Forumavond

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Heerenveen rules schreef:Je hebt geen idee waar je het over hebt, ach, je weet ook niet beter zullen we maar zeggen.......
Begrijp je niet dat jouw afmelding verbazing wekt? Op het forum ben je altijd zeer kritisch over de directie, dat mag. Maar grijp dan ook de gelegenheid aan om eens met deze mensen in discussie te gaan.

Online en anoniem commentaar leveren kan iedereen. Als de directie je écht hoog zit, en je écht een punt wilt maken, zorg dan ook dat je op zo'n forumavond bent. Je zult ongetwijfeld een goede reden hebben om niet te komen, maar tussen geen tijd en geen prioriteit ziet nog wel een wezenlijk verschil.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Iedereen die altijd loopt te klagen en vanavond niet gaat, beetje zielig. Anoniem op internet wel het lef hebben maar facetoface met de heren niet? Jammer.. Geldt ook voor jou Squerrel..
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

sch-united schreef:Iedereen die altijd loopt te klagen en vanavond niet gaat, beetje zielig. Anoniem op internet wel het lef hebben maar facetoface met de heren niet? Jammer.. Geldt ook voor jou Squerrel..
Hielke schreef: Begrijp je niet dat jouw afmelding verbazing wekt? Op het forum ben je altijd zeer kritisch over de directie, dat mag. Maar grijp dan ook de gelegenheid aan om eens met deze mensen in discussie te gaan.
l.
Hebben jullie nou zo'n weinig verstand dat jullie niet begrijpen dat er heel veel redenen zijn waardoor iemand niet kan?
Er is ook een verschil tussen willen en kunnen...... Ik dacht dat mensen met een beetje hersenen dat wel konden begrijpen, nee dus....... Tis wat.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Op 17 november was je nog van plan te komen, gezien je post in dit topic. Dus die conclusie dat je een beetje sjaak afhaak bent is dan wel gerechtvaardigd. Maar goed, wie weet heb je de Mexicaanse griep, net als onze beoogde discussieleider. :erm:
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Zo`n griepje houd jou niet tegen Jeroen :wink:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

sch-united schreef:Iedereen die altijd loopt te klagen en vanavond niet gaat, beetje zielig. Anoniem op internet wel het lef hebben maar facetoface met de heren niet? Jammer.. Geldt ook voor jou Squerrel..
Kom je mij even ophalen :D
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Zoals het nu lijkt kom ik ook.Mits er geen plotseling vistite komt.
Ben erg nieuwschierig.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Heerenveen rules schreef:Je hebt geen idee waar je het over hebt, ach, je weet ook niet beter zullen we maar zeggen.......
Oh wacht...nu ik mijn post teruglees lijkt het alsof mijn opmerking ironisch is. Maar zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vind het echt verrassend dat je niet komt. Jij die altijd kritiek hebt op het bestuur en eindelijk de kans hebt om de waarheid te vertellen...face to face en niet anoniem achter je toetsenbord....je zou denken dat je daar alles voor opzij zet. Nou ja niet alles...maar wel een heleboel.

Hopelijk weerhoudt dit niet om door te gaan met je gal te spuwen op het bestuur. Want dat moet natuurlijk wel doorgaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Live verbinding:
Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Is er nog iets nieuws verteld? Andere interessante dingen?

Ik kon helaas niet aanwezig zijn. Moest zelf voetballen..
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

feanfans schreef:Ik kon helaas niet aanwezig zijn. Moest zelf voetballen..
Dat is geen excuus :shock:
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

klaas kist schreef:Dat is geen excuus :shock:
Dat vind jij.. Ik laat m'n team niet in de steek. Als ik moet kiezen tussen de wedstrijd van vanavond of voor de avond van gister kies ik voor het 1e.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

De forumavond vond ik, kort samengevat, positief. Er zijn veel relevante kwesties besproken. De antwoorden blonken niet altijd uit in duidelijkheid, maar de directieleden gaven zelf aan dat het voor hen nuttig was om eens de 'supportersgeluiden' te hebben aangehoord. Goed dat ook Jan de Jonge aanwezig was. Zijn inbreng vond ik helder.

Het viel mij op hoe netjes en beschaafd de avond verliep. De heren werden vrij mild behandeld, en zijn geen enkele keer verzocht om op te stappen. Ik denk dat een dergelijke avond bij bepaalde andere clubs op een iets emotionelere toon verlopen zou zijn.

De kloof tussen club en supporters komt weleens ter sprake. Wat dat betreft vond ik de naborrel eigenlijk het leukste onderdeel van de avond. Met Jan de Jonge aan de bar over voetbal ouwehoeren. Leuke vrijdagavondbesteding.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Zijn er nog relevante dingen besproken Hielke?
Bijv.aankoopbeleid,de prestatie`s dit jaar,en de toekomst?
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Wiggs schreef:Zijn er nog relevante dingen besproken Hielke?
Bijv.aankoopbeleid,de prestatie`s dit jaar,en de toekomst?

Aankoopbeleid. Er werd vanuit de zaal opgemerkt dat er de laatste 2 jaar alleen miskopen gedaan zijn. Bestuur vertelde dat er een aantal jongens zijn die aan de verwachting voldoen en een aantal jongens die nog niet hebben gebracht wat er van gehoopt was. Deze jongens worden nu goed begeleid en krijgen wat extra aandacht en er wordt nog eens goed bekeken of deze jongens alsnog goed aan de praat gebracht kunnen worden. In de winterstop wordt geevalueerd, er staan geen grote aankopen op de rol, maar het is ook niet zo dat een aankoop is uitgesloten.

Prestaties: Die zijn tot nu toe dit seizoen natuurlijk niet goed genoeg. Doelstelling is Europees voetbal, droom is incidenteel bij de top drie mee te doen in een jaar dat alles meezit en goed valt. Zoals Twente nu doet. De hoop is dat het elftal snel stabieler wordt en de ondergrens verhoogt zodat er naar een play-off plek gewerkt kan worden.

De toekomst: In het voorjaar wordt een besluit genomen over de uitbreiding. De uitbreiding staat nog niet vast, maar is wel een grote wens. Er is een wachtlijst van 4.000 mensen, de lijst groeit nog steeds. Er komen dan ook 1000 business stoelen bij. Meer publiek en meer sponsors betekend meer inkomsten en dus is er meer armslag om spelers te halen en salarissen te betalen.

Toekomst sportief: Stabiel blijven rond plaats 5/6 met de ambitie ook af en toe tegen de top aan te schurken. Dit is ook afhankelijk van de concurrentie van andere clubs. De Scheringa's van deze wereld (die hun miljoenen nog wel hebben) :wink: kunnen een relatief kleine club omhoog stuwen. Heerenveen is financiel gezond. Andere clubs zouden het in het huidige economische klimaat nog wel eens zwaar kunnen krijgen en wellicht een pas op de plaats moeten maken.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gezien Hielke's opmerking dat de avond beschaafd verliep zijn er niet veel forummers geweest ( :) ). De ambities lijken wat te zijn gematigd. Eerder wilde men structureel bij de beste vier horen, met een blik omhoog als alles meezat maar dat blijkt dus te zijn los gelaten. Het lijkt ook niet realistisch om te verwachten dat vel zaken specifiek benoemd worden ("die speler functioneert niet", "we hebben zoveel te besteden aan aankopen", "zijn in gesprek met die en die"). En de harde kern ontevreden supporters die wat meer primair reageren zul je op zo'n avond niet aantreffen. Vanachter de computer of vanuit de anonimiteit wat beweren is toch wat makkelijker dan in je eentje iets inbrengen met het risico dat dit moet worden bijgesteld door argumenten.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ben ik het niet helemaal mee eens. Er waren ook fanatieke supporters die best scherp in hun vraagstelling durfde te zijn over bijvoorbeeld het aanwezige voetbalverstand bij het bestuur, het pijnpunt de verdediging en scouten van verdedigers benoemden en het bestuur vragen stelde over al dan niet gedane uitspraken over de beleving van bepaalde supporters.
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Wat was ongeveer de opkomst van de forum avond ??

100 ?? 200? 500 ? of misschien wel meer.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ik denk dat er in totaal een 100 aanwezigen waren (wellicht iets minder). Verder een rustig verlopen avond waarbij e.e.a iets duidelijker is geworden. Zeker wat betreft doelstellingen en positie van sc Heerenveen in Nederland.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Uit de reacties maak ik op dat de directie nu eens de doelstellingen "hard" op tafel heeft gegooid. Wat ze graag willen en verwachten voor de toekomst. Ook positief dat JdJ zijn hart eens "gelucht" heeft.
Door die openheid begrijp je ook meer dingen. (denk ik)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Stiffie schreef:In de winterstop wordt geevalueerd, er staan geen grote aankopen op de rol, maar het is ook niet zo dat een aankoop is uitgesloten.
Heeft Yme nog gezegd dat we dezelfde kwaiteit hebben dan Twente? Grote aankopen zijn natuurlijk ook helemaal niet nodig, het draait als een trein.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Stiffie schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Er waren ook fanatieke supporters die best scherp in hun vraagstelling durfde te zijn over bijvoorbeeld het aanwezige voetbalverstand bij het bestuur, het pijnpunt de verdediging en scouten van verdedigers benoemden en het bestuur vragen stelde over al dan niet gedane uitspraken over de beleving van bepaalde supporters.
En wat was de reactie op dat er in 10 jaar tijd nog nooit een goede verdediger is aangekocht bij Heerenveen?
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Mooi dat het een ordelijke vergadering was. De inhoud van de bespreking was toch wel teleurstellend. Doordat Jan de Jonge aan tafel zat een teken dat ze met hem doorgaan. De "mislukte" aankopen worden begeleid (door wie want Foppe heeft de handdoek al in de ring gegooid), maar daarmee kun je de beperkte capaciteiten van deze spelers niet verbeteren.

We gaan dus door met minder functionerende spelers en nemen geen afscheid (verhuur/verkoop) van een aantal. Doelstellingen zijn naar mijn mening neerwaarts bijgesteld. Verder weinig informatie over de financiele status van de club.

Leuke avond maar erg informatief eigenlijk ook weer niet.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Eric schreef: En wat was de reactie op dat er in 10 jaar tijd nog nooit een goede verdediger is aangekocht bij Heerenveen?
Dat dit zeker een punt van aandacht is. Aanvallers aantrekken ligt de club blijkbaar beter.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat JdJ aan tafel zat lijkt me logisch. Hij is verantwoordelijk voor de voetbalkant van Heerenveen en dan moet je hem ook de gelegenheid bieden zijn verhaal te doen c.q. vragen daarover zelf te beantwooren.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Eric schreef:
Dat het moeilijker is goede verdedigers te scouten (in iedergeval voor Heerenveeen) dan goede middenvelders en aanvallers. Dit is een punt waar binnen de club over geevalueerd gaat worden.

Overigens vind ik Hansson en Edman wel goed gescoute verdedigers de laatste 10 jaar (Popov en Janmaat zit zeker potentie in).
plebejer
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 25-10-2009 16:10

Bericht door plebejer »

Toekomst sportief: Stabiel blijven rond plaats 5/6 met de ambitie ook af en toe tegen de top aan te schurken.
Ik vind die doelstelling wel erg conservatief, en er blijkt eigenlijk ook een schrijnend gebrek aan ambitie uit. Dat blijkt ook uit het geprojecteerde beleid voor de transferperiode. Men denkt de doelstelling met deze groep 'as is' te kunnen halen, maar kiest er dus voor om blijvend nét de Europa League te halen waarin we vervolgens geen enkele rol van betekenis kunnen spelen..

Toen Gertjan Verbeek er uit gebonjourd werd sprak Yme over 'een stap maken' en toptrainers. Nu blijkt de doelstelling 'stabiel blijven' en zitten we met Jan de Jonge.. Something happened on the way to heaven!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

plebejer schreef: Ik vind die doelstelling wel erg conservatief, en er blijkt eigenlijk ook een schrijnend gebrek aan ambitie uit. heaven!
Hmwa! Het is natuurlijk wel zo dat clubs als Ajax, PSV, Feyenoord en AZ groter zijn dan sc Heerenveen, ook Twente is snel aan het groeien. Ik denk dat sc Heerenveen nog wel eens hoge ogen kan gooien met geld wat nog moet komen van transfers. Immers is het geld van Alves nog niet eens binnen. Clubs als Feyenoord, Ajax maar ook PSV en Twente hebben eigenlijk helemaal geen centen om dikke aankopen te doen. Wij in de toekomst wel!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Gebrek aan ambitie, kom op zeg. De hiervoor genoemde clubs zijn gewoon groter en met uitzondering van AZ, want dat zal na dit jaar wel voorbij zijn, hebben ze gewoon meer potentieel. Ook Twente, want in die regio wonen veel meer mensen en is veel meer bedrijvigheid.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

plebejer schreef: Ik vind die doelstelling wel erg conservatief, en er blijkt eigenlijk ook een schrijnend gebrek aan ambitie uit.
Ik vind die doelstelling wel redelijk. Het is zelfs nog maar de vraag of wij dit seizoen daar zullen eindigen.
Plaats reactie