Meer supporters bij uitwedstrijden van SCH

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Daar wringt de schoen in deze discussie: ik vind persoonlijk dat de statistieken een bepaald patroon onthullen. Voorbeelden: de meerderheid van de uitwedstrijden zijn zonder restricties te bezoeken, de gemiddelde prijs zit in een acceptabele regio, een redelijk aantal wedstrijden doe je in ongeveer anderhalf uur vanuit Heerenveen en het valt op basis van de statistieken niet te bewijzen dat restricties daadwerkelijk serieuze invloed uitoefent op de vraag ja/nee. Daar baseer ik onder meer mijn standpunt op. Het is een illusie om iedereen te overtuigen, maar ik hoop wel dat we in Heerenveen wat enthousiaster worden over het bezoeken van uitwedstrijden.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Misschien werkt het ook mee dat er dit seizoen kort voor de wedstrijddag een aantal maal omzettingen zijn gedaan in de voorwaarden met betrekking tot het punt van omwisselen / wel of geen ov ..

Je kan dus niet meer op initiële verkoopinformatie een kaart kopen omdat autoriteiten altijd naderhand nog beperkende maatregelen kunnen opleggen. Of andersom.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Laten we maar ophouden, want je begint nu weer je 'statistieken' wat te verdraaien, als je het hebt over meerderheid, acceptabele regio qua gemiddelde prijs en ga zo maar door. Zo kun je natuurlijk nooit 'statistieken' zinvol gebruiken en met elkaar vergelijken. Je geeft nota bene zelf nog aan dat je op basis van de 'statistieken' niet een zinvol antwoord kunt geven of restricties een serieuze invloed hebben, dus kun je er ook niet zomaar overheen stappen.

Hoe dan ook: We zijn het er volgens mij wel over eens dat de instelling om naar uitwedstrijden te gaan wel wat beter kan bij Heerenveensupporters.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

fuotbalgek schreef:Misschien werkt het ook mee dat er dit seizoen kort voor de wedstrijddag een aantal maal omzettingen zijn gedaan in de voorwaarden met betrekking tot het punt van omwisselen / wel of geen ov ..

Je kan dus niet meer op initiële verkoopinformatie een kaart kopen omdat autoriteiten altijd naderhand nog beperkende maatregelen kunnen opleggen. Of andersom.
Dit is trouwens wel een goed punt. De 'vaste kern' zal altijd wel gaan en interesseert het niet wat ze ervoor moeten doen als ik Superfries'88 goed begrijp. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor sommige supporters best vervelend is om toch enige onzekerheid te hebben bij het kopen van een kaartje, en men daarom in eerste instantie geen kaart aanschaft. Al komt het niet altijd voor, het komt wel voor en dat is eigenlijk al schandalig.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
ouwe seun
Invaller
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2008 20:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ouwe seun »

Even iets anders, maar volgens mij toch wel van invloed voor met name de jeugd en de wat oudere supporters die een uitwedstrijd willen bezoeken.
In 2009 heb ik eens een Topic geopend "supportersvrienden"
Was destijds (en nog steeds) benieuwd welke clubs in Nederland (eredivisie of Jupilerleague) wij als supporters onderling goed mee kunnen vinden. Kan iemand mij daar eens wat over vertellen?
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Eigenlijk zou je een Seizoenskaart voor uitwedstrijden moeten introduceren..
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Steurder schreef:Eigenlijk zou je een Seizoenskaart voor uitwedstrijden moeten introduceren..
Zonder gekheid, dit lijkt mij wel wat. Dat je 400 euro betaalt ipv 200 en daar ook alle uitwedstrijden van Heerenveen bijzitten. Natuurlijk moet er wel de keuze blijven, mensen die geen uitwedstrijden bezoeken kunnen natuurlijk nog steeds 200 euro betalen en dan alleen de thuiswedstrijden meepakken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dit idee is al meerdere malen geopperd, maar naar mijn weten afgeschoten omdat uitwedstrijden zelden snel uitverkocht zijn. Daarnaast zal er ongetwijfeld een nieuw systeem aan gekoppeld moeten worden. Een alternatief is om een pakket uitwedstrijden aan te bieden voor een gunstige prijs, zoals Heracles dat ook doet.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

De ene wedstrijd lokt ook meer dan de andere. Volgend seizoen staan er sowieso 6 op het lijstje om te bezoeken. Maar de planning heeft uiteraard ook invloed. Als je zelf activiteiten hebt op zaterdag dan kun je niet altijd.

Maar GAE, Cambuur, Groningen, PEC, Heracles en NEC staan wel op het lijstje, al dan niet in combinatie met Duitsland.
Een PSV of Ajax zegt me veel minder en is ook niet te combineren vaak.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Uitspelende teams krijgen steeds minder steun in vreemde stadions. Het gemiddeld aantal uitsupporters is tussen het seizoen 2008-09 en 2013-12 afgenomen van 412 naar 310.

Dat blijkt uit onderzoek van het NRC. Dat het gemiddelde afgelopen seizoen licht steeg kwam slechts door het feit dat promovendi Willem II en PEC Zwolle gemiddeld voor vollere uitvakkken zorgen dan degradanten Excelsior en De Graafschap, zo schrijft het dagblad.

Feyenoord en Ajax - die bijna elk uitvak vol krijgen - niet meegerekend, nemen de meeste clubs gemiddeld zo'n 200 aanhangers mee naar een vreemd stadion.

Het aantal redenen om thuis op de bank te gaan kijken neemt toe. De velen combi's leiden er bijvoorbeeld toe dat een FC Utrecht-supporter uit Den Haag twee keer heen en weer naar de Domstad moet reizen om een uitwedstrijd van zijn club in de Hofstad te bekijken.

De prijzen van uitkaarten zijn het afgelopen jaar opnieuw gestegen, betaal-tv wordt steeds populairder en steeds meer wedstrijden beginnen zondag om het door veel supporters gehate 12.30 uur. Dit komt mede door Eredivisie Live, dat de wedstrijden het liefst zo veel mogelijk verspreid ziet. Een uitduel in Limburg betekent voor veel clubs uit het westen 8 uur 's ochtends vertrekken.

Gemiddeld aantal supporters in uitvak 2012-13:
1. Feyenoord (800)
2. Ajax (720)
3. PSV (520)
4. FC Twente (505)
5. Willem II (310)
6. PEC Zwolle (295)
7. Vitesse (290)
8. FC Utrecht (265)
9. FC Groningen (250)
10. NEC (210)
11. NAC (205)
12. SC Heerenveen (200)
13. ADO Den Haag (195)
14. Heracles (190)
15. AZ (180)
16. Roda JC (150)
17. RKC (130)
18. VVV-Venlo (110)
Aldus 433.nl

Schandalig als je het mij vraagt, want die 200 komt puur en alleen door een paar wedstrijden die extra goed bezocht werden.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Dat is inderdaad vrij weinig. Zelfs een flinke daling ten opzichte van vorig jaar. Hopelijk zal dit volgend seizoen wat verbeteren, met wat meer aantrekkelijke uitwedstrijden.
Heerenveen till I die!
arjanmerkus
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-03-2013 15:15

Bericht door arjanmerkus »

Als je ook naar zo'n prijs kijkt van Ajax uit is niet te geloven....
Weinig supporters naar uitwedstrijden tja, het is het mooiste dat je massaal gaat maakt de club ook mooi
maar ik snap dat je als een wedstrijd als Eindhoven eind weg is en natuurlijk weet dat het niet makkelijk word dat je stiekem maar thuis blijft, het beste is dan je ploeg te steunen.
Het licht ook aan de prijs kijk die wedstrijd van Roda! Geweldig. vlaggen spandoeken veel man i love that!
peter2510
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-07-2013 16:56

Bericht door peter2510 »

Een beetje offtopic maar ik woon in haarlem en wil naast de thuiswedstrijden ook wat uitwedstrijden in de randstad bezoeken. Is er ergens een overzichtje wat het ongeveer kost en vooral waar je met je eigen auto zo naar t stadion kan toerijden?
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Vorig jaar golden deze prijzen voor uitwedstrijden van sc Heerenveen (met eigen vervoer):

Feyenoord: €29,50

AZ: €27,00

FC Twente: €28,00

Vitesse: €19,00

Heracles Almelo: €22,00

PSV: €27,00

VVV-Venlo: €25,00

Willem II: €9,50

FC Utrecht: €22,00

PEC Zwolle: €19,50

RKC Waalwijk: €9,50

ADO Den Haag: €12,50

NAC Breda: €17,00

N.E.C.: €20,00

FC Groningen: €12,80

Ajax: €27,50

Roda JC: eerst €0,00 en later €2,00
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

peter2510 schreef:Een beetje offtopic maar ik woon in haarlem en wil naast de thuiswedstrijden ook wat uitwedstrijden in de randstad bezoeken. Is er ergens een overzichtje wat het ongeveer kost en vooral waar je met je eigen auto zo naar t stadion kan toerijden?
Voor AZ-uit geldt meestal een omwisselcombi. Als je contact opneemt met de club en aangeeft dat je uit Haarlem komt, kun je wel ontheffing krijgen. Bij de uitwedstrijden tegen Feyenoord, Ajax, FC Utrecht, ADO Den Haag kun je gewoon omwisselen bij het stadion.
peter2510
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-07-2013 16:56

Bericht door peter2510 »

Dank jullie wel!
feanfanFA
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 09-12-2011 14:53
Contacteer:

Bericht door feanfanFA »

las dit op AD.nl. ik zie geen probleem als ze dit bij Heerenveen ook doorvoeren 8) . ze krijgen toch ook vast meer geld nu FOX alles gaat uitzenden.

Fans van Stoke mogen volgend seizoen gratis mee naar uitwedstrijden. © ANP.

De Engelse voetbalclub Stoke City neemt zijn supporters komend seizoen gratis mee naar uitwedstrijden. De 'Potters' laten voor ieder bezoekje in de Premier League bussen rijden voor de honderden fans. Voor zover bekend is Stoke City de eerste Engelse club die met dit genereuze initiatief komt.
'Als club beseffen we dat het volgen van voetbal een dure zaak is', zei directeur Tony Scholes vrijdag. 'Zeker in deze tijd waarin zo veel mensen het financieel moeilijk hebben.' Volgens Scholes krijgt Stoke City, de nieuwe club van international Erik Pieters, genoeg inkomsten uit de lucratieve tv-deal voor de Premier League om de fans een financieel steuntje in de rug te geven. 'We bieden daarom gratis vervoer aan en hopen dat dit nog meer mensen aanmoedigt om ons in uitwedstrijden te steunen.'
Wij zijn Heerenveen
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Och, voor 25 euro per jaar(lidmaatschap Feanfan) kun je bij ons met de bus naar elke uitwedstrijd. Dat vind ik niet duur. Ze kunnen beter de kaartprijzen voor uitwedstrijden omlaag gooien.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

feanfanFA schreef:las dit op AD.nl. ik zie geen probleem als ze dit bij Heerenveen ook doorvoeren 8) . ze krijgen toch ook vast meer geld nu FOX alles gaat uitzenden.

Fans van Stoke mogen volgend seizoen gratis mee naar uitwedstrijden. © ANP.

De Engelse voetbalclub Stoke City neemt zijn supporters komend seizoen gratis mee naar uitwedstrijden. De 'Potters' laten voor ieder bezoekje in de Premier League bussen rijden voor de honderden fans. Voor zover bekend is Stoke City de eerste Engelse club die met dit genereuze initiatief komt.
'Als club beseffen we dat het volgen van voetbal een dure zaak is', zei directeur Tony Scholes vrijdag. 'Zeker in deze tijd waarin zo veel mensen het financieel moeilijk hebben.' Volgens Scholes krijgt Stoke City, de nieuwe club van international Erik Pieters, genoeg inkomsten uit de lucratieve tv-deal voor de Premier League om de fans een financieel steuntje in de rug te geven. 'We bieden daarom gratis vervoer aan en hopen dat dit nog meer mensen aanmoedigt om ons in uitwedstrijden te steunen.'

Het gaat hier volgens mij alleen om het vervoer, niet om de kaartjes.
Wij zijn HEERENVEEN
mathysjorritsma
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-04-2011 21:42

Bericht door mathysjorritsma »

Klopt, er wordt ook geschreven dat ze het vervoer gaan verzorgen voor de supporters. Hiermee maakt het voor de supporters niet zo veel meer uit of het een thuis- of uitwedstrijd is, qua prijs dan.. Het kost natuurlijk wel meer tijd.

Wel een superinitiatief, wat jammer genoeg nog maar weinig tot geen clubs doen.. Of het een stimulans is voor het meereizen met de club, moet nog blijken natuurlijk.
Zuiverloon
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 07-08-2006 11:20
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door Zuiverloon »

Is het al bekend welke wedstrijden NN on tour gaat? Of wordt dat later in het seizoen pas bekend gemaakt?
Als je bij 4/5 wedstrijden echt iets organiseert die op afstand zijn heb je veel meer mensen in een uitvak denk ik. Neem nou pakweg RKC bijvoorbeeld. Als je bij die wedstrijden iets organiseert dan komen er meer mensen op af. grunn , Zwolle en scc hoef je niets voor te organiseren want dat stroomt sowieso al vol denk ik ;)

RKC, Eagles, Twente en AZ uit wat organiseren en je hebt sowieso 7 uitwedstrijden in een goed gevuld uitvak lijkt mij.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Dat wordt altijd ruim van te voren bekend gemaakt door NN. Ik zou dus vooral de website van NN in de gaten houden.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dit geldt voor de Groningen-supporters voor de uitwedstrijd naar DKV.
Voor Heerenveensupporters zal het er zeker niet beter uit zien

Vrijdag 26 juli om 9.00 uur start de voorverkoop voor de FanTour naar SC Cambuur op zaterdag 17 augustus in Leeuwarden. Leden van SV FC Groningen hebben een week lang voorrang en korting op de verkoop.

SC Cambuur – FC Groningen (zaterdag 17 augustus, 18.45 uur)
Naar deze wedstrijd rijdt een verplichte buscombi. Er zijn maximaal 400 plekken beschikbaar voor dit duel. De instroom bij Ingang 1 van Euroborg is zaterdag 17 augustus om 16.00 uur. (Seizoen)ClubCardhouders van FC Groningen kunnen één kaart op naam aanschaffen. (S)CC-houders met een vermelding ‘Lid SV’ kunnen van vrijdag 26 juli om 9.00 uur tot en met donderdag 1 augustus met voorrang en 3 euro korting via deze website een ticket aanschaffen. Op vrijdag 2 augustus om 9.00 uur wordt de verkoop vervolgens hervat voor overige (Seizoen)ClubCardhouders van FC Groningen. Prijs is 34 euro voor niet-leden en 31 euro voor leden van SV FC Groningen.

Prijzen
Buscombi € 34.- vak = BUS
Buscombi, sup.ver. € 31.- leden sup.vereniging
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

€ 34,- om een middagje in een varkenshok te zitten? Dit zou dan met stip de duurste uitwedstrijd van het seizoen worden? Ik mag hopen dat het voor ons goedkoper wordt.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zoals jullie weten biedt Feanfan de goedkoopste busreizen van de eredivisie aan. Zal rond de 20 euro komen te liggen denk.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Die 34 euro is inclusief busreis. De kaartprijs zal dus ongeveer 24 euro zijn. Nog steeds niet goedkoop, maar toch een normale kaartprijs vergeleken met andere uitvakken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

De kaartjes voor de wedstrijd zullen 21 euro kosten. Daar gaat nog 40% vanaf omdat het een buscombi (georganiseerd vervoer) betreft, en dan komt er 11 euro bij voor de busreis. Daarna nog de toeslag (waarop de club nog steeds niet geantwoord heeft waarvoor je die precies betaalt) en ongetwijfeld nog een 'veiligheidstoeslag', wat zal betekenen dat je zo rond de 27 euro gaat komen denk ik.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Hmm als ik dat zo zie mag ik dus wel lid worden van feanfan...
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Jurjenv schreef:Hmm als ik dat zo zie mag ik dus wel lid worden van feanfan...
Als je met de buscombi gaat, en meer dan 2 uitwedstrijden per jaar bezoekt dan is dat inderdaad veel voordeliger. Als je veel uitwedstrijden bezoekt dan kan je dat zomaar 100 euro per jaar schelen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik moet nog zien dat er bij deze wedstrijd op donateurschap gecontroleerd wordt. Bij Groningen uit gebeurt dat eigenlijk ook nooit.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie