Homo's

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Homo's

Berichtdoor NNboss » 08-12-2014 17:17

iemand die voor me opkomt, dat is nieuw :wink:
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Homo's

Berichtdoor Thinkman » 08-12-2014 18:00

NNboss schreef:iemand die voor me opkomt, dat is nieuw :wink:



Snap ook niet dat sommige mensen zo'n hekel aan homo's hebben dat ze het kennelijk als scheldwoord zien! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Homo's

Berichtdoor Frisian Viking » 09-12-2014 11:57

Mackan68 schreef:Wat is dat nou weer om die knaap hier zo aan te vallen. Gister klonk na het niet terug geven van de bal na uittrappen bij blessure luidkeels uit een paarhonderd monden. En op dat moment had ik daar totaal geen moeite mee. Was 'gewoon' even in het heetst van de strijd. Achteraf vind ik trouwens dat alles geoorloofd is tegen Groningen.
De besturen mogen dan volgens Riemer een 'warme onderlinge band' hebben. Die lul van een stadionspeaker meende de vorige thuiswedstrijd de supporters op te moeten zwepen met de woorden: Over 2 weken leggen we H0erenveen even over de knie. Als we het hier dan toch zo nodig over respect moeten hebben dan lust ik er nog wel een.

Dat het daar gezongen wordt maakt mij ook niet zoveel uit. Maar dat je uitgerekend in het onderwerp op het forum waarin het probleem van homo-acceptatie en dergelijke aan de kaak wordt gesteld dat plaatst getuigd van weinig besef.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Homo's

Berichtdoor frisianbadboy » 09-12-2014 14:18

Elke dag hebben gay's (en lesbiennes, en transgenders) te maken met discriminatie. Puur vanwege hun seksuele geaardheid, waar ze zelf geen keuze in hebben en waarmee ze geboren zijn, worden mensen beschimpt, als minderwaardig neergezet en (erger nog soms) in elkaar geslagen, opgesloten in gevangenissen of vermoord.

In een weldenkend land als Nederland dat pretendeert tolerant te zijn, zou je ander gedrag verwachten. Waarom moeten homo's zelfs bij voetbalwedstrijden gestigmatiseerd worden. Velen die het woord homo roepen bedoelen het vaak niet eens discriminerend. Ze hebben het vaak niet eens door wat het met de homoseksuele medemens doet. Het feit dat je het woord homo gebruikt om je tegenstander, of supporters van de tegenstander, feitelijk te beledigen (want dat is uiteindelijk het doel van spreekkoren immers), geeft wel aan dat homo's als minderwaardig worden gezien.

Bij homo's komt het in elk geval wel zo over. Dat besef zouden meer mensen mogen hebben wat mij betreft. Er zijn toch wel creatievere spreekkoren te bedenken waarbij je niemand beledigd?? Ik mis wel eens de creativiteit van onze supporters zoals ik die gewend was in het oude stadion.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Homo's

Berichtdoor Grimo » 10-12-2014 09:35

Homo's moeten gewoon opgaan in de maatschappij net zoals iemand met blond of rood haar. Net zoals ieder ander. Maar wat ik nooit begrijp is dat er bijvoorbeeld Gay Games zijn of de Gay parade. Dan stel je je ook weer buiten de maatschappij.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Homo's

Berichtdoor TORCIDA » 10-12-2014 15:33

nou grimo met dat laatste ben ik het zowaar eens. Ook al ben je misschien in de minderheid, als je je ook als minderheid gaat opstellen door opzichtig te willen profileren dat je gay of weet ik wat bent, plaats je jezelf toch in een verdomhoekje.

@ frisianbadboy. echt jouw nickname, die naam past toch echt niet bij wat je allemaal post hier. Voor mijn gevoel moet jij toch echt een heel zwaar leven hebben en dan ga je ook nog naar het voetbal...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Homo's

Berichtdoor frisianbadboy » 10-12-2014 21:44

Wat zou het mooi zijn om hierover eens een homo aan het woord te laten. Kom er maar in mannen!


Ik heb in dit topic al mijn mening gegeven Mackan. En ik schat wel in dat je jezelf wel een beeld kunt vormen over het feit dat, en op de manier waarop homo's en lesbo's elke dag gediscrimineerd worden. Het lijkt me niet nodig dat hier met voorbeelden te ondersteunen.

@ frisianbadboy. echt jouw nickname, die naam past toch echt niet bij wat je allemaal post hier. Voor mijn gevoel moet jij toch echt een heel zwaar leven hebben en dan ga je ook nog naar het voetbal...


Nou misschien geeft mijn naam mijn karakter wel niet juist weer. Ik ben meer 'ondeugend' zal ik maar zeggen haha. En je hoeft je niet zorgen te maken over mijn leven. Die is allesbehalve zwaar. Ik zie het leven zonnig in en ben altijd positief gestemd. Maar heb wel een duidelijke mening over bepaalde zaken.

En ja ik ga als homo inderdaad ook nog naar het voetballen. Niks mis mee dacht ik zo.

Homo's moeten gewoon opgaan in de maatschappij net zoals iemand met blond of rood haar. Net zoals ieder ander. Maar wat ik nooit begrijp is dat er bijvoorbeeld Gay Games zijn of de Gay parade. Dan stel je je ook weer buiten de maatschappij.


Ik vind dit eigenlijk wel heel mooi klinken. Het zou inderdaad in het ideale scenario zo moeten zijn dat iedereen volledig geaccepteerd in de maatschappij op kan gaan. In die zin snap ik ook wanneer je zegt dat bij een Gay Pride of Gay Games homo's zich buiten de maatschappij stellen door hun Gay zijn juist zo naar voren te brengen en centraal te zetten. Aan andere kant is een Gay Pride ook nog altijd nodig om voor rechten van homo's en lesbo's op te komen. Juist omdat homo's en lesbo's nog altijd niet door iedereen geaccepteerd zijn in onze maatschappij kunnen we niet opgaan in de maatschappij zoals jij bedoeld. Zolang homo's en lesbo's nog altijd in elkaar geslagen worden om hun geaardheid of uit buurten weggepest worden is het in mijn ogen nog altijd nodig op te komen voor de rechten van deze mensen. Natuurlijk kun je discussieren over het feit of het op de manier moet gebeuren zoals het nu gaat.

Als ik uit eigen ervaring spreek vind ik de Gay Pride in Amsterdam altijd erg relaxed en plezierig. Eén van de redenen waarom ik me zo plezierig voel is het gevoel dat ik me daar helemaal mezelf kan zijn en mag zijn. Ik kan over straat lopen met mijn vriend zonder nagekeken te worden of nog erger. Niemand die in die week rare opmerkingen plaatst of je be- en veroordeeld. Nu zeg ik daarmee niet dat ik me in Heerenveen gelijk onveilig voel, maar ik voel me niet op mijn gemak als ik hier hand in hand zou lopen. Eén keer per jaar kan dat met de Gay Pride feesten in Amsterdam wel.

Iedereen mag er zijn mening over hebben. Iedereen zal er ook anders over denken. Maar spreekkoren over homo's.........heb ik misschien recht van spreken of.....?
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Homo's

Berichtdoor Lardy » 10-12-2014 22:28

Het is dus eigenlijk frisiangayboy. :D Ik ben geen homo en kan mij er blijkbaar moeilijk in verplaatsen. Ik zou zeggen laat ze lekker lullen, en om spreekkoren kan je je toch ook niet druk maken. En die Gay Pride is natuurlijk ook geen reclame voor homo's. Mensen krijgen daardoor een beetje een raar beeld van homo's.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Homo's

Berichtdoor frisianbadboy » 10-12-2014 22:52

Het is dus eigenlijk frisiangayboy. Ik ben geen homo en kan mij er blijkbaar moeilijk in verplaatsen. Ik zou zeggen laat ze lekker lullen, en om spreekkoren kan je je toch ook niet druk maken. En die Gay Pride is natuurlijk ook geen reclame voor homo's. Mensen krijgen daardoor een beetje een raar beeld van homo's.


Ik weet niet of je ooit wel eens op de Gay Pride bent geweest.

Een week lang spelen er films in filmhuizen en bioscopen met homoseksualiteit als (deel-)onderwerp. Een week lang musea die speciale tentoonstellingen organiseren. Fototentoonstellingen. Lezingen en debatten over homoseksualiteit waar vraagstukken over discriminatie, integratie etc worden besproken. Een week lang buitenlandse homoactivisten, uit landen waar homoseksualiteit strafbaar is of waar je voor homoseksualiteit de doodstraf kunt krijgen, die door bij de Nederlandse Gay pride een week lang een hart onder de riem word gestoken. Waar ze kunnen zien waar hun werk toe kan leiden om de situaties in hun land te verbeteren. Week lang op drie podia in Amsterdam muziek en optredens. Ik zie niet in hoe je dan de uitspraak kunt doen dat mensen een verkeerd beeld krijgen van homo's naar aanleiding van de Gay pride.

Ik denk dat jij bedoeld de jaarlijkse Canal Pride op de zaterdag van de Gay pride. Eén activiteit van de vele tientallen activiteiten die er gedurende een lange week plaatsvinden. De botenparade met op de boten allerlei verschillende mensen. Dat daarop soms mensen pikant gekleed of iets anders gekleed gaan dan als normaal word bestempeld. Maar ook dan durf ik te zeggen dat je waarschijnlijk nog nooit live bij de Canal Pride bent geweest. Omdat van de bijna 100 boten die voorbij komen er 95 bevolkt worden met 'normaal' geklede mensen. Wat op het nieuws vaak word uitgezonden zijn net die 5 waarbij de kledingstijl wellicht wat pikanter of minder gebruikelijk is. Maar waarom dat gelijk een raar beeld zou moeten opwekken van homo's begrijp ik niet. Het betreft hier slechts uiterlijk vertoon. Het gaat juist bij een Gay pride niet om uiterlijk vertoon maar om de mens zelf en wie iemand is.

En over je suggestie voor een nieuwe naam.....ik zal er eens over nadenken.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Homo's

Berichtdoor Grimo » 10-12-2014 23:44

Martijn Koning over voetbal en homo's..

http://youtu.be/3uMeXAcwgqg
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Homo's

Berichtdoor Mackan68 » 11-12-2014 16:55

Otsje P schreef:
Nogmaals: :?


Jij kent dat soort type homo's niet denk ik, die zeer amicaal en van lichamelijk contact houden en zich daar behoorlijk vrij in voelen? Zo van ik ben homo dus ik mag dat.... Mijn standpunt is volgens mij vrij duidelijk? Namelijk dat ik niets tegen homo's heb, met een kleine aanvulling. Ik heb daar geen last van, want ik maak meteen mijn standpunt duidelijk zodra iemand de ballen toont om voor zijn geaardheid uit te komen. En net zoals ik homo's respecteer zo doen diegene die ik ken dat ook met mij. No problemo. Iedereen blij. Van een bepaald type vrouw heb ik trouwens ook liever niet dat ze aan me zitten inderdaad. Ook die weten vaak op een behoorlijk natuurlijke manier wel dat ze mijn type niet zijn. Je hoeft ze niet te zeggen dat zij dat niet zijn, maar je kunt in gesprekken wel aangeven wat voor type vrouwen je wél leuk vind.
Frisianbadboy, even goede vrienden man. Ik vind dat het discrimineren van homo's genoeg meevalt. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Maar die zijn er tegenwoordig voor hetero's ook. Ook die worden op straat zomaar lens geslagen. Of straatmuzikanten. Afgelopen week toevallig 2 achter elkaar, waarvan 1 het niet kan navertellen. Is dat dan ook discriminatie?
Ik zie dat spreekkoor bij Groningen dan ook niet als discriminatie. Ik denk dat als je die mensen er een voor een naar zou vragen dat 90 van de 100 geen problemen hebben met mensen met een andere geaardheid. Het gaat alleen even om het moment en de frustratie.
Ik ben toevallig eens naar de roze zaterdag geweest in Amsterdam. Met mijn toenmalige vriendin en nog een ander stel. Tot we bijna in Amsterdam waren wisten we niet dat dat juist die dag was. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n gezellige dag in Amsterdam gehad heb. Heb m'n ogen uitgekeken naar het bonte volk wat er op zo'n dag in de stad is. Vooral de dragqueens zijn over het algemeen zeer adrem en grappig.... En als je dan ook nog Amsterdamse hebt gaat het nog eens dubbelop ook.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Homo's

Berichtdoor Thinkman » 13-12-2014 10:29

Kan zo wel een slotje op dit topic, draagt niet bij tot enige discussie. Een beetje respect en begrip voor elkaar is de basis voor elke discussie. Anders wordt het een kansloos verhaal, zo blijkt maar weer. En nu op naar Breda!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Homo's

Berichtdoor 1983 » 13-12-2014 13:00

Ik vind dat iedereen in de eerste plaats zichzelf moet kunnen zijn, helaas kan dat nog lang niet overal. Ook niet in Nederland. Als we elkaar eens allemaal zouden accepteren zoals we zijn dan zou het er een stuk gezelliger op worden. Daarentegen vind ik wel weer dat bepaalde 'groepen' wat minder lange tenen zouden moeten hebben, als er eens homo, jood of neger geroepen wordt je niet gelijk zo in de slachtoffer rol plaatsen en gediscrimineerd voelen. Er wordt homo's geroepen tijdens een voetbalwedstrijd, nou en big deal. Blijkbaar vinden homo's het zelf ook een beledigend woord? Als er groen witte hetero's wordt geroepen voel ik me ook niet beledigd. Je geaardheid wordt genoemd, nou en? Het is maar wat je er zelf van maakt. Begrijp me goed er is nog steeds veel teveel discriminatie, maar een aantal gaat veel te ver en bestempeld onterecht een hoop uitlatingen of daden als discriminatie.

Aan de andere kant moeten we ook weer niet roepen (ontkenning van een probleem) dat we zo tolerant zijn en dat minderheden niet zo moeten zeuren terwijl we toch zeggen, ik heb niks tegen ze maar ze moeten niet aan me zitten! Alsof homo's zomaar aan iedereen zitten.En wat dan nog? Ga je dan dood? Dan geef je je grenzen aan en dan zal 99% dat respecteren. Met dat soort stereotypering wordt tolerantie juist tegengewerkt in mijn ogen.Ik ben hetero, maar heel aanrakerig bij iedereen (maakt niet uit wie) maakt dat verschil met een homo? Waarom moet je dat bij homo's zo toespitsen en bij voorbaat benoemen dan? Het geeft volgens mij aan dat je onderhuids een stuk minder tolerant ten opzichte van homo's bent dan je doet voorkomen.

Als we allemaal een stapje opzij doen, wat meer accepteren van een andere en wat minder lange tenen aan de andere kant dan komen we denk ik een heel eind met zijn allen. In mijn ogen is het allemaal niet zo moeilijk. Maar dat zal in deze wereld wel weer te simpel gedacht zijn.

Verder moeten we eens ophouden met het (over)analyseren van spreekkoren tijdens het heetst van de strijd van een voetbalwedstrijd en dat gaan vergelijken met de dagelijkse gang van zaken in onze maatschappij.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Homo's

Berichtdoor Frisian Viking » 13-12-2014 14:17

Mooi betoog 1983. Uitstekend verwoord zoals ik er ook over denk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Homo's

Berichtdoor fuotbalgek » 16-12-2014 10:00

1983 schreef:Daarentegen vind ik wel weer dat bepaalde 'groepen' wat minder lange tenen zouden moeten hebben, als er eens homo, jood of neger geroepen wordt je niet gelijk zo in de slachtoffer rol plaatsen en gediscrimineerd voelen. Er wordt homo's geroepen tijdens een voetbalwedstrijd, nou en big deal. Blijkbaar vinden homo's het zelf ook een beledigend woord? Als er groen witte hetero's wordt geroepen voel ik me ook niet beledigd. Je geaardheid wordt genoemd, nou en? Het is maar wat je er zelf van maakt.


Dit vind ik dus volledig de omgekeerde wereld. Er wordt iets geroepen door mensen met een bepaalde bedoeling, en het groen witte homo's wat je hier aanhaalt, wordt niet geroepen omdat diegenen die dat roepen homo zijn een compliment vinden. Het wordt hier geroepen omdat het gezien wordt als een belediging, waarmee je al een lading mee geeft en niet meer kunt verwachten van de groep die hier 'gebruikt' wordt, dat ze er geen lading aan moeten geven.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten