Uitwedstrijden - waarom zo weinig mensen?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Heerenveen rules schreef:Maar even wat anders. Ik heb al jaren het idee dat er in het ALS nogal wat mensen zitten die blij zijn een avondje weg te zijn en weinig met de club hebben en er zitten om er bij te horen maar weinig gevoel hebben bij de club. En 90 minuten lang wat zwijgen en bij winst of verlies met hetzelfde gevoel de auto in stappen: 'het was weer een leuke avond'.
Ik schat dat zo'n 15.000 van deze mensen op een thuis wedstrijd afkomen bij ons. Ik ken er zelf genoeg uit de directe omgeving. Deze mensen zie je ook niet bij bekerwedstrijden of Europese wedstrijden gezien ze het belachelijk vinden dat ze nog wat extra moeten betalen uitzonderingen met AC Milan daar gehouden. Vaak is er maar 1 fanatiek in een volle auto en de rest gaat mee voor een gezellig avondje weg.
Alle ballen op Henkie!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

TORCIDA schreef: misselijke denigrerende teksten gebruik je om jouw punt te maken Knipe/als 26000,(triest hoor naam veranderen) waarom zou jouw beleving wel passen en die van een sfeermakende supporter niet? wat is je aversie? heb je er last van? beter 100 lieden die zingen en sfeermaken dan 1000 apatische volgelingen.
Zie zo snel even niet waar hij denigrerend doet. Hij doet gewoon een constatering. Ik zie het hem niet veroordelen, Knipe zegt toch niet dat het niet mag, of dat hij er last van heeft. Het valt hem op.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

We dwalen volledig af, mensen. Graag hier discussie over waarom er nog zo weinig mensen mee gaan naar uitwedstrijden. Niet over de manier waarop mensen zich gedragen in een uitvak. Dank.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Hielke schreef:We dwalen volledig af, mensen. Graag hier discussie over waarom er nog zo weinig mensen mee gaan naar uitwedstrijden. Niet over de manier waarop mensen zich gedragen in een uitvak. Dank.
Zoals ik zei op de vorige bladzijde, als dat van Feanatics goed georganiseerd word, en het klopt dat er 1.250 leden zijn.

Dan heb je al gauw 2500 supporters extra met uitwedstrijden per seizoen.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Jaap F. schreef:Stond met plaatsvervangende schaamte gisteren in het uitvak bij NEC. Waar was iedereen? We zijn op koers voor rechtstreeks Europees, hebben zelfs nog kans op de 2e plek, de spelers hebben ons nodig. Dit zijn de wedstrijden dat het uitvak vol moet zijn.
Dat ben ik wel met je eens. Aan jou de taak als -erelid- om hier wat schot in te brengen. je bent per slot van rekening niet zomaar -erelid- :asian:
Miereneukert!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ik lees overigens dit topic met plaatsvervangende schaamte, iemand die er bijna tot nooit is bij uitwedstrijden dit seizoen
Opent dit topic....
Hier heb ik geen woorden voor
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

TORCIDA schreef:Ik lees overigens dit topic met plaatsvervangende schaamte, iemand die er bijna tot nooit is bij uitwedstrijden dit seizoen
Opent dit topic....
Dat zie jij verkeerd! Hij heeft een hele goede reden om niet te gaan... de andere 25.999 supporters moeten altijd gaan!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Erg mooi dit. Na mijn pleidooi over de Feanatics heb ik vandaag een mail gekregen;

Eerst een korte sorry over een laat bericht over een wedstrijd bijwonen.
En daarna een uitnodiging voor Twente - Heerenveen..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

heerenveenown schreef:Erg mooi dit. Na mijn pleidooi over de Feanatics heb ik vandaag een mail gekregen;

Eerst een korte sorry over een laat bericht over een wedstrijd bijwonen.
En daarna een uitnodiging voor Twente - Heerenveen..
Geldt dit enkel voor jou, of gaat men een actievere houding aannemen ten opzichte van de Feanatics
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Opzich niet gek dat je lang niet iets gehoord hebt. sc Heereveen organiseerde altijd voor de Feanatics een busreis naar Twente uit. Het is bijna 2 jaar terug dat sc Heerenveen Twente uit speelde gezien het vorig seizoen de openings wedstrijd was nu nu de afsluitende dit seizoen.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Flying Frisian schreef: Geldt dit enkel voor jou, of gaat men een actievere houding aannemen ten opzichte van de Feanatics
Denk voor iedereen aangezien het een algemene brief was.
Ik zal nu nog even uit registratie moeten aanvragen ..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Friez
Invaller
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-01-2012 17:08
Locatie: Sneek

Bericht door Friez »

Okee, mooizo, is er waarschijnlijk een aardig gevuld uitvak :D
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Das aardig, alle kinderen uitnodigen voor een wedstrijd op woensdagavond om 20h in Enschede :mrgreen:
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Calimero schreef:Das aardig, alle kinderen uitnodigen voor een wedstrijd op woensdagavond om 20h in Enschede :mrgreen:
Het is dan vakantie he :)
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

heerenveenown schreef:
Het is dan vakantie he :)
Dat zal best, maar hoelaat denk jij dat je dan thuis bent? ;) Ik weet niet of elke ouder daar even blij mee is. Het is netjes dat ze het nu alsnog recht willen zetten, maar doe dat dan op een wedstrijd op zondagmiddag bijvoorbeeld, dat zou ik veel logischer vinden.
jaeger
Nieuw talent
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 23:59

Bericht door jaeger »

het is gewoon een stuk verschil in beleving.

ik beleef een uitwedstrijd met genoeg bier onderweg erg zenuwachtig zijn.
in dat stadion los gaan en vooral de club blijven steunen OOK ALS JE ACHTER STAAT,
maar goed als jij het raar vind dat er word doorgezongen als je achter staat.
vind ik een gebrek in steun. en onze capo bevorderd volgens mij alleen maar de sfeer.
tuurlijk mis je wel eens iets maar daarvoor hebben we tegenwoordig die geweldige schermen.

ik vind jou beleving ontzettend raar, terwijl jij ons afschilderd als een stel idioten.
mischien is dat ook wel een gevolg van weinig mensen bij thuiswedstrijden
Merijn_415
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2009 18:24

Bericht door Merijn_415 »

Ik denk dat een reden dat uitwedstrijden slecht bezocht worden, de bereikbaarheid van Heerenveen zelf is. Het liefst zou ik wel mee willen met elke wedstrijd, maar feit is dat dat niet kan, omdat ik nog lang geen auto mag rijden, vrienden van me mogen dat ook niet, en terugkomen na een wedstrijd op zaterdagavond is dan eigenlijk onmogelijk ... (ik ben 15) Ik denk ook niet dat hier iets aan gedaan kan worden, maar het is gewoon lastig om 's avonds terug naar huis te komen. Aangezien veel supporters niet in Heerenveen wonen lijkt het me vrijwel onmogelijk om goed gevulde uitvakken te krijgen, op deze manier. We zijn geen club in een grote stad: bij Ajax gaat iedereen wel even met de trein, tram of metro, die rijden toch wel tot 's avonds laat.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Uitsupporters Ranglijst 2012

Feyenoord is wederom de beste als het gaat om het aantal uitsupporters dat clubs uit de Eredivisie meenemen naar uitwedstrijden. De club uit Rotterdam-Zuid werd dit seizoen bij iedere wedstrijd door een vol uitvak gesteund. Excelsior sluit de ranglijst, omdat de Kralingers in uitwedstrijden gemiddeld door slechts 72 supporters gesteund worden.

In de Ranglijst Uitsupporters 2012 is te zien hoeveel uitsupporters elke Eredivisionist gemiddeld meenam in het afgelopen seizoen. De ranglijst vertoont overeenkomsten met de sportieve ranglijst, maar laat ook duidelijke verschillen zien. In zekere zin is de lijst een blik in de toekomst. De lijst laat zien welke clubs een grote aanhang hebben, en dus potentie hebben. Het ook zien welke clubs te weinig potentie hebben, en op lange termijn waarschijnlijk moeten afhaken.

Het gemiddeld aantal uitsupporters in de Eredivisie is 298. Net als voorgaande jaren staan Feyenoord en Ajax weinig verrassend met grote afstand bovenaan. PSV volgt op gepaste afstand, samen met Twente en het verrassende Groningen, dat sportief gezien een dramatisch seizoen doormaakte. De ranglijst wordt gesloten door Excelsior, dat als enige club gemiddeld onder de honderd uitsupporters blijft. Ook De Graafschap, RKC – ondanks de goede sportieve prestaties – en VVV worden bij uitwedstrijden door een relatief kleine groep supporters gesteund.

Afbeelding

Aantal uitsupporters fors gedaald door strenge regels
Het gemiddeld aantal uitsupporters in de Eredivisie is vergeleken met 2009 afgelopen seizoen met liefst 28% gedaald. De daling komt met name door de steeds strengere regels rond uitwedstrijden, en gaat in tegen de stijgende toeschouwersaantallen bij thuiswedstrijden. Een belangrijk onderdeel van de Nederlandse voetbal- en supporterscultuur staat onder druk.

Supporters wordt met allerlei maatregelen steeds meer ontmoedigd om hun club achterna te reizen. Denk hierbij aan verplichte bus- en autocombi’s, verplichte uitkaartregistratie en zelfs verboden op uitsupporters zoals bij Ajax en Feyenoord. Ook is de kwaliteit van de Nederlandse uitvakken nog altijd ondermaats. Door de vele hekken en netten is het volgen van de wedstrijd vaak een hele opgave. Ook de gestegen kaartprijzen in crisistijd en de soms absurde aanvangstijdstippen ten gunste van de tv zijn oorzaak van de daling. Een club als Willem II laat zien dat er meteen veel meer supporters mee gaan naar uitwedstrijden als er minder restricties zijn.

Meer cijfers, foto’s, analyses per club, tabellen en details zijn te vinden in onderstaand document:

http://pdfcast.org/download/de-uitsuppo ... t-2012.pdf (vul de code in en klik direct hieronder op de kleine button ‘Download Document’)
www.indehekken.nl
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goed stuk, met name de pdf is zekerde moeite waard om te lezen. Staan een paar leuke tabelletjes in over aantallen uitsupporters, maar ook welke uitvakken de meeste mensen trekken en een totaaltabel met alle aantallen bij uitwedstrijden. Een paar quotes hieruit:
7. SC Heerenveen: 244
Heerenveen brengt gemiddeld zo’n 150 uitsupporters mee, maar komt door enkele uitschieters toch nog op een 7e plaats uit. De noordelijke derby tegen FC Groningen is goed voor het enige uitverkochte vak, terwijl ook de belangrijke wedstrijd tegen Twente goed bezocht werd. Ook AZ is populair, enerzijds door de afstand maar dit jaar vooral door de gratis kaarten die de supportersvereniging ter beschikking stelde.
Vergeleken met seizoen 2008-2009 is het aantal uitsupporters in de Eredivisie met liefst 28% gedaald. Opvallend, omdat het aantal thuissupporters mede door stadionuitbreidingen stijgt.
De aanvangstijdstippen zijn er sinds 2009 ook niet beter op geworden. De wil van Eredivisie Live is wet, en daardoor worden wedstrijden als Groningen-Roda en VVV-AZ op zondag om 12:30 uur gespeeld, waarbij de reistijd voor uitsupporters kennelijk geen rol speelt.
Uit de degradatie van Willem II en de daaropvolgende explosie van het aantal uitsupporters van de Tilburgers in de Eerste Divisie blijkt dat uitwedstrijden nog altijd populair zijn, mits er minder restricties gelden. Ook een club als Fortuna Sittard zou met een gemiddelde van 208 uitsupporters dit jaar in de Eredivisie niet misstaan. Voormalige (?) volksclubs als Den Haag, Utrecht en NAC komen nu met een armzalig plukje supporters naar uitwedstrijden, terwijl ze vroeger garant stonden voor goed gevulde uitvakken.
Auditteam Voetbal en Veiligheid: ‘Verbeter kwaliteit uitwedstrijden’
Dat er wat betreft uitwedstrijden een hoop te verbeteren valt concludeert ook het Auditteam Voetbal en Veiligheid in een rapport dat eind 2011 verscheen. Hier staat een artikel over dit onderzoek, plus een link naar het volledige rapport: http://www.indehekken.net/actueel/de-ui ... -anno-2011.

Dat er ruimte is voor het minder beperkingen rond voetbalwedstrijden laat ook het jaarverslag van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) zien. Het aantal incidenten rond wedstrijden daalt al jaren achtereen. Bovendien wordt ook hier opgemerkt dat repressieve maatregelen rond wedstrijden vooral de normale supporters tot last zijn, en de echte hooligans vaak niet raken. Rellen hebben zich steeds meer verplaatst naar plekken en tijden buiten de wedstrijden om. Gevechten vinden vaak plaats op afspraak. Rond de stadions gebeurt bijna nooit meer wat. Het jaarverslag is hier te vinden: http://www.civ-voetbal.com/sites/defaul ... 0-2011.pdf

Naast de steeds slechtere omstandigheden waaronder uitwedstrijden kunnen worden bezocht spelen ook de kosten een rol. De prijs van de kaartjes voor uitvakken is sinds 2009 flink gestegen, ondanks de economische crisis. In dat jaar was 20 euro voor een kaartje veel, momenteel zit de helft van de Eredivisie hierboven. Via onderstaande link is een overzicht te zien van de kaartprijzen van de uitvakken in de Eredivisie én Eerste Divisie dit seizoen:http://www.indehekken.net/actueel/clubs ... supporters.
Vooral deze is interessant:
Tjeerd van der Zwan, burgemeester van het voorheen gastvrije Heerenveen, liet deze weten ook komend seizoen alle uitsupporters uit de stad te weren, van Ajax en Feyenoord tot VVV en Excelsior.
Nederland uniek in Europa
Op basis van enkele incidenten die niet in de context worden gezien, veel vage vermoedens, angst voor het onbekende en de neiging alles te willen regisseren schieten gemeenten als Heerenveen met een kanon op een mug. Hiermee gaan ze lijnrecht in tegen het beleid van ‘normalisatie’ dat door het Ministerie van Justitie en de KNVB is geformuleerd. Het rapport over voetbal en veiligheid uit 2011 is hier te lezen: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... id-doc.pdf

De absurde maatregelen rond uitwedstrijden zijn een unicum in Europa
.
Corruption is everywhere, fight it!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Knap ironisch overigens dat RKC en AZ complimenten krijgen voor een "mooi uitvak zonder hekken en netten." en dat voor een organisatie die zich "indehekken.nl" noemt. Ook nog, mijn foto's op het voorblad. (met bronvermelding dus flex.)
Wéér uit!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het is natuurlijk erg relatief: iedere aanhang heeft weer andere aspecten om mee om te gaan. Het gaat om ticketprijzen, afstanden, regelingen, gevoel, data, belangen, etc. Bovendien heb je te maken met capaciteit. Twee concrete voorbeelden: Heerenveen heeft een uitvak met 1280 plaatsen, Groningen 1100. Heerenveen mocht doordeweeks uiteindelijk met maximaal 400 man naar Enschede, Groningen mocht in het weekend met 600 man afreizen. Zoiets trekt toch wel flink aan het gemiddelde en dat maakt zelfs een feitelijke lijst subjectief. Andersom zijn er alleen ook genoeg argumenten aan te dragen, bijvoorbeeld dat wij zeventien wedstrijden de kans hadden en zij een boycot invoerden voor Excelsior-uit.

Het is uiteindelijk gewoon niet te vergelijken. Geen enkele aanhang heeft dezelfde aspecten, dus ieder aantal heeft weer een ander verhaal. Dat neemt niet weg dat zo'n lijst natuurlijk wel iets zegt. Heerenveen is gewoon een redelijke subtopper op het gebied van uitsupporters. Ik ben vooral benieuwd naar volgend seizoen. Er was een stijgende lijn zichtbaar, dus wat heeft dit voor effect in de wetenschap dat we ook Europees aan de bak mogen. Ik hoop dat de lijn nationaal omhoog blijft trekken, dan ben je goed bezig.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Superfries88' schreef: Het is uiteindelijk gewoon niet te vergelijken. Geen enkele aanhang heeft dezelfde aspecten, dus ieder aantal heeft weer een ander verhaal. Dat neemt niet weg dat zo'n lijst natuurlijk wel iets zegt. Heerenveen is gewoon een redelijke subtopper op het gebied van uitsupporters. Ik ben vooral benieuwd naar volgend seizoen. Er was een stijgende lijn zichtbaar, dus wat heeft dit voor effect in de wetenschap dat we ook Europees aan de bak mogen. Ik hoop dat de lijn nationaal omhoog blijft trekken, dan ben je goed bezig.
Ik wil niet veel zeggen maar we hebben toch echt met een dalende lijn te maken als ik het vergelijk met eerdere seizoenen. De afgelopen seizoenen is het gemiddelde bij ons met 20 tot 30 personen per seizoen omlaag gegaan. Alleen ten opzichte van vorig seizoen hebben we een zeer lichte stijging en dat zal wel door de slechte prestatie van vorig seizoen komen. Dus echt goed bezig wil ik niet zeggen al helemaal niet als je het met 10 a 15 jaar terug vergelijkt. Er reed dit seizoen voor het eerst volgens mij in jaren geen bus naar een uitwedstrijd (Roda).

Al met al is de uitsupport een lachtertje hier in Nederland aan het worden met grotendeels dank aan de overheden.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Vooral over het bedroevende aantal van ADO verbaas ik mij. Laatste jaren al geconstateerd dat het daar wat uitsupporters betreft een stuk minder wordt. Maar tot een jaar of tien terug zorgden die ook bij ons voor een vrijwel vol uitvak.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian Viking schreef:. Maar tot een jaar of tien terug zorgden die ook bij ons voor een vrijwel vol uitvak.
Dat viel mij dus ook op, maargoed toen waren ze ook net gepromoveerd natuurlijk.
Corruption is everywhere, fight it!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Toen was Heerenveen voor ADO de enige vrij vervoer wedstrijd in het hele jaar. Nu niet meer vermoed ik?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Jeroen schreef:Toen was Heerenveen voor ADO de enige vrij vervoer wedstrijd in het hele jaar. Nu niet meer vermoed ik?
Dat ook.
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

xander schreef:Ik wil niet veel zeggen maar we hebben toch echt met een dalende lijn te maken als ik het vergelijk met eerdere seizoenen.
1100 man naar Groningen, 700 man naar AZ, 400 naar De Graafschap, 400 naar Twente, 250 naar Heracles en 500 naar het bekerduel bij Vitesse. Ook VVV-uit in de beker werd relatief goed bezocht voor een doordeweekse uitwedstrijd op die afstand. Dat zijn gewoon keurige tot goede aantallen voor Heerenveen-begrippen. Ook hebben we diverse wedstrijden vrij gemiddeld gescoord. Die wedstrijden plus een aantal slecht bezochte wedstrijden halen het gemiddelde omlaag, maar in vergelijking met voorgaande seizoenen zie ik wel een lichte vooruitgang weer.

Het is dan ook van belang om daar verder mee te gaan. Nog meer aandacht en acties blijven organiseren. Begin juni, in die periode verwacht ik het nieuwe speelschema ongeveer, zou je al een beetje kunnen plannen. En natuurlijk gaat het matig als je het vergelijkt met tien of vijftien jaar terug, maar dat is verleden tijd. Je moet recenter gaan kijken en dan is er toch echt wel weer iets gaande. Zeker bij specifieke wedstrijden. Dat moet je voortzetten, wellicht dat andere wedstrijden dan ook wat beter bezocht worden.
Er reed dit seizoen voor het eerst volgens mij in jaren geen bus naar een uitwedstrijd (Roda).
Vorig seizoen reed er ook geen bus naar PSV.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef:Ook hebben we diverse wedstrijden vrij gemiddeld gescoord. Die wedstrijden plus een aantal slecht bezochte wedstrijden halen het gemiddelde omlaag,
Het is bij ons juist extreem. Landelijk gezien gaan er gemiddeld zo'n 300 man mee, bij ons bij veel wedstrijd 100 tot 200, met een paar uitschieters: Twente, Groningen, AZ (gratis kaarten) en Graafschap (waar dit jaar minder mee zijn gegaan dan eerder met vrij vervoer).
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Fanatic 4-ever schreef:Het is bij ons juist extreem. Landelijk gezien gaan er gemiddeld zo'n 300 man mee, bij ons bij veel wedstrijd 100 tot 200, met een paar uitschieters:
Haal Ajax, PSV en Feyenoord (drie clubs met een landelijke aanhang) uit het overzicht en maak dezelfde rekensom. Dan scoort Heerenveen plotseling gewoon goed voor een provincieclub met relatief ongunstige reisafstanden. Dat zie ik dus anders. Natuurlijk kan het nog stukken beter, de ondergrens mag omhoog. Toch vind ik dat we niet ontevreden mogen zijn. We hebben een redelijke hoeveelheid uitwedstrijden gehad met uitstekende aantallen, bij andere wedstrijden heb je doorgaans een redelijke basis. Dat moet je gaan uitbouwen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Superfries88' schreef:Toch vind ik dat we niet ontevreden mogen zijn. We hebben een redelijke hoeveelheid uitwedstrijden gehad met uitstekende aantallen, bij andere wedstrijden heb je doorgaans een redelijke basis. Dat moet je gaan uitbouwen.
We hebben inderdaad een aantal uitwedstrijden met prima aantallen gehad, eens. Maar als je ziet dat er meestal zo'n 150 man meegaan (en dat in een seizoen dat uit meer punten zijn gepakt dan thuis), dan vind ik dat nzeker niet veel. Met een stadion voor 26.000 man vind ik dat geen redelijk basis.
Corruption is everywhere, fight it!
Plaats reactie