Verfraaiing Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Verfraaiing Abe Lenstra Stadion

Bericht door xander »

Het Heerenveen-gevoel in het Abe Lenstra stadion

In januari hebben Nieuw Noord en FeanFan een plan aan de directie van sc Heerenveen gepresenteerd om het Heerenveen-gevoel in het Abe Lenstra stadion te versterken. Het belangrijkste middel om dit doel te bereiken is de realisatie van een grote sfeertribune met ongenummerde (staan)plaatsen. Dit ingrijpende plan bevindt zich nog in de oriënterende fase, maar wij zijn positief gestemd dat we op korte termijn meer nieuws kunnen melden.

Begin februari hebben de beide supportersverenigingen een tweede plan ingediend bij de directie: het opknappen van de gracht in het stadion. De kille, grijze uitstraling van de gracht is ons al jaren een doorn in het oog. In onze optiek moeten de clubkleuren veel dominanter aanwezig zijn in ons stadion. Onze ideeën reiken veel verder dan enkel het blauw schilderen van de betonnen muren. We willen graag mooie muurschilderingen van iconen en andere sc Heerenveen gerelateerde onderwerpen.

Wij hebben hiervoor al enkele ideeën uitgewerkt, maar we zijn ook erg benieuwd wat onze achterban graag terugziet in de nieuwe gracht. Daarom bieden wij de mogelijkheid om voor 1 maart jouw ideeën te mailen naar het volgende adres: hetheerenveengevoel@gmail.com. Dit hoeven geen uitgewerkte tekeningen te zijn, maar meer suggesties voor onderwerpen die jij als supporter van sc Heerenveen terug wilt zien in de nieuwe gracht.


De doelstelling is om de gracht aan de noord-, oost- en zuidzijde op te knappen. De eerste resultaten willen tijdens de open dag van dit jaar presenteren aan het publiek.
Halverwege maart hopen we weer een nieuwe update te kunnen geven met betrekking tot dit onderwerp.

Afbeelding
De afbeelding is slechts een suggestie van een mogelijke beschildering van een wand in de gracht.
http://www.nieuwnoord.org
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Mooi initiatief!

Zowel binnen als buiten het stadion kan er nog hel wat gebeuren. We kunnen veel leren van Engelse stadions, waar de lange geschiedenis van de club er soms vanaf druipt.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Super gaaf idee! Als de grachten niet dichtgaan, wat de komende jaren zeker niet zal gebeuren, dan is dit gewoon een prima alternatief. Een stadion vol met muurschilderingen zou echt een geweldige indruk maken, en een stuk beter overkomen dan de huidige staat. Mooi idee zou zijn om historische hoogtepunten erin te verwerken.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Complimenten aan het NN-bestuur, dat sowieso goed bezig is de laatste tijd met busreizen, het realiseren van een sfeertribune en nu dit. Prima initiatief!
Heerenveen till I die!
Damaverick
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 29-01-2013 12:44

Bericht door Damaverick »

Hinkelpikke schreef:Complimenten aan het NN-bestuur, dat sowieso goed bezig is de laatste tijd met busreizen, het realiseren van een sfeertribune en nu dit. Prima initiatief!
En FF bestuur die oa in dit en de sfeertribune participeert/mee helpt en denkt natuurlijk ;)
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Misschien de betonnen trappen blauw maken, misschien de metalen trappen ook. Als het stadion vol zit dan zijn blauwe strepen mooier dan die grijze betonnen. Kijk naar stadion van NAC.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Topinitiatief van Feanfan en Nieuw Noord! Op deze manier zal het stadion al veel sfeervoller overkomen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Top, echt mooi dat de twee nu gezamenlijk optrekken. Sta zelf op Noord, uiteraard ook lid, maar ging als kleine jongen vroeger voor het eerst naar uitwedstrijden met de feanfan bus. Samen staan we sterk, hopelijk ook letterlijk. De staantribune is het ultieme einddoel. Maar ook het ´verfraaien´ van het stadion middels schilderingen juich ik zeer toe.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goed om te lezen. Dit is een goed initiatief. Wat een verschil al als je de foto's ziet.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Dit is gewoon fantastisch! Ik zou het zeker toejuichen, maar maak dan a.u.b. geen spelfouten... "Heerenveen Us Heerenveen!" zou ik toch echt schrijven als "Heerenveen! Ús Heerenveen!", maar het is gelukkig nog maar een impressie. Het idee op zich is wel geweldig!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

Bericht door Superfean4 »

Fc Twente heeft dit ook al, inderdaad mooi om te zien
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:Dit is gewoon fantastisch! Ik zou het zeker toejuichen, maar maak dan a.u.b. geen spelfouten... "Heerenveen Us Heerenveen!" zou ik toch echt schrijven als "Heerenveen! Ús Heerenveen!", maar het is gelukkig nog maar een impressie. Het idee op zich is wel geweldig!
Als je 'ús' wilt gebruiken moet je ook Heerenveen in het Fries schrijven. Anders kom je nog niet serieus over. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Lardy schreef:Misschien de betonnen trappen blauw maken, misschien de metalen trappen ook. Als het stadion vol zit dan zijn blauwe strepen mooier dan die grijze betonnen. Kijk naar stadion van NAC.
Prima idee!! en die trappen dan ook voorzien van anti-slip strips en leuningen waar mogelijk, als het maar een beetje nat is zijn de trappen vaak spekglad... :cry:
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Mackan68 schreef:Als je 'ús' wilt gebruiken moet je ook Heerenveen in het Fries schrijven. Anders kom je nog niet serieus over. :D
Weet ik, maar dan tast je het clublied weer aan.. Dan blijf je bezig, want als je "Hearrenfean! Ús Hearrenfean" gaat schrijven, moet je ook de rest aanpassen, dus "Oan 'e kant ik moat nei 't stadion etc." en dat gaat wat te ver geloof ik.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Bij mijn weten is de clubnaam ook Heerenveen.

Hoogtepunten zouden mooi zijn, al vind ik dat ook wel iets voor buiten het stadion, maar het kan ook beiden natuurlijk. Ik mis nog altijd een erelijst aan de buitenkant van het stadion. Een grote zwart-wit foto uit de beginjaren zou ook fantastisch zijn aan de buitenkant. Wij zijn een club met een rijke geschiedenis, zeker in Noord-Nederland, dat mag meer getoond worden!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef: Weet ik, maar dan tast je het clublied weer aan.. Dan blijf je bezig, want als je "Hearrenfean! Ús Hearrenfean" gaat schrijven, moet je ook de rest aanpassen, dus "Oan 'e kant ik moat nei 't stadion etc." en dat gaat wat te ver geloof ik.
Dat is ook weer zo. Had het citaat uit het clublied even niet in de gaten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heeft iemand al een goed idee? Ik zou sommige spandoeken wel terug willen zien op de muren;
Of zoiets (Yankees New York) lijkt me wel wat maar dan met onze helden en logo's natuurlijk.

Afbeelding

Of in Belgrado;
Afbeelding

En op Zuid deze; :lol:
Afbeelding
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Misschien is het mooi om Nieuw Noord uit te beelden op de ene helft van een muur, en waar feanfan voor staat op de andere helft en dat in het midden samen laten komen met een handdruk (op zijde waar gezamenlijke tribune moet komen). Kan middels logo's, maar ook impressie. Nieuw Noord bijvoorbeeld eerder gebruikte 'man met megafoon'.

Onderschrift: Een doel, een passie, onze club!

Ben zelf niet zo handig, mogelijk kan iemand ontwerp(je) maken. Op andere zijden van gracht kun je dan meer historie, clubmensen, etc. gaan uitbeelden.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik denk dat het een beter idee is om iets met Friesland en Friese cultuur te doen, in combinatie met de clubgeschiedenis en clubhelden en niet zozeer met logo's van de supportersverenigingen. Anders krijg je misschien dat NN de noordtribune gaat "claimen en Feanfan de zuidtribune.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zat zelf nog aan een vrienden van sc Heerenveen muur te denken. Dat je voor bijvoorbeeld 50 euro je naam kwijt kan en dat geld natuurlijk gebruiken voor verdere verfraaiing.
Alle ballen op Henkie!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zo'n graffiti is inderdaad onwijs vet. Verder is zoiets als in de omloop op Noord ook echt mooi.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

En paar graffiti muren zou wel vet zijn zeg.
Ik had ook een leuk idee gezien, de tekst " heroes come and go, our passion is forever. En dan de gezichten van bijvoorbeeld Huntelaar, Allback, Van den Bussche (clubman!) Alves, Pranjic en nog een paar van onze oude helden!
En nog een met 17-05-2009 een dag om nooit te vergeten!!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

GeraldSibon35 schreef:En paar graffiti muren zou wel vet zijn zeg.
Ik had ook een leuk idee gezien, de tekst " heroes come and go, our passion is forever. En dan de gezichten van bijvoorbeeld Huntelaar, Allback, Van den Bussche (clubman!) Alves, Pranjic en nog een paar van onze oude helden!
Abe? ;)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

GeraldSibon35 schreef:En paar graffiti muren zou wel vet zijn zeg.
Ik had ook een leuk idee gezien, de tekst " heroes come and go, our passion is forever. En dan de gezichten van bijvoorbeeld Huntelaar, Allback, Van den Bussche (clubman!) Alves, Pranjic en nog een paar van onze oude helden!
Breuer?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Damaverick
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 29-01-2013 12:44

Bericht door Damaverick »

GeraldSibon35 schreef:En paar graffiti muren zou wel vet zijn zeg.
Ik had ook een leuk idee gezien, de tekst " heroes come and go, our passion is forever. En dan de gezichten van bijvoorbeeld Huntelaar, Allback, Van den Bussche (clubman!) Alves, Pranjic en nog een paar van onze oude helden!
En nog een met 17-05-2009 een dag om nooit te vergeten!!
En je nickname :P
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Ook vet zou zijn als je dan bij de ingangen van het stadion (als je naar de gracht loopt) aan de onderkant van de tribune tekeningen krijgt, waarbij de supporters al wat opgepept worden, en waarbij de historie naar voren komt. Soort van opkomst gang voor de supporters.

Ook die witte schuttingen langs het veld zijn nou niet echt een plezier voor het oog.

Hopelijk wordt NieuwNoord snel naar voren geplaatst! Komt de sfeer zeker ten goede, ook de spelers zullen dit als stimulerend ervaren.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Een aantal weken geleden maakten we melding van onze plannen om de gracht van het Abe Lenstra stadion een sc Heerenveen-waardig uiterlijk te geven. Op onze oproep om ideeën in te sturen is massaal gereageerd. Het doet ons goed om te ervaren dat dit onderwerp leeft bij onze achterban! Sc Heerenveen staat volledig achter onze plannen en heeft ons toestemming gegeven voor het uitwerken van de plannen. Dat brengt ons bij de volgende stap. Onze ambitie is om voor de open dag de transformatie van de gracht te hebben afgerond. Om die ambitie te verwezenlijken kunnen we niet zonder de inzet van een grote groep enthousiaste vrijwilligers. Wat gaan we doen?
Alvorens er fraaie afbeeldingen op de muren geschilderd kunnen worden moet er het nodige voorwerk gedaan worden. Allereerst moeten alle muren worden behandeld met een voorstrijkmiddel en nadat dit middel is opgedroogd kan pas de eerste verflaag worden aangebracht. Vermoedelijk zal één verflaag niet voldoende zijn en zodoende zal er naar alle waarschijnlijkheid nog een tweede verflaag moeten worden aangebracht om het geheel dekkend te krijgen. Pas als deze werkzaamheden zijn afgerond kunnen er afbeeldingen op de muur worden aangebracht. De komende weken worden benut om te kijken welke afbeeldingen waar geplaatst kunnen worden.
Planning
We hebben reeds een aantal data ingepland voor de bovenstaande werkzaamheden. Afhankelijk van de vorderingen kunnen we een inschatting maken hoeveel dagen we er nog eventueel bij moeten plannen.
Het betreffen de volgende data:
Zondag 23 maart 10:00 - 16:00 uur
Zondag 6 april 10:00 - 16:00 uur
Zondag 13 april 10:00 - 16:00 uur
Zaterdag 24 mei 10:00 -16:00 uur
Zondag 25 mei 10:00 -16:00 uur
We willen de werkzaamheden zoveel mogelijk plannen in de maanden april en mei. Dit zijn echter maanden dat er ook nog gevoetbald wordt. Hierdoor worden we enigszins beperkt in de mogelijkheden. Eén en ander hangt ook af van het speelschema van de play-offs mocht onze club zich hier voor plaatsen. We verwachten dat we per dag ongeveer 20 vrijwilligers nodig hebben om op een efficiënte manier de werkzaamheden te kunnen uitvoeren.
We willen iedereen die zijn steentje wil bijdragen vragen om per e-mail aan te geven welke datum/data je kunt helpen. Zijn er data die niet hierboven staan vermeld, maar je wel kunt helpen, geef deze dan ook door. Indien er een aantal mensen aangeven op een bepaalde datum óók te kunnen, dan gaan we de mogelijkheden bekijken om een extra schilderdag in te passen.
Je kunt je ook met meerdere personen tegelijk opgeven. Vermeld dit dan duidelijk in de e-mail.
Wij zullen een schema maken op basis van de ingekomen aanmeldingen. Een ieder ontvangt een bevestiging als hij/zij wordt ingeroosterd. In deze mail wordt ook aanvullende informatie verstrekt over contactgegevens en eventuele annulering van de werkzaamheden bij slechte weersomstandigheden. Het weer kan namelijk een grote spelbreker worden aangezien de werkzaamheden enkel en alleen kunnen worden uitgevoerd bij droog weer.
Vrijwilligers kunnen zich aanmelden via: hetheerenveengevoel@gmail.com
We hopen wederom vele enthousiaste reactie te ontvangen!
Forza Heerenveen!
Bestuur FeanFan en Nieuw Noord
Iedereen aanmelden!! :stan: :!:
nou nou
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Heb me meteen aangemeld! Prachtig dat dit initiatief door de club is goedgekeurd, grote klasse!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Het E-mailadres werkt alleen bij mij niet.. :?
nou nou
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Een wens die misschien al jaren gekoesterd wordt, word door de nieuwe directie binnen drie maanden goedgekeurd, heerlijk!

Hopelijk volgt ook snel de goedkeuring van de staantribune op Noord, hopelijk bedraagt dit ook meteen de volledige Noord tribune.
Weet iemand misschien hoever deze plannen inmiddels zijn?

Is het niet een idee om nu al een lijst te gaan samenvoegen met seizoenskaarthouders die sowieso op deze zijde willen staan? En ook eventuele niieuwe kanditaten.

Wat is er eigenlijk uit de enquête van NN gekomen, betreffend de klapstoeltjes met reling enz? En hoeveel mensen hebben aangeven wel in het sfeer vak te willen staan?

The blue-white wall is coming!
Plaats reactie