Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sfeervak

Berichtdoor WaZZupah » 12-09-2016 11:41

als je op de voorste rijen beneden staat, waar ik vaak sta ...

kom ik stinkend naar bier weer thuis.

en ik moet autorijden ...

dus ja, t is wel een puntje van ergernis.
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent

Berichtdoor Jazz » 12-09-2016 13:17

WaZZupah schreef:.. en ik moet autorijden ...

Heel veel mensen zijn met de auto, wat is je punt?
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Boffy » 13-09-2016 11:31

Biergooien was echt complete ergernis. Een paar spetters bier omdat iemand uit vreugde een biertje omschopt of laat vallen vind ik echt niet erg. Maar hier werden moedwillig liters bier over het vak heen gegooid, bij elk doelpunt. Wij stonden recht in de "vuurlinie". Hoop dat die personen tot inkeer komen, anders zal er geheid geklaagd worden bij de club en hebben we straks weer een "drooglegging".

Verder niks dan lof over het nieuwe staanvak overigens.
Boffy
Selectiespeler

Berichtdoor WaZZupah » 15-09-2016 14:12

Jazz schreef:Heel veel mensen zijn met de auto, wat is je punt?

Dat ik niet drink terwijl ik in het staan vak sta, maar toch stinkend naar bier thuiskom!

Maargoed het hoort erbij, maar iets minder mag wel hoor!
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent

Berichtdoor sido » 19-09-2016 15:28

net een mail gehad over het sfeer vak, positief, alleen het biergooien en staan op de trappen wordt niet zo gewaardeerd.
sido
Nieuw talent

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 16:33

sido schreef:net een mail gehad over het sfeer vak, positief, alleen het biergooien en staan op de trappen wordt niet zo gewaardeerd.

Inderdaad. En dat beide door de KNVB in de gaten gehouden wordt. Het lijkt me dus een aanrader om in beide gevallen je als een gast te gedragen en er op een normale manier van iedere wedstrijd een feest te maken. Indien we graag willen dat het stavak ooit verder uitgebreid wordt kunnen we regelmatig terugkerend negatief nieuws niet gebruiken!!
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor pes5 » 19-09-2016 16:58

En elkaar dus aan blijven spreken op dit soort zaken. Ik zou er geen moeite mee hebben als zo'n biergooier door een paar supporters op zijn plek gezet wordt. Samen maken we immers de club.
Laatst bijgewerkt door pes5 op 19-09-2016 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
pes5
Beheerder

Berichtdoor sido » 19-09-2016 17:04

pes5 schreef:En elkaar dus aan blijven spreken op dit soort zaken. Ik zou er geen moeite mee hebben als zo'n biergooier door een paar aupporters op zijn plek gezet wordt. Samen maken we immers de club.

ik sta zelf in het onderste vak, maar het komt veelal van boven, dus moeilijk te zien wie er gooit, maar de camera's pikken ze er binnenkort ws wel uit.
sido
Nieuw talent

Berichtdoor Thinkman » 19-09-2016 18:30

sido schreef:ik sta zelf in het onderste vak, maar het komt veelal van boven, dus moeilijk te zien wie er gooit, maar de camera's pikken ze er binnenkort ws wel uit.

Vertrouwen op de camera's is eigenlijk een uitvlucht. We zouden voldoende karakter in het vak moeten hebben om de jongetjes die kennelijk niet goed tegen bier kunnen zelf aan te spreken. Dat mag.

Luisteren ze dan nog niet, dan al dan niet via de camera, een sv-tje geven. We laten ons niet in de (bier)zeik zetten door een paar aangeschoten knaapjes? Toch?! 8)
Thinkman
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 19-09-2016 19:54

Thinkman schreef:Vertrouwen op de camera's is eigenlijk een uitvlucht. We zouden voldoende karakter in het vak moeten hebben om de jongetjes die kennelijk niet goed tegen bier kunnen zelf aan te spreken. Dat mag.

Luisteren ze dan nog niet, dan al dan niet via de camera, een sv-tje geven. We laten ons niet in de (bier)zeik zetten door een paar aangeschoten knaapjes? Toch?! 8)
Alleen degenen die achter dat soort zielige ventjes staan kunnen het eventueel zien gebeuren. Op het moment van de goals heb je natuurlijk wel iets anders te doen dan achterom te kijken of er biertjes gegooid worden en wie dat dan doen. Het is überhaupt van de zotte dat je ze daar op aan moet spreken natuurlijk.... Maar dat terzijde.
Mackan68
Superster

Berichtdoor elp » 20-09-2016 10:06

Volgens mij komt het van bovenin het onderste vak. Zelf sta ik in het bovenste vak en daar waar ik sta is het wat dat betreft droog. Overigens maakt het ook niet uit waar het vandaan komt, gewoon mee kappen! Een drooglegging doet ernstig afbreuk aan een avondje Heerenveen en ook aan het succesvol maken van het grote staanvak!
Eala Frisia!
elp
Basisspeler

Berichtdoor Lenstra » 20-09-2016 10:09

Na een goal heb ik ook nog wel eens dat ik uit enthousiasme vergeet dat ik een biertje in mijn hand heb en het bier bij wijze van spreken een meter de lucht ingaat.
Moedwillig met bier gooien vind ik een ander verhaal.
Wat mij betreft een prima mail van de club, alleen heb ik waarschijnlijk gemist dat er met bier op spelers/het veld wordt gegooid.
Lenstra
Selectiespeler

Berichtdoor Gearard » 20-09-2016 10:51

Lenstra schreef:Wat mij betreft een prima mail van de club, alleen heb ik waarschijnlijk gemist dat er met bier op spelers/het veld wordt gegooid.

Tijdens de wedstrijd tegen Twente heb ik vanuit vak 13 wel een paar bekers bij het doel op het veld zien liggen. Jammer, is nergens voor nodig.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Lenstra » 20-09-2016 12:39

Gearard schreef:
Tijdens de wedstrijd tegen Twente heb ik vanuit vak 13 wel een paar bekers bij het doel op het veld zien liggen. Jammer, is nergens voor nodig.

In dat geval, terecht dat deze opmerking in de mail staat. Nergens voor nodig inderdaad
Lenstra
Selectiespeler

Berichtdoor TORCIDA » 20-09-2016 13:35

snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.
De verschillende rampen in stadions zijn aanwijsbaar niet veroorzaakt doordat supporters op trappen stonden. Zal een regel van de knvb zijn maar wat nu de onderbouwing is?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 20-09-2016 13:55

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.
De verschillende rampen in stadions zijn aanwijsbaar niet veroorzaakt doordat supporters op trappen stonden. Zal een regel van de knvb zijn maar wat nu de onderbouwing is?

Het gaat niet alleen om rampen. In het geval van bijvoorbeeld een harstilstand of beroerte, waarbij iedere seconde telt is een vrije doorgang naar de rij waar het zich afspeelt uiteraard ook een groot goed. Daar is geen sprake van wanneer de trappen volgestouwd zijn met feestvierende supporters. Nadere uitleg daarover is denk ik niet nodig.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Marça » 20-09-2016 13:58

Voornaamste onderbouwing is volgens mij wel degelijk 'crowd collapse'. Met andere woorden, dat mensen over elkaar heen gaan vallen wanneer er bijvoorbeeld gescoord wordt. Lijkt me ook niet heel erg leuk om op zo'n betonnen trap te liggen terwijl er een paar mensen bovenop je liggen.

En daarnaast inderdaad in geval van acute hulp, zoals Mackan ook terecht opmerkt.
Marça
Superster

Berichtdoor Surhuisterveen » 20-09-2016 14:48

Het bier gooien is mijn inziens nog de grootste ergernis. Tegen Twente tot tweemaal toe een bierdouche over me heen gekregen.
Drink dat heerlijke goudgele spul toch lekker op!
SCH
Surhuisterveen
Superster

Berichtdoor NNboss » 20-09-2016 15:11

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden, bij een calamiteit gaat toch iedereen tegelijk er vandoor en zowel onder, boven als aan de zijkanten kun je het vak verlaten, nog beter zelfs als een vak met stoeltjes.

bier trap vrij houden! kan je mooi tijdens de wedstrijd bier halen zonder dat je door alles en iedereen heen moet!
Pride of the north! :stan:
NNboss
Selectiespeler

Berichtdoor Joucke » 20-09-2016 18:08

Surhuisterveen schreef:Het bier gooien is mijn inziens nog de grootste ergernis. Tegen Twente tot tweemaal toe een bierdouche over me heen gekregen.
Drink dat heerlijke goudgele spul toch lekker op!

Omdraaien en mond open doen bij een goal ;-)
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor Boffy » 21-09-2016 09:10

TORCIDA schreef:snap dat geouwehoer over de trap niet, waarvoor zou je de trap moeten vrijhouden,?

Ik snap dat geouwehoer niet waarom je op de trap wil staan? Het zijn mensen die laat aan komen kakken en dan wel vooraan willen staan. Als je zo graag vooraan wil staan, kom je maar eerder. Kom je later, ga je maar mooi op een staanplaats staan achterin het vak. Er is plaats genoeg, dus waarom moet er zonodig op de trap gestaan worden?
Boffy
Selectiespeler

Berichtdoor TORCIDA » 21-09-2016 11:56

waarom niet gewoon loze ruimte waar je prima kunt staan. zinloos om vrij te houden. En het roept alleen maar irritatie op door dat men hier dus nu op moet letten
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Satyr » 21-09-2016 12:28

Het viel me gisteren op hoe positief het publiek bleef, ook na de 0-1. Sowieso is het tegenwoordig zelden nog stil. Ben niet zo van de tifo en 'ekte ekte' fans, maar het sfeervak lijkt iig te werken.

edit: ik kijk wedstrijden op tv, niet in het stadion.
Satyr
Superster

Berichtdoor Joucke » 21-09-2016 13:59

Satyr schreef:Het viel me gisteren op hoe positief het publiek bleef, ook na de 0-1. Sowieso is het tegenwoordig zelden nog stil. Ben niet zo van de tifo en 'ekte ekte' fans, maar het sfeervak lijkt iig te werken.

edit: ik kijk wedstrijden op tv, niet in het stadion.

Ik ben het met je eens. Het was 10 tellen stiller na de 0-1, en toen ging het sfeervak op dubbele sterkte door in een poging de jongens wakker / naar de winst te schreeuwen en zingen.
Joucke
Wereldspeler

Berichtdoor SVSCH » 23-09-2016 09:00

TORCIDA schreef:waarom niet gewoon loze ruimte waar je prima kunt staan. zinloos om vrij te houden. En het roept alleen maar irritatie op door dat men hier dus nu op moet letten

Helemaal mee eens. Volgens mij gebeurd het in de praktijk bij geen enkele club en dus lijkt het mij ook sterk dat er streng tegen wordt opgetreden door de Knvb. Als dat wel zo is hoor ik graag voorbeelden. Bij een evt noodgeval is die trap direct vrij. Net als andere plaatsen waar ook ruimte zal moeten worden gemaakt..

Onze zielige stewards/politieslaafjes van Phoenix Security beginnen weer nare trekjes te krijgen door samen met de politie (vooral jongere) NN bezoekers te willen weren. Mensen op foto zetten met ID zonder reden, SV's uitdelen als je niet hun befehl opvolgt, of bij wat uitdagende gebaren richting uitvak. En Eisenga gaat overal in mee. Jammer dat deze idioten nog steeds binnen de stewardorganisatie actief zijn.

Ze zullen wel gefrustreerd zijn dat er onlangs in de vooropgezette strafzaak rond DKV thuis 2 seizoenen terug (waarbij jongens 10 dagen onterecht in voorarrest zaten) in de rechtbank 4 vrijspraken zijn geweest.
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor Grimo » 23-09-2016 09:42

SVSCH schreef:
Helemaal mee eens. Volgens mij gebeurd het in de praktijk bij geen enkele club en dus lijkt het mij ook sterk dat er streng tegen wordt opgetreden door de Knvb. Als dat wel zo is hoor ik graag voorbeelden. Bij een evt noodgeval is die trap direct vrij. Net als andere plaatsen waar ook ruimte zal moeten worden gemaakt..

Onze zielige stewards/politieslaafjes van Phoenix Security beginnen weer nare trekjes te krijgen door samen met de politie (vooral jongere) NN bezoekers te willen weren. Mensen op foto zetten met ID zonder reden, SV's uitdelen als je niet hun befehl opvolgt, of bij wat uitdagende gebaren richting uitvak. En Eisenga gaat overal in mee. Jammer dat deze idioten nog steeds binnen de stewardorganisatie actief zijn.

Ze zullen wel gefrustreerd zijn dat er onlangs in de vooropgezette strafzaak rond DKV thuis 2 seizoenen terug (waarbij jongens 10 dagen onterecht in voorarrest zaten) in de rechtbank 4 vrijspraken zijn geweest.

Het is gewoon verboden en het kan de club geldboetes opleveren. Waarom zou je dat willen?

http://www.knvb.nl/downloads/bestand/27 ... ember-2014

Klaar. Is toch niet zo moeilijk om je daar aan te houden?
Grimo
Superster

Berichtdoor SVSCH » 23-09-2016 10:40

Dat is het punt niet. Ik ben ook tegen biergooien en snap dat er voor het sfeervak bepaalde regels moeten worden gehanteerd. Maar regels moet je soms niet te letterlijk naleven en per situatie beoordelen. Het lijkt nu alsof regels worden nageleefd om lastige mensen makkelijk weg te krijgen in plaats van het (twijfelachtige) veiligheidsdoel. Een trapopgang vrijhouden op oost waar de beleving en leeftijd heel anders is kun je niet vergelijken met een trap binnen een staanvak.

Je creeert door dit optreden met beperkte stewards een onnodige gespannen sfeer. Je kan ook bij 1x provoceren iemand op gesprek laten komen en zeggen dat zoiets een volgende keer bestraft wordt. Hoor nu zelfs verhalen van beschadigde kleding etc door gedrag incompetente stewards. Ach, een goed supportersbeleid zal wel een illusie blijven bij Heerenveen.
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor gwgwgw » 23-09-2016 10:49

gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor SVSCH » 23-09-2016 10:50

http://www.fr12.nl/nieuws/38916-support ... appen.html

Als dit beleid een landelijke trend wordt gaat het een recordaantal stadionverboden opleveren. Het is ook zo onveilig in de stadions..
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor TORCIDA » 23-09-2016 10:51

Beetje gemakkelijk Grimo om dan maar naar het verbod te wijzen. Als het zo simpel was en iedereen altijd keurig
aan de theoretische regels houdt hadden we geen politie en toezicht nodig. De praktijk in dit geval is dat deze regel meer ergernis en irritatie oplevert dan dat iemand nu duidelijk een praktijkvoorbeeld kan geven waarom je in een stavak niet op de trap mag staan. In een vak met stoelen vind ik het wel logisch want mocht er wat gebeuren dan zijn juist de stoelen een sta in de weg en kun je feitelijk alleen maar rechts of links van je plek naar de trap. Of over stoelen lopen met grote kans op struikelen.
In een stavak kun je feitelijk alle kanten op ben je veel flexibeler om ruimte te maken. De hekken staan er in om crowed collapsing tegen te gaan en bij calamiteiten kan op de trap een stap naar de zijkant doen en de trap is vrij of zelfs waar dan ook in het vak. Ik durf te zeggen met mijn ruim 30 jaar stadionervaring redelijk zicht heb op praktijk situaties.
Maar goed deze regel wekt alleen maar irritatie op.
TORCIDA
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters