Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

TORCIDA schreef:Ik lees dat de trappen in het vak vrijgehouden moeten worden, deze zijn rood geverfd ? Dus midden in het vak staat op de trappen niemand? Is toch geen gezicht en wie gaat dat controleren ?
ziet er inderdaad niet uit... stewards zullen je wel weg sturen als je er staat.
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Op papier zouden de stewards dat moeten controleren TORCIDA. Maar zoals de meeste van alle regeltjes omtrent het nieuwe sta-vak is het in de praktijk ontzettend onhandig en totaal niet te controleren. Bij het opstellen van die regeltjes is vast een heel mooi papieren plan geschreven, maar over de praktische kant is totaal niet nagedacht. Ik verwacht dat er nog wel de nodige problemen en onduidelijkheden gaan komen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

HUNTELAAR schreef:Gaan de laatste seizoenkaarten voor het sfeervak nog weg voor de eerste thuiswedstrijd? Zou mooi zijn! Misschien nog een update?

Om in keats termen te spreken; alles aan de hang voor vrijdag!!
Die zijn al weg als het goed is
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Die trappen moeten vrijgehouden worden inderdaad. Op last van de KNVB. Feyenoord heeft al regelmatig boetes gekregen, omdat er wel op de trappen werd gestaan.
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Appie_M schreef:Op papier zouden de stewards dat moeten controleren TORCIDA. Maar zoals de meeste van alle regeltjes omtrent het nieuwe sta-vak is het in de praktijk ontzettend onhandig en totaal niet te controleren. Bij het opstellen van die regeltjes is vast een heel mooi papieren plan geschreven, maar over de praktische kant is totaal niet nagedacht. Ik verwacht dat er nog wel de nodige problemen en onduidelijkheden gaan komen.
In Duitsland zijn de trappen ook vrij.Sta je alleen al met je grote teen op de trap komt er een steward.kan dus wel.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

hhage schreef:In Duitsland zijn de trappen ook vrij.Sta je alleen al met je grote teen op de trap komt er een steward.kan dus wel.
Nou dat valt ook wel weer mee. Ben zelf al bij meerdere Duitse wedstrijden geweest en daar staan ze ook echt op de trappen. Dit soort dingen moeten gewoon in de reglementen staan.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik heb het niet eens zozeer over de trappen hhage, dat zou je misschien nog wel kunnen handhaven, al betwijfel ik of je dat altijd kan voorkomen. Ik heb het meer over alle papieren regeltjes die ze hebben, waarvan ik mijn twijfels heb over hoe men het in de hand gaat houden.

Zo is er bijvoorbeeld de regel dat zodra men het onderste deel van het vak vol acht, dat deel 'op slot' gaat en mensen daarna alleen nog maar in het bovenste deel van het vak kunnen. Ten eerste vraag ik me af hoe ze erachter willen komen wanneer die maximale capaciteit bereikt is. Gaan ze alle hoofden in het onderste deel tellen ofzo? En stel nou dat ik op tijd ben met mijn vrienden en wij allemaal een plekje in het onderste deel van het vak kunnen bemachtigen. Wat nou als ik dan 10 minuten voor de aftrap even naar de wc moet en dat dan het vak vol raakt in de tijd dat ik op de omloop ben? Moet ik dan in mijn ééntje bovenin gaan staan terwijl al mijn vrienden onder staan en ik al een plekje onderin had?

En zo zijn er nog wel meer dingetjes waarvan ik mijn twijfels heb voor wat betreft de handhaving. We gaan het vanavond en de rest van het seizoen wel zien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

De eerste 3 wedstrijden is het toch allemaal weer een beetje uitvinden.

Tegen Real Sociedad werkte vrije trappen heerlijk, ondanks dat het onderste vak goed vol stond.

Kon je rustig naar de wc en je biertje halen. Zonder tegen iedereen aan te lopen en de helft van je biertje al kwijt te zijn voor je op plek van je bestemming aan kwam.
Jos in de basis
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Appie_M schreef:Wat nou als ik dan 10 minuten voor de aftrap even naar de wc moet en dat dan het vak vol raakt in de tijd dat ik op de omloop ben? Moet ik dan in mijn ééntje bovenin gaan staan terwijl al mijn vrienden onder staan en ik al een plekje onderin had?

En zo zijn er nog wel meer dingetjes waarvan ik mijn twijfels heb voor wat betreft de handhaving. We gaan het vanavond en de rest van het seizoen wel zien.
Pissen moet je thuis maar doen Appie :lol: Eenmaal 'te plak' moet je gewoon blijven. Gekkigheid natuurlijk. Ik denk dat het natuurlijk mogelijk moet zijn om tussendoor even een versnapering te halen zonder dat je plekje geconfisqueerd wordt. Zoals je zegt e.e.a. lijkt me ook lastig te controleren. Voor straks een prettige spannende en/of doelpuntrijke wedstrijd gewenst. Hopen op een hele lekkere revanche voor vorig seizoen. 4-0 Voor ons zou erg lekker zijn!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Appie_M schreef: Wat nou als ik dan 10 minuten voor de aftrap even naar de wc moet en dat dan het vak vol raakt in de tijd dat ik op de omloop ben? Moet ik dan in mijn ééntje bovenin gaan staan terwijl al mijn vrienden onder staan en ik al een plekje onderin had?
Gewoon minder bier drinken Appie, hoef je ook niet zo vaak naar de WC :lol:
Heerenveen fan in Leiden
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Mooie beleving vanavond. Zo blij dat ik van zuid naar noord (naast sfeervak) ben verhuisd!
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Heerlijke sfeer vanavond. Wel echt belachelijk dat je in de rust niet naar beneden mag om bier te halen. Nu moest je over de hekken heen om via een ander vak naar beneden te gaan.
De trappen werden goed vrij gehouden. Denk dat het bestuur ook tevreden kan zijn.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Jazz schreef:Gewoon minder bier drinken Appie
Niet vloeken Jazz!

Haha nee zonder gekheid, sfeervak was een groot succes vanavond! Sfeertje was prima!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Top aanwinst dit nieuwe vak in het stadion! Complimenten aan de mensen die dit geregeld hebben.
Alle ballen op Henkie!
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

De sfeer was goed.Als deze lijn wordt doorgetrokken de rest van het seizoen kun je wel van een succes spreken.echt weer een avondje voetbal!
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Genoten gister. Al een aantal getwijfeld jaren om zitplaats te nemen maar hier op gewacht.
Nu zaak om dit door te trekken, met zijn allen positief achter de club!

Ik had weer even dat vak 27 achter de goal gevoel , in de begin jaren van NN.
Dit smaakt naar meer en een overwinning!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mooi dat dit vak er is nu. Gaat ons punten opleveren! Nu nog de rest eens wat loskrijgen....
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Lekker sfeertje gisteravond! Alleen wat hebben we weinig liedjes, een heel hoog jalalala gehalte. Zeker als je iemand ervoor zet als capo moet het toch mogelijk zijn om wat meer verschillende liedjes in te zetten/bedenken. Hier op het forum zijn genoeg leuke songs genoemd.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

De eerste echte ouverture van het nieuwe staanvak, een succes! Positieve sfeer, en in de tweede helft was het mooi om te zien wat het met de spelers deed.

Heb gekozen voor een verhuizing uit NN naar een (actieve) zitplek in vak 13 pal naast het staanvak. Na een aarzelende eerste helft, kwamen de mensen in de tweede bedrijf ook aardig los. Bij spannende momenten voor het doel werd er gestaan, en ook in de vakken richting de hoek moest er soms gestaan worden om het te kunnen volgen. Had een erg positief effect op de sfeer daar.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Inderdaad een prima 'debuut' van het sfeervak. Laten we hopen dat het zich als een olievlek over het stadion verspreidt en dat dit op een positieve manier blijft gebeuren. Dan heeft de ploeg er, net als gister, ook echt baat bij en dat is mooi om te zien. Icm de spelopvatting van Streppel en het enthousiasme van onze jonge ploeg kunnen er mooie dingen ontstaan dan!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Inderdaad de mensen naast de vakken moeten soms staan om iets te zien, men is dan ook geneigd om dat sneller mee te doen, want als je zit ben je automatisch wat passiever .

Tja in 2001 begonnen in het NN bestuur, met maar een doel, een eigen vak aan het veld achter de goal. Een pilot gedraaid voor de bekerwedstrijd tegen WillemII in het vak waar nu het uitvak zit. Daarna jaren moeten knokken voor een eigen vak om in te staan. Eerst werd het oude uitvak op noord een sta tribune voor de gasten mede gevoed door een capaciteits gebrek en later na de verbouwing vak 10 met als opening de wedstrijd tegen Roda. Met enige teleurstelling werd het oude NN vak een feit en mochten we niet zakken. Het stadion werd verbouwd maar de zichtlijnen belemmerden een vak aan het veld. Met de bouwtekening in huis allerhande opties uitgetekend,de architect heeft er na gekeken (alhoewel ik dat nog steeds betwijfel)
Het was toen voor mijn gevoel al een uitgemaakte zaak voor het bestuur. Uiteindelijk heeft het vorige NN bestuur de laatste stappen weten te zetten naar zoals het nu is. 15 jaar heeft het geduurd. 15 jaar geduld om eindelijk weer een echt aan het veld te kunnen staan.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het is de moeite en het geduld meer dan waard geweest Torcida! Wat een prachtig vak vrijdagavond. Doordat ons vaste ploegje op Zuid ook onverwachts uit elkaar is gevallen heb ik de club gevraagd of een overplaatsing naar STA nog mogelijk is. Heb nog geen reactie gehad, maar ik wacht af. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik moet er niet aan denken er tussen de staan, maar moet zeggen dat het de sfeer absoluut ten goede kwam. Er kwam meer sfeer van de tribunes dan voorheen. Kan niet anders of dit slaat sneller over naar de andere tribunes. Wachten dus beloond!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Mooi dat het vak aan het veld er is. Waar ik 15 jaar geleden zonder ook maar enige twijfel vooraan was gaan staan, sta ik nu in het vak er achter. Wie weet vertrek ik nog naar voren. Vooral bij een vol stadion zal het uitgebreide vak de sfeer erg te goede komen. :stan:
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Positief verrast door de sfeer. Zit/sta nu zelf ook in vak 13 direct naast het NN vak. Elk jaar een vakje annexeren zou mooi zijn waardoor we alsnog het NN krijgen zoals het eigenlijk hoort. Mooi verwoord Torcida. Kan me het eerste NN vak tegen Willem 2 ook nog wel herinneren ja in het hoekje. Volgens mij bij de penalties toen doorgelopen naar zuid als ik me niet vergis. Respect voor de mensen die dit in de loop der jaren voor elkaar hebben gekregen.

Stiffie er zijn voor de oudjes nog wel plekken vrij in 13 kun je ook je rustmomentje pakken waar nodig.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Overplaatsing naar STA vanuit vak 427 is een feit. Yeaah. Blue white army let's go! Hoe ouder hoe gekker hahaha. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Overplaatsing naar STA vanuit vak 427 is een feit. Yeaah. Blue white army let's go! Hoe ouder hoe gekker hahaha.
Als dit nu nog mogelijk was, dan betekend het dat het staanvak nog niet helemaal uitverkocht is.
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Mooi filmpje over de staantribunes van de KNVB met beelden van ons nieuwe sfeervak :)

https://www.youtube.com/watch?v=kWQyqU2Y_hk
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Takkenberg? Die moest toch ook weg?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Dat is inderdaad enorm schrikken. Het kan toch niet waar zijn dat deze meneer nu nog altijd een functie binnen sc Heerenveen heeft?
Plaats reactie