Supportersraad

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Supportersraad

Bericht door xander »

sc Heerenveen zoekt leden (m/v) voor de Supportersraad

Gepubliceerd op 10 juni, 2011

HEERENVEEN: De directie van sc Heerenveen heeft de ambitie en intentie het contact en de band met zijn supporters verder te versterken. Belangrijk onderdeel hiervan is de oprichting van de sc Heerenveen Supportersraad.

De club is hierover met Feanfan, Nieuw Noord en de supporterscoördinator in gesprek geweest en is op basis daarvan gekomen tot de opzet zoals opgenomen in het concept protocol supportersraad sc Heerenveen.

De sc Heerenveen Supportersraad is een brede afvaardiging van de verschillende geledingen binnen het publiek van sc Heerenveen. Dit houdt in dat er representanten van beide supportersverenigingen, een representant van de minder valide supporters, een representant van de jeugdige supporters, vier ‘onafhankelijke’ supporters en de supporterscoördinator in de raad plaats zullen nemen. Dit platform zal de verschillende publieksgeledingen representeren richting de directie van de club, waarmee op reguliere basis publieksgerelateerde zaken kunnen worden besproken.

Het platform kan zelf zaken bij de directie aandragen, maar de club zal de supportersraad ook gebruiken om publieksgerelateerde ideeën of plannen vooraf te toetsen en haar mening te vragen.

Voor de goede orde: het gaat hierbij niet zozeer om individuele vragen of opmerkingen, maar om onderwerpen die (grote) groepen supporters aangaan. Uitgangspunt van de raad is dat hij van, voor en door de supporters is en het supportersplatform is dat gesprekspartner is van de club.

Aanmeldingsprocedure

De supportersverenigingen Feanfan en NieuwNoord zullen zelf een persoon aandragen voor de supportersraad. Voor de overige posities zoekt de club nog leden. Ben je seizoenkaarthouder bij sc Heerenveen en heb je altijd al graag op een constructieve manier willen meepraten over allerlei zaken die betrekking hebben op het publiek, dan nodigen we je van harte uit om je aan te melden als lid van de Supportersraad. Graag ontvangen we daarbij een schriftelijke motivatie waarom je jezelf hiervoor geschikt acht.

Aanmeldingen kunnen tot uiterlijk 1 juli a.s. worden gedaan, waarna sc Heerenveen, Feanfan, Nieuw Noord en de supporterscoördinator in onderling overleg tot een selectie zal besluiten. De bedoeling is om de Supportersraad bij de aanvang van het nieuwe seizoen gereed te hebben.

Je aanmelding of eventuele vragen kun je richten aan supportersraad@sc-heerenveen.nl.
http://www.flitsnieuws.nl
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Goed initiatief!Hopen dat deze raad ook werkelijk iets in de melk te brokkelen zal hebben in de toekomst.
Corruption is everywhere, fight it!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Fanatic 4-ever schreef:Goed initiatief!Hopen dat deze raad ook werkelijk iets in de melk te brokkelen zal hebben in de toekomst.
Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. In mijn ogen is dit een actie puur om de supporters een lolly te geven, al juich ik het natuurlijk wel toe en hoop ik dat ik ongelijk heb en het in de toekomst wél iets kan inbrengen.
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Goed initiatief. Het is mij veel te kort door de bocht om er meteen negatief over te doen in het kader van "Het heeft toch geen zin". Ik zie het juist als positief: er kan nu daadwerkelijk meegesproken worden door supporters. Ook goed vind ik dat er een goede afspiegeling van supporters komt, dus niet alleen mensen van Feanfan of Nieuw-Noord.
.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Goed initiatief inderdaad! Ik verwacht wel minimaal een paar bekende namen van al die grote bekken op het forum hier!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zolang ze hun shirt maar aanhouden tijdens vergaderingen. Goed initiatief trouwens. En het is aan de leden om er wat van te maken. Op voorhand torpederen levert niets op.
Gebruikersavatar
asl
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-10-2008 20:52

Bericht door asl »

Er is maar 1 manier om er achter te komen of een supportersraad echt werkt en dat is gewoon proberen.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Zijn er al mensen hier op het forum die zich aangemeld hebben.
dirk2
Bankzitter
Berichten: 228
Lid geworden op: 17-01-2010 16:26

Bericht door dirk2 »

Zou het een idee kunnen zijn om 1 plek van de onafhankelijke supporters voor de gebruikers van dit forum proberen te claimen?

Je zou een onderwerp aan kunnen maken waarin belangstellenden zich kunnen presenteren. Vervolgens hou je op datum x een pollverkiezing via dit forum. En de winnaar treed toe tot de raad. Is democratischer dan via een 'ballotagecommissie' lijkt mij.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Een delegatie van het forum vind ik opzich niet een verkeerd idee.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Uitstekende stap van de club. Langzaam maar zeker wordt het toch weer wat zo.
Veenstra moet zo doorgaan. Nu ook nog naar ons luisteren hé.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Volgens mij heeft dit totaal niks maar dan ook helemaal niks met Veenstra te maken, die snapt namelijk niks van supporters.
Alle ballen op Henkie!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

dirk2 schreef:Zou het een idee kunnen zijn om 1 plek van de onafhankelijke supporters voor de gebruikers van dit forum proberen te claimen?

Je zou een onderwerp aan kunnen maken waarin belangstellenden zich kunnen presenteren. Vervolgens hou je op datum x een pollverkiezing via dit forum. En de winnaar treed toe tot de raad. Is democratischer dan via een 'ballotagecommissie' lijkt mij.
iedereen die zich geroepen voelt kan zich bij de club aanmelden, dus hier op het forum stemmen is denk ik overbodig.
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

xander schreef:Volgens mij heeft dit totaal niks maar dan ook helemaal niks met Veenstra te maken, die snapt namelijk niks van supporters.
Ah, dus als hij iets verkeerd doet krijgt hij op zijn kloten, maar onderneemt de club een dergelijke activiteit dan heeft Veenstra er niets mee te krijgen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Frisian Viking schreef:Ah, dus als hij iets verkeerd doet krijgt hij op zijn kloten, maar onderneemt de club een dergelijke activiteit dan heeft Veenstra er niets mee te krijgen.
Het is een initiatief geweest van een forumlid hier, het enige wat men hoefde te doen is het overnemen en een beetje uitwerken. Maar dat moet natuurlijk wel gebeuren, en het is prima dat ze dat gedaan hebben. Je zult als bestuurder in dit soort tijden wel moeten. Zo kun je de aandacht op de puinzooi (onrust onder andere) en tegenvallende resultaten afleiden naar dit soort zaken. Dat zag je bij de vorige directie ook al terug, en zul je vast in meer branches tegenkomen.

Ik denk trouwens dat iemand 'namens het forum niet in de supportersraad komt. Ze vragen namelijk nadrukkelijk 4 'onafhankelijke supporters'. Op het forum zitten misschien 100 mensen waarvan er 50 regelmatig posten. Dat is dus totaal niet representatief voor de 20.000 anderen.
Corruption is everywhere, fight it!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Via deze weg wil ik JD voordragen.
Hij kent de club van haver tot gort, is politiek zeer bedreven en weet wat er speelt tussen de jongeren en ouderen in het NieuwNoord-vak.
SCH
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Surhuisterveen schreef:Via deze weg wil ik JD voordragen.
Hij kent de club van haver tot gort, is politiek zeer bedreven en weet wat er speelt tussen de jongeren en ouderen in het NieuwNoord-vak.
JD zal zich zelf moeten aanmelden. Uit de aanmeldingen worden dan kandidaten gekozen. Jij/ wij kunnen niet kiezen Surhuisterveen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gezien de kandidaatstelling van Gekko, kan hij wat mij betreft als vertolker van het forum fungeren binnen deze raad.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat zou mij verplichten schizofreen te worden. Zo gespleten als ik weet niet wat. Er is zo'n diversiteit aan meningen en dat is het leuke van een forum. Ik kan dus never en nooit een forum vertegenwoordigen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Gekko schreef:Dat zou mij verplichten schizofreen te worden. Zo gespleten als ik weet niet wat. Er is zo'n diversiteit aan meningen en dat is het leuke van een forum. Ik kan dus never en nooit een forum vertegenwoordigen.
Maar het moet toch wel zo zijn als je je daarvoor aanmeld je een bepaalde groep vertegenwoordigd? Ik bedoel als je daar zit in je uppie om over alle onderwerpen je eigen mening te geven dan schiet dat volgens mij ook niet op.

Ik snap overigens wel dat je geen (verkapte) vertegenwoordiger wordt van het forum, onbegonnen werk inderdaad.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

mitrita schreef:Gezien de kandidaatstelling van Gekko, kan hij wat mij betreft als vertolker van het forum fungeren binnen deze raad.
Het staat er ook niet helemaal goed.
Vertolker van het forum kun je inderdaad niet zijn vanwege de te grote diversiteit aan meningen hier.
Neemt niet weg dat alles wat hier geschreven wordt op een of andere manier wel invloed heeft op de mening die je zelf vormt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Je bent als ongebonden lid onafhankelijk. Mocht ik in die raad terecht komen dan zou ik uiteraard wel wegen zoeken om signalen op te vangen waarbij het forum een goed instrument is. Je bent inderdaad niet alleen vertolker van je eigen mening maar ook een spreekbuis voor grotere groepen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

1 juli is reeds ruim gepasseerd. Zijn er al mensen die zijn uitgenodigd voor een gesprek?
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zelfs geen bevestiging van ontvangst ondanks twee herhaalde vragen of de aanmelding binnen was. Jammer toch weer. Nou ja, graag of niet.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Gaan ze op die manier met de aanmeldingen om? Handig.

Sikke zou hier meer over moeten weten lijkt me.
Bedankt Torcida:-)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er zijn trouwens wel degelijk supporters die een bevestiging hebben ontvangen. Raar dat Gekko dan geen reactie ontvangt. Nu kan het voorkomen dat ze iemand over het hoofd zien, maar dan zou dat moeten worden hersteld als je meerdere keren om de bevestiging verzoekt.
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Ook ik heb geen bevestiging gehad.
Wij zijn HEERENVEEN
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Hahahaha er wordt heer hard meegelezen op dit forum! Wel jammer dat dit soort zaken pas worden opgepakt na opmerkingen van de supporters. In elk ander bedrijf zou uit fatsoen al een reactie worden geschreven.
Geachte heer Ebiede,

Hartelijk dank voor uw reactie op onze oproep om lid te willen worden van de Supportersraad van sc Heerenveen.

Wij waarderen uw betrokkenheid bij sc Heerenveen enorm. Uw bereidheid om mee te denken en mee te werken aan de ambitie van de club stellen wij zeer op prijs. Er zijn veel reacties binnengekomen op onze oproep. De komende weken gaan wij uit alle aanmeldingen een selectie maken van de personen met wie wij een afspraak zullen plannen. Wij gaan u zo spoedig mogelijk informeren over het vervolg van deze selectieprocedure.

Met sportieve groeten,

De directie van sc Heerenveen
Spijt heb je morgen maar!
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Hahaha deze kreeg ik ook vanmorgen..
Wij zijn HEERENVEEN
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Feanatieke schreef:Maar niets van je laten horen als organisatie op een serieuze sollicitatie...
Dat gebeurt toch heel vaak? Krijg ik tenminste te horen van solliciterende vrienden/kennissen. Alleen zullen er bij deze vacature geen honderden brieven binnenkomen, en dan is het iets minder te begrijpen.
Plaats reactie