Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik denk dat de club daar al vast op vooruit zal spelen. Door het plaatsen van een fijnmazig net waardoor bekers in ieder geval niet het veld zullen bereiken. Het is de vraag of je daar als fanatieke supporter op zit te wachten. Maar het mag onderhand met het oponthoud vanuit de club wat betreft het sfeervak duidelijk zijn dat alles meegewogen zal worden. Ieder door de lucht vliegend biertje en iedere klacht daarover zal op de weegschaal gaan.
Ik hoop overigens van harte dat dat sfeervak er gaat komen. Zonder flauwekul van netten o.i.d. Indien dat gebeurt ben ik graag bereid afstand te doen van mijn plekje op Zuid. Met een betere sfeer ben ik namelijk overtuigd van meer angst/frustratie bij de tegenstander, wat automatisch meer punten op zal moeten leveren en dus hogere eindkwalificaties.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Feanfan 1 schreef: Kan je wel zeggen dat het mee zal vallen, of die ene wedstrijd per seizoen. Elk incident op dit moment is één teveel.
En als die keuze eenmaal gemaakt is dat NN naar 12/13 komt zal die ook blijven. Elk incident die er bij komt, des te meer het de club gaat kosten. En dan zullen er ook wedstrijden komen dat Heerenveen zonder publiek moet spelen.
Dit vind ik toch wel een klein beetje overdreven hoor Feanfan 1. Het klopt dat er bij sommige wedstrijden met bier wordt gegooid in het NN vak en bij een eventuele verplaatsing naar onderen zal er vast wel eens wat op het veld belanden. Maar serieus? Wedstrijden zonder publiek voor een bekertje bier op het veld? Dan had DKV al zowat 10 seizoenen lang aan een stuk door zonder publiek moeten spelen, om over andere clubs nog maar te zwijgen.

Er zal vast wel eens het een en ander gebeuren, maar we moeten niet gaan doen alsof NN de duivel is en dat de hel los gaat breken zodra NN in vak 12/13 komt. Ik snap dat je niet wil dat Heerenveen schade ondervindt van eventuele incidenten, die wens deel ik ook, maar ik vind dat je nou toch wel lichtelijk overdrijft. Volgens mij zitten er toch echt meer voordelen dan nadelen aan een eventuele verplaatsing.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Er staat ook "elk incident is één teveel" dus die wedstrijd zonder publiek moet je dan ook zien vanaf 2020 of later
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik persoonlijk denk dat het wel wat mee zal vallen. We leven niet meer in de jaren 90.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Het zal ook best mee gaan vallen. Het gros van NN bestaat uit goedwillende en als het even kan zwijgende liefhebbers. Die tijdens de wedstrijd graag willen staan in plaats van een vaste zitplaats. Die het ook prima vinden om daarbij zo nu en dan even mee te zingen. Zolang het geen verplichting wordt. Lekker je eigen ding doen (met je voetbalvrienden).

Ja, er is een "aanwezige" kern binnen NN die het vooral erg belangrijk vindt om zichzelf te laten zien / horen. Dat kan op verschillende manieren, waaronder door de club positief te steunen. Zolang dat de laatste boventoon blijft voeren is er relatief weinig aan de hand. Wanneer anderen in het stadion er structureel last van gaan krijgen (negatieve spreekkoren, agressief gedrag, vuurwerk, etc.) wordt het wel een probleem. Op dat moment kunnen we met z'n allen de club aan gaan kijken en verwachten dat deze met een oplossing komt. Of we kijken in de spiegel en vragen ons af wat WIJZELF er aan kunnen doen?
Helaas kaatst de gemiddelde mens het balletje liever terug naar de club (en KNVB) en daarom krijgen we vervolgens allerlei regels en voorwaarden op ons bordje. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.
In case of doubt, make it sound convincing
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Maak er maar een mooi fantasie verhaal van feanfan1.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Lachwekkend wat een geneuzel hier, wordt al over netten en alles gesproken. Overal ter wereld staat de fanatieke kern achter de goal en dat moet met het kneitergekke Heerenveen publiek tot de gekste dingen gaan leiden, lachwekkend.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Andere clubs zijn niet het braafste jongetje van de klas. Je weet toch zelf hoe Riemer hier in stond/staat? Ik hou overal rekening mee en sluit niets uit. Vandaar dat ik de netten noemde. Zou ik ook maar eens mee beginnen als ik jou was. Dan vallen dingen je straks ook niet rauw op je dak en valt het wellicht zelfs allemaal nog mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Mensen zoals feanfan 1 met de glazen bol zijn een beetje wereldvreemd. Zielig hoe bekrompen dit soort "supporters" denkt.

En over Riemer: als hij echt zoveel macht heeft als wordt gezegd komt die sfeertribune er gewoon niet. Daar staat een bekertje bier of een krentenbol van Schippers brood los van. Tijden zijn gelukkig verandert maar Riemer zal echt niet veranderen.

Er is een omslag in denkwijze nodig in de omgang met de fanatieke aanhang. Waarbij er overleg mogelijk is, met van beide kanten acceptatie voor elkaar. En niet door de club als lastige groep te worden gezien die niet gewenst is. Deze huidige benadering creeert juist problemen die helemaal niet nodig zijn.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

En daarmee slaat SVSCH de spijker op z'n kop. Gr.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

SVSCH schreef:Gezeur om niks dat enkele bekertje bier.

Was vandaag even in oude plakboeken aan het sneupen, maar vroeger viel de buschauffeur van de club de scheids nog wel eens aan (1968) of werden er rotjes door een oudere hooligan het veld op gegooid (1977)
Zeker. Dus omdat er veertig jaar gelden al domme dingen gebeurden is dat reden om dat nu nog steeds te doen. Wat toch een simpele gedachtegang. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend van je.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Mackan68 schreef:Ik denk dat de club daar al vast op vooruit zal spelen. Door het plaatsen van een fijnmazig net waardoor bekers in ieder geval niet het veld zullen bereiken. Het is de vraag of je daar als fanatieke supporter op zit te wachten. Maar het mag onderhand met het oponthoud vanuit de club wat betreft het sfeervak duidelijk zijn dat alles meegewogen zal worden. Ieder door de lucht vliegend biertje en iedere klacht daarover zal op de weegschaal gaan.
Ik hoop overigens van harte dat dat sfeervak er gaat komen. Zonder flauwekul van netten o.i.d. Indien dat gebeurt ben ik graag bereid afstand te doen van mijn plekje op Zuid. Met een betere sfeer ben ik namelijk overtuigd van meer angst/frustratie bij de tegenstander, wat automatisch meer punten op zal moeten leveren en dus hogere eindkwalificaties.
Enkele mensen die juist graag het stavak vooraan willen hebben lijken niet te beseffen dat dom en onacceptabel gedrag ervoor kan zorgen dat het hele feest niet doorgaat. En dat gedrag wordt dan ook nog eens verdedigd met het motto 'het gebeurde in 1968 ook al'. Tsjah...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

SVSCH schreef:Mensen zoals feanfan 1 met de glazen bol zijn een beetje wereldvreemd. Zielig hoe bekrompen dit soort "supporters" denkt.

En over Riemer: als hij echt zoveel macht heeft als wordt gezegd komt die sfeertribune er gewoon niet. Daar staat een bekertje bier of een krentenbol van Schippers brood los van. Tijden zijn gelukkig verandert maar Riemer zal echt niet veranderen.

Er is een omslag in denkwijze nodig in de omgang met de fanatieke aanhang. Waarbij er overleg mogelijk is, met van beide kanten acceptatie voor elkaar. En niet door de club als lastige groep te worden gezien die niet gewenst is. Deze huidige benadering creeert juist problemen die helemaal niet nodig zijn.
Kijk, en dit is inderdaad een hele zinnige post. Eindelijk.

Wetende dat de club, zoals Mackan ook al zegt, alles mee zal nemen in haar besluit over het stavak is het misschien verstandig om gedrag te vertonen wat door de meerderheid van de mensen gezien wordt als normaal. Dus lekker positief achter je club gaan staan, geen relletjes uitlokken met Cambuur-supporters die achter rijen ME, hekken en op 100 meter afstand staan, met bier gooien of trieste spreekkoren bezigen. Helaas lijken sommigen dat niet te beseffen, dus het zal mij benieuwen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Enkele mensen die juist graag het stavak vooraan willen hebben lijken niet te beseffen dat dom en onacceptabel gedrag ervoor kan zorgen dat het hele feest niet doorgaat. En dat gedrag wordt dan ook nog eens verdedigd met het motto 'het gebeurde in 1968 ook al'. Tsjah...
praat svsh iets goed dan? hij plaats een en ander in perspectief en laat zien dat dit soort zaken niet alleen nu gebeuren maar ook vroeger. Uitbannen doe je het toch niet. Net zo min dat het een utopie is dat je op een stapavond geen incidenten meer zou hebben ook al doe je zo je best het te voorkomen. Sommigen hier hebben echt een plaat voor de kop en als iets fout is wordt er gesproken alsof het hele stadion wordt afgebroken.. Ook ik ben van menig dat ik niet een klets bier in mn nek wil hebben, maar het vervolg die de discussie hier krijgt wordt aangegrepen door mensen met een soort ubergevoel van zichzelf door anderen maar lekker makkelijk hersenloos te noemen. Kijk naar het probleem zelf zonder direct allerhande consequenties er aan te verbinden die gebaseerd zijn op fantasieverhalen.

het feit dat er hier mensen zijn die het nog steeds over de spreekkoren hebben is nog wel het meest zielig, daarna zijn er meerdere wedstrijden geweest en is er niets voorgevallen. Ik mag hopen dat ze geen kinderen hebben of krijgen, want die worden dan continue met oude koeien uit de sloot even haarfijn gewezen over wat je toen ook alweer fout deed.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Enkele mensen die juist graag het stavak vooraan willen hebben lijken niet te beseffen dat dom en onacceptabel gedrag ervoor kan zorgen dat het hele feest niet doorgaat. En dat gedrag wordt dan ook nog eens verdedigd met het motto 'het gebeurde in 1968 ook al'. Tsjah...
praat svsh iets goed dan? hij plaats een en ander in perspectief en laat zien dat dit soort zaken niet alleen nu gebeuren maar ook vroeger. Uitbannen doe je het toch niet. Net zo min dat het een utopie is dat je op een stapavond geen incidenten meer zou hebben ook al doe je zo je best het te voorkomen. Sommigen hier hebben echt een plaat voor de kop en als iets fout is wordt er gesproken alsof het hele stadion wordt afgebroken.. Ook ik ben van menig dat ik niet een klets bier in mn nek wil hebben, maar het vervolg die de discussie hier krijgt wordt aangegrepen door mensen met een soort ubergevoel van zichzelf door anderen maar lekker makkelijk hersenloos te noemen. Kijk naar het probleem zelf zonder direct allerhande consequenties er aan te verbinden die gebaseerd zijn op fantasieverhalen.

het feit dat er hier mensen zijn die het nog steeds over de spreekkoren hebben is nog wel het meest zielig, daarna zijn er meerdere wedstrijden geweest en is er niets voorgevallen. Ik mag hopen dat ze geen kinderen hebben of krijgen, want die worden dan continue met oude koeien uit de sloot even haarfijn gewezen over wat je toen ook alweer fout deed.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Wat weer een geneuzel! https://www.youtube.com/watch?v=he8XSLU7suk kijk & geniet :wink: Bijna overal zitten de fanatiekere supporters achter doel en overal gebeurd wel eens wat...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Behoorlijk gevalletje 'van een mug een olifant met overgewicht maken' door sommige forumleden hier als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Leuk in deze discussie is dat Heerenveen de eerste club in Nederland was die een wedstrijd zonder publiek moest spelen en we bestaan nog steeds!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Klopt, dit was als ik het goed heb omdat de scheids door een supporter van ons bespuugd werd. Ergens rond 1960. De naam van de dader is mij bekend overigens hehe, maar weet niet of dit ook de rotjesgooier was. Is dus 60 jaar geleden feanfan1 als we de door jou voorspelde wedstrijd zonder publiek spelen in 2020, moet kunnen zo om de 60 jaar eens een keer. :stan:
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Binnenkort nog nieuws te verwachten?
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Voor velen een belangrijk onderwerp..

maar ben ik nou roepende in woestijn?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

HUNTELAAR schreef:Voor velen een belangrijk onderwerp..

maar ben ik nou roepende in woestijn?
'Nee hoor' en 'ja' zijn de juiste antwoorden.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

alleen dan in andere volgorde.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Precies. Volgens mij zouden NN, FF & het bestuur in de maand januari om tafel gaan. De 1e 2 weken van januari zal dat wel niet geweest zijn en daarom zal in de loop van deze maand wel nieuws komen. Hopelijk met veel witte rook :D
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Ik meen mij te herinneren dat "men" halverwege januari weer bijeen komt en in het eerste kwartaal met een (definitief) besluit komt.
gerrit421
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 04-11-2009 09:56

Bericht door gerrit421 »

Al meer bekend over het vak?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Eind februari, die komt er niet.
Alle ballen op Henkie!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Is er dus weer een hoop tijd en energie vergooit.

Naja als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Gewoon gezamenlijk allemaal een seizoenkaart aanvragen in vak 12 en 13 eventueel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan13 schreef:Is er dus weer een hoop tijd en energie vergooit.

Naja als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Gewoon gezamenlijk allemaal een seizoenkaart aanvragen in vak 12 en 13 eventueel.
Op dit moment heb ik meer de neiging om de club duidelijk te maken dat wanneer goede ideeën vanuit de supportersgroepen zo makkelijk aan de kant geschoven worden (noem het tegengewerkt) dat ik mijn seizoenkaart niet verleng. Ik zou ook kunnen aangeven een kaart voor vak 12 of 13 of helemaal niet, om bovengenoemde reden. Ik geloof er heilig in dat wanneer veel meer mensen dat zouden doen (de 2000+ die in het sfeervak plaats zouden willen nemen?) dat je dan de club druk op legt. Als je daarmee ook nog eens richting de media gaat kun je ijzer smeden wanneer het heet is. Het accepteren van geen sfeervak dicht op het veld en het maar gewoon zo laten zoals het is, daarmee werk je de club in de kaart. Die ziet dan totaal geen noodzaak om dingen te veranderen. Je treft de club alleen in de beurs. Of je moet het een fijn en bevredigend idee vinden dat we wel met z'n allen meegewerkt hebben aan het vertrek van die dictator, maar dat we daar als supporters totaal niet voor beloond worden. Sterker nog, dat de supporters meer dan ooit als vuil worden behandeld (arrestatie bij laatste training) en dat er niet naar ze geluisterd wordt bij klachten over uitsupporters in de thuisvakken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik snap niet dat je zegt dat het sfeervak er niet komt xander. Komend seizoen nog niet dat klopt.
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie