Forumavond

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Forumavond

Bericht door mechielz »

Forumavond in Funplaza!

Op 27 november a.s. organiseert Nieuw Noord voor álle supporters een forumavond met de directie van sc Heerenveen in het Funplaza in het Abe Lenstra Stadion. Op deze avond zullen verschillende onderwerpen die op dit moment spelen binnen onze club aan de orde komen. Uiteraard is er uitgebreid de gelegenheid om vragen te stellen.

Datum: 27 november
Locatie: Funplaza, Abe Lenstra Stadion
Aanvang: 20:00, zaal open 19:30
Einde: rond 22:00
Aanwezig: Yme Kuiper, Henk Hoekstra, Jan van Erve
Voor wie: álle supporters van sc Heerenveen zijn welkom! Lidmaatschap Nieuw Noord niet vereist.

BE THERE!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Uitgelezen kans voor de forummers om de discussies van hier in 'real life' verder uit te diepen en wellicht beantwoord te krijgen. Grijp die kans zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

De discussies hier zijn nogal heftig geweest met soms weinig respect naar elkaar toe.
Het lijkt mij op deze avond wel de bedoeling om op een normale en beschaafde manier een discussie aan te zwengelen.
En.. het allerbelangrijkste misschien nog wel: Komt er enige duidelijkheid over het gevoerde beleid van de club.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Goed initiatief.. Jammer dat ik deze avond niet kan.

Als er maar op een correcte manier gediscusieerd wordt en niet op een manier van 1 waarheid en dat is de mijne.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

jammer dat het niet alleen voor NN is.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Jammer dat Feanfan nooit met dit soort initiatieven komt.
Alle ballen op Henkie!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

TORCIDA schreef:jammer dat het niet alleen voor NN is.
Waarom vind je dat jammer? Ik vind het juist goed dat ze iedereen uitnodigen.

Misschien ook wel op verzoek van de directie? Anders moeten ze teveel vrije avonden inleveren :lol:
marrumrules
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 22-12-2008 21:00

Bericht door marrumrules »

Zeer goed inititatief. Snap alleen de opmerkingen niet dat het alleen voor NN moet zijn en de opmerking richting FF niet.

1 Heerenveen???
today is D-Day
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Goed dat ook de "niet elite supporters" :roll: welkom zijn. Ik vraag me wel af of er sprake gaat zijn van een open dialoog of dat het een avondje gal spuwen wordt.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gekko schreef:Goed dat ook de "niet elite supporters" :roll: welkom zijn. Ik vraag me wel af of er sprake gaat zijn van een open dialoog of dat het een avondje gal spuwen wordt.
Ik heb gehoord dat de avond geopend wordt met een massaal 'Yme rot op!'
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Mocht dat zo zijn, dan kun je die forumavond nu al wel afblazen. Volgens mij hebben Yme en co veel meer met en voor de club gedaan dan een bepaalt gedeelte in NN die continue "yme rot op" (willen) zingen.
Dat zegt m.i. ook wel wat over het niveau in dat vak.

Weer een lekkere domme opmerking van TORCIDA. Alsof alleen NN maar moet gaan bepalen wat er besproken moet worden.
Die gastjes denken dus echt dat ze het alleenrecht op alles hebben.. :?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Dit topic is bedoeld als mededeling. Een aankondiging voor een prima initiatief, van wie het ook moge komen. Laten we dit topic vooral niet gaan gebruiken om onderlinge vetes uit te vechten. Posts die niet relevant zijn worden verder verwijderd.
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Flying Tilster schreef:Mocht dat zo zijn, dan kun je die forumavond nu al wel afblazen. Volgens mij hebben Yme en co veel meer met en voor de club gedaan dan een bepaalt gedeelte in NN die continue "yme rot op" (willen) zingen.
Dat zegt m.i. ook wel wat over het niveau in dat vak.
Weer een lekkere domme opmerking van TORCIDA. Alsof alleen NN maar moet gaan bepalen wat er besproken moet worden.
Die gastjes denken dus echt dat ze het alleenrecht op alles hebben.. :?
....en daar gaan we weer!!
Lijkt me voor iedereen behalve meneer Tilster duidelijk dat dit NIET serieus bedoelt was. Zou je verder eens willen kappen met iedereen van NieuwNoord over 1 kam te scheren? Het NieuwNoord bestuur heeft dit geregelt en hebben (in overleg met directie SC Heerenveen) besloten deze avond voor ALLE supporters te houden. Het NieuwNoord-bestuur vertegenwoordigd de mening van NieuwNoord en niet 1 iemand die iets roept hier op dit forum. NieuwNoord wil dus dat IEDEREEN komt en niet alleen NieuwNoord.... focus je op eens wat anders dan alleen happen en roepen richting NieuwNoord.

Heb je nog goeie punten voor deze avond? Misschien kun je ze eens doorgeven? Of te druk met nieuwe kritiek op NieuwNoord verzinnen??
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heel goed deze avond, zal eens wat kritische vragen bedenken. :mrgreen:

Ben benieuwd hoeveel mensen hier op afkomen......
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

zo alle moraalridders vallen direct door de mand, ik heb bewust mijn opmerking geplaatst. Op een enkeling na neemt niemand de moeite om te vragen wat ik bedoel, maar zakt weer af in zn eigen vooroordelen over 'de elite van NN' of het nog minder flateuze 'gastjes' . Het is fijn dat dat deze zichzelf noemende heerenveensupporters zich zo verder zelf belachelijk weten te maken.

we hebben twee supporters verenigingen NN 1100 leden en feanfans 5000 leden ? misschien wel meer. de rest van het stadion is geen lid. NN organiseert dit omdat zij haar achterban beter aanvoeld, en hierin kritisch is naar zowel NN zelf als naar de directie van Heerenveen. In de vele vergaderingen die ik heb gehad met NN, feanfans en de heerenveen directie samen is dit beeld meerenmaals bevestigd, prima feanfans is een andere supportersvereniging dan NN. Geen probleem. Ik vind het dus jammer mijn NN bestuur, maar wellicht op aanraden van de directie van Heerenveen het een algemene zitting laat zijn. want inderdaad dan moeten ze nog een keer omdat de kans dat de feanfan zoiets wil organiseren reeel is.
Vind je als supporter van heerenveen dat je stem beter moet worden gehoord als supporter, dan kun je beter lid worden van NN is mijn mening, de kans dat daar wat mee gedaan wordt is reeel groter. Daarom vind ik het jammer dat het niet NN uniek is. Maar goed misschien kunnen er nog zieltjes worden gewonnen om te groeien tot 2000 man, dan kunnen we ook aanspraak maken om het vak te vergroten en te laten zakken.

Enne flying t, je moet echt iets aan je humor gevoel doen.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Ik vind het jammer dat het in dit geval niet alleen voor NN is.

Naar mijn mening heeft het bestuur de afgelopen maanden(jaren) gefaald, en moeten kritisch ondervraagd worden. Dan moet er een groep staan die het met elkaar eens is en samen de directie goed kan ondervragen. Als er in de groep onderling als discussie ontstaat, kan je dat beter een keertje doen zonder het bestuur erbij.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

heerenveenfan1000 schreef:Ik vind het jammer dat het in dit geval niet alleen voor NN is.

Naar mijn mening heeft het bestuur de afgelopen maanden(jaren) gefaald, en moeten kritisch ondervraagd worden. Dan moet er een groep staan die het met elkaar eens is en samen de directie goed kan ondervragen. Als er in de groep onderling als discussie ontstaat, kan je dat beter een keertje doen zonder het bestuur erbij.
vind ik niet. Forumavond is er om vragen te beantwoorden, maar ook naar elkaars meningen te luisteren. Dan zou je op deze avond twee meningen hebben: directie en supporters. Ik denk niet dat je daarmee een goede discussie aangaat.
Op dit forum heb je ook te maken met meerdere meningen, als groep hebben wij ook al onderling veel discussie.
Ik denk dat het merendeel het er toch wel mee eens is dat er op bestuurlijk vlak wat moet veranderen in die zin dat er bepaalde zaken in hun ogen niet goed gaan. Die kritische vragen zullen hoe dan ook komen, lijkt me. Sowieso van jou als ik het zo lees ;) :P

Ik vind het een goed initiatief. Geeft aan dat de directie wil luisteren naar wat de supporters te vertellen hebben.
Juist door een wisselend publiek (fanatieke(re) aanhang als NN en FF, de mensen die komen kijken voor het voetbal en de wedstrijd van commentaar voorzien en alles wat daar tussenzit) denk ik dat het interessante avond kan worden.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

TORCIDA schreef:Enne flying t, je moet echt iets aan je humor gevoel doen.
Met dat gevoel voor humor zit het echt wel goed.
Maar wees nou eerlijk.. een klein groepje (en volgens mij stond er ook "een bepaalt gedeelte") kan het op zo'n forumavond behoorlijk verpesten. Op een forum als deze kunnen we anoniem discussiëren over zaken die ons niet aan staan. Na een wedstrijd meestal vol emotie, dus dan worden er wel eens opmerkingen geplaatst die je beter niet had kunnen plaatsen, maar oke.

Ik hoop op een goede, respectvolle discussie met de directie. Daarom snap ik gewoon niet dat er een aantal mensen zijn die het jammer vinden dat het voor alle supporters is en niet alleen voor NN. Dat begrijp ik gewoon niet.
Waarom zou het alleen voor NN moeten zijn? En ik geloof er echt niet in dat het NN-bestuur hun aanhang beter aanvoelt dan het FeanFan-bestuur. Alleen de ene vereniging uit het anders dan de andere vereniging. Dat is nu ook het mooi aan sc Heerenveen.

En om heel eerlijk te zijn... stel dat deze avond alleen voor NN en NN-leden zou zijn geweest. Denken jullie dan echt dat de directie het serieus gaat nemen? Daarom is het juist zo mooi dat het voor alle geledingen geldt. Hoe meer kritiek / kritische noten op deze avond naar voren gebracht worden, des te beter het is.
En ik loop NN echt niet af te kraken, maar er zitten bepaalde lui die Yme heel graag de les willen lezen en daar bereik je helemaal niks mee. DAT was hetgeen ik er mee wilde zeggen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ben benieuwd of de mensen die hier de boel aan alle kanten afkraken, ook in real life kritische vragen durven te stellen aan het bestuur.
xander schreef:Jammer dat Feanfan nooit met dit soort initiatieven komt.
Misschien is de behoefte onder de leden van Feanfan wel minder. Overigens wel jammer dat jij in elk dingetje wat NN doet, FF moet betrekken.

Overigens verwacht ik wel een stoel voor HeerenveenRules vooraan. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

heerenveenfan1000 schreef:Ik vind het jammer dat het in dit geval niet alleen voor NN is. Naar mijn mening heeft het bestuur de afgelopen maanden(jaren) gefaald, en moeten kritisch ondervraagd worden. Dan moet er een groep staan die het met elkaar eens is en samen de directie goed kan ondervragen. Als er in de groep onderling als discussie ontstaat, kan je dat beter een keertje doen zonder het bestuur erbij.
Dit roept hele enge associaties op: "kritisch ondervraagd worden", "dan moet er een groep staan die het met elkaar eens is en samen de directie goed kan ondervragen"..... Ik mis nog de suggestie om allemaal in uniform te komen, een strijdlied in te studeren en martelwerktuigen mee te nemen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zal ik iedereen dan maar even geruststellen: er zijn al meerdere van deze avonden geweest en over het algemeen zijn de aanwezigen in het echt een beetje verlegen en duurt het eventjes voor men een vraag stelt en de discussie wat loskomt.

Overigens is de avond op initiatief van Nieuw Noord opengesteld voor alle supporters. We zijn benieuwd of de opkomst daardoor hoger is dan normaal, en of de discussie dan wellicht wat gevarieerder wordt.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jeroen schreef:Overigens is de avond op initiatief van Nieuw Noord opengesteld voor alle supporters.
Een zeer goede zaak, vind ik. Er is in de afgelopen tijd veel gebeurd en gezegd. Het is mooi dat álle supporters nu de kans krijgen om met de directie te discussiëren. Ik hoop dat de forumavond zorgt voor wat meer wederzijds begrip. Mensen die denken dat alleen Nieuw Noord-leden ontevreden waren en/of zijn hebben een verkeerd beeld van hun medesupporters.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

heerenveenfan1000 schreef:Ik vind het jammer dat het in dit geval niet alleen voor NN is.

Naar mijn mening heeft het bestuur de afgelopen maanden(jaren) gefaald, en moeten kritisch ondervraagd worden. Dan moet er een groep staan die het met elkaar eens is en samen de directie goed kan ondervragen. Als er in de groep onderling als discussie ontstaat, kan je dat beter een keertje doen zonder het bestuur erbij.
Hoe kom je er bij dat er binnen Nieuw Noord maar één gezamenlijke opvatting is? Er staan 1200 mensen in het vak met 1200 verschillende meningen.

Voor beide opvattingen over een open of gesloten forumavond valt wel wat te zeggen. Het is goed dat Nieuw Noord hierin het initiatief neemt. Wat mij betreft had de avond gesloten mogen zijn - als je wilt komen moet je maar zorgen dat je lid bent (of wordt) - maar een open avond is in ieder geval een mooi gebaar naar de niet leden die hier belangstelling bij hebben.

Ik hoop in ieder geval dat de mensen die hier het hoogste woord voeren, zonder personen aan te wijzen of een waardeoordeel te vellen, ook de moed hebben om tijdens zo'n avond te zeggen wat ze vinden.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Zal eens kijken of die avond vrij kan maken.Mijn zoon is die dag jarig.
Wil wel eens weten wat de directie te melden heeft.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Mooi dat deze avond er komt. Opzich wel terecht dat ook de overige supporters er bij mogen zijn.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

wald pyk schreef:Zal eens kijken of die avond vrij kan maken. Mijn zoon is die dag jarig.
Neem die jongen lekker mee!
Zal die vast een geweldig cadeau vinden :wink:
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Ik ga er van uit dat voor de geïnteresseerden notulen openbaar gemaakt worden? Op de site van NN bijvoorbeeld?
Ik ben erg benieuwd wat er gevraagd gaat worden en wat de directie er op te zeggen heeft, maar kan vanuit Rotterdam niet 'eventjes' langskomen om te kijken hoe het gaat en wat men vindt.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Notulen? Tis geen jaarvergadering... :?

Ik kan me wel vinden in de opmerking van Frank hierboven, dat opstellen voor iedereen misschien niet zo heel handig is. Anderzijds is de opmerking van Jeroen ook te billijken.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Ironis schreef:Ik ga er van uit dat voor de geïnteresseerden notulen openbaar gemaakt worden? Op de site van NN bijvoorbeeld?
Ik ben erg benieuwd wat er gevraagd gaat worden en wat de directie er op te zeggen heeft, maar kan vanuit Rotterdam niet 'eventjes' langskomen om te kijken hoe het gaat en wat men vindt.
'Toevallig' is er zaterdag (de volgende dag) een thuiswedstrijd van sc Heerenveen, tegen RKC Waalwijk.. Heb net even de online kaartverkoopt gechecked, er zijn nog voor veel vakken kaarten te verkrijgen, dus je kunt het nuttige (forumavond) met het aangename (wedstrijdbezoek) combineren. Ongetwijfeld dat je wel familie / vrienden / bekenden in de provincie hebt wonen waar je zou kunnen overnachten..
In case of doubt, make it sound convincing
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Ik heb er zin in! :mrgreen:
Plaats reactie