Verfraaiing Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

On topic:
Meer vrijwilligers gevraagd!
Om meteen maar met de deur in huis te vallen: het loopt nog niet storm met vrijwilligers die zich hebben aangemeld om te komen helpen bij het verfraaien van de gracht. Je hoeft geen professioneel schilder te zijn om je bijdrage te kunnen leveren aan het verfraaien van ons stadion, alle hulp is meer dan welkom. Kortom: schroom niet, geef je op en laten we er gezamenlijk voor zorgen dat we straks over een gracht beschikken waar we allemaal trots op zijn!

Wellicht zijn het de tijdstippen/data die er voor zorgen dat jij je nog niet hebt aangemeld als vrijwilliger. Zijn er data wanneer je wél kunt, laat ons dit dan ook weten! Uiteraard is het de wens om zoveel mogelijk te werken met mensen die gedurende een langere periode aanwezig kunnen zijn, omdat dit nu eenmaal de meest efficiente manier van werken is. Kun je echter niet een hele dag meehelpen, maar wel bijvoorbeeld ’s ochtends of alleen ’s middags, laat dit ons dan ook weten. We kunnen iedere hulp gebruiken!

Bij gunstige weersomstandigheden starten we aanstaande zondag (23 maart) om 10.00 uur met de werkzaamheden. De overige data die we ingepland hebben:

Zondag 6 april 10:00 - 16:00 uur
Zondag 13 april 10:00 - 16:00 uur
Zaterdag 24 mei 10:00 -16:00 uur
Zondag 25 mei 10:00 -16:00 uur

Wat betreft de financiering kunnen we melden dat ‘ Koopmans verf’ bereidt is om alle verf te sponsoren! Een fantastisch gebaar van een trouwe sponsor van sc Heerenveen. we merken dus heel duidelijk dat dit project enorm leeft bij de achterban, maar nu is het echt de tijd dat er spijkers met koppen worden geslagen. De bal ligt nu bij ons om er een fantastisch project van te maken waar iedere sc Heerenveen supporter trots op zal zijn.

Geef je dus alsnog op en help ons om de gracht een sc Heerenveen-waardige uitstraling te geven! Opgeven kan via: hetheerenveengevoel@gmail.com
Kom op mensen, meld u aan!
Als één man achter onze trots!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik heb me al aangemeld, maar heb tot op heden nog geen bericht teruggekregen. Is dat normaal of is er iets misgegaan?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Zondagochtend aan de bak :)
nou nou
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

.

And so, my fellow supporters: ask not what your club can do for you — ask what you can do for your club!


Geef je dus alsnog op en help ons om de gracht een sc Heerenveen-waardige uitstraling te geven! Opgeven kan via: hetheerenveengevoel@gmail.com :stan:
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Thinkman schreef:.

And so, my fellow supporters: ask not what your club can do for you — ask what you can do for your club!


Geef je dus alsnog op en help ons om de gracht een sc Heerenveen-waardige uitstraling te geven! Opgeven kan via: hetheerenveengevoel@gmail.com :stan:
RT
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Geslaagde start van de werkzaamheden

Met een zeer enthousiaste groep vrijwilligers zijn we zondagochtend gestart met de werkzaamheden om de gracht te verfraaien. De weersomstandigheden dreigden nog even roet in het eten te gooien, maar uiteindelijk heeft het alleen even tijdens de lunchpauze geregend en zodoende hebben we meer werk kunnen verzetten dan we vooraf hadden gehoopt!

Afbeelding

In een voorzichtig lentezonnetje werd er even na 10 uur gestart met het aanbrengen van een voorstrijkmiddel op de muren van de noordtribune. Het werk vlotte fantastisch, rond lunchtijd waren de tribunes aan de noord- en oostzijde van het veld nagenoeg helemaal aangepakt.
Na de lunch werden de resterende muren aan de oost en zuidzijde voorzien van een laag voorstrijk. Daarnaast hebben we als test en ter voorbereiding op het grote werk, een stukje muur reeds geschilderd.

Het volgende moment dat we weer collectief aan de slag gaan is op zondag 6 april. We hopen dan met een groep van ongeveer 20 vrijwilligers te kunnen werken. Hopelijk kunnen we dan ook op jouw hulp rekenen! Opgeven kan via hetheerenveengevoel@gmail.com

We ontkomen niet een kort woordje van dank. De dank gaat uit naar:
Koopmans verf, voor het leveren van de verf, Blaauw voor het serveren van de lunch, sc Heerenveen/Sportstad en uiteraard naar alle vrijwilligers die er vandaag stonden. Grote klasse!

Bestuur Nieuw Noord en FeanFan

Een impressie van de dag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas weer veel dezelfde gezichten en weinig forumleden gezien, mensen opgeven mag wel hoor vele handen maken tenslotte licht werk!

Je wil als Heerenveen supporters toch beslist meewerken aan dit prachtige project waar we nog jaren op terug kunnen kijken dat we hier ons steentje aan bij hebben gedragen?! Kortom schroom niet en meld je aan!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Deze dag was nog relatief 'kort dag', maar in april zijn er weer een aantal data, te beginnen met de 6e. Het is toch schitterend dat wij als supporters zelf het stadion letterlijk kleur mogen geven? Waar zie je zoiets nou? Ik zou er als supporter gewoon bij willen zijn, je kunt later door het stadion lopen met het gevoel dat jij daadwerkelijk hier een aandeel in hebt gehad, heerlijk!

En na het zien van die foto's dat je gratis patat krijgt zou ik sowieso al gaan trouwens :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Ten eerste wil ik ook iedereen die helpt met het schilderen etc. mijn complimenten geven, fantastische dat jullie je inzetten voor de club! GRÛTSK!

Toch even een vraagje, worden de randen boven de muren ook geschilderd? eventueel blauw ofzo, het zou mooi zijn als we zo veel mogelijk van die lelijke grijze kleur afkomen.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Feanfan13 schreef:Ten eerste wil ik ook iedereen die helpt met het schilderen etc. mijn complimenten geven, fantastische dat jullie je inzetten voor de club! GRÛTSK!

Toch even een vraagje, worden de randen boven de muren ook geschilderd? eventueel blauw ofzo, het zou mooi zijn als we zo veel mogelijk van die lelijke grijze kleur afkomen.
Ja, die randen worden ook geschilderd, net als de hekken/balustraden, waar blauw plastic op komt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Wordt de andere kant van de gracht ook aangepakt? Die witte platen die de scheiding is tussen de gracht en de boarding?
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Superfries1994 schreef:Wordt de andere kant van de gracht ook aangepakt? Die witte platen die de scheiding is tussen de gracht en de boarding?
Nee, die helaas niet, geen idee waarom. Ben het met je eens dat het wel mooier zou zijn om die ook te doen, maar dat kon niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Geweldig, want dat is juist wat op tv etc te zien is! Wat voor blauw plastic? Hopelijk niet wat na 1 seizoen kapot is ?

ow ja, voor het uitvak zitten gele hekken, de combinatie blauw-geel lijkt mij niet echt gepast bij onze club. Hopelijk is iemand daar wel attent op.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Feanfan13 schreef:Geweldig, want dat is juist wat op tv etc te zien is! Wat voor blauw plastic? Hopelijk niet wat na 1 seizoen kapot is ?

ow ja, voor het uitvak zitten gele hekken, de combinatie blauw-geel lijkt mij niet echt gepast bij onze club. Hopelijk is iemand daar wel attent op.
Hekken worden inderdaad wit geverfd want geel-blauw moeten we inderdaad maar niet doen. Ik heb geen idee wat de kwaliteit van het plastic zal zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Appie_M schreef: Nee, die helaas niet, geen idee waarom. Ben het met je eens dat het wel mooier zou zijn om die ook te doen, maar dat kon niet.
Ah, jammer. Dat zou ook een keertje netter gemaakt kunnen worden, zonde dat het niet in één keer gebeurt.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Haha Bubbe, ik wilde het net zeggen, maar had het toch maar verwijderd. Inderdaad, wat zou het toch mooi zijn als ook die witte muren eruit konden! Maar goed, dat is inderdaad een kwestie van dromen. :P
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Dat zou inderdaad prachtig zijn, gewoon zoals in Engeland de tribune aan het veld, niks grachten! Is ook goed voor de sfeer. Plannen zijn er in het verleden al voor gemaakt, hopelijk trekt de kaartverkoop in de aankomende jaren weer wat aan. Dan zal de club die plannen wel weer uit de ijskast halen.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Grachten tot aan het veld zal voorlopig niet gebeuren denk ik. Dan zou deze verfklus ook totaal geen zin hebben, omdat de grachten dan verdwijnen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Superfries1994 schreef:Wordt de andere kant van de gracht ook aangepakt? Die witte platen die de scheiding is tussen de gracht en de boarding?
Laten we eerst maar eens met het begin beginnen, het schilderen van de betonnen wanden en de hekken.
Alles valt en staat met het enthousiasme van de achterban, we kunnen het tenslotte niet alleen en hebben dus alle hulp nodig.
We kunnen dan altijd bekijken of we er een vervolg aan geven.
supporter: in voor en tegenspoed
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Komende zondag gaan we, mits de weersomstandigheden het toelaten, weer verder met onze werkzaamheden in de gracht van het stadion. In een eerder nieuwsbericht werden een aantal data genoemd waarop er werkzaamheden gepland zijn. Helaas moeten we mededelen dat er op zaterdag 24 mei geen schilderwerkzaamheden in het stadion plaats kunnen vinden doordat er andere activiteiten in het stadion gepland zijn.

Vanuit de achterban krijgen we vaak te horen dat het lastig is om een zondag of een zaterdag te komen helpen met schilderen. Daarom hebben we ook een tweetal avonden ingeroosterd om verder te werken aan de verfraaiing van de gracht, te weten:
Woensdag 30 april en woensdag 7 mei.

We zouden willen starten rond 17:00 uur en dan tot omstreeks 20:00 uur kunnen doorwerken. Indien je op deze data zou willen helpen dan vragen we je om even een mail te sturen naar hetheerenveengevoel@gmail.com

We mogen niet onvermeld laten dat de huisschilder van sc Heerenveen ook betrokken is bij dit grote project. Hij concentreert zich met name op het schilderen van de toegangshekken van de gracht en de bordessen van de tribuneopgangen. Bij deze werkzaamheden kan hij wel de nodige assistentie gebruiken. Het betreffen in dit geval vooral voorbereidende werkzaamheden als schuren en reinigen. Heb je op een doordeweekse dag zin en tijd om ook even de handen uit de mouwen te steken dan hopen we dat je even een mailtje wilt sturen naar: hetheerenveengevoel@gmail.com

Vele handen maken licht werk en het zou mooi zijn als we tijdens de open dag het eindresultaat aan alle fans kunnen laten zien!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

De gracht kleurt blauw, dag twee

Zondag 6 april was de tweede dag dat een groep enthousiaste vrijwilligers werkte aan het opknappen van de gracht van ons stadion. Tijdens de eerste dag (zondag 23 maart) hebben we alle muren behandeld met een voorstrijkmiddel waardoor er nu daadwerkelijk kleur gegeven kon worden aan de betonnen muren.

Vooraf waren er twijfels of er daadwerkelijk begonnen kon worden aan deze dag in verband met het slechte weer dat in aankomst was. Toch werd om 9.15 uur de begonnen met de voorbereidende werkzaamheden waardoor de groep vrijwilligers om 10 uur direct aan de slag kon. Ondanks de regen hebben we toch veel vorderingen kunnen maken. Alle muren aan zowel de noord- als zuidzijde van het stadion zijn voorzien van een eerste laag blauwe verf. Nu al is duidelijk dat het een enorme verbetering is! Al met al kunnen we spreken van een geslaagde dag. Volgende week zondag pakken we de draad weer op.

Heb je zin om komende week op een willekeurige dag een aantal uurtjes te komen helpen? Dan kun je je aanmelden via hetheerenveengevoel@gmail.com

We danken wederom alle vrijwilligers voor hun inzet, Koopmans voor het leveren van de verf en Beijk voor het serveren van de lunch!

Hieronder een impressie van deze dag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weer een geslaagde dag en het wordt prachtig maar we zijn er nog lang niet. Blijf het jammer vinden dat er wederom dezelfde gezichten aanwezig waren. Forum leden jullie mogen ook wel eens een dagje achter de pc vandaan, samen maken we de club?!
Alle ballen op Henkie!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Petje af voor het geleverde werk tot nu toe!
Als één man achter onze trots!
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Respect voor de mensen die hun tijd steken in het verfraaien van de grachten! :stan:
robfriend1
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 26-05-2009 19:32

Bericht door robfriend1 »

Worden de grachten bij de west tribune ook geverfd?
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Wow, het wordt echt super mooi!! Nooit gedacht dat het in de praktijk zo mooi zou worden.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

abegoal schreef:Wow, het wordt echt super mooi!! Nooit gedacht dat het in de praktijk zo mooi zou worden.
Echt top, hopelijk doet iedereen die kan, een dagdeel mee. Vele handen maken licht werk! Wat houdt je tegen, is nog gezellig ook!

Geef je dus alsnog op en help ons om de gracht een sc Heerenveen-waardige uitstraling te geven! Opgeven kan via: hetheerenveengevoel@gmail.com
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Zijn er ook andere willekeurige datums? Weekends komt mij persoonlijk niet uit i.v.m. werk, toch voel ik me verantwoordelijk om ook de handen uit de mouwen te steken!

Misschien weer een idee om Feanonline weer even een stukje te sturen om mensen uit te nodige om te helpen. Of nog beter SC-Heerenveen zelf, ik ken de gene die hiervoor verantwoordelijk is om dit te publiceren op de website.

Als iemand een netjes stukje schrijft kan ik hem wel even vragen of hij het op de site kan zetten.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Feanfan13 schreef:Zijn er ook andere willekeurige datums? Weekends komt mij persoonlijk niet uit i.v.m. werk, toch voel ik me verantwoordelijk om ook de handen uit de mouwen te steken!

Misschien weer een idee om Feanonline weer even een stukje te sturen om mensen uit te nodige om te helpen. Of nog beter SC-Heerenveen zelf, ik ken de gene die hiervoor verantwoordelijk is om dit te publiceren op de website.

Als iemand een netjes stukje schrijft kan ik hem wel even vragen of hij het op de site kan zetten.
"Heb je zin om komende week op een willekeurige dag een aantal uurtjes te komen helpen? Dan kun je je aanmelden via hetheerenveengevoel@gmail.com " citeer ik even. Er is veel mogelijk, het begint met je aanmelden.

Wie op dit forum heeft zich al aangemeld?
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Thinkman schreef:
"Heb je zin om komende week op een willekeurige dag een aantal uurtjes te komen helpen? Dan kun je je aanmelden via hetheerenveengevoel@gmail.com " citeer ik even. Er is veel mogelijk, het begint met je aanmelden.

Wie op dit forum heeft zich al aangemeld?
Ik, maar was ingedeeld op twee datums waarop ik niet kon > tentamens.
nou nou
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Heb net een email gestuurd, ben benieuwd!
Plaats reactie