Gevoel bij een selectie

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Gevoel bij een selectie

Bericht door Ebiede »

Het gevoel dat je hebt bij een selectie heeft naar mijn idee niets te maken met winnen en verliezen. De afgelopen dagen heb ik me afgevraagd waarom de verlies partijen me niet zo veel doen.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het komt door het gevoel dat je van de spelersgroep krijgt. Toen ik voor het eerst naar Heerenveen ging was een nederlaag tegen Telstar, Haarlem, Wageningen, Den Bosch etc. eerder regelmaat dan uitzondering. Maar toch, ik ging ondanks de nederlaag met een goed gevoel naar huis. De jongens hadden zich het snot voor de ogen gewerkt, deden het voor jou. Ze gaven je nooit het idee dat het een moeten was voor ze. (tenminste dat gevoel kreeg ik).

Het is niet alleen van die tijd, ook het Heerenveen van Talan, Korneev, Tomasson straalde plezier uit. Daar kreeg je ook een goed gevoel van.

Ik wil dan ook stellen dat een gevoel dat je hebt bij een selectie niets te maken heeft met winnen/verliezen of onderaan/bovenaan staan.

Nee, gevoel met een selectie krijg je doordat ze je het idee geven dat ze er alles aan doen en dat ze er plezier in hebben. Wanneer ik dat gevoel op dit moment zou hebben, zou ik geen problemen hebben met de huidige situatie. Maar dat gevoel is er bij mij niet.

Doordat ik dit gevoel niet meer heb, is mijn liefde tweeslachtig. Het houden van is er nog alleen de liefde is momenteel weg. Anders kan ik niet uitleggen.
Laatst gewijzigd door Ebiede op 02-03-2010 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ach ja, ik kom voor de club. De spelers zijn sowieso toch maar passanten en hebben op een enkele uitzondering na geen enkel clubgevoel. Natuurlijk lopen er af en toe spelers tussen waar ik van kan genieten maar als ik live topvoetbal zou willen zien dan nam ik wel een seizoenskaart in Bremen of Hamburg.

Natuurlijk maakt het ook wel uit of ze ervoor gaan. Dit seizoen is het gewoon triest gesteld met de wedstrijdinstelling. Was die beter geweest, dan was het voetbal nog steeds niet geweldig (daarvoor mist het elftal vooral technische bagage en kwaliteit in het algemeen) maar dan hadden we wel een fatsoenlijk puntenaantal gehad en kon je ze inderdaad weinig verwijten. Nu ga je iedere keer weer met een kutgevoel naar huis.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mijn gevoel bij deze selectie zit momenteel zwaar onder het nulpunt. Ik verafschuw gemakzucht en nonchalance en wil strijd en passie zien. En deze groep laat totaal geen winnaarsmentaliteit zien. Ik krijg bij velen het idee dat ze voetballen voor het geld en dat ze totaal geen binding hebben met de club. Wie vorig jaar nog wint bij de top drie, kan een seizoen later niet zo presteren. En dat is geen kwestie van vertrouwen, maar een kwestie van gebrek aan karakter en een overschatting van de eigen kwaliteiten. Ik ben al 25 jaar fan in hart en nieren en heb altijd achter de ploeg gestaan, maar bij deze groep slapjanussen kost het me verschrikkelijk veel moeite. Met als dieptepunt zo'n dweil van een aanvoerder. Vorige week werd Lesjal aangevallen door een RKC'er en blijft liggen. Wat doet Breuer? Hij kijkt even en loopt weg. Typerend..... Totaal geen karakter.

Ik zou het erger vinden als we volgend jaar weer naar spelers als Dingsdag, Breuer, Elm en Bak moeten kijken dan dat er een oud Groninger voor de groep staat.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Ebiede schreef:Maar toch, ik ging ondanks de nederlaag met een goed gevoel naar huis. De jongens hadden zich het snot voor de ogen gewerkt, deden het voor jou. Ze gaven je nooit het idee dat het een moeten was voor ze. (tenminste dat gevoel kreeg ik).
Mag ik dit gevoel met je delen? Dit is iets wat er in mijn beleving momenteel ook in ontbreekt. Net zoals afgelopen zaterdag bij de 1-1, ik heb een paar keer geklapt, maar niet uitzinnig gejuicht! Het gevoel is momenteel niet goed.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Al jaren heb ik het gevoel dat het "i dont care" gehalte heel hoog is in de Heerenveen selectie.
Verbeek gaf dit ook aan "een nederlaag doet niks met de jongens...".
Toen Henrique hard werd neer gehaald tegen Ajax was er geen enkele speler die ingreep of emotie toonde. Vroeger had je iemand als Radomski die gelijk pissed was en die speler een beuk gaf.
Tegenwoordig zie je zelden iemand die emotie toont. Ook na een nederlaag...

Het is allemaal zo plichtmatig.

Daarom ben ik voorstander om meer jeugd spelers te laten spelen dit seizoen, die hebben er wel zin in!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Lipton schreef:
Daarom ben ik voorstander om meer jeugd spelers te laten spelen dit seizoen, die hebben er wel zin in!
Ik heb zelf de neiging om eens het veld op te vliegen en die zakkenvullers een trap onder hun reet te geven. Het verhaal met Henrique is daar een mooi voorbeeld van. Bij zo'n overtreding moeten minstens 3 man verhaal gaan halen bij van der Wiel. Zo'n wedstrijd hoort op het scherpst van de snede gespeeld te worden, niet gelaten toekijken hoe je 2 goals tegen krijgt.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

dan bij deze toch een thumbs up voor grindheim, die is niet bepaald emotieloos bij een nederlaag, overtreding, kaart ;-)
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Momenteel heb ik helemaal geen gevoel bij deze selectie.
Of toch wel?
Denk het wel, want anders schrijf je er niet over.
Mijn gevoel bij deze selectie is het gevoel dat ik, zoals zaterdagavond, gewoon naar een veels te grote vagina zit te kijken.
Is ook nix an. :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Het zegt genoeg dat er dit seizoen geen speler meer bij naam wordt toegezongen. De selectie kent geen uitblinkers, maar verspeelt vooral krediet door de vaak slappe wedstrijdinstelling.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De betrokkenheid van de spelers bij de club en elkaar lijkt laag. Dat is er dus vice versa ook. Het heeft ook te maken met de snellere doorstroming. Spelers als Hansson en Radomski speelden hier toch langer dan de gemiddelde selectiespeler nu. Als je nu kijkt naar de namen van twee jaar geleden dan is er al weer zoveel weg. Dat is nog sneller geworden dan het al was. Dat leidt ook tot minder binding, uitzonderingen daar gelaten. Maar ik heb met de huidige selectie ook niet zoveel.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

DE ZUID schreef: Mijn gevoel bij deze selectie is het gevoel dat ik, zoals zaterdagavond, gewoon naar een veels te grote vagina zit te kijken.
Is ook nix an. :mrgreen:
Als er een prachtig lichaam op zit dan kijk ik toch echt liever daarna dan naar onze spelers hoor ;)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Toen ik eenmaal in het stadion zat had ik het gevoel.. wat doe ik hier. Ik had beter bij ons in de voetbalkantine kunnen zitten aan het bier. De barkeepers aldaar willen in ieder geval nog wel voor mij werken, zodat ik een plezierige avond heb :mrgreen:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is jammer dat de relatie tussen publiek en spelers op z'n laag pitje staat momenteel.
Daarom hoop ik dat Geert Arend Roorda weer snel speelt, hij is wel iemand die wat heeft met het publiek en andersom.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Ik had beter bij ons in de voetbalkantine kunnen zitten aan het bier
Had je tenminste een goed glas bier gehad ipv een plastic bekertje pis.
Als er een prachtig lichaam op zit dan kijk ik toch echt liever daarna dan naar onze spelers hoor
Oké, alleen kijken is toch niet genoeg dan??
Dus, al met al ook drie keer nix, want het gaat om het gevoel wat je erbij hebt.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Plaats reactie