Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Arnoud schreef:We zullen proberen een aantal van de genoemde klachten nog mee te nemen naar de komende vergadering (4 september as.) met de directie. Ook bij de Supportersraad heerst enige irritatie over de gang van zaken rondom de kaartverkoop voor de wedstrijd tegen Molde FK.
Ik ben benieuwd, wanneer komt e.e.a. in de openbaarheid?
Bedankt Torcida:-)
JD
Invaller
Berichten: 398
Lid geworden op: 18-12-2003 19:15

Bericht door JD »

Binnen enkele weken komen de notulen van het overleg online.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Wat mij betreft mag de supportersraad ook wel het wedstrijdschema, en met name dan de wijzigingen in het wedstrijdschema bespreken met de club.

Ik begrijp dat vooraf aan dit seizoen veel wedstrijden op zondag noodzakelijk waren. Nu we echter uit Europa liggen zou het mooi zijn als enkele wedstrijden naar de zaterdag verplaatst zouden worden. Maar wat gebeurt er? Er worden twee uitwedstrijden verplaatst door de KNVB! Mijn inziens een gemiste kans, en ik heb ook het gevoel dat de club hier te weinig aan gedaan heeft.

De club is er toch juist ook voor de achterban? Kijk eens naar de directe omgeving van Heerenveen, hier is een ruime meerderheid aan zondag amateurclubs te vinden, ten opzichte van zaterdagamateurs. Spelers, supporters etc van deze clubs kunnen nu noodgedwongen niet na deze wedstrijden (ja ik mis zelf ook bijna alle zondagwedstrijden hierdoor). Maar dat niet alleen, ook vele mensen kiezen voor Heerenveen ipv de amateurvereniging; gevolg weinig supporters en lege kantines bij amateurclubs. Terwijl kantine opbrengst vaak juist de belangrijkste inkomstenbron is van deze clubs!

Hoop echt dat in de tweede competitiehelft nog een aantal wedstrijden verplaatst worden, maar heb er een zwaar hoofd in...
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

JD schreef:Binnen enkele weken komen de notulen van het overleg online.
MOet of een hele lange vergadering zijn geweest of iemand heeft weinig tijd :wink: Man als die notulen er zijn is het seizoen bijna afgelopen :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

spuit-11 schreef:Wat mij betreft mag de supportersraad ook wel het wedstrijdschema, en met name dan de wijzigingen in het wedstrijdschema bespreken met de club.

Ik begrijp dat vooraf aan dit seizoen veel wedstrijden op zondag noodzakelijk waren. Nu we echter uit Europa liggen zou het mooi zijn als enkele wedstrijden naar de zaterdag verplaatst zouden worden. Maar wat gebeurt er? Er worden twee uitwedstrijden verplaatst door de KNVB! Mijn inziens een gemiste kans, en ik heb ook het gevoel dat de club hier te weinig aan gedaan heeft.

De club is er toch juist ook voor de achterban? Kijk eens naar de directe omgeving van Heerenveen, hier is een ruime meerderheid aan zondag amateurclubs te vinden, ten opzichte van zaterdagamateurs. Spelers, supporters etc van deze clubs kunnen nu noodgedwongen niet na deze wedstrijden (ja ik mis zelf ook bijna alle zondagwedstrijden hierdoor). Maar dat niet alleen, ook vele mensen kiezen voor Heerenveen ipv de amateurvereniging; gevolg weinig supporters en lege kantines bij amateurclubs. Terwijl kantine opbrengst vaak juist de belangrijkste inkomstenbron is van deze clubs!

Hoop echt dat in de tweede competitiehelft nog een aantal wedstrijden verplaatst worden, maar heb er een zwaar hoofd in...
Goede teksten Spuit-11. Ik hoop inderdaad dat er nog wat gedaan wordt aan de vele zondagduels. Ook ik zal er diverse van moeten missen. Nu Europa al weer lang en breed achter de rug is, hoop ook ik dat er alles aan gedaan wordt om de wedstrijden naar de zaterdagavond te krijgen.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Squerrel, we kunnen je geruststellen :D : zoals het er nu uit ziet staan de notulen volgende week online. De agenda van de vergadering heb je ook al online kunnen lezen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Vandaag (eindelijk) een reactie van de klantenservice ontvangen n.a.v. de klacht omtrent de gang van zaken rondom de kaartverkoop aan de kassa bij de thuiswedstrijd tegen Molde op 30 augustus j.l.
Beste [..],

We hebben er bewust voor gekozen één zijde in de verkoop te doen bij de kassa. De online verkoop loopt zolang de voorraad strekt, tot uiterlijk de dag voor de wedstrijd. Via dat verkoop kanaal worden beschikbare plaatsen op diverse tribunes en de verschillende prijsklasses aangeboden. Vervolgens maakt de afdeling Klantenservice/Ticketing in samenwerking met de afdeling Veiligheid een beslissing welke plaatsen verkocht worden via kassa E. Daar liggen een aantal aspecten aan ten grondslag, te weten veiligheid, commercieel en administratief.

U geeft aan dat deze keuze niet naar uw wens was en u motiveert waarom. Wij waarderen het dat u de moeite neemt dit ook bij ons te melden en nemen uw mening mee als bagage voor een volgende beslissing. Zij het dat we ons ook realiseren dat we niet altijd kunnen voldoen aan alle wensen. Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Weinig verrassende reactie waarin eigenlijk geen antwoord wordt gegeven. Het is te hopen dat voldoende anderen ook een dergelijke klacht hebben ingediend, zodat het signaal van onvrede in ieder geval is aangekomen.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

diepFries schreef: Daar liggen een aantal aspecten aan ten grondslag, te weten veiligheid, commercieel en administratief.
Dit was toch puur commercieel? Het enige doel hiervan leek mij om én meer winst te maken door de duurste kaarten te verkopen én om op de televisie het stadion wat voller te laten lijken. Vond het destijds belachelijk geregeld, mag in het vervolg wel anders.
Heerenveen till I die!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wat een waardeloze reactie zeg. Daar heb je dus helemaal niks aan, zo'n standaard riedeltje..
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat kon je van te voren zien aankomen, natuurlijk. Ze zeggen heus niet: we wilden ordinair geld verdienen en dwingen u de hoogste prijs te betalen aan de kassa. Nu kan ik niet stellig beweren dat dit het uitgangspunt was, je kan bijvoorbeeld ook zo redeneren dat de Oosttribune de grootste tribune is (=meeste kaarten) en dat de tv-beelden die tribune tonen. Hoe dan ook: het beste uitgangspunt lijkt me gewoon een x-aantal kaarten per tribune te reserveren en mensen zelf te laten kiezen. Sommigen willen graag op de lange zijde ondanks de hogere prijs, waar een ander achter het doel wil zitten. Moet kunnen wanneer er relatief veel lege stoeltjes zijn.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Niet lullig bedoeld hoor, maar als je per se een plek wilt kun je de kaart toch ook vooraf kopen? Ik snap wel dat ze met de kaarten die aan de kassa worden verkocht de tv-tribune vullen. Eenieder die daadwerkelijk een plek wilde hebben, die krijgt alle mogelijkheid deze vooraf te kopen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Calimero schreef:Niet lullig bedoeld hoor, maar als je per se een plek wilt kun je de kaart toch ook vooraf kopen? Ik snap wel dat ze met de kaarten die aan de kassa worden verkocht de tv-tribune vullen. Eenieder die daadwerkelijk een plek wilde hebben, die krijgt alle mogelijkheid deze vooraf te kopen.
Dan ga je voorbij aan het punt dat werd gemaakt. Mensen komen bij het stadion, willen kaarten kopen voor de korte zijde en krijgen te horen dat die uitverkocht zijn.. Men kan nog wel (duurdere) kaarten kopen voor Oost.
Kom je het stadion binnen met 4 kinderen, zie je dat er volop plek is achter de goals.. Verlakkerij van supporters is dat gewoon. Zo doe je niet aan klantenbinding.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

De Supportersraad heeft in de vergadering met de directie op 4 september de klachten over de kassa-kaartverkoop voor de wedstrijd tegen Molde FK aan de orde gesteld. De directie stelt zich op het standpunt dat het hier individuele klachten betreft die eventueel aan de club gericht moeten worden. De Supportersraad is niet ingesteld om klachten van individuele supporters te behandelen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Sorry hoor maar van zo'n standpunt van de directie zakt mn broek af. Wat is de rol van de supportersraad dan nog?
alleen als het massaal wordt?
Hier heb ik geen woorden voor
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Calimero schreef:Niet lullig bedoeld hoor, maar als je per se een plek wilt kun je de kaart toch ook vooraf kopen? Ik snap wel dat ze met de kaarten die aan de kassa worden verkocht de tv-tribune vullen. Eenieder die daadwerkelijk een plek wilde hebben, die krijgt alle mogelijkheid deze vooraf te kopen.
Inderdaad, dat had gekund ware het niet dat ik een hekel heb aan het kopen van kaarten via internet. Ik vind het helemaal niks.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Arnoud schreef:De Supportersraad heeft in de vergadering met de directie op 4 september de klachten over de kassa-kaartverkoop voor de wedstrijd tegen Molde FK aan de orde gesteld. De directie stelt zich op het standpunt dat het hier individuele klachten betreft die eventueel aan de club gericht moeten worden. De Supportersraad is niet ingesteld om klachten van individuele supporters te behandelen.
En hup door naar het volgende agenda punt.

Wat is me dit nou? Dit was toch een meer gehoorde klacht!

Wat Torcida zegt, waarom is er dan een supportersraad? Ik bedoel het niet lullig maar vraag het me naar aanleiding hiervan wel af.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Klachten over kaartverkoop horen in eerste instantie aan de club gericht te worden. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Zo raar is dat niet.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Uiteraard, en zo is ook gedaan (o.a. door ondergetekende). De keuze van de club om op de wedstrijddag enkel de lange zijde in de verkoop te doen (of dit nu commercieel, administratief of 'veiligheid' gemotiveerd is) en daarbij nog eens de leugen te vertellen dat de korte zijde uitverkocht was (hoe verzin je het?!!), lijkt me echter bij uitstek iets waar de Supportersraad zich kan laten horen.

Die individuele supporter krijgt van de club namelijk het antwoord wat ik gister heb gepost, daar koop je verder niets voor. Ik zeg niet dat de Supportersraad een ander antwoord krijgt, zij heeft echter meer/beter gelegenheid om met de club over dit soort zaken in contact te blijven.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Een laatste opmerking over het gebeurde: wij hadden als Supportersraad het idee dat de directie niet echt op de hoogte was van hetgeen zich bij de kassa afgespeeld heeft. Het kan dus zijn dat Ticketing de beslissing zelfstandig genomen heeft. Maar een overtuigend antwoord hebben wij niet ontvangen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

pes5 schreef: Dan ga je voorbij aan het punt dat werd gemaakt. Mensen komen bij het stadion, willen kaarten kopen voor de korte zijde en krijgen te horen dat die uitverkocht zijn.. Men kan nog wel (duurdere) kaarten kopen voor Oost.
Kom je het stadion binnen met 4 kinderen, zie je dat er volop plek is achter de goals.. Verlakkerij van supporters is dat gewoon. Zo doe je niet aan klantenbinding.
Als je al wist waar je wilde zitten, waarom heb je de kaarten dan niet van te voren besteld?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Misschien wel op laatste moment besloten te gaan?
Maar doet er verder ook niet toe of je van tevoren had kunnen bestellen of niet. Als je op de korte zijde wil staan/zitten en er wordt verteld dat die zijn uitverkocht (wat dus duidelijk niet het geval was) zodat je wel op de duurdere lange zijde moet, dan is dat gewoon schandalig en daar is geen enkel legitiem excuus voor. En als je dan zo nodig die mensen op Oost wou hebben om het voor de camera's voller te lijken dan had je die kaarten voor hetzelfde tarief als de korte zijdes moeten aanbieden. Nu hebben ze gewoon extra proberen te verdienen over de ruggen van de supporters. Walgelijk. De reactie van de club o.a. aan de supportersraad vind ik echt onthutsend en zegt veel over de hedendaagse club scH.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Arnoud schreef:Een laatste opmerking over het gebeurde: wij hadden als Supportersraad het idee dat de directie niet echt op de hoogte was van hetgeen zich bij de kassa afgespeeld heeft. Het kan dus zijn dat Ticketing de beslissing zelfstandig genomen heeft. Maar een overtuigend antwoord hebben wij niet ontvangen.
Dat vind ik geen geldig argument. Afdeling ticketing is onderdeel van SC Heerenveen, dus mag Heerenveen dat nooit afschuiven op hen. Ik vind het stuitend dat ze hier op deze manier mee omgaan. Veelzeggend misschien ook wel.
Niks transparantie of inspraak. Gewoon precies zeggen wat het beste in hun eigen straatje past.

@Calimero: Dan ga je toch lekker wederom voorbij aan het punt :?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

pes5 schreef: @Calimero: Dan ga je toch lekker wederom voorbij aan het punt :?
Maar jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag. Tuurlijk is het niet netjes dat ze zeggen dat iets uitverkocht is, maar dat niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind het wel storend dat mensen lopen te klagen over de prijs terwijl ze van te voren weten dat ze de hoofdprijs kunnen betalen. Bovendien, als je écht voor de plek achter de goal wilde zitten had je dat ook met die kaarten van 12,50 kunnen doen. Geen steward die daar moeilijk over zou doen zolang je niet bij NN hoort.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Calimero schreef: Maar jij geeft ook geen antwoord op mijn vraag. Tuurlijk is het niet netjes dat ze zeggen dat iets uitverkocht is, maar dat niet zo blijkt te zijn. Maar ik vind het wel storend dat mensen lopen te klagen over de prijs terwijl ze van te voren weten dat ze de hoofdprijs kunnen betalen. Bovendien, als je écht voor de plek achter de goal wilde zitten had je dat ook met die kaarten van 12,50 kunnen doen. Geen steward die daar moeilijk over zou doen zolang je niet bij NN hoort.
En weer ga je voorbij aan het punt dat werd gemaakt. Mensen klagen niet over de prijs en het gaat er ook niet om dat ze heel graag achter de goal wilden zitten. Het gaat erom dat ze met leugens worden afgescheept. Zo wens je niet behandeld te worden bij een 'gastvrije' club als Heerenveen. Het moet helemaal niet uitmaken of ze die kaarten nu wel of niet in de voorverkoop hebben gekocht. Als de kassa's open zijn, dan moeten mensen daar gewoon de plekken kunnen kopen die ze willen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Voor mensen die eigenlijk nooit naar Heerenveen gaan is dit natuurlijk niet verkoopbaar. Je krijgt te horen dat de korte zijde uitverkocht is (wellicht was het ontmoediging om bij NN of FF te gaan staan?), gaat op Oost of West zitten en ziet vervolgens dat de korte zijde helemaal niet uiterverkocht is. Daarmee ben je in een klap alle goodwill die je gekweekt hebt met die bierdoppen kwijt. Als je dan vervolgens met zo'n lullige reactie komt en ook nog eens weigert verantwoordelijkheid te nemen tegenover de Supportersraad geef je gewoon aan dat je fout zat. Daarnaast steken ze op die manier een hele dikke middelvinger op naar supporters en raad. Nee, dit lijkt nergens op.
Laatst gewijzigd door Fanatic 4-ever op 19-09-2012 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Corruption is everywhere, fight it!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Fanatic 4-ever schreef:Voor mensen die eigenlijk nooit naar Heerenveen gaan is dit natuurlijk niet verkoopbaar. Je krijgt te horen dat de korte zijde uitverkocht is (wellicht wat het ontmoediging om bij NN of FF te gaan staan?), gaat op Oost of West zitten en ziet vervolgens dat de korte zijde helemaal niet uiterverkocht is. Daarmee ben je in een klap alle goodwill die je gekweekt hebt met die bierdoppen kwijt. Als je dan vervolgens met zo'n lullige reactie komt en ook nog eens weigert verantwoordelijkheid tegenover de Supportersraad geef je gewoon aan dat je fout zat. Daarnaast steken ze op die manier een hele dikke middelvinger op naar supporters en raad. Nee, dit lijkt nergens op.
Prima verwoord.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Helaas moeten we melden dat de notulen van de vergadering met de directie op 4 september jl. niet deze week maar waarschijnlijk medio volgende week online komen te staan.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Feanatieke schreef: Ik weet de achterliggende redenen niet, maar hoe kan het mogelijk zijn dat een relatief doodeenvoudige handeling (zou het moeten zijn), iets online zetten, zo enorm op zich laat wachten? Het is zeer jammer dat zoiets zo veel later wordt gepubliceerd in de tijd dat informatie delen sneller dan ooit kan.
Het online zetten is waarschijnlijk een doodeenvoudige handeling. Maar het uitwerken van de notulen is over het algemeen nog best een hele klus. Als degene die daar verantwoordelijk voor is net een weekje op vakantie is, dan komen ze dus een weekje later. Zeg niet dat dit de gang van zaken is, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het online plaatsen van de notulen is het minste werk. Wat veel tijd neemt is dat de notulen vóór ze online komen eerst door alle deelnemers aan het overleg goedgekeurd moeten worden. Bij het laatste overleg waren dat 13 personen ! Op 11 september waren de notulen klaar, op 16 september heeft de SR de op-en aanmerkingen ingeleverd en het wachten is nu op de eventuele op- en aanmerkingen van de kant van de directie en het vaststellen van het definitieve verslag. Het duurt allemaal lang, misschien wel te lang, maar de afgeproken termijn (binnen 3 weken na de vergadering) is nog haalbaar.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Arnoud schreef:Bij het laatste overleg waren dat 13 personen ! Op 11 september waren de notulen klaar.
Als het maar door 13 personen hoeft te worden goedgekeurd en het is op 11 september klaar dan kan het dus gemakkelijk de 13e online staan. Kwestie van prioriteiten stellen, maar dat heeft het dus niet.
Plaats reactie