Wees es creatief (spreekkoren-topic)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Scheids, waar is die belchinees?
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Kan hier niet een slotje op, wat een kansloos topic.
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Dan reageer je niet? Ik zie het probleem eigenlijk niet :asian:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

---E--- schreef:Kan hier niet een slotje op, wat een kansloos topic.
Eigenlijk vind ik het nog niet zo slecht om te denken om betere (positievere) spreekkoren.. :roll:
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Oneens, die van zaterdag was prima om even de frustratie eruit te gooien.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Hoort zoiets niet spontaan te beginnen? En ik zie hier nou ook niet echt leuke teksten (laat staan origineel).
Gebruikersavatar
ouwe seun
Invaller
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2008 20:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ouwe seun »

Uit de oude doos.............

HIJ IS DE VRIEND VAN VAN SWIETEN, HIJ IS DE VRIEND VAN VAN SWIETEN
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
Tokstra
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 22-01-2005 15:12
Locatie: De Rottefalle
Contacteer:

Bericht door Tokstra »

Ik hoop net dat it sa fier komt dat in skiedsrjochter yn it Abe Lenstrastadion de wedstryd staakt fanwege sprekkoaren. It skeelde foarige wike net in soad. At wy doe Nijhuis hân hiene dan wie it grif bart.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Tokstra schreef:Ik hoop net dat it sa fier komt dat in skiedsrjochter yn it Abe Lenstrastadion de wedstryd staakt fanwege sprekkoaren. It skeelde foarige wike net in soad. At wy doe Nijhuis hân hiene dan wie it grif bart.
De eerste gestaakte wedstrijd in het betaalde voetbal was in Heerenveen. Laten we aub niet Roomser dan de paus zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Ter inspiratie:

You're just too good to be true,
Can't take the ball off of you,
You've got a heavenly touch,
You pass like Souness to Rush,
And when we're all drunk in the bars,
We can't believe that you're ours,
You're just to good to be true,
Can't get the ball off of you...

Oh Steven Steven Steven Gerrard
Oh Steven Steven Steven Gerrard
Oh Steven Steven Steven Gerrard
Oh Steven Steven Geeeer-raaaard

Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Feyenoord-clubreporter Eus Roovers op de site van AD Sportwereld:
Laat de moeders van scheidsrechters toch met rust

Het zou toch wat zijn als ontevreden bezoekers van een bordeel de schaarsgeklede dames van dienst zouden toezingen met het spreekkoor: 'Je zoon is een scheidsrechter.'

Ik moest daaraan denken toen dit weekend zowel NAC - FC Utrecht als RKC Waalwijk - Heerenveen werden stilgesteld vanwege het beledigen van scheidsrechtermoeders. Vorige week exact hetzelfde verhaal tijdens FC Utrecht-Feyenoord.

Nu verwachtte ik eerlijk gezegd ook bij de wedstrijd Feyenoord - ADO Den Haag wel een staking. Twee fanatieke supportersgroepen plus ook nog eens scheidsrechter Ruud Bossen, nou niet echt een topper als het op het in goede banen leiden van een wedstrijd aankomt. Maar meer dan een massaal: 'Bossen is een ooievaar' was er in De Kuip niet te horen. Scheidsrechter Bossen kon er zelf ook om lachen.

Ik vind het gebrek aan inventiviteit op de tribunes overigens knap storend worden. Iedere keer hetzelfde fantasieloze, afgezaagde liedje met als centraal thema het zijn van een hoerenjong. Alsof dat het ergste is wat men op dat moment iemand kan toeschreeuwen.

Er zijn ook mensen wiens moeder bij een callcenter werkt en die onder etenstijd andere mensen telefonisch lastigvalt. Of mensen wiens moeder advocate, parkeerwachter, oplichtster of belastinginspectrice is. Maar daar hoor je niemand over. Nee, altijd maar weer: 'je moeder is een hoer'. *GAAP!*

Als je dan toch zonodig de scheidsrechter wil beledigen, doe het dan op een originele manier. Aan Dick Jol werd bijvoorbeeld regelmatig zingend gevraagd: 'Zeg, ken jij de groenteman?' En arbiter John Blankesteijn werd beticht van het fietsen zonder zadel. Da's toch een stuk geiniger dan dat geouwehoer de hele tijd over scheidsrechtermoeders? Ja toch, niet dan?
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Alle hoden zijn jomo?
Bossen je hoeder is een moer?

Die 10 stadionverboden zijn op lucht gebaseerd..
Laatst gewijzigd door Johanson16 op 04-03-2010 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Het seizoen zit er op, dus de BBC heeft de jaarlijkse lijst met de leukste spreekkoren weer vrijgegeven.

Als je dit voor Nederland bij zou houden, heb je vrees ik aan de achterkant van een bierviltje genoeg.
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »



deze is van vorig seizoen.
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

"He's young, he's flash, he fills the air with ash. Sigurdsson, Sigurdsson!"
:lol:
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Die laatste past nu dus ook goed bij ons? :lol:
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Ik vond het altijd humor dat we naar bijvoorbeeld de Ron zongen,
Hij is maar
1 meter 60
1 meter 50
1 meter 40
hij is maar 1 meter 30
1 meter 20!!!!!!etc
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

superfriezz schreef: die snap ik niet...
:huh: Dat ging over Wim de Ron, dat was die enorme dwerg die jaren bij DKV op doel heeft gestaan weet je nog.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Of de versie: Hij is maar 1 meter 20, 1 meter 19, hij is maar 1 meter 18, 1 meter 17 etc.

Een klassieker!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Heerlijk was dat altijd met Wim de Ron.Hij kon zo lekker happen.Dan kam het vingertje weer omhoog.

Deze deed het ook altijd goed bij Wim:
Hee hee kaboutertje wat doe je in die goal,hee hee kaboutertje die lat is weel te hoog.

Of deze als we gescoord hadden:

Hij kon er net niet bij,hij kon er net niet bij.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Hilarisch filmpje van melige Exeter City-fans. 'Let's pretend we've scored a goal!'
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Het filmpje aan de zijkant vind ik persoonlijk (nog) grappiger
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Negen wedstrijden gespeeld in de competitie, wat een aantal spreekkoren opleverde. De ene luider gezongen dan de andere, de ene origineler dan de ander, de ene leuker dan de ander, de ene cynisch, de ander serieus. Er zitten ook wat bestaande liedjes tussen, maar voor het gemak staan deze er ook tussen of reeds bekende liedjes worden in een bijzondere situatie gezongen. Het kan zijn dat ik er eentje heb gemist, maar vul me dan maar aan.

Heerenveen-PSV
"Vink, die kent de regels niet!" (scheidsrechter Vink slaagde eerder die week niet voor zijn spelregeltoets)

Twente-Heerenveen
"Jansen moet betalen! Oh, oh, oh, oh, oh." (bij de genomen corners van Theo Jansen, die een ernstig ongeluk veroorzaakte)

De Graafschap-Heerenveen
"Ja la la la la la la. Youssouf Hersi!" (de nemer van de gemiste strafschop waardoor Heerenveen de KNVB beker won wordt toegezongen)

Emmen-Heerenveen
"Ze passen met z’n allen in een vak!" (over het lege stadion in Emmen)
"Oh, wat zijn we goed. Zo goed zijn we in jaren niet geweest." (cynisme in de eerste helft van in de bekerwedstrijd tegen Emmen)
"Tien, tien, tien, tien!" (gescandeerd na de late openingstreffer)
"Wij vinden Jan Kraak een hele nare man." (een politiefunctionaris besloot vermoedelijk kort voor de wedstrijd tegen Emmen een verplichte combi op te leggen)

Groningen-Heerenveen
"Sukkeltje! Sukkeltje!" (een steward besluit spandoeken weg te halen voor de noordelijke derby)
“Alle stewards zijn homo!” (ook na het verwijderen van doeken. Voor de goede orde: de stewards konden er wel om lachen)
"Ik kreeg een brief, jij kreeg een brief, wij kregen allemaal een brief." (‘ik schijt op NAC’, maar dan een andere tekst, naar aanleiding van de brieven die verstuurd werden na een avondje Emmen)
"Ze hebben 'sfeer' met z’n tienen!" (op de Z-Side rechtsonderin staat een klein groepje te springen en te zwaaien met vlaggen)
"Oh, wat zijn ze stoer. Zo stoer zijn ze in jaren niet geweest." (nadat diezelfde fans voor Heerenveen bedoelde doeken toonden)
"Het is een bioscoop!" (het multifunctionele stadion huisvest naast een bioscoop ook een zeer stil publiek)
"Het is nog stiller dan in Emmen!" (over de opvallende stilte de Euroborg)
"De groene hel die bestaat niet!" (idem)
"Het is stil aan de overkant." (idem)
"Pieter Huistra, Pieter Huistra, je moeder is een Fries!" (allusie op de achtergrond van de trainer van Groningen)
"En wie niet springt is pyromaan!" (refererend aan de stadionbrand enkele jaren geleden)
"Steek die vlag maar in je reet!" (de kapotte vlag van de assistent-scheidsrechter moet worden vervangen)
"Ze hebben nooit wat gewonnen!" (over de bijna veertigjarige geschiedenis zonder prijs van de tegenpartij)
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

"Wij willen vrijheid voor TIFO" bij Groningen? ;) Naar aanleiding van het weghalen van de spandoeken door stewards. Verder echt leuk dat je zo'n lijstje bijhoudt! Complimentos ;)
Sc-Jwz
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-02-2009 20:07

Bericht door Sc-Jwz »

Ja, wie heeft er nog een kwartje voor cambuur.
Ja, wie heeft er nog een kwartje voor cambuur.
Ja, wie heeft er nog een kwartje wie heeft er nog een kwartje wie heeft er nog een kwartje voor cambuur.?

(if you love heerenveen, clap your hands)
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Cyn schreef:Verder echt leuk dat je zo'n lijstje bijhoudt! Complimentos ;)
Nou, ik ga niet met pen en papier naar het stadion en houd verder ook geen lijstje bij hoor. Maar na de spreekkoorrijke wedstrijd tegen Groningen vond ik het wel leuk om even zo'n lijstje op te stellen om dit topic wat leven in te blazen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Leuk dat lijstje. Hoe meer ludieke spreekkoren, hoe beter. Nu nog wat vaker tijdens thuiswedstrijden.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik herinner me ook nog een oude van toen we tegen willem II moesten voetballen en dik wonnen rond de kerst

Jingle bells, jingle bells, jingle all they way. Iedereen kan voetballen behalve willem II.

Was toen ook wel aardig bedacht
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Van footballculture:
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Spreekkoren 2010/2011 deel II

Weer een overzichtje van wat teksten vanaf de tribunes. Het kan zijn dat ik er wat gemist heb. Sommige waren ook wat 'te gebruikelijk' om te plaatsen. Maar vul me maar aan dan...

Heerenveen-NAC (derde ronde KNVB beker)
"Laat je fans maar in de steek!" (van 'club' wordt al snel 'fans' gemaakt tijdens de uittocht van enkele vroege vertrekkers)
"Kampioenen, Kampioenen, olé olé!" (cynisme tijdens de slotfase en na het teleurstellende bekerverlies)

Heerenveen-Willem II
"Jingle bells, Jingle bells, jingle all the way. Iedereen kan voetballen behalve Willem II." (jaarlijks terugkerend plaagliedje in aanloop naar kerst van tegenstanders van Willem II, ooit begonnen bij ADO Den haag, herhaaldelijk gezongen tijdens de tweede helft na de zoveelste Tilburgse fout)
"Ze gaan naar Leeuwarden!" (jaarlijks gezongen naar ploegen in en net boven de degradatiezone)
"Ja la la la la la la. Michel Breuer!" (bij elke corner, later ook bij het toewijzen van een strafschop)
"Breuer in Oranje!" (na nagenoeg elke balbehandeling van Breuer)
"There’s only one Michel Breuer! Walking alone, singing a song, walking in a Breuer wonderland!" (Breuer is met twee doelpunten de uitblinker)
"You are my Breuer, My Michel Breuer! You make me happy, when skies are grey, and when it's boring, you just keep scoring. O please don't take, my Breuer away!" (Breuer doet Alves vergeten)
"Ajax, Ajax, we hebben weer een spits!" (na de twee doelpunten van Breuer)
"Spring voor Breuer. Spring voor Breuer. Hé! Hé!" (idem)
"Michel geeft ze voetballes!" (idem)
"En we springen en we zingen en we zijn zo blij, want Michel Breuer is er bij!" (Sinterklaastijd)
"Sta op voor Willem II!" (medelijden en vernedering, in plaats van Heerenveen)

AZ-Heerenveen
"Kaartje kopen? Lenen.nl!" (over het dure toegangskaartje)
"Thialf-publiek!" (AZ-fans tonen massaal gratis sjaaltjes van de sponsor)
"Het is klapvee. Ja, maar… Het is klapvee. Ja, maar… Ze komen uit Alkmaar!" (naar de klapperende toeschouwers van AZ)
"Je ziet ze ook in Amsterdam!" (dubbelzinnige tekst naar de voortijdige stadionverlaters)

Heerenveen-Twente
"Theo is de BOB van Enschede!" (Theo Janssen wordt tijdens een hoekschop herinnerd aan het veroorzaken van een ernstig ongeluk in beschonken toestand)
"Ze krijgen voetballes!" (klinkende cijfers en een klare tekst)

Heerenveen-De Graafschap
"Blinde Vink!" (naar scheidsrechter Pieter Vink)
"Ja la la la la la la. Youssouf Hersi!" (Een misser van Steve de Ridder doet hem vergelijken met zijn afwezige ploeggenoot, die tijdens de bekerfinale 2009 een belangrijke strafschop miste)
Plaats reactie