Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Bericht door Jaap F. »

Ik weet de percentages niet precies maar ik heb de indruk dat wij qua aantallen uitsupporters tot de laagste regionen van de Eredivisie behoren. Is dat erg en zo ja, hoe komt dat en hoe kan dat worden veranderd?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Valt nog wel mee hoor Jaap, middenmoot net als op sportief gebied. Al is deze van 2012, geloof niet dat er veel veranderd is. Het kan soms beter, maar dat geldt voor veel meer clubs.

Afbeelding
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

En toch wil ik meer :stan: :shock:
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Betaal jij?
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heeft denk ik ook met de reisafstanden te maken. Wil je als SCH-supporter een uitwedstrijd bezoeken moet je al gauw 150 kilometer afleggen om er te komen. Voor clubs in het midden en zuiden van het land is het wat dat betreft toch wat makkelijker omdat die nou eenmaal minder ver hoeven te reizen.

Is natuurlijk wel wat betrekkelijk allemaal natuurlijk, want wat is nou 150 kilometer... Maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

casper schreef:Betaal jij?
Nee, maar een idee zou kunnen zijn om het goedkoper te maken. Is de prijs een factor?
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Frisian Viking schreef:Heeft denk ik ook met de reisafstanden te maken. Wil je als SCH-supporter een uitwedstrijd bezoeken moet je al gauw 150 kilometer afleggen om er te komen. Voor clubs in het midden en zuiden van het land is het wat dat betreft toch wat makkelijker omdat die nou eenmaal minder ver hoeven te reizen.

Is natuurlijk wel wat betrekkelijk allemaal natuurlijk, want wat is nou 150 kilometer... Maar zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Ja, dat is zeker een reden denk ik, en een plausibele. Maar ik denk dat er meer redenen zijn, dat het een cultuurdingetje is, dat het aantrekkelijker gemaakt kan worden, dat er meer aandacht voor kan zijn, dat Nieuw Noord meer kan doen enz. enz. Het wordt over het algemeen nogal onaantrekkelijk gemaakt door al dat combi gedoe en zo. Al vind ik zelf dat Heerenveen daar redeiljk flexibel mee omgaat.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Heerenveen flexibel qua combi's? Verre van! Al zijn ze wel goed bezig qua prijsafspraken met andere clubs om het goedkoper te maken. Dat prijs een factor is blijkt wel uit het feit dat er 300 man afreizen naar de verste uitwedstrijd als het gratis of goedkoop is. Ook NN heeft dit jaar meerdere goedkope busreizen aangeboden, dus men is zeker wel bezig om het minder onaantrekkelijk te maken :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik heb juist de indruk dat het wel meevalt, de uitwedstrijden waar ik mee ben geweest zat er nog aardig wat dit seizoen, Ajax uitgezonderd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mijn gevoel zegt dat er onevenredig veel excuses worden verzonnen om weinig/geen uitwedstrijden te bezoeken. Ik heb een tijdje geleden eens een overzicht gemaakt van onze uitwedstrijden en ik kan maar één ding concluderen: we hebben het gemiddeld genomen hartstikke goed. Het is vrij makkelijk om aan kaarten te komen, de gemiddelde ticketprijs ligt met ongeveer 20 euro niet bijzonder hoog en beperkingen overheersen absoluut niet: geen enkele verplichte buscombi en relatief weinig autocombi's.

Het zicht in de meeste uitvakken is absoluut acceptabel en we moeten de afstanden niet overdrijven. Je bent in no-time in Groningen, Zwolle is uitstekend te bereizen en binnen anderhalf tot twee uur ben je met de bus (laat staan eigen auto) al in Amsterdam, Alkmaar, Enschede, Almelo, Nijmegen, Arnhem en Utrecht. Zonder tussenstop doe je de rest in tweeënhalf tot drie uur. Dat zijn heel normale tripjes voor buitenlandse clubs. Waar hebben we het dus eigenlijk over?

Wat mij betreft mogen we in eerste instantie wat meer naar onszelf krijgen. Als je dergelijke nuance aanbrengt en de intentie is echt om wedstrijden te bezoeken, dan is die drempel vrij laag. Je moet jezelf alleen wel durven te overtuigen. Daar zit misschien wel de crux in dit verhaal.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Uiteindelijk begint het inderdaad wel bij de wil om naar uitwedstrijden te gaan, wat mij betreft. Dat is bij Heerenveen eigenlijk nooit hoog geweest. Dat is wel jammer, hoewel er jaarlijks toch wel een stuk of 6 uitwedstrijden zijn waar veel/ineens veel meer mensen heen gaan. Het zou mooi zijn als dat aantal uitgebreid wordt.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Het begint bij de wil, velen laten het van elkaar afhangen helaas. Als men ineens hoort dat de verkoop goed loopt weten velen niet hoe snel ze kaarten moeten halen.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Wat betreft de prijzen en restricties hebben we dit seizoen al helemaal niet te klagen. Gratis of voor 2 euro naar Roda JC, eigen vervoer naar Groningen voor €12.80, om maar wat te noemen.

Bovendien komen er met de promotie van Cambuur en Volendam / Go Ahead Eagles weer leuke uitwedstrijden bij die qua afstand prima bereisbaar zijn.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Er zitten volgend seizoen 4 clubs in de eredivisie uit het noorden des lands. Daarnaast is de rest ook binnen 1 á 2 uur bereisbaar, Limburg en Brabant uitgezonderd. Afstand is dus het probleem niet echt lijkt mij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Toch hebben we de laatste jaren steeds meer restricties gekregen qua autocombi's. Voor mensen (met name jongeren) die geen auto tot hun beschikking hebben en niet in Heerenveen wonen is dit met name lastig. Met de trein (ov wat bijvoorbeeld gratis of goedkoop is) kun je minder vaak naar uitwedstrijden. Nu zal dat geen grote groep zijn, maar we moeten ook niet doen alsof we geen restricties hebben. Relatief gezien in Nederland wel, maar relatief gezien in landen om ons heen hebben we natuurlijk enorm veel restricties. Voor Heerenveensupporters is elke restrictie wat betreft uitwedstrijden een te veel wat mij betreft.

Je ziet qua prijs overigens wel dat goedkopere wedstrijden (Heracles, Willem 2, Roda bijvoorbeeld) wel direct beter bezocht worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor het gemak even de feiten: er waren zeventien uitwedstrijden. Tien daarvan (62,5%) waren zonder restricties, eigen vervoer en omwisselen bij het uitvak, te bezoeken. Driemaal werd er een verplichte aanrijroute opgelegd (wat zeker in één geval gecombineerd kon worden met een bezoek aan de stad) en driemaal een autocombi. Het kan zijn dat ik nog een late aanpassing heb gemist, maar ik laat me hierbij graag corrigeren. Gemiddeld betaalde een supporter bijna 25 euro gemiddeld voor een busreis, bij eigen vervoer ligt het gemiddelde op iets meer dan 20,50. De gratis optie voor Roda-uit telt niet mee.

Leuk om te vermelden: de autocombi geldt in deze als 'ergste' maatregel. Deze sanctie werd opgelegd bij drie wedstrijden, tweemaal had dat amper/geen invloed op de kaartverkoop gezien het stadium van toevoeging. In twee van de drie gevallen (Zwolle en Roda) betrof het een goed bezochte wedstrijd, in het andere geval was er geen duidelijke achteruitgang ten opzichte van soortgelijke wedstrijden zonder beperking. En dat terwijl het een vrijdagavond betrof.

Op basis daarvan durf ik wel te concluderen dat de beperkingen dit seizoen geen enorme invloed hebben gehad. Uiteraard kun je als tegenargument gebruiken dat de animo zal toenemen door het omlaag brengen van de prijs. Maar geldt dat niet voor alles in het leven? Mensen willen nu eenmaal alles zo goedkoop mogelijk hebben c.q. doen...
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Het ligt ook aan de loop van het seizoen. Toen het vorig jaar ineens begon te lopen, was het zo dat er 'ineens' ook veel meer supporters op uitwedstrijden afkwamen. Toch een groot gehalte 'successupporters'. Dit seizoen werd er in uitwedstrijden amper gepresteerd en het resultaat was gelijk duidelijk: een stuk minder uitwedstrijden die goed bezocht werden. Dat speelt in mijn ogen ook wel degelijk een rol.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef:Op basis daarvan durf ik wel te concluderen dat de beperkingen dit seizoen geen enorme invloed hebben gehad. Uiteraard kun je als tegenargument gebruiken dat de animo zal toenemen door het omlaag brengen van de prijs. Maar geldt dat niet voor alles in het leven? Mensen willen nu eenmaal alles zo goedkoop mogelijk hebben c.q. doen...
Tja, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind rond de 40% van de wedstrijden mét restrictie veel te veel voor Heerenveen. Wat de exacte invloed is zul je niet exact uit kunnen drukken, maar het heeft zeker wel invloed en daar moet je niet zomaar overheen stappen vind ik. Je laatste argument vind ik slap, natuurlijk wil iedereen alles goedkoper, maar zo ken ik er nog wel eentje: als er weinig animo is zal de prijs (marktwerking) moeten dalen toch?...

De prijsafspraken tonen aan dat de prijs voor een uitvak best omlaag kan, en ik vind 15 euro voor een uitwedstrijd ook een maximumbedrag wat gevraagd moet worden. Men kan bezoekers per bus/georganiseerd vervoer immers ook 40% korting op de wedstrijdkaart geven (in principe prijsdiscriminatie), dus de prijs moet best naar beneden kunnen. Recente voorbeelden hebben wat mij betreft wel aangetoond dat een lagere prijs een positief effect heeft op het aantal bezoekers.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Natuurlijk is elke auto combi een te veel maar afgelopen seizoen mogen we betreft de auto combi's niet klagen. Natuurlijk kan het beter en betreft de prijzen ook maar er zit een flinke stijgende lijn in.

Ik heb de auto combi's dit jaar niet als "storend" ervaren. Bij Roda kon je zelfs nog een ommetje om het stadion nemen zonder ook maar aangesproken te worden. En betreft Zwolle kon er net zo goed niet omgewisseld worden, prima protest. RKC kan ik dit seizoen niet over oordelen.
Fanatic 4-ever schreef: Ik vind rond de 40% van de wedstrijden mét restrictie veel te veel voor Heerenveen. Wat de exacte invloed is zul je niet exact uit kunnen drukken, maar het heeft zeker wel invloed en daar moet je niet zomaar overheen stappen vind ik.
Dit overdrijf je tenzij je de verplichte aanrijroute naar het van uitvak Heracles Almelo, Willen II, ADO Den Haag en NAC Breda meeneemt. Dit kan ik niet zien als restrictie gezien je kan gaan en staan waar je wil, als extra service geven ze aan waar je moet parkeren wat ook wel anders is bij andere clubs en je ook wel in het buitenland ziet. Dit is beter dan dat je het bijvoorbeeld niet weet zoals bij NEC waar je de auto geparkeerd hebt in de woonwijk maar je later aangekomen bij het uitvak toch daar kwijt kunt.

Je houd betreft de restricties afgelopen seizoen 3 clubs over (22%), Zwolle, RKC en Roda.
Waarvan 2 naar mijn mening niet te rechtvaardigen zijn namelijk Zwolle en Roda. RKC kan nog net te rechtvaardigen zijn gezien recente geschiedenis.

Wat betreft uitwedstrijden wordt de Heerenveen supporter op zijn wenken bedient in vergelijking met alle clubs om ons heen.

Feanfan bied de goedkoopste busreizen van de eredivisie aan :!: :!: :!:

Wat dat betreft net stinne we gjin er hinne!
Competitie:

Feyenoord
Eigen Vervoer € 29,50
Buscombi € 29,50

AZ
Eigen Vervoer € 27,00
Buscombi € 28,00

FC Twente
Eigen Vervoer € 28,00
Buscombi € 28,60

Vitesse
Eigen Vervoer € 19,00
Buscombi € 23,20

Heracles Almelo (Verplichte aanrijroute naar uitvak)
Eigen vervoer € 22,00
Buscombi € 25,00

PSV
Eigen vervoer € 27,00
Buscombi € 28,00

VVV Venlo
Eigen vervoer € 25,00
Buscombi € 25,80

Willem II (Verplichte aanrijroute naar uitvak)
Eigen vervoer € 19,50
Buscombi € 23,50

FC Utrecht
Eigen vervoer € 22,00
Buscombi € 25,00

RKC Waalwijk (Autocombi)
Autocombi € 9,50
Buscombi € 20,50

Zwolle (Autocombi)
Autocombi € 19.50,-
Buscombi € 23.50,-

ADO Den Haag (Verplichte aanrijroute naar uitvak)
Eigen vervoer € 12,00
Buscombi € 23,00


NAC Breda (Verplichte aanrijroute naar uitvak)
Eigen vervoer € 17,00
Buscombi € 22,00

N.E.C.
Eigen vervoer € 20,00
Buscombi € 20,30

FC Groningen
Eigen vervoer € 12,80
Buscombi € 23,80

Ajax
Eigen vervoer: € 27,50
Buscombi: € 28,45

Roda JC (Autocombi)
Eigen vervoer € 2,00 / € 12,50
Buscombi € 2,00

Beker

Kozakken Boys
Eigen Vervoer € 14,50
Buscombi € 14,50


UEFA Cup

Molde
Eigen Vervoer € 22,55

Play offs

FCUtrecht
Eigen vervoer: € 12,00
Buscombi: € 19,00
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

xander schreef:Dit overdrijf je tenzij je de verplichte aanrijroute naar het van uitvak Heracles Almelo, Willen II, ADO Den Haag en NAC Breda meeneemt.
Ja, want dit is gewoon een verkapte combi. Je bent namelijk verplicht met de auto af te reizen en dat is in mijn ogen toch echt een restrictie.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Fanatic 4-ever schreef: Ja, want dit is gewoon een verkapte combi. Je bent namelijk verplicht met de auto af te reizen en dat is in mijn ogen toch echt een restrictie.
Naar Heracles Almelo dit seizoen was er toch geen sprake van een verplichte aanrijroute? Wij hebben de auto gezellig tussen de Heracles-supporters geparkeerd en zijn in alle vrijheid naar het stadion gelopen.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat is wel vreemd, want je komt normaal gesproken zonder auto het uitvak (die parkeerplaats daar) niet in. Officiel mag je namelijk niet eens op/naast die weg naast het uitvak lopen, wat de enige toegang tot dat vak is.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Haha, of wij hebben iets verkeerd gedaan, dat zou ook nog kunnen. Maar wij waren niet de enige supporters die op 'eigen gelegenheid' naar het uitvak zijn gelopen. Daar aangekomen heeft de steward het hek voor ons opengemaakt en konden we naar binnen, en na afloop konden we ook weer eerder vertrekken dan de supportersbussen. Dus volgens mij was van een verplichte aanrijroute geen sprake.

En wij hebben onze auto geparkeerd aan de andere kant van het stadion, naast de sportvelden!
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Huh, het uitvak zit toch ook naast de sportvelden? De parkeerplaats in ieder geval wel (deels).
Corruption is everywhere, fight it!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Fanatic 4-ever schreef:Dat is wel vreemd, want je komt normaal gesproken zonder auto het uitvak (die parkeerplaats daar) niet in. Officiel mag je namelijk niet eens op/naast die weg naast het uitvak lopen, wat de enige toegang tot dat vak is.
Wij konden ook zo naar binnen lopen. Er stond een hek open aan de linkerkant als je voor de ingang van het vak staat.

Edit: Hinkel was dus even eerder dan ons gearriveerd. We stonden geparkeerd bij de Mac. Was goed te doen allemaal.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Fanatic 4-ever schreef:Huh, het uitvak zit toch ook naast de sportvelden? De parkeerplaats in ieder geval wel (deels).
Ja, maar je moet helemaal omlopen om van de parkeerplaatsen bij de sportvelden bij het uitvak te komen. Of je moet een bekwaam hekkenklimmer zijn.
Heerenveen till I die!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk geloof ik niet zozeer in die 'invloed'. Ik wil me graag laten overtuigen, maar ik zie het niet terug in de praktijk. Allereerst is er voldoende nuance aan te brengen in onze restricties. Er is zoals gezegd geen sprake geweest van een verplichte buscombi en zelfs de autocombi is nauwelijks ingezet. In twee van de drie gevallen werd deze pas vrij laat opgelegd, de andere wedstrijd was zelfs nagenoeg uitverkocht. Twee van de overige gevallen (ADO en AZ) waren versoepeld ten opzichte van eerder, maar zelfs dat is niet terug te zien in de cijfers.

Dat laatste kan ik wel duidelijk maken: ik heb alle bezoekersaantallen van dit seizoen (schatting) gesplist tussen wel en geen restricties. Wedstrijden zonder restricties werden gemiddeld door 220 supporters bezocht, wedstrijden met restricties door 175 supporters gemiddeld. Dat verschil ontstaat eigenlijk puur en alleen door Groningen-uit. Neem je die wedstrijd buiten beschouwing, dan worden uitwedstrijden zonder restricties zelfs minder goed bezocht...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dan kijk je alleen naar het begrip 'restrictie', maar dat is natuurlijk niet fair. Afstand, populariteit, hoeveelheid wedstrijden op dat moment (drukbezochte uitwedstrijden op het programma) en aanvangstijd spelen daarbij net zo goed een invloed. Dat vind ik dus te makkelijk.

Mijn punt is en blijft dat elke restrictie gewoon te veel is voor Heerenveen. Ook al zou die invloed niet 'enorm' zijn, dan nog moet je het niet zomaar wegschuiven. En ook ik vind dat er meer supporters mee moeten en dat begint bij 'de wil' om te gaan, zoals ik ook al aangegeven heb. Maar ik vind het niet fair om maar te zeggen dat het wel meevalt met de restricties en dat die nauwelijks invloed hebben.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Fanatic 4-ever schreef:Dan kijk je alleen naar het begrip 'restrictie', maar dat is natuurlijk niet fair. Afstand, populariteit, hoeveelheid wedstrijden op dat moment (drukbezochte uitwedstrijden op het programma) en aanvangstijd spelen daarbij net zo goed een invloed
En met deze post kom ik weer bij mijn oorspronkelijke standpunt uit: er worden excuses gezocht in plaats van mogelijkheden. Ook de vaste aanwezigen hebben favoriete uitwedstrijden, moeten ook veel kilometers afleggen, betalen honderden euro's op jaarbasis en moeten hun planning aanpassen. Zij ervaren precies hetzelfde, maar zijn er wel bijna altijd. Misschien is dat makkelijke redeneren wel juist de oplossing.
Mijn punt is en blijft dat elke restrictie gewoon te veel is voor Heerenveen. Ook al zou die invloed niet 'enorm' zijn, dan nog moet je het niet zomaar wegschuiven.
Dat is in zoverre prima, maar daar is deze discussie niet van afhankelijk. Punt is immers dat de supportersaantallen bij uitwedstrijden tamelijk tegenvallen. Daarbij is en blijft slechts één punt overheersen: intentie. En dat heb je in principe in eigen hand.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Nee, dat gaat helemaal niet over excuses. Wat ik bedoel is dat jij hier een 'variabele' neemt en daar conclusies uit trekt, terwijl er nog veel meer 'variabelen' of factoren zijn die van invloed zijn of kunnen zijn. Dat is dus niet fair in mijn ogen.

Volgens mij zijn wij het verder zeker wel eens dat de intentie of wil er moet zijn. Maar ik vind (nogmaals) niet dat je zomaar over andere factoren heen kunt stappen.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie