Forumavond

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Forumavond

Berichtdoor geert. » 22-11-2009 15:42

Weer heel wat extra stof
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Forumavond

Berichtdoor Gekko » 22-11-2009 16:10

Stof? Ik zie alleen maar brandhout!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Forumavond

Berichtdoor TWR22 » 24-11-2009 10:36

Ook even hier voor de volledigheid:

Mensen, ik kan as vrijdag er niet bij zijn met de ontmoeting met het bestuur. Er zijn veel vragen te stellen denk ik, maar ik zou willen vragen of iemand deze vraag kan stellen.

De fans hebben het gevoel dat de focus momenteel niet bij het voetbal op het veld ligt, maar bij randzaken zoals een groter stadion. Dat zie je ondermeer terug in het on-Heerenveens grote aantal miskopen, groter dan ooit. Vdb ineens weer 1e keeper, daarachter Steppe en Lejsal, dan is 1 van de 2 overbodig. Miskopic, een dure Elyounousi, Djuric die nog geen serieuze minuut gespeeld heeft, Henrique die het niet gaat brengen, Ingelsten en ga zo maar door. Wanneer gaat de focus weer volledig op het voetbal komen, op wat er op het veld gebeurt?

Dank je als iemand dat wil doen!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Forumavond

Berichtdoor Airforce » 24-11-2009 10:42

ik kan helaas door familiare verplichtingen niet aanwezig zijn, had dit graag gewild.
Zou iemand eens willen vragen of de club een bewuste keuze heeft heeft gemaakt om koeler en zakelijker te worden.
Waar Heerenveen vroeger een warme club was van de supporters heb ik het idee dat de kloof tussen bestuur en supporters steeds groter wordt. Het "Heerenveen gevoel" is een beetje aan het weg ebben.
Een ander voorbeeld is hoe met Brian Vandenbussche is omgegaan in de periode van een mogelijke transfer.
Je kan vinden wat je wil van Brian, maar de opstelling van de club ten opzichte van hem ten tijde van de periode Sollied vond ik niet "des Heerenveens"
Airforce
Nieuw talent
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 29-10-2008 12:32

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor zweed1 » 24-11-2009 11:02

Ben helaas in het Buitenland op 27 november, overigens een goed initiatief. Gevaar bestaat wel dat er ongenuanceerde uitspraken gedaan worden. Wellicht was een vergadering met een kleine afvaardiging beter geweest (bestuur NN en enkele welbespraakte en goed discussierende forumleden). Maar ja we zullen zien.

Goede vragen zijn:

1. Waarom kiest men niet voor een Technisch Direkteur;
2. Kunt u enig zicht geven op onze huidige financiele positie;
3. Welke overwinst op transfers is er de afgelopen jaren gemaakt;
4. Hoeveel % van de transferinkomsten wordt geinvesteerd in spelers, en de rest gaat naar .... uitbreiding stadon;
5. Hoe functioneert onze scouting;
6. Waarom is onze scouting niet meer actief in Zweden;
7. Kunt u aangeven wat de liquiditeits en solvabiliteitsratio's zijn van ons bedrijf;
8. Zijn er afspraken gemaakt met Sollied over verekening van zijn afkoopsom nu hij een nieuwe baan heeft?
9. Waar staat Heerenveen over 3 of 5 jaar, welk doel streeft de directie na.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Forumavond

Berichtdoor Ironis » 24-11-2009 12:30

Ik zie goede vragen. Toch denk ik dat de financiele vraagstukken redelijk eenvoudig uit te zoeken zijn. sc Heerenveen is tenslotte een BV. Een BV moet inzicht verschaffen in de cijfers. Als is het wel van het vorige boekjaar, maar dat zal wellicht bij een voetbalclub per seizoen lopen, en niet per kalenderjaar. Misschien eens een mailtje naar de club sturen met een vraag of en waar de jaarcijfers van 08-09 in te zien zijn.

Verder wel belangrijk om de directie aan de tand te voelen. Zo koop ik weinig voor de visie, maar ben ik meer geïnteresseerd in hoe ze dat denken te bereiken.
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-11-2009 12:56

zweed1 schreef:2. Kunt u enig zicht geven op onze huidige financiele positie;


Er is nog een potje met zo'n 13 miljoen wat direct beschikbaar is.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor JayT » 24-11-2009 16:09

zweed1 schreef:1. Waarom kiest men niet voor een Technisch Direkteur;
2. Kunt u enig zicht geven op onze huidige financiele positie;
3. Welke overwinst op transfers is er de afgelopen jaren gemaakt;
4. Hoeveel % van de transferinkomsten wordt geinvesteerd in spelers, en de rest gaat naar .... uitbreiding stadon;
5. Hoe functioneert onze scouting;
6. Waarom is onze scouting niet meer actief in Zweden;
7. Kunt u aangeven wat de liquiditeits en solvabiliteitsratio's zijn van ons bedrijf;
8. Zijn er afspraken gemaakt met Sollied over verekening van zijn afkoopsom nu hij een nieuwe baan heeft?
9. Waar staat Heerenveen over 3 of 5 jaar, welk doel streeft de directie na.


Vind dat je nogal direct met deze vragen in die zin dat het lijkt alsof het vaststaat. Nu zeg je dat er geen TD komt, maar ik denk dat je beter kunt vragen Óf er een TD komt (refereren naar artikel LC). Weet je zeker dat de scouting niet meer actief is in Zweden?

Denk trouwens zelf dat je een aardig antwoord ken krijgen op de vraag: Hoe denkt Heerenveen kampioen te kunnen worden. Wat is daar (nog) voor nodig? Dus op beleidsniveau, spelersniveau, scoutingniveau, technische staf...etc.

Misschien is het ook interessant om te weten waar de focus ligt bij onze scouting: verhouding is nu eigenlijk (enkele) aanvallende paradepaardjes of gewone (slechte tot redelijke) verdedigers.
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Forumavond

Berichtdoor Lipton » 24-11-2009 17:01

Ach, ik sprak laatst nog met een scout van sc Heerenveen die net in Zweden was wezen scouten, dus wat voor onzin kraam jij nou uit Zweed1??
Ik ben wel benieuwd met wat voor argumenten de directie komt op vragen over spelers als Djuric, Kopic en Ingelsten dieze drie heren spelen vergeleken met iemand als Elyounoussi nooit.

Overigens ben ik groot voorstander van een dergelijke avond, alleen hoop ik wel dat alle partijen zonder emotie's kunnen debateren.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Forumavond

Berichtdoor Janneman » 24-11-2009 19:03

Lipton schreef:Ach, ik sprak laatst nog met een scout van sc Heerenveen die net in Zweden was wezen scouten, dus wat voor onzin kraam jij nou uit Zweed1??
Ik ben wel benieuwd met wat voor argumenten de directie komt op vragen over spelers als Djuric, Kopic en Ingelsten dieze drie heren spelen vergeleken met iemand als Elyounoussi nooit.

Overigens ben ik groot voorstander van een dergelijke avond, alleen hoop ik wel dat alle partijen zonder emotie's kunnen debateren.


Ik wens een ieder veel succes, antwoorden krijg je toch niet. Ik ga niet er heen, ben wel wat klaar met de drie heren achter de tafel!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Forumavond

Berichtdoor Niels » 24-11-2009 19:04

Waarom geen emoties?

Fatsoen, dat wel uiteraard.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Forumavond

Berichtdoor SCH-FAN » 24-11-2009 19:49

Ironis schreef:Toch denk ik dat de financiele vraagstukken redelijk eenvoudig uit te zoeken zijn. sc Heerenveen is tenslotte een BV. Een BV moet inzicht verschaffen in de cijfers.

Heerenveen is een NV! De jaarverslagen zijn gewoon via Kvk in te zien.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Forumavond

Berichtdoor sonnema » 24-11-2009 19:53

Niels schreef:Waarom geen emoties?

Fatsoen, dat wel uiteraard.


Laten we in godsnaam hopen dat het laatste het geval is.
Dom populistisch geschreeuw en "rot op"koortjes laten we wel aan Leeuwarders over.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor klaas kist » 24-11-2009 20:07

zweed1 schreef:1. Waarom kiest men niet voor een Technisch Direkteur;
2. Kunt u enig zicht geven op onze huidige financiele positie;
3. Welke overwinst op transfers is er de afgelopen jaren gemaakt;
4. Hoeveel % van de transferinkomsten wordt geinvesteerd in spelers, en de rest gaat naar .... uitbreiding stadon;
5. Hoe functioneert onze scouting;
6. Waarom is onze scouting niet meer actief in Zweden;
7. Kunt u aangeven wat de liquiditeits en solvabiliteitsratio's zijn van ons bedrijf;
8. Zijn er afspraken gemaakt met Sollied over verekening van zijn afkoopsom nu hij een nieuwe baan heeft?
9. Waar staat Heerenveen over 3 of 5 jaar, welk doel streeft de directie na.


Mijn complimenten Zweed. Ben zelf ook verhinderd, maar ik hoop dat deze vragen dus daadwerkelijk wel gesteld gaan worden.
Zelf ben ik vooral nieuwsgierig naar antwoorden op 1, 5 en 6. En of degene die Fernando Drekveld heeft gescout nog in leven is?
En een TD / nieuwe man lijkt me bij dit bestuur een must, want als ik die koppen zie, denk ik: geldgoochem, maar voetbaldom!
klaas kist
Selectiespeler
 
Berichten: 208
Geregistreerd op: 06-07-2007 16:46

Re: Forumavond

Berichtdoor zweed1 » 24-11-2009 20:09

Lipton schreef:Ach, ik sprak laatst nog met een scout van sc Heerenveen die net in Zweden was wezen scouten, dus wat voor onzin kraam jij nou uit Zweed1??
Ik ben wel benieuwd met wat voor argumenten de directie komt op vragen over spelers als Djuric, Kopic en Ingelsten dieze drie heren spelen vergeleken met iemand als Elyounoussi nooit.

Overigens ben ik groot voorstander van een dergelijke avond, alleen hoop ik wel dat alle partijen zonder emotie's kunnen debateren.



Wellicht doen ze dat dan heel onopvallend. Een spelers als Wanderson hoef je niet te scouten. De laatste jaren zijn de talentvolle spelers niet naar ons toegegaan. Denk daarbij goede en/of talentvolle verdedigers zoals Granqvist, Rasmus Bengtson en Mattias Bjarsmyr. Die hebben ze veel te laat op de korrel gehad.

Overigens gaat het niet zo om het scouten op zich, het is veel belangrijker om de goede contacten te hebben, dat doe je meestal met locale scouts/tipgevers die de cultuur en de clubs goed kennen. Wij lopen daarin niet meer voorop in Zweden.

Als het waar is een goed teken, het is alleen jammer dat er niet zoveel kwaliteit in Zweden meer rondloopt.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Forumavond

Berichtdoor Lipton » 24-11-2009 21:18

Niels schreef:Waarom geen emoties?

Fatsoen, dat wel uiteraard.


Ik hoop dat men vooral over de inhoud zal spreken, en niet dat men uit emotie onzin gaat roepen.

Overigens ben ik van mening dat het bestuur niet meer naar buiten moet komen met berichten over het stadion.
In deze tijd van "sportieve crisis" ziet men dat als: "men is alleen maar met het stadion bezig".
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Forumavond

Berichtdoor Surhuisterveen » 25-11-2009 12:40

Ben twee keer bij zo'n vergadering geweest en dat liep toen heel fatsoenlijk, al waren de prestaties destijds ook beter dan de huidige.
@ mechielz; maken jullie er ook een verslag van? zoja, dan hou ik me aanbevolen om deze te ontvangen. Ben er vrijdag zelf niet bij.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Forumavond

Berichtdoor NN4ever » 25-11-2009 13:10

Waarom kiest men niet voor een Technisch Direkteur;


Een TD? Die komt 09.00 uur op zijn werk, neemt een bakje koffie en dan? wat doet die dan de hele dag? Grootste onzin die er is. Dat is net zoiets als een assistent trainer bij een Derde klasser uit het amateur voetbal, lachwekkend :lol:

Kom op, ons huidige bestuurssysteem is goed zo. Alleen rest er de vraag of er wel de juiste personen zitten, vanwege de zeer matige aankopen, huidige stand etc etc.
1. Heerenveen
2. Familie
Avatar gebruiker
NN4ever
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 10-10-2006 17:48
Woonplaats: Sneek

Re: Forumavond

Berichtdoor geert. » 25-11-2009 16:41

SCH-FAN schreef:
Ironis schreef:Toch denk ik dat de financiele vraagstukken redelijk eenvoudig uit te zoeken zijn. sc Heerenveen is tenslotte een BV. Een BV moet inzicht verschaffen in de cijfers.

Heerenveen is een NV! De jaarverslagen zijn gewoon via Kvk in te zien.


Ook van een BV kun je de financiële gegevens inkijken via de KvK ;)

De volgende bedrijven/rechtspersonen zijn ingeschreven op het adres van het stadion:

S.C. Heerenveen B.V. (In deze BV zit het stadion. Ik zocht op Abe Lenstra Stadion en kwam uit bij deze rechtspersoon)
S.C. Heerenveen N.V. (In deze NV zit de club.)
S.C. Heerenveen Vastgoed B.V.
S.C. Heerenveen Imagerechten B.V.
S.C. Heerenveen Media B.V.
Stichting Sportclub Heerenveen (hier zitten de aandelen van de club in. Van de NV dus)
S.C. Heerenveen/FC Emmen Voetbalacademie B.V.
Abe Lenstra Stadion Horeca-Exploitatie B.V. (weet niet of die van de club zelf is, denk het haast niet)
Laatst bijgewerkt door geert. op 25-11-2009 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Forumavond

Berichtdoor Arjen » 25-11-2009 19:43

Jammer dat er geen bericht staat op de officiele zite hierover. natuurlijk organiseert NN deze avond maar omdat iedereen mag komen heeft een bericht op de officiele site wat mij betreft wel een meerwaarde.

Ben erg benieuwd naar het verloop van deze avond. Laatste paar keer ook geweest en dan waren er maar een paar die vragen durfden te stellen/ te reageren.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Forumavond

Berichtdoor Stiffie » 26-11-2009 12:45

Arjen schreef:Ben erg benieuwd naar het verloop van deze avond. Laatste paar keer ook geweest en dan waren er maar een paar die vragen durfden te stellen/ te reageren.


Vond ik wel meevallen. Je kon gewoon je vragen stellen en er kwam interessante informatie naar voren (bv transfersommen).
Ik ben erbij!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Forumavond

Berichtdoor TWR22 » 26-11-2009 17:30

Graag hier dan vrijdagavond een samenvatting posten anybody!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Forumavond

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-11-2009 21:15

TWR22 schreef:Graag hier dan vrijdagavond een samenvatting posten anybody!


Ja, graag! Gaat hem dus niet worden morgen, baal ik van. Kan ik ze eens persoonlijk kritisch benaderen, kan ik niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Forumavond

Berichtdoor Boegyman (NL) » 26-11-2009 21:31

Heerenveen rules schreef:Ja, graag! Gaat hem dus niet worden morgen, baal ik van. Kan ik ze eens persoonlijk kritisch benaderen, kan ik niet.

Goh! Wat verrassend.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Re: Forumavond

Berichtdoor Hielke » 26-11-2009 22:04

Heerenveen rules schreef:Ja, graag! Gaat hem dus niet worden morgen, baal ik van. Kan ik ze eens persoonlijk kritisch benaderen, kan ik niet.


Je kunt de directie heel vaak persoonlijk benaderen, niet alleen morgenavond. Met name Yme Kuiper zie je regelmatig bij oefenwedstrijden, trainingen, thuis- en uitwedstrijden en gewoon in Heerenveen zelf.

Maar goed, jammer. Ik had me verheugd op je kritische vragen en de reacties daarop. Want het hoeft geen zouteloze avond te worden wat mij betreft.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Forumavond

Berichtdoor Flying Tilster » 27-11-2009 01:09

Sorry Hielke, maar het wordt wel degelijk een zouteloze vertoning.

Denk je nou echt dat de directie met normale en serieuze antwoorden zal komen?

De directie is maar met één ding bezig en dat is het stadion vergroten, zodat het WK2018 hier kan plaatsvinden.
We missen iemand in de directie met voetbalverstand. Dat is het allergrootste probleem. Op zakelijk gebied kunnen en zullen het toppers zijn, maar op voetbalgebied zijn het n00bs.

Ze zullen alle aanwezigen weer indoctrineren met hun verhaal en dan is iedereen weer tevreden.
De directie heeft de afgelopen seizoenen meerdere malen de plank misgeslagen, maar zullen dat vanavond echt niet toegeven. Dat is nu juist de zwakte van dit bestuur (ofwel directie).
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Forumavond

Berichtdoor Hielke » 27-11-2009 09:27

Flying Tilster schreef:Denk je nou echt dat de directie met normale en serieuze antwoorden zal komen?


Geef ze de kans. Of heb jij negatieve ervaringen met eerdere forumavonden?

Flying Tilster schreef:Ze zullen alle aanwezigen weer indoctrineren met hun verhaal en dan is iedereen weer tevreden.


Dat zal iedereen zelf wel bepalen.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Forumavond

Berichtdoor Arnoud » 27-11-2009 10:23

Ik krijg steeds meer het idee dat de grootste "klagers" het zullen laten afweten vanavond. Typerend ? Ik hoop dat ik ongelijk krijg. Ik ben nieuwsgierig en ga dus (ook al had ik een andere afspraak voor vanavond....)
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Forumavond

Berichtdoor Squerrel » 27-11-2009 11:21

Ik ben ook altijd uitermate kritisch maar ik denk dat ik ook maar niet ga, als al mijn medestander ook niet gaan :erm:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Forumavond

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-11-2009 12:22

Boegyman (NL) schreef:Goh! Wat verrassend.


Je hebt geen idee waar je het over hebt, ach, je weet ook niet beter zullen we maar zeggen.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron