Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor xander » 14-08-2013 13:31

Ach wat maakt het uit, Feanfan en Nieuw Noord verdienen ons allen als donateur en lid!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Hielke » 01-01-2014 16:48

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor feanryp23 » 01-01-2014 17:00

Vrij laag gemiddelde voor ons vind ik. Wij krijgen Cambuur-uit en Groningen-uit nog, dus het gemiddelde zal nog wel stijgen, maar ADO en Roda JC zitten dus ongeveer op hetzelfde niveau..

En Cambuur lijkt misschien veel met 282, maar als je Heerenveen-uit weghaalt, blijft er 180 gemiddeld staan. Al met al ook niet om over naar huis te schrijven.

Feyenoord zal aan het einde van de rit bovenaan staan, en dat blijf ik prachtig vinden. Hoeveel supporters zij altijd mee (willen) nemen, is niet te geloven. Zij zouden best uitvakken van 2.000 of 3.000 plaatsen kunnen vullen. Waanzinnig gewoon!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor 1983 » 01-01-2014 21:00

feanryp23 schreef:Feyenoord zal aan het einde van de rit bovenaan staan, en dat blijf ik prachtig vinden.

Hoezo dat dan? Ajax staat toch momenteel op een hoger gemiddeld aantal supporters. Waarom zou dat aan het einde van het seizoen anders zijn? 168 is inderdaad erg weinig, daarmee staan we in de onderste regionen, maar ja ik kan en mag er niks over zeggen omdat ik ook al jaren vrijwel niet meer naar uitwedstrijden ga.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 01-01-2014 23:55

Waardeloos inderdaad als je het zo bekijkt. Nu zal dat gemiddelde aantal nog wel wat stijgen doordat we nog naar Leeuwarden en Groningen moeten, maar toch vind ik dit een erg teleurstellend aantal. Jammer, persoonlijk vind ik uitwedstrijden zelfs leuker dan thuiswedstrijden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor feanryp23 » 02-01-2014 00:15

1983 schreef:Hoezo dat dan? Ajax staat toch momenteel op een hoger gemiddeld aantal supporters. Waarom zou dat aan het einde van het seizoen anders zijn? 168 is inderdaad erg weinig, daarmee staan we in de onderste regionen, maar ja ik kan en mag er niks over zeggen omdat ik ook al jaren vrijwel niet meer naar uitwedstrijden ga.

Feyenoord heeft altijd een uitverkocht uitvak en kan 1 wedstrijd meer rekenen (ADO-uit geldt voor Ajax niet). Bovendien staat Feyenoord ieder jaar bovenaan als ik me niet vergis.
Ik ga zelf ook maar een paar keer per seizoen mee hoor, niks mis mee wat mij betreft. Zou wel leuk zijn als het iets normaler kon, dat je dus gewoon nog op de dag zelf kan beslissen of je naar de wedstrijd gaat of niet. Gewoon stadionkassa bij uitvak open, en je trekt geheid meer uitsupporters. Maar die discussie kennen we allemaal.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Friezennn » 02-01-2014 18:25

Eens met Appie, teleurstellend! Heb zelf aantal x om me heen gevraagd aan mensen die aantal x per seizoen meegaan, waarom ze zo weinig gaan? Het antwoord is eigenlijks bij elk individu het zelfde, geld! En daar kan ik wel inkomen, met je vrouw en kids na uitwedstrijden is eigenlijks onbetaalbaar. Zeker wanneer je dit aantal x per seizoen zou willen doen. Ik denk wanneer de prijzen lager zouden zijn, of wanneer er een aantal acties( korting) per seizoen zou hebben je een veel grotere groep meekrijgt. De afstand is denk ik het probleem niet eens( Zie roda uit destijds) Zou mooi zijn als de club zich hier eens meer in zou verdiepen.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Calimero » 02-01-2014 18:28

Tegenwoordig kosten veel wedstrijden al 12 euro eigen vervoer, dat is in mijn ogen een prima prijs. Bovendien organiseren Feanfan elke wedstrijd en Nieuw Noord zo nu en dan een busreis. Natuurlijk zijn een hoop wedstrijden nog te duur in mijn ogen, maar dat daaraan gewerkt wordt is ook duidelijk. Voor veel mensen heerst ook het wel bekende 'best genoch'-gevoel heb ik het idee, en een hoop willen ook niet eens de moeite nemen om hun club achterna te reizen naar een Roda, NAC o.i.d., terwijl de kaarten daar wel 5 of 12 euro waren. Overigens is dat eigenlijk best lachwekkend, als je het vergelijkt met Duitsland. Grotere afstanden, veel meer supporters die erachteraan gaan. Ook de dagjesmensen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Friezennn » 02-01-2014 18:58

Begrijpt je punt, en met je eens het grootste gedeelte. Toch kan 12 euro nog veel geld zijn wanneer je met je gezin wil gaan. 4x 12 euro is al 48 euro, daarbij komen de benzinekosten, en dan ben je pas binnen. Dan het eten en drinken en je bent simpelweg een vermogen kwijt. Ditzelfde geldt voor een busreis. Daar doelde ik eigenlijks op in mijn vorige post: Voor individu zijn de prijzen( ev 10 tot 20 euro, en bus 17 tot 27 euro) het probleem niet. En ben ik het met je eens dat de prijzen zeker in vergelijking met afgelopen jaren de goede kant op gaan. Toch blijf je wel met ''gezinsprobleem'' zitten om het zo maar even te noemen. Zelfs met deze prijzen is het voor een gezin vrijwel onbetaalbaar, persoonlijk zou ik het mooi vinden wanneer de club daar iets aan zou kunnen doen. Zodat ook deze mensen er vaker heen kunnen gaan( want geloof mij ze willen echt wel) En nee dit geldt overigens niet voor mijzelf, heb nog geen kinderen. Bijvoorbeeld bij ijshockey( Flyers) heb je bij bepaalde wedstrijden gezinskorting, dit maakt het simpelweg voor gezinnen veel aantrekkelijker.
Friezennn
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 19-08-2010 17:12

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor 1983 » 02-01-2014 19:01

Het is niet alleen bovenstaande. Voor mij geldt, en ik denk dat dit voor meerdere geldt maar ik kan alleen voor mijzelf spreken, dat ik ook wel eens tijd met mijn vriendin door wil brengen. En die krijg ik echt niet mee naar scH, of voetbal in het algemeen. En heb daarnaast ook nog een dochter die aandacht vraagt en verdient. Doordeweeks een drukke baan, ik kom al met al tijd te kort. Ben al lang blij dat ik alle thuiswedstrijden er kan zijn. Bovendien met de jaren komt voor mij ook steeds meer om de hoek dat er meer is dan alleen scH en voetbal etc. Het wordt op de een of andere manier minder qua binding, gevoel, fanatisme etc. ik weet niet of meer dit herkennen? Ik ga vrijwel altijd naar Groningen uit en zo nu en dan eens een andere wedstrijd waar er veel heen gaan. Daar ga ik het lekker bij houden, ik moet er niet eens meer aan denken om iedere wedstrijd te gaan. Dat was ooit wel anders hoor en ik kan me voorstellen dat als je jonger bent dat anders ligt (god wat klink ik nu als een ouwe lul) of als je een kut huwelijk hebt of een heks van een vriendin of als ze wel meegaat etc.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Mackan68 » 02-01-2014 19:15

1983 schreef:Het is niet alleen bovenstaande. Voor mij geldt, en ik denk dat dit voor meerdere geldt maar ik kan alleen voor mijzelf spreken, dat ik ook wel eens tijd met mijn vriendin door wil brengen. En die krijg ik echt niet mee naar scH, of voetbal in het algemeen. En heb daarnaast ook nog een dochter die aandacht vraagt en verdient. Doordeweeks een drukke baan, ik kom al met al tijd te kort. Ben al lang blij dat ik alle thuiswedstrijden er kan zijn. Bovendien met de jaren komt voor mij ook steeds meer om de hoek dat er meer is dan alleen scH en voetbal etc. Het wordt op de een of andere manier minder qua binding, gevoel, fanatisme etc. ik weet niet of meer dit herkennen? Ik ga vrijwel altijd naar Groningen uit en zo nu en dan eens een andere wedstrijd waar er veel heen gaan. Daar ga ik het lekker bij houden, ik moet er niet eens meer aan denken om iedere wedstrijd te gaan. Dat was ooit wel anders hoor en ik kan me voorstellen dat als je jonger bent dat anders ligt (god wat klink ik nu als een ouwe lul) of als je een kut huwelijk hebt of een heks van een vriendin of als ze wel meegaat etc.


Voor velen zal het dan ook een combinatie zijn van de nu genoemde factoren. Geld, hoe je vrije tijd te besteden. leeftijd, afstand, het voetbal in het algemeen. We zijn de laatste jaren nog niet echt super verwend geweest. Dat je alle thuiswedstrijden gaat als je honderden euro's uitgegeven hebt aan een seizoenkaart is logisch. Maar om nog eens extra geld uit te geven om die flutwedstrijden ook nog elders te kijken. Een Roda uit. Ik moet er niet aan denken als ze daar zouden verliezen. Sowieso is mijn weekend vergald bij verlies of in mijn ogen onnodig puntverlies. Om dan ook nog uren in de auto of bus te moeten zitten. Het lokt me niet echt aan. Hierbij komt nog eens dat je vanuit Leeuwarden altijd eerst met de auto naar Heerenveen moet en je niet eens even een paar potjes bier kunt drinken. Maar ik moet zeggen met PEC en AZ (beker) uit heb ik niet echt de meest vreselijke uitwedstrijden bezocht. Er zullen dan waarschijnlijk toch nog wel een paar volgen. Als 'de bruine het kan trekken'.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Calimero » 02-01-2014 19:22

Friezennn schreef:Begrijpt je punt, en met je eens het grootste gedeelte. Toch kan 12 euro nog veel geld zijn wanneer je met je gezin wil gaan. 4x 12 euro is al 48 euro, daarbij komen de benzinekosten, en dan ben je pas binnen. Dan het eten en drinken en je bent simpelweg een vermogen kwijt. Ditzelfde geldt voor een busreis. Daar doelde ik eigenlijks op in mijn vorige post: Voor individu zijn de prijzen( ev 10 tot 20 euro, en bus 17 tot 27 euro) het probleem niet. En ben ik het met je eens dat de prijzen zeker in vergelijking met afgelopen jaren de goede kant op gaan. Toch blijf je wel met ''gezinsprobleem'' zitten om het zo maar even te noemen. Zelfs met deze prijzen is het voor een gezin vrijwel onbetaalbaar, persoonlijk zou ik het mooi vinden wanneer de club daar iets aan zou kunnen doen. Zodat ook deze mensen er vaker heen kunnen gaan( want geloof mij ze willen echt wel) En nee dit geldt overigens niet voor mijzelf, heb nog geen kinderen. Bijvoorbeeld bij ijshockey( Flyers) heb je bij bepaalde wedstrijden gezinskorting, dit maakt het simpelweg voor gezinnen veel aantrekkelijker.


Niet heel lullig bedoeld, maar van mij hoeven er geen gezinskortingen te komen voor uitwedstrijden bij het voetbal. Ik zit nou niet bepaald op een vak vol kinderen te wachten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor geert23 » 02-01-2014 19:48

Tsjah, de prijzen voor uitwedstrijden zijn ook niet niks. Dan heb je de benzinekosten nog en uiteraard het eten en drinken. Als je dan met FeanFan gaat kun je nog 10 euro bij betalen. Zo'n dag kost al snel 50 plus euro.

Ook zijn er natuurlijk supporters zonder rijbewijs maar die niet voor zich uit starend in de feanfan bus willen zitten.

Dan kun je nog met de trein maarja dat is bij de meeste uitwedstrijden weer niet toegestaan..

Maar ik bedoel als andere clubs het kunnen, waarom wij niet?
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 02-01-2014 19:54

geert23 schreef:Als je dan met FeanFan gaat kun je nog 10 euro bij betalen. Zo'n dag kost al snel 50 plus euro.

Je kunt donateur van FF worden, dan betaal je 25 euro per jaar en kun je verder gratis mee. Dat scheelt je zo 150 euro per jaar als je alle uitwedstrijden mee zou gaan.

geert23 schreef:Ook zijn er natuurlijk supporters zonder rijbewijs maar die niet voor zich uit starend in de feanfan bus willen zitten.

Je kunt het zo leuk maken als je zelf wilt. Als je in je eentje gaat en verder niemand kent in de bus dan kan het inderdaad wat een saaie rit worden. Je kunt dan beter een groepje vrienden meenemen en het met elkaar gezellig maken. Vorig jaar bij Roda uit ging ik er met een paar goede vrienden heen en namen we een spel kaarten en een voorraadje bier mee. Hele reis zitten kaarten, drinken en ouwehoeren. Een van de gezelligste reizen die ik heb meegemaakt. Nogmaals: je kunt het zelf leuk maken als je wilt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor feanryp23 » 02-01-2014 20:24

Appie_M schreef:Je kunt donateur van FF worden, dan betaal je 25 euro per jaar en kun je verder gratis mee. Dat scheelt je zo 150 euro per jaar als je alle uitwedstrijden mee zou gaan.

25 euro? Dan heb ik zeker 5 euro korting gekregen. Ik meende 20 per jaar.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 02-01-2014 20:54

feanryp23 schreef:25 euro? Dan heb ik zeker 5 euro korting gekregen. Ik meende 20 per jaar.


Ik heb 25 euro betaald. Maakt niet uit, ik gun Feanfan die 5 euro extra wel.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Damaverick » 03-01-2014 12:06

Appie_M schreef:
Ik heb 25 euro betaald. Maakt niet uit, ik gun Feanfan die 5 euro extra wel.


Via machtiging is het 20 euro
Damaverick
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 29-01-2013 12:44

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 03-01-2014 12:13

Damaverick schreef:Via machtiging is het 20 euro


Dat zal het dan zijn. Ik heb het namelijk via IDEAL overgemaakt, dus misschien dat dat 5 euro duurder is. Zoals ik al zei, ik gun FF die 5 euro wel, dus maakt verder niet uit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor feanryp23 » 03-01-2014 12:28

Ik had dat ook per machtiging gedaan, maar mij werd gevraagd of ik in de bus wilde betalen. Voor mij dus gewoon 20 euro contant, maar zoals ik al zei, die paar euro's doen het voor mij niet zo. Ik geniet vooral van de service van Feanfan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 03-01-2014 12:39

Precies, die service is ook waar je het voor doet. Daarnaast deelden ze bij AZ-uit gratis bier uit in de bus, dus die 5 euro heb ik er al lang weer uitgezopen! :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor pes5 » 05-01-2014 16:53

1983 schreef:Het is niet alleen bovenstaande. Voor mij geldt, en ik denk dat dit voor meerdere geldt maar ik kan alleen voor mijzelf spreken, dat ik ook wel eens tijd met mijn vriendin door wil brengen. En die krijg ik echt niet mee naar scH, of voetbal in het algemeen. En heb daarnaast ook nog een dochter die aandacht vraagt en verdient. Doordeweeks een drukke baan, ik kom al met al tijd te kort. Ben al lang blij dat ik alle thuiswedstrijden er kan zijn. Bovendien met de jaren komt voor mij ook steeds meer om de hoek dat er meer is dan alleen scH en voetbal etc. Het wordt op de een of andere manier minder qua binding, gevoel, fanatisme etc. ik weet niet of meer dit herkennen? Ik ga vrijwel altijd naar Groningen uit en zo nu en dan eens een andere wedstrijd waar er veel heen gaan. Daar ga ik het lekker bij houden, ik moet er niet eens meer aan denken om iedere wedstrijd te gaan. Dat was ooit wel anders hoor en ik kan me voorstellen dat als je jonger bent dat anders ligt (god wat klink ik nu als een ouwe lul) of als je een kut huwelijk hebt of een heks van een vriendin of als ze wel meegaat etc.


Mee eens. Er is meer dan voetbal. Ik voetbal zelf op zaterdag en om dan om dan ook nog een groot gedeelte van de zondag of de hele zaterdagavond naar een uitwedstrijd te gaan. Nee dank je. Dat kan ik ook niet maken tegenover mijn vrouw trouwens, al zou ik het willen. Bovendien heb ik vanuit Dokkum altijd weer 50 minuten extra reistijd.. heen en terug.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor AntiHertenuit058 » 06-01-2014 21:03

Ik vind 244 voor uitwedstrijden redelijk maar kan altijd meer. Bekerwedstrijden bijvoorbeeld tegen AZ (2 weken geleden) waren ook goed bezocht ondanks het tijdstip.
AntiHertenuit058
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 06-01-2014 20:53

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor SCH1920 » 13-05-2014 11:07

Meer supporters bij uitwedstrijden, afgelopen seizoen: http://www.indehekken.net/uitsupporters-ranglijst-2014/
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Lenstra » 30-06-2014 22:06

[quote“@AwaydaysNL Go Ahead Eagles-supporters kunnen dit jaar via de supportersvereniging gebruik maken van de uitwedstrijden-seizoenkaart. #GAE”][/quote]

Bron: Twitter account 'Awaydays NL'

Ik kon het op de officiële kanalen van GAE niet vinden dus weet niet wat hier van waar is, maar dit lijkt mij een mooi (en veel besproken) streven.
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Appie_M » 01-07-2014 08:57

Is hier op het forum al eens ter sprake geboren. Ik ben voor, aangezien ik alle uitwedstrijden bezoek waar mogelijk. Zo'n kaart kan dan heel wat geld schelen. Maar er was aardig wat tegenstand volgens mij, kan me alleen niet meer herrineren waarom.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

Berichtdoor Superfries88' » 01-07-2014 09:55

Het idee is eerder afgeschoten omdat uitwedstrijden zelden uitverkocht zijn. De prijzen zijn vooraf ook niet bekend. Het principe van GAE voegt in mijn optiek weinig toe, omdat je louter de busreizen koopt.

Wegens groot succes zal de Supportersvereniging ook het aankomende seizoen een bus inzetten naar alle reguliere uitwedstrijden van Go Ahead Eagles. De uitkaart kost evenals het afgelopen seizoen €170,-. Dit betreft uitsluitend het vervoer naar de wedstrijden, de toegangskaarten voor de duels worden apart afgerekend. De uitkaart is niet overdraagbaar.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten