Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 23-02-2013 15:18

Wat maakt het uit dat mensen met een stadionverbod er iets mee te maken zouden hebben? Het gaat toch om de boodschap, niet om wie er wel of niet mee te maken hebben. Al zou er eem gedetineerde met verlof meelopen. Knap staaltje Noord-Koreaanse politiek als je het mij vraagt!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Stiffie » 23-02-2013 16:02

Eens met fanatic 4 ever. Het zijn toch geen criminelen! Het zijn supporters met een Heerenveenhart! :stan:
Maar misschien moeten ze na dit 'geintje' wat ze geflikt wordt toch eens stelling gaan nemen tegen het huidige bewind.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor xander » 23-02-2013 23:30

Stille tocht door supporters sc Heerenveen

HEERENVEEN: Een groep supporters van sc Heerenveen heeft zaterdagavond een stille tocht richting het Abe Lenstra Stadion georganiseerd. Deze optocht was gericht tegen de huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen. Waar de club in het verleden naar buiten toe een baken van rust was, is het nu verworden tot een club vol chaos waarbij er twee kampen zijn ontstaan die elkaar in de media bevechten

Wij als supporters nemen hier duidelijk afstand van, wij zijn deze situatie helemaal zat. Wij zetten zeker onze vraagtekens bij het huidige beleid van de directie van de club. Maar wij nemen ook duidelijk afstand van de huidige werkwijze van het ‘kamp van der Velde’ en het spel dat enkele sponsoren op dit moment (via de media) spelen. Wij roepen alle partijen op te stoppen met deze openbare machtsstrijd en wanvertoning in de media. Onze prachtige club wordt op deze manier een broeinest en is in dat geval ten dode opgeschreven!

Wij hebben niet de wijsheid voor de juiste oplossing, maar in onze ogen heeft de club een daadkrachtig, onafhankelijk en verbindende leiding nodig welke een groot draagvlak geniet. Het lost echter niets op om dit via de media te realiseren of elkaar op langs die weg te bevechten.

Daarbij komt dat de huidige sportieve situatie misschien nog wel belangrijker is. Onze club staat slechts een punt boven de ‘streep’ en dit dreigt door de bovenstaande onder te sneeuwen. Het is van groot belang dat sc Heerenveen niet degradeert. De groep van plm. 300 personen liep met fakkels naar het voetbalstadion.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xander op 24-02-2013 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Grimo » 24-02-2013 05:34

Bijzonder.. Een stille tocht vanwege de machtsstrijd die via de media wordt bevochten. Terwijl de organisatoren van deze tocht via de (sociale) media, de plaatselijke en landelijke media aandacht vragen en de tocht promoten... Pot verwijt de ketel.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Grimo » 24-02-2013 05:38

Stiffie schreef:Eens met fanatic 4 ever. Het zijn toch geen criminelen! Het zijn supporters met een Heerenveenhart! :stan:
Maar misschien moeten ze na dit 'geintje' wat ze geflikt wordt toch eens stelling gaan nemen tegen het huidige bewind.



Wanneer ben je crimineel? Ligt eraan op wat voor manier ze zich hebben gedragen als sc Heerenveen supporter.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor H-J » 24-02-2013 09:31

Grimo schreef:Bijzonder.. Een stille tocht vanwege de machtsstrijd die via de media wordt bevochten. Terwijl de organisatoren van deze tocht via de (sociale) media, de plaatselijke en landelijke media aandacht vragen en de tocht promoten... Pot verwijt de ketel.

Ja, vechten en aandacht vragen is inderdaad hetzelfde..
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor TORCIDA » 24-02-2013 09:57

Tja inderdaad een bijzondere redenatie van Grimo. Respect voor de deelnemers. Keurige tocht en geen geouwehoer.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor xander » 24-02-2013 12:37

Wat een geneuzel weer hier. Keurige tocht met een goede opkomst en veel supporters "original fans" die je niet zou verwachten. Het gaat veel mensen aan het hart. Respect voor de organisators. Nee niks geen voor lul staan zoals velen beweerden. Nee niks geen 50 man. Het zegt alles over dit forum.

HEERENVEEN TILL I DIE
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Hinkelpikke » 24-02-2013 13:28

Foto's zien er in ieder geval goed uit. Keurig! :stan:
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Knipecity » 24-02-2013 14:38

Stiffie schreef:Eens met fanatic 4 ever. Het zijn toch geen criminelen! Het zijn supporters met een Heerenveenhart! :stan:
Maar misschien moeten ze na dit 'geintje' wat ze geflikt wordt toch eens stelling gaan nemen tegen het huidige bewind.

Een stadionverbod krijg je niet zomaar, daar moet je vaak toch iets (crimineels) voor doen dat niet mag....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor elmo87 » 24-02-2013 16:57

Ik vond het een mooi statement dus heb ook mijn gezicht laten zien. Of het nou een stille tocht, protestmars of kille tocht was, maakt m.i. niet zoveel uit. Het ging om het achterliggende idee en tsja het beestje moet een naam hebben. Dat er dan voor stille tocht gekozen wordt, maakt toch niks uit en van ondergeschikt belang. Vooraf was ik ook bang dat de opkomst beperkt zou blijven tot max 100 supporters, maar het is wat mij betreft een prachtig signaal van de supporters geworden.
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor elmo87 » 24-02-2013 17:03

Knipecity schreef:
Stiffie schreef:Eens met fanatic 4 ever. Het zijn toch geen criminelen! Het zijn supporters met een Heerenveenhart! :stan:
Maar misschien moeten ze na dit 'geintje' wat ze geflikt wordt toch eens stelling gaan nemen tegen het huidige bewind.

Een stadionverbod krijg je niet zomaar, daar moet je vaak toch iets (crimineels) voor doen dat niet mag....

Het ene svb is absoluut niet te vergelijken met het andere! Natuurlijk hebben ze iets gedaan wat niet mag, maar niet alle dingen die je niet mag doen zijn crimineel. 5 km/u te hard rijden, dat mag niet, maar dat vind ik niet crimineel. Zo zijn er ook dingen die niet mogen waar je wel svb voor krijgt, die m.i. niet crimineel zijn. Wat ik alleen wil zeggen is, dat je er dus niet per definitie vanuit kan gaan, dat iemand met een svb zwaar over de schreef gegaan is...
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor wald pyk » 24-02-2013 18:24

Knipecity schreef:
Stiffie schreef:Eens met fanatic 4 ever. Het zijn toch geen criminelen! Het zijn supporters met een Heerenveenhart! :stan:
Maar misschien moeten ze na dit 'geintje' wat ze geflikt wordt toch eens stelling gaan nemen tegen het huidige bewind.

Een stadionverbod krijg je niet zomaar, daar moet je vaak toch iets (crimineels) voor doen dat niet mag....


Is dat zo? Ze hebben mij eens gedreigd met een stadion verbod omdat ik over een stoeltje liep.
Oja nu ik er over nadenk hadden ze wel gelijk.Wat ik deed was crimineel. :oops:
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Freezeman » 24-02-2013 18:26

Knipecity schreef:Een stadionverbod krijg je niet zomaar, daar moet je vaak toch iets voor doen dat niet mag....

Vaak is het zo wanneer Jantje iets tegen een steward roept zegt die steward "doorlopen".
Maar zegt Pietje (die al eens een sv heeft gehad) het zelfde, dan heeft die weer een stadion verbod te pakken.
Dus soms om iets wat weinig of niets voorstelt
Dan kan je zeggen dat ze met twee maten meten of je kan zeggen die "ervaren" jongens hadden het kunnen weten.
Hoe dan ook, wat ik er van mee gekregen heb was het een lekkere rustige tocht met weinig criminelen. :D

#edit @ wald pyk, sommigen hebben hun gezicht tegen. :mrgreen:
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Lipton » 24-02-2013 20:27

Can we doen elke week a stille march?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor wald pyk » 24-02-2013 22:53

Freezman ik heb toch een engelen gezicht?
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Freezeman » 25-02-2013 16:56

Afbeelding
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Calimero » 25-02-2013 18:16

Bijzonder grote opkomst, jong en oud. Volgens mij is het bericht overgekomen en dat was de bedoeling.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor wald pyk » 25-02-2013 18:27

Dank je freezeman :roll:
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor sch4-live » 25-02-2013 21:47

Calimero schreef:Bijzonder grote opkomst, jong en oud. Volgens mij is het bericht overgekomen en dat was de bedoeling.


Viel mij ook op, prima opkomst. Jong & Oud.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Superfries88' » 26-02-2013 10:53

In de LC stond dit bericht:

Echt stil was de tocht van Heerenveensupporters niet, maar wel vreedzaam. Enkele honderden fans kwamen een uur voor de wedstrijd naar het Gemeenteplein.

De sfeer was ontspannen. Hooguit was er sprake van de nodige irritatie over het bestuurlijk gedoe rond de voetbalclub. Als er al sprake was van voorkeur, dan ging die vooral uit naar Riemer van der Velde. Hoewel ook nogal stemmen opgingen, dat hij zich beter een tijdje stil kan houden. Begeleid door agenten te paard ging het daarop richting stadion, gedisciplineerd zoals het Heerenveensupporters betaamt. Een kleurrijke stoet door vuurwerkfakkels. Grimmig was het geen moment.

Ook niet toen de stoet bij het stadion kwam, waar na enig gejoel bij de hoofdingang de tocht uit elkaar viel richting poortjes. Onderweg was de stemming er vooral een van ‘Heerenveen moet weer gewoon voetballen’ en vooral winnen. Zo was er de trouwe fan Coen Nieborg uit Assendelft. Al negentien jaar volgt hij elke wedstrijd van SC Heerenveen. ,,As ze winnen, is het feest en dan nemen we er een op. Dan slaap ik in de auto.’’

Geen goedwoord heeft hij over voor de huidige directie. ,,Riemer is mijn man. Die Veenstra is gluiperige graaier.’’ Dan voegt hij zich weer bij de stoet.

,,Dit is geen stille tocht’’, vertelt een fan. ,,Dat hebben we zo afgesproken om de naam van Heerenveen niet te grabbel te gooien. Maar het is gewoon een protest tegen het bestuurlijk gedoe. Er moet weer gewoon gevoetbald worden.’’


Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Ik hoorde namelijk meerdere supporters zeggen dat ze deze tocht niet zagen als een protest tegen de machtsstrijd, maar tegen de directie. Nogal tegenstrijdig ten opzichte van het uitgangspunt natuurlijk. Ik snap best dat deze actie met een goede intentie is opgestart, maar in hoeverre is het signaal nu écht overgekomen? Als je er niet bij was, niet 'alles' weet en dan dit leest...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Calimero » 26-02-2013 18:06

Als je het mij vraagt, is de intentie meer dan duidelijk geweest. Het bericht in de beginpost van dit topic en het radiofragment zegt al meer dan genoeg. Dit in combinatie met de rouwkrans en het spandoek, lijkt me dat je vraag dan ook meer dan voldoende wordt beantwoordt. Dat mensen er een eigen draai aan geven, zal toch altijd gebeuren.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten