Petitie Noordtribune

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Re: Nieuw Noord Vak

Bericht door Calimero »

Is het een idee om voor die petitie een eigen topic aan te maken?
wimpiewillem
Nieuw talent
Berichten: 107
Lid geworden op: 21-06-2013 18:12

Bericht door wimpiewillem »

Superfries1996 schreef:
Ik denk niet dat een petitie met 800 handtekeningen inleveren zin heeft. Wat er moet gebeuren is dat er op wedstrijddagen wordt geflyerd met korte uitleg en link naar de petitie. 2000-3000 handtekeningen is het minimum vrees ik.
Mee eens, maar ik zag een aantal gebruikers hopen op een soort van antwoord van Sporre.
Er zal eerst wel contact moeten worden genomen met de club voordat er iets kan worden gedaan.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Je zal wel weinig respons krijgen als je naar de klantenservice mailt. Bij wie moet je zoiets melden?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Misschien eerst met de SV's communiceren zodat zij (of NN alleen) deze actie verder kunnen uitwerken en met de club kunnen praten. Ik denk dat NN en/of FF de lijntjes korter kan houden
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lenstra schreef:Misschien eerst met de SV's communiceren zodat zij (of NN alleen) deze actie verder kunnen uitwerken en met de club kunnen praten. Ik denk dat NN en/of FF de lijntjes korter kan houden
Ik volg de discussie hier nu een poosje, en heb het idee dat dit nog altijd volledig los van NN staat. Ik heb begrepen dat NN al veel langer bezig is met de indeling en inrichting van de noord tribune. Het lijkt me dan ook verreweg het beste om dit petitieverhaal met het bestuur van NN op te nemen. Zij weten wat er allemaal al is gedaan en is voorgesteld enz. Het heeft geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Bovendien lijkt het me verre van verstandig om NN te passeren in deze kwestie, hoe goed het ook bedoeld is.
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Volgens de Petitie Noord twitter, om het zo maar ff te noemen, wordt de petitie in de NN vergadering van vanavond meegenomen. Ik ben benieuwd!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Goed om te lezen dat NN het goed oppakt. Had ook niet anders verwacht, maar goed.

http://www.nieuwnoord.org/portal/index. ... rd_tribune
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Dan kan de enquête wat mij betreft ook wel van start. Iemand nog last-minute-tips- of opmerkingen?

De vragenlijst is klaar, dus niets staat de enquête nog in de weg! :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Kunnen de mensen die in vak 12 zitten en voor een groter staan vak zijn niet een aantal wedstrijden blijven staan om zo een soort statement te maken?
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Lenstra schreef:Kunnen de mensen die in vak 12 zitten en voor een groter staan vak zijn niet een aantal wedstrijden blijven staan om zo een soort statement te maken?
Staan in zitvakken is tijdens wedstrijden niet toegestaan volgens de regelgeving in het Abe Lenstrastadion. Hoe absurd (of eigenlijk ook weer niet, denk aan mensen die slecht ter been zijn) het ook klinkt, je moet zitten of je wordt het vak uitgezet..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ik verklaar de enquête voor geopend!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=163981

Antwoorden die zijn gegeven in de testperiode, zijn komen te vervallen. Dus graag opnieuw invullen als je dit al eens had gedaan. Dankuu! :wink:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Mooi dat NN het oppakt,
staan er nog acties op stapel voor de wedstrijd van vrijdag?

Ophangen van duidelijke posters, flyeren, etc.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Appie_M heeft een mooie flyer gemaakt, maar hij weet niet met wie hij contact moet zoeken. Kan iemand hem daarbij helpen?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
wimpiewillem
Nieuw talent
Berichten: 107
Lid geworden op: 21-06-2013 18:12

Bericht door wimpiewillem »

feanryp23 schreef:Appie_M heeft een mooie flyer gemaakt, maar hij weet niet met wie hij contact moet zoeken. Kan iemand hem daarbij helpen?
Nieuw Noord?
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

feanryp23 schreef:Ik verklaar de enquête voor geopend!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=163981

Antwoorden die zijn gegeven in de testperiode, zijn komen te vervallen. Dus graag opnieuw invullen als je dit al eens had gedaan. Dankuu! :wink:
Het zou zonde zijn als bovenstaand bericht ongelezen op de vorige pagina blijft staan ;)
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Haha, de link is inmiddels verspreid via Twitter. Als degene met het Facebookaccount de link ook even wil plaatsen... :mrgreen:

Binnen no-time al 62 mensen die de enquête hebben ingevuld. Mede door een aankondiging per e-mail via de petitie! Werkt geweldig! 8)

Excuses, het zijn 68. Eehh.. 69 bedoelde ik. :lol:

72!

Ja, zo snel gaat dat! :wink:

EDIT:

Er zijn niet-seizoenkaarthouders bij die meer dan 15 thuiswedstrijden van sc Heerenveen per jaar bezoeken. Zou een seizoenkaart dan niet praktischer zijn? :lol:

Juventus en Real Madrid trappen af als de enquête al 232 keer is ingevuld! Gaat lekker zo!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

feanryp23 schreef: Er zijn niet-seizoenkaarthouders bij die meer dan 15 thuiswedstrijden van sc Heerenveen per jaar bezoeken. Zou een seizoenkaart dan niet praktischer zijn? :lol:
Misschien dat ze als gast met een sponsor mee komen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Veel erger: er zijn mensen met een seizoenkaart die nog geen 10 thuiswedstrijden bezoeken! :twisted:
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ja, dat is waar, maar sommigen wonen ook ver weg en komen zo vaak ze kunnen. Het is dan vaak nog steeds voordeliger om een seizoenkaart te hebben dan losse kaarten te moeten kopen.

Inmiddels 437 respondenten! Dit gaat verschrikkelijk goed! :wink:
En dat binnen 20 uur!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Al contact gehad met alle supporter sites? Bericht over nieuwe enquête op bv: feanonline, feanfan en nieuw noord zou weer breder publiek bereiken. Ook de enquête zal de populatie van 800 wel bereiken, maar voor het slagen van deze klein begonnen actie zijn vervolgstappen nodig. Dit is het moment, ga akkoord.. renovatie op Noord!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Hier graag alles over de petitie, niet in het Nieuw Noord-topic.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Graag wat meer posts overplaatsen als dat mogelijk is. Er staat nu geen link en dergelijke naar de petitie in de beginpost, dat is toch wel erg jammer.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Ok kijk meteen even!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Is er nog geflyerd oid?
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Ik mis een visie, een duidelijke rode draad in het geheel. Dit initiatief dreigt als een nachtkaars uit te branden. Dat is zonde, want dat het leeft, dat is zeker! + ik vind dat je dat niet kan maken tegen mensen die de petitie al ondertekend hebben.

Laat ik vooropstellen, ik vind de petitie in principe een heel goed initiatief, alleen maar omdat hiermee een duidelijk, krachtig signaal afgegeven kan worden richting het clubbestuur en mogelijk ook de opvolgers van het interim-bestuur: Nieuw Noord moet aan het veld!

In mijn ogen moet de petitie gaan over Nieuw Noord in vak 12/13, of beter: Nieuw Noord moet tegen het veld aan komen te staan. Het is toch van de zotte dat dit nu nog niet het geval is! Echt belachelijk, maar het kan gewoon in Heerenveen dat er een vak met luidruchtige supporters bovenin wordt geplaatst. Lachwekkend gewoon. Maar goed.

De petitie moet naar mijn idee daarom een supportersstatement worden: Nieuw Noord moet naar beneden, mét staanplekken of gedoogd staan. Niets meer, niets minder.

Hoeveel plaatsen dit moeten worden, hoe seizoenkaarthouders over worden geplaatst, dat zijn besluiten die door de club moeten worden genomen en waar je weinig invloed op kan hebben. De wens is natuurlijk zoveel mogelijk staanplaatsen en wij weten wel een alternatief voor mensen die nu in vak 12 en 13 zitten: er zijn immers genoeg plaatsen vrij. Maar daar hoeft de aandacht in de petitie niet naar uit te gaan. Dat is puur en alleen voor Nieuw Noord aan het veld!

Gewoon een duidelijk statement afgeven naar het bestuur met zoveel mogelijk handtekeningen. Mogelijk met prominenten (bv. oud-spelers, vrijwilligers, andere belangrijke mensen binnen de club of supportersverenigingen) als ambassadeurs. Het kan in mijn ogen heel goed buiten de vereniging van Nieuw Noord om, zeker omdat de petitie dan 'kleurloos' is en namens een groot deel Heerenveeners!

Ik snap persoonlijk niets van de opzet voor en enquête, want wat heb je aan de uitkomsten ervan? Je weet toch zelf ook wel wat er leeft. Als de club wil weten hoe het zit, zullen ze echt niet een enquête als deze als bron gebruiken, dat is naïef.

Dat mensen hier beginnen over een flyers voor een petitie op internet snap ik al helemaal niet. Je kunt mensen toch ook bij of in het stadion laten ondertekenen. Waarschijnlijk bereik je daar nog veel meer mee + je bent zichtbaar en hebt 'echte' handtekeningen. Dat komt veel beter over.

Iemand gaf het voorbeeld van NAC waar ook ooit een petitie is getekend, op die wijze zou je het moeten doen. Met een goede organisatie erachter, mensen benaderen om zich ervoor in te zetten, dan kom je veel verder.

Anders volgend seizoen maar een kaart aanschaffen voor vak 12, er zijn toch wel kaarten vrij. De aanhouder wint!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Mooi betoog SCH1920, amen. Je zou eens Klaas Jan Huntelaar kunnen benaderen, hoe dit ervaart bij Schalke 04 http://www.youtube.com/watch?v=lyR4X9JjEaY en het initiatief van de sc Heerenveen aanhang ondersteunt.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Ik was net begonnen met het uitwerken van de uitslagen van de petitie en de enquête. Deze wilde ik dan naar Nieuw Noord of een tussenpersoon sturen. Als iemand graag de beschikking wil hebben over de stand van zaken, hoor ik dat graag. Ik ga er zelf verder niks mee doen, dat laat ik over aan anderen.
Ik zal nogmaals zeggen dat ik de petitie een paar weken geleden voor de lol heb opgezet, en helemaal niet met de intentie om veel handtekeningen in te zamelen. Verwacht daarom van mij ook geen vervolgstappen. Meehelpen is wat anders, dat wil ik best doen!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

feanryp23 schreef:Ik was net begonnen met het uitwerken van de uitslagen van de petitie en de enquête. Deze wilde ik dan naar Nieuw Noord of een tussenpersoon sturen. Als iemand graag de beschikking wil hebben over de stand van zaken, hoor ik dat graag. Ik ga er zelf verder niks mee doen, dat laat ik over aan anderen.
Ik zal nogmaals zeggen dat ik de petitie een paar weken geleden voor de lol heb opgezet, en helemaal niet met de intentie om veel handtekeningen in te zamelen. Verwacht daarom van mij ook geen vervolgstappen. Meehelpen is wat anders, dat wil ik best doen!
:roll: :roll: :roll:
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Tja, jij denkt nu misschien, begin er dan niet aan.. Dat begrijp ik, maar ik heb vernomen dat anderen dit veel serieuzer opvatten dan ikzelf. Als jij een beter plan weet, of meer wil doen, mag je dat best zeggen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Damaverick
Nieuw talent
Berichten: 147
Lid geworden op: 29-01-2013 12:44

Bericht door Damaverick »

SCH1920 schreef: In mijn ogen moet de petitie gaan over Nieuw Noord in vak 12/13, of beter: Nieuw Noord moet tegen het veld aan komen te staan. Het is toch van de zotte dat dit nu nog niet het geval is! Echt belachelijk, maar het kan gewoon in Heerenveen dat er een vak met luidruchtige supporters bovenin wordt geplaatst. Lachwekkend gewoon. Maar goed.
Alles moet natuurlijk wel een beetje in perspectief worden geplaatst.
De huidige locatie is een unanieme/massale eigen keuze van de NN leden.

NN kreeg drie opties: het huidige vak, hoekvak noord-oost of vak 10 (dus soortgelijk als uitvak Utrecht)
Omdat met achter de goal wilde is voor het huidige vak gekozen.

Mijns inziens had (vak voor vak) opschuiven vanuit 10 naar achter de goal makkelijker geweest dan nu 2 complete vakken naar beneden verhuizen waarbij je volledig 11 en 12 zou moeten herplaatsen.
Plaats reactie