatsen toegestaan zijn, krijgen ze volgens mij 600 plaatsen. Dat is nog te weinig, maar zo lang de wedstrijd niet verschoven wordt naar na de winterstop, dan kan Heerenveen er dus weinig aan doen.
Laat die kakkerlakken maar staan met zijn 395-en ik heb een hekel aan Feyenoord........
We zullen nu wel winnen van Feyenoord
Arend
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-07-2003 13:51

Bericht door Arend »

Blizzard schreef: Laat die kakkerlakken maar staan met zijn 395-en ik heb een hekel aan Feyenoord........
We zullen nu wel winnen van Feyenoord
Zozo, stoere jongen hoor. Je post druipt van de intelligentie zeg. Het gaat er niet om of je nou een kakkerlak (Weet je wel waar dat op slaat? Vind je het zelf niet een beetje belachelijk?) bent of lamp of een jood. Het gaat hier om supportersbelangen. Als iedereen zo dacht is er nergens meer plaats voor de bezoekende supporter. Is dat dan wat je wilt? Het interesseert je denk ik toch niets. Je "betoog" bevat trouwens ook hele goede argumenten. :roll:

Quote Roelof de Vries:
Leuk en aardig allemaal Arend, maar het valt me altijd weer op dat de gemiddelde Feyenoorder die beter kan reageren dan een kortzichtige en zwart/witte kijk op de zaak. Joden en boeren hebben er nou even helemaal niks mee te maken.
Ik snap even niet wat je bedoelt, de zin vind ik een beetje vaag.

Ik ben het helemaal met je standpunt eens verder. Jullie moeten gewoon met 800 man in het stadion kunnen zitten. Dat is namelijk de regel. Het is geen onwil van de club. De club heeft aan gegeven bij de KNVB dat ze graag het vak willen uitbreiden naar 800 plaatsen, maar als dat simpelweg niet kan, dan kan het niet. In de tijd van de bouw van het stadion was er geen verplichting voor een minimaal aantal plaatsen in het uitvak. Nu dat wel zo is, kan Heerenveen er maar op één manier aan voldoen: het stadion uitbreiden. Maar dat laat, door allerlei procedures nog (te) lang op zich wachten. Daar kan de club echter weinig aan doen; evenals de KNVB.
Maar het is een feit dat het uitvak altijd al te klein was! Dus het hoorde dus al gewoon 800 te zijn. Leuk dat die verbouwing nu er weer bijgesleept wordt, maar richtlijnen zijn er niet voor niets. Dus Heerenveen moet die plaatsen maar regelen! Verkoop je maar iets minder scc en maak je een flexibel uitvak. Zo moeilijk is dat niet en probleem is opgelost. Als Riemer het echt wil dan is dat in een dag geregeld.
De KNVB kan er echter wel wat aan doen, dat de wedstrijd Heerenveen-Feyenoord zo vroeg al op het programma staat. Er wordt dus nu of voor gezorgd, dat de wedstrijd geschoven of er komen staanplaatsen.
Er liggen inderdaad afspraken met de KNVB dat de wedstrijd later gespeeld zal worden. Heerenveen en Feijenoord moeten daar nogmaals op aandringen bij de KNVB. De KNVB werkt ook niet mee, maar mijn verhaal over Heerenveen blijft ook staan.
Ook de supporters van Heerenveen zijn het over het algemeen er wel over eens. Sterker nog, ik heb vorig jaar een brief opgesteld en ben daarmee ook op de koffie geweest bij Riemer. In die brief heb ik namelijk aangegeven dat een groep supporters de eventuele acties van Feyenoord gaat steunen als dat uitvak niet uitgebreid worden. wij zouden immers ook pissig zijn als we niet genoeg kaarten krijgen. Toen is dat toegezegd dat Heerenveen er alles aan gaat doen om dat voor elkaar te krijgen.
Het doet me goed dat ook Heerenveen-supporters opkomen voor de belangen van voetbalsupporters!! Ik zou graag ook eens een keer een bakkie willen drinken met Riemer. Hoop alleen dat de afspraken die dan gemaakt worden ook eens nagkomen worden door hem!

Er zijn geen 1200 kaarten beloofd en die krijgt Feyenoord ook niet. Feyenoord heeft recht op 800 kaarten. Nu krijgen ze in ieder geval 395, maar moeten ze dus 800 kunnen krijgen. Als de staanplaatsen toegestaan zijn, krijgen ze volgens mij 600 plaatsen. Dat is nog te weinig, maar zo lang de wedstrijd niet verschoven wordt naar na de winterstop, dan kan Heerenveen er dus weinig aan doen.
Er liggen afspraken dat de bouw van de zijde van het bezoekersvak klaar waren in december 2003. En dat de wedstrijd dan na winterstop gespeeld ging worden. Met jullie nieuwe capaciteit zouden er dan 1200 kaarten gegeven moeten worden. Dit is allemaal helaas niet zo. Het zal helaas wel de realiteit zijn dat 1200 kaarten een utopie is. Maar snap je het niet een beetje dat wij (de Feijenoordsupporters) een beetje genoeg krijgen van al die loze beloftes van Heerenveenkant? Misschien is het dit keer overmacht, maar weer worden er geen afspraken nagekomen.

Quote BlueWhitboy:
Wat ik later nog hoorde in een kort telefoongesprek met Riemer op de radio, was dat hij zoiets zei van;
"ze kunnen daar in de Randstad wel heel wat willen, maar hier in Friesland denken we daar anders over".
En dat bedoel ik dus met die eigenwijze houding! Wie denkt Riemer wel niet dat hij is? Hij mag al jaren ongestraft zijn gang gaan en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hij is dan zo tegen de Randstad, maar met dit soort arrogante uitspraken past hij precies in een door Feijenoorders niet zo geliefde stad.......

PS: Ik ben trouwens ff een klein weekje weg. Naar de Alpencup in Oostenrijk, waar ze hopelijk wel gastvrij zijn voor Feijenoordsupporters.;)
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Arend schreef: En dat bedoel ik dus met die eigenwijze houding! Wie denkt Riemer wel niet dat hij is? Hij mag al jaren ongestraft zijn gang gaan en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hij is dan zo tegen de Randstad, maar met dit soort arrogante uitspraken past hij precies in een door Feijenoorders niet zo geliefde stad.......


Dat gaat mij een beetje te ver....hoe veel keer worden de grote clubs bevoordeeld t.o.v. de kleinere clubs. Het zal jullie wel niet opvallen maar de top 3 krijgt in veel gevallen meer voordeel dan de clubs die daar onder zitten. Deze voordeeltjes zitten vooral in de wedstrijden.... :grmbl:

Wat Riemer hier bedoelt is dat de arrogante houding van Feyenoord niet zomaar plaats zal maken voor de belangen van de supporters van Heerenveen. Feyenoord "eist" zomaar 800 plaatsen, waar ze natuurlijk recht op hebben, maar Heerenveen kan dit simpelweg niet zomaar vrij geven, omdat er ook andere belangen mee spelen.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Leuk en aardig allemaal Arend, maar het valt me altijd weer op dat de gemiddelde Feyenoorder die beter kan reageren dan een kortzichtige en zwart/witte kijk op de zaak. Joden en boeren hebben er nou even helemaal niks mee te maken.
Ik snap even niet wat je bedoelt, de zin vind ik een beetje vaag.
Kom, je snapt best wat ik bedoel. Zoals jij het achterlijk vind (en ik ook) dat er gesproken word over kakkerlakken, blijf ik het triest vinden dat je het hebt over joden. That´s it.
Maar het is een feit dat het uitvak altijd al te klein was! Dus het hoorde dus al gewoon 800 te zijn. Leuk dat die verbouwing nu er weer bijgesleept wordt, maar richtlijnen zijn er niet voor niets. Dus Heerenveen moet die plaatsen maar regelen! Verkoop je maar iets minder scc en maak je een flexibel uitvak. Zo moeilijk is dat niet en probleem is opgelost. Als Riemer het echt wil dan is dat in een dag geregeld.
Ik snap wel dat je dat denkt. En ik ben het ook met je eens dat het geregeld moet worden. Maar in principe is het zo dat het ook geregeld is. 600 man kunnen er in ieder geval in. 800 is nog de vraag. Mocht dat niet lukken, dan komt dat niet door de club Heerenveen, omdat ´wij´ er alles aangedaan hebben om dit voor elkaar te krijgen. Dat je zoiets hebt, van ´ach, Riemer zal het wel best vinden zo´, dat kan ik me voorstellen. En dat Riemer met domme, achtelijke, ouderwetse opmerkingen komt, als ´die lui uit de Randstad´ is natuurlijki enorm dom. En triest. Moet ik er ook bij zeggen dat hij die voorziiter van de supportersvereniging van jullie (althans, geloof dat ie die bedoelde) wel mooi voor lul zette. Hij gaf aan dat ie dacht dat die man waarschijnlijk maatschappelijk nog niet zo ver was om dit begrijpen. En ik moet toegeven dat ik die man in interviews niet erg intelligent vond overkomen.
Arend
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-07-2003 13:51

Bericht door Arend »

Ben ik weer, na 2 daverende potjes ballen te hebben gezien. :roll:
roelof de vries schreef: Kom, je snapt best wat ik bedoel. Zoals jij het achterlijk vind (en ik ook) dat er gesproken word over kakkerlakken, blijf ik het triest vinden dat je het hebt over joden. That´s it.
Ze noemen zichzelf joden, dus tja.... Maar daar gaat het nu niet om. Ik vroeg me af wat je bedoelde met de zin:"Leuk en aardig allemaal Arend, maar het valt me altijd weer op dat de gemiddelde Feyenoorder die beter kan reageren dan een kortzichtige en zwart/witte kijk op de zaak." Die zin snap ik niet.
Ik snap wel dat je dat denkt. En ik ben het ook met je eens dat het geregeld moet worden. Maar in principe is het zo dat het ook geregeld is. 600 man kunnen er in ieder geval in. 800 is nog de vraag. Mocht dat niet lukken, dan komt dat niet door de club Heerenveen, omdat ´wij´ er alles aangedaan hebben om dit voor elkaar te krijgen. Dat je zoiets hebt, van ´ach, Riemer zal het wel best vinden zo´, dat kan ik me voorstellen. En dat Riemer met domme, achtelijke, ouderwetse opmerkingen komt, als ´die lui uit de Randstad´ is natuurlijki enorm dom. En triest. Moet ik er ook bij zeggen dat hij die voorziiter van de supportersvereniging van jullie (althans, geloof dat ie die bedoelde) wel mooi voor lul zette. Hij gaf aan dat ie dacht dat die man waarschijnlijk maatschappelijk nog niet zo ver was om dit begrijpen. En ik moet toegeven dat ik die man in interviews niet erg intelligent vond overkomen.
We zullen zien hoe het gaat met de kaarten, ben benieuwd...
Wat betreft de voorzitter van de FSV heb je gelijk. Waardeloze vent. Is al 3 keer afgetreden, maar zit er nog steeds. Maar misschien bedoel je Ton Strooband, die gaat over de supporterszaken van de FSV. Hij komt op mij toch redelijk slim over. Er kunnen natuurlijk enige ongenuanceerde uitspraken vallen omdat iedereen er een beetje de buik van vol heeft.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vind staanplaatsen een prima id, ze kunnen het beste vak 27 als staanvak doen, speciaal vak voor NN ervan maken zodat er sfeer is (en blijft).
Arend
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-07-2003 13:51

Bericht door Arend »

Blizzard schreef:Ik vind staanplaatsen een prima id, ze kunnen het beste vak 27 als staanvak doen, speciaal vak voor NN ervan maken zodat er sfeer is (en blijft).
Mag Feijenoord dan op vak 27? Regelen we de sfeer ook wel.
Arend
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-07-2003 13:51

Bericht door Arend »

Legioen houdt poot stijf in Heerenveen
[ Legioen, officiële Feyenoord Supportersvereniging ]


Tijdens het vooroverleg voor de wedstrijd SC Heerenveen-Feyenoord van zaterdag 23 augustus a.s. (19.30 uur) heeft Legioen, de officiële Feyenoord Supportersvereniging, benadrukt dat het onder geen beding akkoord zal gaan met minder dan 800 kaarten voor Feyenoord-supporters. Dit is het minimale aantal dat SC Heerenveen volgens de bestaande richtlijnen en op basis van de huidige stadioncapaciteit beschikbaar dient te stellen. De Friezen voldoen hier al een aantal jaren niet aan.

In haar rapport ‘uitwedstrijden’ ging de supportersvereniging zelfs uit van 1.200 kaarten. Dit was gebaseerd op de nieuwe capaciteit van het Abe Lenstra Stadion na de verbouwing. Deze verbouwing zou na de winterstop gerealiseerd zijn. Afgesproken was dat de wedstrijden tegen de grote clubs pas na de winterstop zouden worden vastgesteld. Echter, wegens problemen met het verkrijgen van vergunningen e.d. hebben de Friese bouwplannen vertraging opgelopen.

SC Heerenveen is bereid om een deel van het huidige bezoekersvak (met een huidige capaciteit van 600 plaatsen) om te bouwen tot staanvak zodat meer plaatsen beschikbaar te komen. Haalbaarheids- en veiligheidsonderzoeken hiervoor – o.a. door T.N.O. – zijn inmiddels afgerond en de resultaten bekend. SC Heerenveen wacht nu o.a. op toestemming van de K.N.V.B. In tegenstelling tot de Duitse voetbalbond houdt ‘onze’ bond vast aan de UEFA regels die staanplaatsen verbiedt. SC Heerenveen heeft goed hoop dat de K.N.V.B. akkoord zal gaan.

Wat Legioen betreft wordt SC Heerenveen-Feyenoord dit seizoen alleen gespeeld wanneer daar minimaal 800 Feyenoord-supporters live getuige van kunnen zijn. Een alternatief is voor Legioen onbespreekbaar.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Succes ermee!

Zal erop uitdraaien dat het bestuur van Feyenoord (a la Ajax) in het uitvak gaan zitten (mocht jorien er dan nog zitten).
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Forza schreef:Maar om even op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen... Ik hoorde een meneer van de Supportersvereniging van Feyenoord vertellen dat er acties komen als de brandweer niet zijn goedkeuring geeft aan het staanvak. "En daarin gaan we heel ver", zei ie. En zoiets als: "Dat zullen we niet meer accepteren". Wat zou dat nu weer betekenen?
En terecht!
Dus reageer niet altijd zo Pleuro op wat hij zegt.
En wie zegt dat jij hem aankan hij is tenslotte al 16/17 en jij bent een meisje.(ik bedoel maar).
hehe ken jij Pleure niet ;)
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Op de officieele site staat dat er een proef komt met staanplaatsen.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik ben het wel met Arend eens, afspraak is afspraak. Aan de andere kant valt er met de supportersverenigingen van de grote clubs de laatste tijd ook nauwelijks te praten. Zie afgelopen zondag. Ik heb ook wel wat te mekkeren over een aantal uitvakken maar dat laat ik het liefst maar waaien.

En die opmerkingen over Riemer zijn niet terecht. De oorzaak van de vete (als die er al is) Randstand-Platteland is begonnen bij Jorien van den Herik en zijn denigrerende houding ten opzichte van onze traditie met het Folksliet. (Zoals alle vetes in het Nederlandse voetballandschap volgens mij bij Van den Herik beginnen :twisted: )

Onderstaande bericht laat zien dat Heerenveen wel degelijk meedenkt al ben ik de eerste om toe te geven dat de club veel te behoudend is in dit soort zaken.
------------------------------------
Experiment met staanplaatsen
maandag 11 augustus 2003 18:03

Vanaf volgend seizoen begint sc Heerenveen met een proefproject voor staanplaatsen. Helaas gaat het vooralsnog alleen om het uitvak.

Politie, justitie, gemeente en KNVB zijn akkoord dus voert sc Heerenveen pilot uit met achthonderd staanplaatsen.
De SOVS, de overkoepelende organisatie van supportersverenigingen, staat positief ten opzichte van het inititatief van sc Heerenveen.

Omdat de meeste supporters in de fanatiekere vakken het liefst de hele wedstrijd staan, lijkt het Heerenveen beter om de vakken aan te passen. Helemaal van harte gaat het niet gezien het persbericht: "Omdat een deel van de supporters in een zitvak willens en wetens toch gaan staan....". Over sfeerverhoging wordt niets gemeld.

Als de proef positief wordt afgesloten dan mogen we hopen dat ook sommige thuisvakken worden verbouwd. De club rept daar nog met geen woord over. In enkele vakken, o.a. 27 en 28 zijn jaren problemen met betrekking tot zitten en staan tijdens een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik vind het verheugend dat er een vrij normale discussie gaande is met een Feyenoordsupporter over het probleem van het uitvak. Wat me net als Jaap F. mateloos ergert echter is dat ik Feyenoordsupporters eigenlijk alleen maar hoor mekkeren als het over het Heerenveen-uitvak gaat en niet over de schandalige plekken die uit-supporters in sommige andere stadions toegewezen krijgen. Er zit oud zeer bij Feyenoord als het Heerenveen betreft en dat oude zeer is in tweede instantie veroorzaakt door Feyenoord zelf (aanstichter van het geheel niet Jorien van den Herik maar Leo Beenhakker - gek genoeg wordt dat vaak vergeten). In eerste instantie is de veroorzaker van de "vete" Voetbal International met een, zoals zo vaak, heel tendensieus artikel over Willem van Hanegem toen die nog trainer bij Feyenoord was en volgens V.I. door z'n eigen spelers uitgekotst zou worden. Toen is het gelazer met het Folkslyt begonnen. En vervolgens het verhaal over het uitvak.

Het enige wat ik vind dat onze fanmaster niet zouden moeten pikken zijn uitspraken als:
Met zo'n jóódse uitspraak moet je ook wel een voorkeur hebben voor een club uit Noord-Holland of niet?
Ik vind dat wij op ons Forum dergelijk uitspraken niet accepteren moeten, ondanks de ( in mijn ogen er niet toe doende) opmerking van Arend " dat ze zichzelf toch joden noemen".
Hij zou eens moeten weten hoeveel Ajaxsupporters daar van gruwen.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ik denk dat je daar de plank behoorlijk misslaat Arnoud, en wel op 2 punten.

Bijna iedereen bij ajax is het met de stelling Joden eens, let wel het halve bestuur en supporterschare is Joods.

Het volgende snap ik ook niet?
Over welke clubs heb je het als het gaat om uitvakken?
Heerenveen is de enige die de regels al jaren aan zijn/haar laars lapt.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Lezen Cross!

Wat me net als Jaap F. mateloos ergert echter is dat ik Feyenoordsupporters eigenlijk alleen maar hoor mekkeren als het over het Heerenveen-uitvak gaat en niet over de schandalige plekken die uit-supporters in sommige andere stadions toegewezen krijgen.
Het volgende snap ik ook niet?
Over welke clubs heb je het als het gaat om uitvakken?
Heerenveen is de enige die de regels al jaren aan zijn/haar laars lapt.
Arnoud doelt op de plaats van het uitsupportersvak van sommige stadions. PSV, Arena helemaal weggestopt in een hoekje en dan nog met netten ervoor. FC Zwolle met dat achterlijke veel ijzerwerk en smerige bende.

En Heerenveen is heus niet de enige club die de afgelopen jaren kende met de grootte van het uitvak. FC Utrecht had dit probleem ook (dit probleem is inmiddels opgelost) Nu wij nog!!

Beter je huiswerk doen ;)
HermaN AFCA
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-02-2003 21:45
Locatie: Dokkum

Bericht door HermaN AFCA »

Heel positief! Ik sta normaal in de Arena ook altijd (vak410), en dat is toch veel relaxter dan zitten. In de rust is een stoeltje wel zo handig, ff uitrusten en op je gemak je broodje/biertje nuttigen. Klapstoeltjes zoals in de Arena zijn daarom ideaal. Maar omdat in het uitvak meer capaciteit moet worden gecreëerd is dit een goeie oplossing. In zulke gevallen moet je de regels flexibel toepassen.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Sammygoal schreef:






Arnoud doelt op de plaats van het uitsupportersvak van sommige stadions. PSV, Arena helemaal weggestopt in een hoekje en dan nog met netten ervoor. FC Zwolle met dat achterlijke veel ijzerwerk en smerige bende.

En Heerenveen is heus niet de enige club die de afgelopen jaren kende met de grootte van het uitvak. FC Utrecht had dit probleem ook (dit probleem is inmiddels opgelost) Nu wij nog!!

Beter je huiswerk doen ;)
Ik zit 100 x liever ver weggestopt in een hoekvakje dan dat de helft van de supporters die graag willen niet meekunnen naar zo,n wedstrijd.
Niet dat het bij onze supporters nodig is want er gaan maar weinig mee, maar in de ogen van Feyenoord of Ajax kan ik het me indenken.
Bij utrecht klopte de capiciteit niet maar dat ging om veel minder plaatsen dan bij ons.
He beleid van Riemer en de gemeente Heerenveen is gewoon dat ze te weinig kaarten geven omdat je anders de politieinzet moet verdriedubbelen en dat kost geld.
En als ze in Heerenveen ergens zuinig op zijn want op zich niet verkeerd is is dus geld.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

let wel het halve bestuur en supporterschare is Joods
Het overgrote deel van de Ajaxsupporters komt uit de provincie en niet uit Amsterdam en is al helemaal niet joods .
Hetzelfde geldt voor het Bestuur van Ajax. Ook daarvan is maar (als het überhaupt al zo is) een klein deel joods.
Maar ja, randdebielen zoals Cross79 gaan maar altijd achter de mening van de grootste schreeuwers aan, zonder enige kennis van zaken. De grootste schreeuwers zijn niet de grooste groep - als je dat tenminste nog begrijpen kunt.

En prachtig Cross79, dat jij liever in een pishoek in een stadion zit samen met Ajax of Feyenoord-supporters, maar als Heerenveen-supporter zou ik het toch wel op prijs stellen als ik, om maar eens een paar stadions te noemen, bij AZ, bij Vitesse, bij PSV, bij Ajax, op een normale plaats de wedstijd zou kunnen volgen.
Maar wat weet jij daar nog van, na zolang geen wedstrijden bijgewoond te mogen hebben ? Jij bent al blij als je straks weer in een pishoek mag zitten - als je er maar bij bent.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Arnoud schreef: Het overgrote deel van de Ajaxsupporters komt uit de provincie en niet uit Amsterdam en is al helemaal niet joods .
Hetzelfde geldt voor het Bestuur van Ajax. Ook daarvan is maar (als het überhaupt al zo is) een klein deel joods.
Maar ja, randdebielen zoals Cross79 gaan maar altijd achter de mening van de grootste schreeuwers aan, zonder enige kennis van zaken. De grootste schreeuwers zijn niet de grooste groep - als je dat tenminste nog begrijpen kunt.

En prachtig Cross79, dat jij liever in een pishoek in een stadion zit samen met Ajax of Feyenoord-supporters, maar als Heerenveen-supporter zou ik het toch wel op prijs stellen als ik, om maar eens een paar stadions te noemen, bij AZ, bij Vitesse, bij PSV, bij Ajax, op een normale plaats de wedstijd zou kunnen volgen.
Maar wat weet jij daar nog van, na zolang geen wedstrijden bijgewoond te mogen hebben ? Jij bent al blij als je straks weer in een pishoek mag zitten - als je er maar bij bent.
Ik krijg een beetje het idee van jou dat als iemand tegen jou ingaat hij gelijk een randebiel is en weet ik wat je allemaal kunt bedenken.
Maar ik was natuurlijk vergeten dat jij als allemachtige in Amsterdam hebt gewoond en dat ik een paar jaar een seizoenskaart heb gehad bij Ajax, maar ik heb geen recht van spreken hoor over hoe het gros daar is.
Donder toch lekker op palingzuiger.
Maar wat weet ik daar nu van he na 22 maanden het voetbal gemist te hebben.
Wie zegt dat ik het 22 maanden gemist heb ;):) maar ja wat weet jij daar als randebeiel van?
Maar goed nog een paar wedstrijden en ik zal jou weer lekker het bloed onder de nagels vandaan mogen halen en dat ga ik oook echt wel doen.
Ik heb zolang niks meegemaakt, maar ik ga al wel langer heen dan jou koffiekanner.
Lang leve het censuur
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arnoud en Cross, drink eens een kopje koffie samen of vermijd elkaar maar ik wil jullie vriendelijk vragen het forum niet te gebruiken om een persoonlijke vete uit te vechten.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

ff over dat Joodse: Merendeel van die mensen is niet Joods, slechts enkelen. Dat zij dit als geuzennaam gebruiken wekt bij vele Joden irritatie op.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het is geen persoonlijke vete Jaap want ik zie Cross79 als exponent van een supportersgroep waar ik bepaald geen sympathie voor op kan brengen. Prima dat je Fanmaster bent maar badinerende opmerkingen als "ga samen eens een kopje koffie drinken " lijken me niet erg op z'n plaats. Het item gaat wel degelijk over voetbal en daar is dacht ik dit Forum voor.
Bianc
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-04-2003 10:23
Locatie: Dordrecht

Bericht door Bianc »

Ik heb jaren in en bij Amsterdam gewoond en ik werk al jaren bij die club daar, en ik kan je zeggen dat minimaal 75% geen jood is. Van het bestuur is misschien nog 10% Joods, maar daar houdt het dan ook helemaal mee op.

Maar volgens mij ging deze topic niet over het wel of niet jood zijn van de Amsterdamse club, maar over de verkoop van plaatsen in het uitvak. Dus laten we daar weer op terug komen, misschien verloopt dat wel beter....(hoewel ik dat ook qwats vind, want Heerenveen kan er niks aan doen dat d4e KNVB bepaald heeft dat ze al zo vroeg tegen Feyenoord spelen en Heerenveen kan er ok niks aan doen dat de verbouwing van het stadion vertraging op heeft gelopen.....)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

....(hoewel ik dat ook qwats vind, want Heerenveen kan er niks aan doen dat d4e KNVB bepaald heeft dat ze al zo vroeg tegen Feyenoord spelen en Heerenveen kan er ok niks aan doen dat de verbouwing van het stadion vertraging op heeft gelopen.....)
Het is natuurlijk niet alleen deze wedstrijd he Bianc, het gaat al veel langer ook toen er geen verbouwing was kon Riemer het voorelkaar krijgen minder kaarten te verstrekken onder het mom er wordt verbouwd.

Het item gaat wel degelijk over voetbal en daar is dacht ik dit Forum voor.
Maar het forum is niet bedoeld om mensen uit te schelden Opaatje.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Maar het forum is niet bedoeld om mensen uit te schelden Opaatje.
Oké, misschien had ik jou en de groep waar je voor staat geen "randdebiel" moeten noemen, maar gewoon "gekken" of zo. Maar wat ik hier boven quote, staat dan toch in schril kontrast met wat je zelf weer antwoordt:
Donder toch lekker op palingzuiger
en
Maar goed nog een paar wedstrijden en ik zal jou weer lekker het bloed onder de nagels vandaan mogen halen en dat ga ik oook echt wel doen.
Ik heb zolang niks meegemaakt, maar ik ga al wel langer heen dan jou koffiekanner.
Verder blijft het mij verbazen dat iedereen zo opgewonden reageert omdat er welgeteld 2 clubs zijn, nl. Ajax en Feyenoord, die problemen maken over het uit-vak. Waar halen ze de arrogantie vandaan ? Of heeft het er soms mee te maken dat beide clubs het de laatste jaren in he6t ALS wel heel erg lastig hebben ?
De hele houding van Ajax, Feyenoord en PSV is er één van: jullie provincie-clubjes mogen blij zijn dat wij bij jullie op bezoek willen komen en jullie moeten dan vooral wel doen wat wij vragen.
Hallo: laten ze lekker met z'n drieën een eigen competitie beginnen ! Of gewoon accepteren dat we elkaar nodig hebben !
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Verder blijft het mij verbazen dat iedereen zo opgewonden reageert omdat er welgeteld 2 clubs zijn, nl. Ajax en Feyenoord, die problemen maken over het uit-vak
2 clubs?
Groningen
Utrecht

dan tel ik er al 4 clubs
Lang leve het censuur
Plaats reactie