Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersraad

Berichtdoor Superfries1996 » 16-12-2012 18:40

Dat de 'jeugd' goed is vertegenwoordigd klopt naar mijn mening niet. Er zit een vrouw die namens de Junior Clubs daar zou zitten, maar in de digitale noch schriftelijke magazines van zowel de Junior Heroes als de Feanatics is hier verder enige aandacht besteed. Natuurlijk heeft het geen zin om iemand van 11-12 jaar in de SR te zetten. Maar een (feanatic) van 15-16-17 jaar kan echt wel zijn mening en die van anderen verkondigen. Daarnaast lijkt me het niet meer dan logisch dat een 'afgevaardige' ook daadwerkelijk lid is? > Een Nieuw Noord Sk-houder namens Nieuw Noord, een Feanfan-lid namens FeanFan, etc. etc.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 16-12-2012 20:37

Misschien weer van de partij onder de nieuwe directie?
Je maakt de fout om te veronderstellen dat mijn terugtreden uitsluitend voortkomt uit onvrede met de directie.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-12-2012 11:48

Fanatic 4-ever schreef:Zijn de notulen van 13 november inmiddels al goedgekeurd voor plaatsing?


Hoe staat het hierme, of kiezen ze bij de club weer voor de dictaat-structuur ipv de overlegstructuur?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 17-12-2012 12:41

Goede vraag, die ik zelf al geruime tijd stel. Van de kant van de directie is aan de Supportersraad indertijd, na klachten, toegezegd dat de notulen altijd binnen 3 weken on-line zouden staan. Dit soort toezeggingen blijken dus boterzacht te zijn. Het waarom is mij volkomen onduidelijk.
Overigens nog een nieuwtje dat tot op heden door de Supportersraad niet naar buiten gebracht is: ook Jaap Wijnsma, vertegenwoordiger van de minder-validen, heeft begin vorige week zijn functie neergelegd en maakt geen deel meer uit van de SR. Inmiddels dus al 2 vacatures, na een periode van net één jaar.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Surhuisterveen » 17-12-2012 16:06

Kan het zijn dat jij en dhr Wijnsma zichzelf, of beter gezegd hun functie te serieus hebben genomen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo'n raad serieus wordt genomen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 17-12-2012 16:26

Uiteraard heb ik indertijd mijn benoeming in de Supportersraad en de Supportersraad zelf serieus genomen. Anders zou ik er niet aan begonnen zijn. Vooraf kon ik absoluut niet inschatten dat ik er na een jaar weer mee zou stoppen.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-12-2012 10:10

Je hebt het natuurlijk wel geprobeerd. Helaas niet met het gewenste resultaat. Jammer.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Supportersraad

Berichtdoor xander » 13-01-2013 15:39

De notulen van de vergadering van 2 maand geleden staan inmiddels online!

http://www.sc-heerenveen.nl/includes/do ... ate=720414
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersraad

Berichtdoor xander » 13-01-2013 19:57

Knip
Laatst bijgewerkt door xander op 14-01-2013 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersraad

Berichtdoor Superfries1996 » 13-01-2013 19:57

Bij vacatures staan er geen vacatures voor de supportersraad, weet iemand hoe je hierover informeert?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 13-01-2013 20:43

In een overleg tussen een delegatie van de Supportersraad met de directie is naar voren gekomen dat er in de toekomst mogelijk meer uitsupporters in de thuisvakken zullen plaatsnemen.


Dit geeft niet weer hoe er door de SR over gedacht werd maar hoe de directie hier over denkt. Helaas moet ik vaststellen dat de notulen op een aantal punten wel de mening van een meerderheid weergeven (directie + een deel van de raadsleden) en niet de mening van een minderheid.In die zin zijn de thans gepubliceerde notulen op een aantal punten absoluut geen juiste weergave van wat er besproken is.

Er zijn inmiddels 2 raadsleden opgestapt (Jaap Wijnsma, vertegenwoordiger namens de minder-validen en ikzelf, onafhankelijk raadslid) maar hoe deze vakatures ingevuld gaan worden is mij niet bekend.
Laatst bijgewerkt door Arnoud op 13-01-2013 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor pes5 » 13-01-2013 23:22

Ook leuk om te zien dat de punten die nog open stonden dus nog steeds openstaan, er is niks mee gedaan. De notulen komen ipv na drie weken nu weer doodleuk na twee maanden. Deze directie neemt haar supporters duidelijk niet serieus, gaat haar eigen gang en is totaal niet transparant.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersraad

Berichtdoor forca hveen » 14-01-2013 13:56

Waar ik mij over verbaas is onder andere het stukje over de jeugd van 17-20 jaar en het feit dat hier niets aan gedaan hoeft te worden vanwege de omvang van de wachtlijsten. Dit kan ik niet rijmen met het feit dat de seizoenskaarten nog altijd met korting worden aangeboden via de clubsite.

En inderdaad dat stukje over die uitsupporters....
De directie laat weten dat zij bij voorkeur geen uitsupporters dichtbij het Nieuw Noord vak plaatst. Dit komt in de praktijk ook bijna niet meer voor.

Tegen Feyenoord in de beker zag ik toch velen met feyenoord uitdossing op Noord staan/zitten. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt ipv minder.

De supportersraad lijkt toch vooral een zoethoudertje te zijn voor de directie om de supporters "koest" te houden. Wat is nou daadwerkelijk een punt waar de directie iets mee heeft gedaan?
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Supportersraad

Berichtdoor Currahee » 14-01-2013 15:44

En waarom alleen dicht bij Nieuw Noord. Ik zit in vak 30 en soms springt 60% van het vak omhoog. Vrij irritant! Uitsupporters horen in het uitvak. Mochten ze dan toch in het thuisvak zitten dan niet in grote groepen dicht bij elkaar.

Verder zitten er ook vaak plukjes supporters dicht bij het uitvak. Welke dan contact zoeken met elkaar. Dit is al meerdere keren uit de hand gelopen. Maar toch zitten op die plekken, vaak tegen de grote ploegen, uitsuporters
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Supportersraad

Berichtdoor Calimero » 14-01-2013 17:05

Naar aanleiding van de laatste notulen (die twee maanden na dato gepubliceerd worden), en de woorden van Arnoud kan ik maar één ding concluderen. De directie neemt de supportersraad totaal niet serieus, en ziet het gewoon als een must omdat er dan altijd kan worden gezegd dat er een klankbord is voor supporters. Dat de vacatures van Arnoud en Jaap niet gelijk worden opgevuld, geeft dit ook nog meer weer. Wat mij betreft kunnen ze dus die hele raad wel opdoeken.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Supportersraad

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 14-01-2013 17:52

De raad zal goed na moeten denken of het op deze manier nog zin heeft om te blijven bestaan. Ik had er goede hoop in maar krijg steeds meer het idee dat het gebruikt wordt om aan te tonen dat men 'open en transparant is naar naar achterban'. Beetje Oost-Duitse praktijken. Het lijkt me niet dat je daar als supporters aan mee wilt werken, als niks met je punten gedaan word.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 14-01-2013 19:13

open en transparant is naar naar achterban
Helaas, dat is men dus niet. Over het agendapunt 12 (Communicatie via Twitter) is in de vergadering van 13 november fel gedebatteerd waarbij uiteindelijke er een duidelijk verschil van mening bleef bestaan tussen directie en een deel van de SR enerzijds en een tweetal raadsleden anderzijds (waarvan ik er één was). In de notulen is daar niets van terug te vinden. Daar wordt uitsluitend de positie van de meerderheid weergegeven.
De laatste zinsnede :
Na discussie komt het merendeel van de aanwezigen tot de conclusie dat er altijd ruimte moet zijn voor het leveren van commentaar maar dat dit beter via de officiële lijnen en rechtstreeks kan.
geeft aan dat kritiek mag, mits deze intern gehouden wordt. Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het is niet de bedoeling dat je als lid van de SR bij de eerste de beste keer dat er iets gebeurd waar je het niet mee eens bent, daarmee naar buiten komt. Maar als iets voor de zoveelste keer mis gaat, ondanks dat meerdere malen toegezegd is dat die "missers" niet meer zullen voorkomen, dan vind ik dat je met je kritiek naar buiten mag komen, ook bijv. via Twitter. Het is betreurenswaardig dat de directie dit niet accepteren kan, het is nog veel betreurenswaardiger dat de SR, na verschillende pogingen de tekst aan te passen aan hetgeen werkelijk gezegd is, uiteindelijk toch akkoord is gegaan met een tekst die de lading van de discussie niet dekt. Daarmee heeft naar mijn mening de SR, ten einde de notulen eindelijk online te krijgen, een knieval voor de directie gemaakt en haar onafhankelijkheid opgegeven.
Eventuele nieuwe kandidaten voor de SR zijn gewaarschuwd: als je kritisch en onafhankelijk bent kan je beter niet solliciteren.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Stiffie » 14-01-2013 20:05

Xander kom er maar in.... in de supportersraad als onafhankelijke Ultra :stan: :lol:
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 14-01-2013 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Supportersraad

Berichtdoor pes5 » 14-01-2013 20:26

Lachwekkend gewoon.. De directie kan maar blijven doorgaan met de club kapot te maken.. Opjanken met die lui!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Freezeman » 14-01-2013 20:51

@ Arnoud.
De punten die je hier boven aanstipt is de reden dat je bent opgestapt/afgetreden?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 14-01-2013 21:43

De punten die je hier boven aanstipt is de reden dat je bent opgestapt/afgetreden?

Gedeeltelijk, ze waren wel een bevestiging van mijn redenen tot aftreden. Voornaamste reden was dat naar mijn mening de directie de SR niet echt serieus neemt, hetgeen ondermeer blijkt uit het feit dat afspraken regelmatig niet nagekomen werden en dat notulen niet altijd juist weergaven wat er besproken was. Daarnaast heb ik ervaren dat ook een deel van de raadsleden hun taak te vrijblijvend opnam en teveel ontzag voor de directie toonde. Heel duidelijk tijdens interne vergaderingen, erg tam in de gezamenlijke vergaderingen met de directie.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Gekko » 15-01-2013 13:17

De professional versus de vrijwilliger. Vaak een issue bij zulke inspraak organen (ouderraden, huurdersverenigingen, OR's). De professional moet het lef en de intentie te hebben de vrijwilliger een plek te geven in het hele spel anders wordt het al snel een schijnvertoning, een ritueel. Een ervaren bestuurder als Veenstra weet dat spel prima te spelen, denkt hij. Maar je doet er de club geen goed mee, je bevestigt alleen maar het beeld van verzakelijking, groeiende kloof waar ook anderen over spraken (sponsors, supporters, Riemer)
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersraad

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 15-01-2013 15:21

Gekko schreef:groeiende kloof waar ook anderen over spraken (sponsors, supporters, Riemer)


Verder met je verhaal eens, maar op supportersgebied is er denk ik geen groeiende kloof. Simpelweg omdat de supporters onder de vorige directie (misschien kun je nu zeggen ook al) totaal niet serieus genomen werden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersraad

Berichtdoor Eric » 16-01-2013 01:46

En nu wel dan? Of is het alleen maar schijn.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Supportersraad

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 16-01-2013 10:12

Dat vraag ik me dus af, vandaar dat ik tussen haakjes ook al aangeef :wink:

Er is in ieder geval een tijd geweest dat er een stuk meer mogelijk was voor NN dan onder de vorige directie, en de manier van benaderen was/is ook anders.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersraad

Berichtdoor xander » 20-02-2013 19:17

Hoe heeft de supportersraad het gesprek van gisteren ervaren?
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersraad

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-04-2013 10:48

Wat is de status van dit zoethoudertje?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersraad

Berichtdoor xander » 11-04-2013 15:53

Fanatic 4-ever schreef:Wat is de status van dit zoethoudertje?

Notulen 19 maart
Kan net zo goed opgeheven worden. Ja en amen.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Supportersraad

Berichtdoor Arnoud » 11-04-2013 16:45

Nooit gedacht dat ik het ooit met Xander eens zou zijn, maar zie daar, het wonder is geschied. De Suppportersraad is volledig verworden tot een instrument van de club in plaats van een onafhankelijk orgaan. Vragen van individuele supporters worden niet meer behandeld, de raad is alleen nog maar een klankbord voor de directie. Hoef je natuurlijk ook niet zoveel meer te doen als raadslid :twisted: . Opdoeken !!
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Supportersraad

Berichtdoor xander » 11-04-2013 16:47

Arnoud schreef:Suppportersraad is volledig verworden tot een instrument van de club in plaats van een onafhankelijk orgaan. Vragen van individuele supporters worden niet meer behandeld, de raad is alleen nog maar een klankbord voor de directie. Hoef je natuurlijk ook niet zoveel meer te doen als raadslid :twisted: . Opdoeken !!

Pluspuntje de notulen bijna binnen 2 weken online :lol:
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron