Supporters enquête 2013

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Vrij snel en plotseling!
Nu hopen op representatief aantal, al heb ik een slecht voorgevoel..
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Arnoud schreef:Ik vind het idee van de enquête prima maar voor een beetje objectieve respons zal je toch echt zoveel mogelijk supporters moeten bereiken en dat gebeurt naar mijn mening nu niet voldoende.
Dat ben ik opzich wel met je eens hoor, maar voor uitwedstrijden hebben ze bijvoorbeeld geen ticketboxverkoop opnieuw ingevoerd. Het kan daarnaast ook puur met een stukje gemak (in de beleving van sommige mensen althans) te maken hebben dat ze het niet via internet bestellen omdat ze gehoord hebben dat je daar je hele barcode in moet vullen.

Een enquête is trouwens per definite niet objectief omdat je een heleboel antwoorden bij voorbaat al uitsluit en de antwoorden een bepaalde kant op kunt sturen, maar dat terzijde.
Corruption is everywhere, fight it!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Ik reken erop dat iedereen die hier op dit forum komt, ook even de moeite neemt om mee te werken aan dit onderzoek. Je hebt nú de kans, gebruik 'm dan ook!

http://www.sc-heerenveen.nl/sfeerenquete
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

F4E± dat kaarten voor uitwedstrijden niet via ticketbox te koop zijn is voor mij nieuw. Geen idee waarom dat is. Belachelijk in ieder geval. Het her-invoeren van ticketbox heeft puur te maken gehad met de achterblijvende resultaten op losse kaartverkoop en het besef dat met name veel oudere supporters geen kaarten kopen via Internet. Of dat te maken heeft met het invullen van de barcode van de Seizoenkaart betwijfel ik, deze mensen maken gewoon geen of nauwelijks gebruik van Internet.
Ik heb de afgelopen dagen wat supporters in mijn (dorps)omgeving gevraagd of zij de enquête ingevuld hadden en niet één antwoordde bevestigend. Op de site van scH komen ze nauwelijks en het mailtje mbt de enquête hadden ze wel ontvangen maar eigenlijk niet echt gelezen.
Zelf kan ik me slecht voorstellen dat supporters zo zijn maar de praktijk is dus behoorlijk weerbarstig als het over communicatie via Internet gaat. Deze mensen zijn nog van: het is pas echt als het zwart op wit op papier staat :crying:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Arnoud schreef: Ik heb de afgelopen dagen wat supporters in mijn (dorps)omgeving gevraagd of zij de enquête ingevuld hadden en niet één antwoordde bevestigend. Op de site van scH komen ze nauwelijks en het mailtje mbt de enquête hadden ze wel ontvangen maar eigenlijk niet echt gelezen.
Stukje gemak dus. Het is maar net hoeveel energie en moeite je ergens in wilt steken natuurlijk. Dat ze niet zoveel op internet zitten, dat kan ik begrijpen. Maar de enquête staat alweer een tijdje online, en wanneer men niet de moeite wilt nemen om daar even naar te kijken, mogen ze in mijn ogen ook niet klagen. Ze hebben immers wel bericht gehad en weten er dus ook van.

Verder is het inderdaad gewoon een rare enquête. Je wordt gedwongen tot antwoorden terwijl ze niet van toepassing zijn in een aantal gevallen, maar goed.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Stukje gemak dus. Het is maar net hoeveel energie en moeite je ergens in wilt steken natuurlijk
Nee, de meeste van die supporters beseffen gewoon niet dat e-mail en internet het overgenomen hebben van papieren brieven en documenten. .
Jij zult je dat waarschijnlijk niet kunnen voorstellen, begrijpelijk, maar ik denk dat ik een jaar of 40 ouder ben dan jij en voor mij is het derhalve makkelijker me te verplaatsen in de gedachtengang van mensen die zonder computer opgegroeid zijn. Nog een jaar of tig en dan zal die generatie exit zijn en komt er een generatie die niet eens meer weet wat een brief is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Niks ten nadele van de 'oudere' supporters, maar de jongere generatie(die over het algemeen allemaal een computer hebben en ook gebruiken) is natuurlijk wel de toekomst van de club. Ik snap best dat een oud stel niet uit vak 12 wil vertrekken omdat ze er al jaren zitten. Bied ze een goed alternatief aan en dan weet ik ook zeker dat zij tevreden zullen zijn. Maak een stavak in vak 11, 12, 13 en 413 en vul de rest aan met klapstoelen. Dan krijg je naast een mooie uitstraling en goede sfeer ook tevredenheid bij alle supporters. Dit is gewoon de kans om het stadion sfeervoller te krijgen. De fanatiekere aanhang hoort bij het veld en dat hoeft niet ten koste van de supporters die er nu zitten. Zij moeten een goed plekje in het stadion krijgen en wellicht komen ze iets hoger of schuiner te zitten dan voorheen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit onderzoek een positief resultaat zal opleveren voor de supporters. Van de sfeer in Duitsland droomt toch elke supporter? Ook al moet dat ten koste van je vertrouwde plekje gaan. De resultaten moeten volgens mij vrij snel bekend worden omdat het een digitaal onderzoek is. Ik ben benieuwd!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Eigenlijk helemaal eens met je verhaal. Behalve dit:
Royce_SCH schreef:Van de sfeer in Duitsland droomt toch elke supporter?
NEE!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Arnoud schreef: Nee, de meeste van die supporters beseffen gewoon niet dat e-mail en internet het overgenomen hebben van papieren brieven en documenten. .
Jij zult je dat waarschijnlijk niet kunnen voorstellen, begrijpelijk, maar ik denk dat ik een jaar of 40 ouder ben dan jij en voor mij is het derhalve makkelijker me te verplaatsen in de gedachtengang van mensen die zonder computer opgegroeid zijn. Nog een jaar of tig en dan zal die generatie exit zijn en komt er een generatie die niet eens meer weet wat een brief is :mrgreen:
Ik begrijp je punt hoor, maar je geeft zelf aan dat ze wel hebben gezien dat ze een mail hebben ontvangen. Wanneer ze deze even gelezen hebben (waar heb je anders mail voor?) dan zou je toch weten wat er momenteel speelt. Ik snap best dat die mensen niet met computers zijn opgegroeid, en ja inderdaad ik moet nog wat jaren voordat ik 'jouw generatie' heb in gehaald, maar dat doet niets af aan het feit dat je zegt dat ze niet de moeite hebben genomen om de mail te bekijken.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Mensen lezen over het algemeen gewoon slecht, of het nou mail of brief is. Ook het feit dat de seizoenkaart in het vervolg 5 jaar geldig was (2005? 2006?), wat op gewoon briefpapier gecommuniceerd is) heeft tot veel problemen geleid, mensen die hun scc al verknipt hadden in plaats van bewaard, en dus een nieuwe moesten aanvragen.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Duurt het erg niet erg lang voordat de onderzoeksresultaten gepubliceerd worden? Het is toch ook zo dat als je een andere plek wilt in het stadion, dat je dat voor eind april doorgegeven moet hebben? Een beetje duidelijk zou wat mij betreft wel gegeven mogen worden. Of zullen ze ondertussen al een aantal plannen aan het uitwerken zijn? Ik ben hoe dan ook zeer benieuwd. Want als er weinig animo voor was geweest dan was het voor de club niet nodig geweest om zo lang te wachten met het publiceren van de conclusie.

Volgend seizoen een echte Nordkurve? :stan:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ik had een mail gestuurd naar de club waarin ik overplaatsing aanvroeg inclusief waar ik heen wilde verhuizen maar kreeg als antwoord dat ik dan op de club site mijn mail adres achter moest laten en dat ik dan bericht zou krijgen waarna ik opnieuw aan moet geven waarheen ik wil verhuizen. Heb er tot op heden nog niets weer van gehoord......
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Schroom vooral niet om nogmaals te informeren. De communicatie vanuit de club is niet altijd even goed, het kan zomaar zijn dat het ergens in een prullenbak is geëindigd. Contact blijven houden wil nog wel eens voor beweging zorgen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ik heb op 8 maart j.l. aangegeven via de mail waar ik heen verplaatst wilde worden en kreeg toen onderstaande als antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag ontvangen wij uw verzoek voor een verhuiswens op www.sc-heerenveen.nl/verplaatsen Hier kunt u uw gegevens achterlaten, zodra wij beginnen met de verplaatsingen, zult u een e-mail van ons ontvangen en kunt u verplaatsen
Toen dus aangegeven dat ik daar niet aan kan geven waarheen ik wil verhuizen en kreeg op 12 maart j.l. volgende reactie daarop:
U kunt op deze website inderdaad alleen uw gegevens achterlaten. Vervolgens krijgt u van ons een bericht zodra u kunt verplaatsen. Hier moet u dan inderdaad nogmaals achteraan.
Wat dat betreft dus nog vrij recent en het is dus gewoon een omslachtige procedure. Zou in mijn ogen logischer zijn wanneer je op het site onderdeel verplaatsen ook aan kan geven waarheen je wilt verplaatsen. Zal alleen wel even een berichtje sturen wanneer ze verwachten weer contact op te nemen :wink:
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Als ik jou was zou ik er gewoon even een telefoontje aan wagen.
Wil ook nog wel eens helpen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ik kan binnen nu en een maand bericht ontvangen. Ben benieuwd ;)
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

De uitkomsten van de enquête zijn bekend en zullen met name de Nieuw Noorders tegenvallen: er komst vooralsnog geen ongenummerd zit/staan vak. Ook komt er vooralsnog geen vak dat geheel rookvrij zal zijn. Iets minder dan 10 % van de seizoenkaarthouders (2100) heeft gereageerd - is dat voldoende om representatief te zijn ?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Samen zorgen voor een sfeervol Abe Lenstra stadion

Onlangs is de supporters via een online enquêteformulier op onze clubsite gevraagd naar de sfeer in het stadion. Hoe kunnen we samen zorgen voor een sfeervol Abe Lenstra stadion door bijvoorbeeld, naar Duits voorbeeld, een speciaal sfeervak op de noordtribune te creëren? We ontvingen ruim 2100 reacties; een record. De betrokkenheid is en blijft groot!

U heeft deze enquête ingevuld en daarbij aangegeven op de hoogte te worden gebracht van de onderzoeksresultaten van de enquête. Vandaar dat wij u deze e-mail sturen.

Ruim tweederde van de fans die reageerden bleek geen voorstander van een ongenummerd staan/zitvak op de Noordtribune en het verplaatsen van dat vak naar beneden. Eenzelfde percentage was ook geen voorstander van een speciaal rookvrij vak in het stadion. Beide initiatieven zullen daarom op korte termijn niet worden uitgevoerd, maar verdwijnen niet geheel uit beeld. De club heeft de sfeerenquête mede opgesteld naar aanleiding van vragen over een speciaal sfeervak naar Duits voorbeeld vanuit de supporters. Inmiddels is daarom ook al rechtstreeks contact geweest met deze initiatiefnemers en gaat er gekeken worden naar een mogelijk vervolg-onderzoek.

Daarnaast kwamen er verschillende tips en suggesties voor meer sfeer. Het geluid en de muziek vormen voor de bezoekers aan het Abe Lenstra stadion een punt van extra aandacht en ook de hospitality wordt genoemd als een belangrijk onderdeel. Via de bestaande overleggen met de supportersverenigingen en de supportersraad wordt er structureel gesproken over optimale sfeer en beleving in het stadion. In de aanloop naar het nieuwe seizoen zal de club bovendien weer actief via publieksacties met de achterban in contact treden en verder gaan met het sfeerplan. Dan komen ook onderwerpen als de muziekkeuze aan bod. Zo zorgen we samen voor een sfeervol Abe Lenstra stadion!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Aaai, een gemiste kans om nog sfeervoller te worden. Volgens mij moeten er voldoende mogelijkheden zijn om het de meeste supporters aantrekkelijk te maken. Het is dan ook niet relevant als je uitgaat van een 'relatief' kleine groep supporters die de enquete hebben ingevuld. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel negatief waren om het vak opnieuw te her-indelen. Heerenveen had beter met goede alternatieven kunnen komen om te kijken waar de voorkeur voor de supporters lag. Nu is het meer een beetje natte vinger werk en zullen veel mensen bang zijn hun mooi plekje kwijt te raken, terwijl dat helemaal niet hoeft.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Ook net de mail ontvangen. Ik vind 2100 toch een teleurstellend aantal, en dat tweederde daarvan geen ongenummerde staantribune wil vind ik nog teleurstellender. Helaas, het is niet anders.
Heerenveen till I die!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Mits de groep deelnemers aan de enquete qua samenstelling vergelijkbaar is met alle szk-houders is 2100 zeer representatief.

Vind 10% niet eens zo slecht voor zo'n enquete. Ben wel benieuwd naar de ruwe data trouwens, is vast wel wat leuks uit te halen...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Teleurstellend maar het is i.i.g. onderzocht nu.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Jammer, had mij wel wat geleken, een ongenummerde staantribune op noord. Ook al zou dat voor mij betekenen dat ik misschien van mijn mooie plekje op de eerste rij in vak 12 af zou moeten. Maar goed, dat heb ik er wel voor over als dat de sfeer verbeterd. (Er vanuitgaande dat ik dan niet ergens in de nok achter een paal kom te zitten ofzo :) )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

Geen idee hoeveel mailtjes Heerenveen heeft gestuurd, maar op basis van het aantal seizoenskaarthouders is 2100 respons veel. 10-15% respons is prima.

Ik ben ook wel benieuwd naar de data. Hveen zou de resultaten vh onderzoek nog veel uitgebreider kunnen laten zien. Onderstaande quote is nogal kort door de bocht:
Ruim tweederde van de fans die reageerden bleek geen voorstander van een ongenummerd staan/zitvak op de Noordtribune en het verplaatsen van dat vak naar beneden.
Geen voorstander? Zijn mensen die 'neutraal/geen mening' invullen geen voorstander? M.a.w dus ook geen tegenstander. Hoe is Hveen tot deze conclusie gekomen?

Kom op Hveen, laat de data zien. Of kom met een uitgebreider resultatenoverzicht.
Gebruikersavatar
polkabeer
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-04-2013 15:01
Locatie: Zuid
Contacteer:

Bericht door polkabeer »

2100 reacties een een hoge steekproef frequentie. Dit komt sowieso neer op een betrouwbaarheidsmarge van 95%.
BO(NN)YS
Tikkieterug
Bankzitter
Berichten: 209
Lid geworden op: 14-01-2013 15:30

Bericht door Tikkieterug »

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de verplaatsing van het sfeervak (op dit moment) geen doorgang vindt. Ik kreeg de indruk dat er toch wel veel animo voor was. Ik ben overigens erg benieuwd hoe de resultaten verwerkt zijn. Van iemand die nu onder NN zit kan ik me nog voorstellen dat deze geen zin heeft om zijn of haar vaste plaats op te geven voor een zit/staanvak, maar als iemand op bv. Zuid heeft ingevuld niet te willen wijken voor een sfeerfak op Noord vind ik dit persoonlijk minder representatief. (Volgens mij was een dergelijke uitslag mogelijk in de enquête door de soms kromme vraagstelling maar als ik ernaast zit hoor ik het graag.)

Ik hoop dat de club de resultaten nog wat meer kan specificeren.
Jaap
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Feanatieke schreef:Ik adviseer Tikkieterug, BBB en Sneek om de club te mailen (info@sc-heerenveen.nl) met de genoemde opmerkingen. Als de club meerdere mailtjes ontvangt met het verzoek om een duidelijke uiteenzetting van de resultaten, dan kan zo'n verzoek best ingewilligd worden (denk ik, lijkt mij).
Tenzij dit onderzoek in een Veenstra stijl is. Enquête uitschrijven en van tevoren het rapport al klaar hebben. Dan kun je je in alles zeggen, dit is zoals de fans het willen.
Spijt heb je morgen maar!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Vind de uitslag inderdaad wat kort, had wat uitgebreider gekund in mijn ogen. Nu komt het toch over alsof deze hele enquête een zoethouder was tijdens de zware tijden.
elmo87
Nieuw talent
Berichten: 146
Lid geworden op: 24-09-2010 19:57
Locatie: Menaam

Bericht door elmo87 »

Zonde en echt een gemiste kans. Ben ook zeer nieuwsgierig naar verder onderbouwing van deze uitslag; de verdeling (positie in stadion) van de mensen die tegen ongenummerd staan/zitten op Noord bijvoorbeeld; en in verlengde daarvan, wie zijn de voorstanders? Ik vrees wel dat er op deze manier nooit een verandering kan komen in de plek die NN heeft in het stadion. De supporters die nu in 11/12/13 zitten zijn niet bereid om hun plaats af te staan tbv een groter sfeervak; en geef ze eens ongelijk. Bij gebrek aan animo hiervoor is het misschien zinvol om een echt alternatief op de Zuidtribune te onderzoeken?? Maar op deze manier houd je altijd de discussie en kom je nooit een steek verder.
twitter.com/jelmo87
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Deze enquête zegt niks, een derde van het stadion wil wel graag ongenummerd. Wil men deze groep wat toch een zijde van het stadion is niet tegemoet komen? Het is maar net hoe je met deze data omgaat.
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie