Forumavond

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

Over dat bedrijvigheid ben ik het niet helemaal eens. Natuurlijk zijn sponsors eerder geintresseerd in de klassieke top 3 omdat die internationaal bekender zijn. Toch heeft Heerenveen een goede naam in Nederland. Ook zitten er niet heel veel profclubs in het noorden. Er is dus genoeg potentie om genoeg goede sponsors te krijgen. In Brabant zitten ze met ongeveer 10 clubs in 1 provincie, vandaar dat die het financieel ook minder hebben, daar is sprake van een klein sponsorvangnet per club.

Heerenveen moet zich wel realiseren dat er pas sponsors en toeschouwers komen als er ook goede resultaten op het veld worden neergezet. De directie heeft het geloof ik liever andersom. Eerst uitbreiden en daarna in spelers investeren. Zul je zien dat het geld op is na de stadioninvestering, dat het voetbal ook minder loopt omdat je daar minder geld voor hebt te investeren. De uitbreiding gaat dus ten koste van het kwaliteit op het veld. Hierdoor kunnen sponsors en toeschouwers weer weggaan omdat heerenveen niet meer die subtopploeg is.

Als je nu in goede spelers investeerd, kun je ook betere sponsors aanhalen die bereid zijn om grotere geldbedragen neer te leggen dan de huidige sponsors. Dat geld kun je deels investeren in de uitbreiding van het stadion. De directie doet dit dus liever andersom en daar heb ik me twijvels over
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Onzin. De directie heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in spelers die of heel goed waren, of waarvan men had verwacht dat ze heel goed waren; Alves, Elyounoussi, Janmaat, Steppe, Beda, Henrique, Grindheim, Bak, Popov, Matusiak, Assaidi etc.

Allemaal spelers die (volgens mij) meer dan een miljoen gekost hebben. Iets wat tot 5 jaar geleden nog een uitzondering was. Er zit dus een enorme groei in de investeringen.Dat ze niet allemaal even geslaagd zijn tot dusver dat is wat anders. Dat mag je bij sommige (veel) spelers de directie wel verwijten, maar niet dat ze niet geïnvesteerd hebben.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knipecity schreef: Alves, Elyounoussi, Janmaat, Steppe, Beda, Henrique, Grindheim, Bak, Popov, Matusiak, Assaidi etc.
Van dit rijtje zijn er 7 spelers die het of niet halen of het heel moeilijk krijgen. Dat ze geinvesteerd hebben is waar, alleen ze hebben totaal verkeerd geinvesteerd. Zonde van het geld. Als je in de eredivisie 'scout' is de kans veel groter dat ze voldoen. Uit dit rijtje komt welgeteld nul speler uit de hoogste Nederlandse divisie. Haal daar eens spelers weg ipv uit allemaal verre oorden.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Je moet lezen wat ik schrijf. De krititek was dat de club niet investeerde. Dat heeft de club echt wel gedaan, miljoentje hier, paar miljoen daar enz. Dat die spelers vrijwel allemaal er geen pepernoot van bakken dat is een ander verhaal, maar dat is soms moeilijk te voorspellen.

En ik wil je ook nog wel een keer uitleggen waarom ze spelers uit Scandinavie, of Tsjechie halen.

Spelers in de eredivisie verdienen allemaal minimaal 2-3 ton en kosten zodra ze een beetje kunnen voetballen al een paar miljoen. (Zie Assaidi uit de juplier league, 1,5 miljoen)
Spelers in die landen waar Heerenveen scout verdienen tussen de 30.000 en de 100.000.
Daarom scout Heerenveen daar.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Knipecity schreef:En ik wil je ook nog wel een keer uitleggen waarom ze spelers uit Scandinavie, of Tsjechie halen.
.
Ik ben niet achterlijk hoor.........

Lekker nuttig die spelers uit die landen te halen als ze geen meerwaarde hebben. Beter 1 goede speler uit de eredivisie dan zoals nu 3 (Kopic, Djuric, Elyounoussi) buitenlanders die niet voldoen. Maar goed, het bestuur haalt liever miskopen uit het buitenland.........
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

HR...wat zul jij vaak een koe in de kont kijken. Dit commentaar had jij ook toen Sulejmani kwam? De stilstaande ontwikkeling van talentjes als Elyounoussi is m.i. alleen te wijten aan de trainingsmethodes van Sollied. Tegen Ajax had je kunnen zien dat hij wel degelijk wat in zijn mars heeft.

Transfersommen zijn ook helemaal geen probleem. Je wil niet je salarishuis ondermijnen met hoog-in-de-boom-zittende eredivisiespelers. Daar gaat het om.
Afbeelding
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Boegyman (NL) schreef: Dit commentaar had jij ook toen Sulejmani kwam? De stilstaande ontwikkeling van talentjes als Elyounoussi is m.i. alleen te wijten aan de trainingsmethodes van Sollied. Tegen Ajax had je kunnen zien dat hij wel degelijk wat in zijn mars heeft.
Waarom zou ik commentaar hebben op het bestuur als ze een speler halen die bewijst goed te zijn? En dat is nu het probleem. Ze halen geen goede spelers meer. En dat heeft m.i. weinig te maken met Sollied. Ik vind het echt knap van een bestuur om in 2 jaar zoveel spelers te halen die niet goed genoeg zijn........Van al dat weggegooide geld hadden ze de wachlijst aardig weg kunnen werken.
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Heerenveen rules schreef: Lekker nuttig die spelers uit die landen te halen als ze geen meerwaarde hebben. Beter 1 goede speler uit de eredivisie dan zoals nu 3 (Kopic, Djuric, Elyounoussi) buitenlanders die niet voldoen. Maar goed, het bestuur haalt liever miskopen uit het buitenland.........
Je was anders aardig tevreden toen Heerenveen Elyounoussi contracteerde getuige jouw posts:
Ik zal super tevreden zijn met deze aankoop, maar pas als de club het officieel maakt hang ik de vlag uit.
Super! Dit oogt veelbelovend.Jong, talentvol en een speler met snelheid en scorend vermogen. Mijn ongeduld is weer voor niets geweest.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Heerenveen rules schreef:Waarom zou ik commentaar hebben op het bestuur als ze een speler halen die bewijst goed te zijn? En dat is nu het probleem. Ze halen geen goede spelers meer. En dat heeft m.i. weinig te maken met Sollied. Ik vind het echt knap van een bestuur om in 2 jaar zoveel spelers te halen die niet goed genoeg zijn........Van al dat weggegooide geld hadden ze de wachlijst aardig weg kunnen werken.
Ik vind het grappig dat je, met je achtergrond en vakgebied, dit soort dingen zo ongelovelijk zwart/wit bekijkt. Je snapt toch dat het goed preseteren van spelers (zeker als het gaat om jonge spelers in een vreemd land) afhankelijk is van zo veel factoren? Een speler als Mickey speelt hier de pannen van het dak, maar in Amsterdam lukt helemaal niets. Huntelaar breekt in Eindhoven maar niet door en verdiend hier in anderhalf jaar tijd Nederlandse top status. En zo zijn er heel veel voorbeelden.

Waar ligt dat dan aan? Volgens mij hebben spelers als Ely, Henrique, Janmaat, Svec, Beerens en in mindere mate Papadopulos een omgeving nodig die ze steunt/stimuleert en een trainer die ze vertrouwen geeft en gericht met ze werkt om ze beter te maken en goed in het team te passen. Sollied had veel goede kanten en was tactisch erg sterk, maar dit was bij hem echt een ondergeschoven kindje. Het kon hem weinig interesseren of Ely of Henrique lekker in zijn vel zit. Omgekeerd is Jan de Jonge strategisch weer minder sterk, maar het begeleiden van spelers is aan hem wel toevertrouwd.

ps. dit verhaal staat los van spelers die gehaald zijn en het niveau niet aan kunnen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Caspar schreef: Je snapt toch dat het goed preseteren van spelers (zeker als het gaat om jonge spelers in een vreemd land) afhankelijk is van zo veel factoren?
Tuurlijk snap ik dat, daarom zeg ik ook dat ik vind dat de club eens moet ophouden om steeds maar weer buitenlandse spelers te halen uit landen als Noorwegen, Servie of Tsjechie. Haal wat meer spelers uit Nederland. Zo nu en dan eens een talentje uit de JL en wat vaker spelers uit de eredivisie. Assaidi en Janmaat zijn spelers die al meer hebben laten zien dan Elyounoussi, Djuric, Steppe, Kopic en Ingelsten bij elkaar.

Dat het presteren van spelers in een vreemd land afhankelijk is van veel factoren is duidelijk, daarom zijn zulke aankopen ook zo onzeker en gaat het de laatste tijd te veel mis. En omdat het bestuur hier wel voor kiest, roepen ze zelf het onheil over zichzelf af. Geen enkele aankoop is een zekerheidje, maar als ze een Wisgerhof hadden gehaald was de kans van slagen groter dan een Djuric of Kopic.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Leuk verhaal, en ik ben het gedeeltelijk ook met je eens, maar je gaat helemaal voorbij aan het punt wat ik maak in mijn post.

Ik stel dat het slagen van spelers (zeker uit het buitenland, maar dat geld net zo hard voor Nederlandse spelers) afhankelijk is van de begeleiding die ze krijgen bij een club. Jij stelt dat het slagen van spelers niets met een trainer te maken heeft maar blijkbaar - eigen intepretatie - puur met de kwaliteit of mentaliteit van de speler. Dat is helaas niet zo. De spelers die ik noemde, en dat geld dus ook voor de niet buitenlanders Janmaat, Beerens en Assaidi, zijn afhankelijk van een coach die ze naar een hoger niveau brengt, vertrouwen geeft en dus 'met zo'n jongen aan de slag gaat'.

Hoe vaak hebben we dat laatste zinnetje nou niet voorbij horen komen de laatste weken? Sollied ging niet met jongens aan de slag. Hij gebruikte spelers voor de positie waar hij ze nodig had en anders konden ze bij de beloften meespelen. Dat laatste is helemaal niet erg, maar dan moeten die spelers wel weten wat ze kunnen verbeteren. Dan hebben ze een trainer nodig die ze gericht oefeningen geeft om de mindere punten te verbeteren en ze helpt dat te bereiken.

Wat is voor ons het verschil? Over het algemeen zullen spelers onder Sollied minder progressie maken en relatief minder in het eerste team terecht komen. Onder een trainer als JdJ/Verbeek/Foppe zullen de spelers die dat kunnen stappen maken en op een gegeven moment in het eerste team terecht komen.

Zou dat misschien de reden zijn dat we vorig jaar weinig spelers hebben zien doorbreken?
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Caspar schreef:Leuk verhaal, en ik ben het gedeeltelijk ook met je eens, maar je gaat helemaal voorbij aan het punt wat ik maak in mijn post.

Zou dat misschien de reden zijn dat we vorig jaar weinig spelers hebben zien doorbreken?
Dat zou zeker kunnen ja. Maar het zou kunnen dat ik ergens heb gezegd dat het doorbreken van een speler niet afhangt van een trainer, maar dat heb ik dan verkeerd geformuleerd. Een trainer is daarin natuurlijk wel belangrijk. En als je als bestuur er dan voor kiest om onbekende, talentvolle spelers uit het buitenland te halen, dan moet je ook kiezen voor een trainer die deze spelers goed begeleid en laat ontwikkelen. Dus of je haalt dat soort spelers en een daarbij passende trainer of je kiest voor een Sollied en dan haal je meer de gearriveerde spelers. Dus ook hierin is het bestuur tekort geschoten (verrassend deze opmerking of niet :mrgreen: ). Ze wisten neem ik aan wat ze binnenhaalden met Sollied, dan moet je dus niet teveel talenten halen, want die worden toch onvoldoende begeleid en getraind.

Ik vind dat er nu eens Nederlanders gehaald moeten worden die er direct staan. En niet steeds maar weer talenten die zich nog moeten ontwikkelen. Eens 1 of 2 oke, maar niet constant. Is veel te onzeker.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Interesante discussie, het bestuur had kunnen weten dat ze met het aantrekken van Sollied, een trainer in huis haalden die met "gearriveerde" spelers werkt. Dus had het bestuur er voor moeten zorgen dat er ook een team stond die om de prijzen mee zou spelen. Dat is dus niet gebeurd. Dus in principe had Sollied begin dit seizoen zijn versterkingen willen halen, hetgeen dus niet gebeurde. Dus na een aantal wedstrijden werd Trond ontslagen en greep het bestuur weer terug naar de oude formule.
Punt blijft wel, toen Sollied werd aangetrokken, het bestuur riep dat de aanval op de top zou worden ingezet.
We hebben het vorig jaar gezien, tenenkrommend zaten de 26000 toeschouwers met grote reglmaat op de tribune, met als hoogtepunt de wave tegen ADO, met een 0-2 achterstand en het geschel van Pranjic tegen NN.
Begin dit seizoen werd er wel geïnvesteerd, alleen in talenten en niet in gevestigde spelers.
Dus de conclusie is, dat het bestuur het boetekleed wel mag aantrekken en zichzelf eens goed moet bekijken in de spiegel.

Wat wel opvallend is, HR volgens mij zei het al, dat een Elyanoussie nu wel langzaam komt bovendrijven. Nu maar hopen dat Kopic, Elm, Djuric, Osama assaïdi, enz enz ook beter gaan presteren en dat we in de tweede seizoenhelft weer een kunnen genieten.
Kortom, ff een jaartje pas op de plaats en dan volgend seizoen aan de hand van CO de top maar eens aanvallen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als Co komt ben je heel vlot door je transferbudget heen. Salariseis in Rusland was 3,5 miljoen netto....
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Oké, maar das Rusland, hé!! :mrgreen:

Zonder gekheid, Gekko, als je dus met JdJ doorgaat, weet je zeker dat je elk jaar die laatste stap niet kunt maken. Oké, in 2000 hebben de mazzel gehad, maar daarna zijn we nooit meer zo hoog geëindigd.
De nieuwe trainer hoeft echt geen CO te heten, als ie maar een visie heeft die de spelers, het bestuur en vooral de supporters kan bekoren.
Haal om mijn part Ron Jans, geef 'm een aantal miljoenen om te investeren en kijk eens wat er dan uitkomt.
Ik denk persoonlijk meer dan wat we de afgelopen anderhalf jaar hebben gezien.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik heb Jans niet zo hoog als trainer. Veel van status dankt hij aan zijn uiterst sympathieke voorkomen (dat bij mij overigens averechts werkt) maar verder vind ik het geen groot licht als trainer. Ik vind Verbeek beter.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Heerenveen rules schreef:Ik vind dat er nu eens Nederlanders gehaald moeten worden die er direct staan. En niet steeds maar weer talenten die zich nog moeten ontwikkelen. Eens 1 of 2 oke, maar niet constant. Is veel te onzeker.
Inderdaad, Twente bewijst dat die formule succes heeft. Met een aankoop uit de Eredivisie weet je waar je aan toe bent, maar dat werkt ook de andere kant uit: de kans op een tropische verrassing (Alves, Sulejmani) is heel erg klein. Wie had binnen Heerenveen gedacht dat die twee 34mln op zouden brengen? Juist, niemand. Je weet wat je haalt, maar ook niet meer dan dat. Dat neemt niet weg dat een paar stabiele Nederlanders dit Heerenveen goed zouden doen.


Volgende punt: geluk speelt een niet te onderschatten rol. Zelfs bij Heerenveen. Sibon komt aangepierd, bedelt om een contractje en voetbalt het beste seizoen uit zijn loopbaan in 2007/2008. Planning? Kwaliteit? Scouting? Bestuur? Niets van dat! Dom geluk. En dat hij toevallig de perfecte mensen om zich heen had (Sulejmani, Beerens, Bradley, Pranjic) is ook een min of meer toevallige samenloop. Met het huidige middenveld had Sibon in topvorm niets klaargespeeld. Nu hadden we juist Alves weer kunnen gebruiken. In het verlengde daarvan vallen Kalou, Matusiak en Elyounoussi bij mij in de categorie pure pech.

Al kom je dan weer bij het begin terecht. Met jongens uit de Eredivisie reduceer je de categorie pure pech. Maar ja, dan haal je ook geen Alves in huis. Dilemma's, dilemma's... ;)
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Conclussie:

Een combinatie van beide zou het beste zijn.
Nu halen we amper spelers bij Nederlandse clubs vandaan.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

feanfans schreef:Conclussie:

Een combinatie van beide zou het beste zijn.
Nu halen we amper spelers bij Nederlandse clubs vandaan.
Misschien is dat omdat in Nederland de vraagprijs erg hoog ligt. Vaak ambitieus hoog, voor de kwaliteit. Tuurlijk kun je competities in Noorwegen, Zweden, Denemarken en het oostblok niet vergelijken met de Nederlandse, maar als een speler daar enorm uitblinkt, verwacht je toch dat hij minimaal mee kan draaien in de Eredivisie.

Overigens is de laatste Nederlandse aankoop een hele goede geweest. Assaidi bewijst zijn waarde meer en meer per wedstrijd. Hij scoort in Portugal en dezelfde week doet hij het dunnetjes over in Almelo. Hulde voor die jongen, hoe snel hij zich ontwikkelt.
Maar wees nu eerlijk, had je verwacht dat Assaidi zich zo snel zou ontwikkelen t.o.v. bijv. Elyounoussi? Over Elyounoussi waren de verwachtingen misschien gelijk. Qua niveau was Elyounoussi op moment van aankoop misschien even goed of zelfs beter dan Assaidi.
Dan hebben we ook nog Janmaat, die uit de Eredivisie komt, en Koning. De laatste valt erg tegen, maar Jamaat begint ook beter te worden de laatste tijd.

Ik vind dat er miskopen zijn gedaan, ja, maar als je ze vergelijkt met succesaankopen zat er weinig tot geen verschil in kwaliteit op moment van aankopen. Overigens verwijt ik het deels aan Trond Sollied en zijn technische staf dat spelers in het afgelopen seizoen niet beter zijn geworden. Pranjic werd in de loop van het seizoen ook slechter naar mijn mening. De hele selectie viel denderend tegen in de laatste wedstrijden, op de bekerfinale na. Toen kon je de conditionele afbraak al bespeuren...
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Om mijn verhaal kracht bij te zetten, de uitslagen van de laatste 7 competitieduels, na de 5-1 revanche op Sparta:

vr 20/3 De Graafschap - Heerenveen 2 - 0
za 4/4 Heracles - Heerenveen 1 - 1
zo 12/4 Heerenveen - FC Volendam 1 - 0
zo 19/4 FC Utrecht - Heerenveen 2 - 1
za 25/4 Heerenveen - FC Twente 1 - 1
zo 3/5 Heerenveen - ADO Den Haag 2 - 2
zo 10/5 AZ - Heerenveen 3 - 1

Dit is alleen competitie, let daar op. Toch is het slecht dat je gezien de resultaten tegen PSV uit en Sparta thuis de competitie zo afsluit. Hier zaten we er al compleet doorheen.. Conditie?? Geen europees, alleen af en toe een bekerwedstrijd, en dit was het resultaat..
6 puntjes uit 7 wedstrijden, waarvan je, gezien de ranglijst, toch zeker 15 punten aan had moeten overhouden (twente en AZ hadden we niet 'hoeven' winnen, maar de rest had kat-in-het-bakkie moeten zijn. Vooral verliezen van De Graafschap was een blamage!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

6 puntjes uit 7 wedstrijden, waarvan je, gezien de ranglijst, toch zeker 15 punten aan had moeten overhouden (twente en AZ hadden we niet 'hoeven' winnen, maar de rest had kat-in-het-bakkie moeten zijn. Vooral verliezen van De Graafschap was een blamage!
Utrecht-uit, kat in het bakkie inderdaad. Dit seizoen hebben we daar weliswaar een keertje gewonnen maar we wonnen daar bijna nooit.

Overigens denk ik dat het met iets heel anders te maken heeft dan de conditie. Bij Heerenveen zie je heel duidelijk zodra we boven plaatsje 5 staan en/of in een luxepositie zitten, ze gaan zweven, ze gaan denken dat ze er al zijn. Dan worden we slordig, morsen we punten totdat de boel weer "genormaliseerd" is. Misschien is het gemakzucht, misschien raken ze uit hun ritme omdat er een cameraploegje extra bij het trainingsveld staat of weetikveel waar het precies aan ligt. Ik denk in ieder geval dat het een mentale kwestie is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het mentale is al jaaaaren ons probleem. Het ontbreekt aan de goede instelling. Het is hier al snel goed. Kijk naar Twente. Daar gaat de focus na een leuk resultaat direct weer naar de volgende wedstrijd. De lat ligt daar veel hoger, de norm is steeds weer beter worden. Hier draait het om leuk meedoen met soms een uitschietertje.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Hier draait het om leuk meedoen met soms een uitschietertje.
Toch heb ik iemand horen roepen dat de aanval op de top drie ingezet zou worden.
Of zie ik dat nou verkeerd????
Met gerichte aankopen had heerenveen vorig seizoen al aan kunnen haken.
Als je dan luistert naar de trainer, die op den duur toch een eigen slinger aan het elftal wil geven, hadden we nu al een hele andere selectie gehad.
Geen Elyanoussie, geen Ingelsten, geen Kopic, geen Papa (al doet ie het wel goed), geen Janmaat, geen Elm, NEE,
Dan hadden er spelers gestaan die het elftal werkelijk een kwaliteits-injectie hadden kunnen geven.
Na het laatste seizoen van Gert Jan Verbeek riep iemand dat we met Trond de volgende stap zouden zetten.
Wij zijn nu anderhalf jaar verder en plots is de inhoud van die woorden verdwenen. Dat Sollied niet in het plaatje past is kolder, deze man heeft veel bewezen in zijn loopbaan, dus moet het bestuur zich afvragen of zij nog wel moeten blijven zitten.
De erfenis van riemer is erg zwaar en ik zou ook niet graag in de schoenen van Yme en voorgeen Fopsma (vergeef me, maar die naam weet ik niet).
Of Yme moet eerlijk zijn en toegeven dat ie toch teveel hooi op zijn vork heeft genomen en de laatste stap geleidelijk te doen.
Maar daar is wel visie bij nodig en dat had met Trond heel mooi gekunt.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Plaats reactie