Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 15:56

Ik heb Saskia van Westhreenen een mailtje gestuurd of ze naar aanleiding van haar artikel ook beschikt over meer voorbeelden van geweldsdelicten tijdens thuiswedstrijden van dit seizoen. Het voorbeeld noemen van 2 seizoenen terug is natuurlijk niet bijster sterk van de burgemeester. Ik vind het nu nogal een suggestief stuk en herken eigenlijk helemaal niets van de geschetste situatie van 13 incidenten alleen al dit seizoen. Ik ben benieuwd wat haar reactie zal zijn. Als ze dan problemen goed willen aanpakken dan moeten ze al beginnen met in het stadion te zorgen dat frustraties niet te veel oplopen. Optreden tegen provocerende uitsupporters in de thuisvakken is daarin niet een onbelangrijk onderwerp.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 15:57

SVSCH schreef:Haha op het rozenveldje matten? Wat een onzin. Media in NL is al lang niet meer serieus te nemen en de LC dus ook niet. Ze bedoelen ws. dat na eigen falen van de politie het lukte daar uiteindelijk een groepje uitsupporters in te sluiten. Verder betreft het incidenten van 2 seizoenen geleden en niet afgelopen seizoen.


Op het Rozenveldje ja en dat is zeker geen onzin. Of is het geen incident als jij er niet bij was of er van op de hoogte bent?
Nu ligt het ineens aan de media.. Ben jij wel serieus te nemen met je berichtgeving dan? Het gaat om 13 incidenten dit seizoen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:01

Mackan68 schreef:Ik heb Saskia van Westhreenen een mailtje gestuurd of ze naar aanleiding van haar artikel ook beschikt over meer voorbeelden van geweldsdelicten tijdens thuiswedstrijden van dit seizoen. Het voorbeeld noemen van 2 seizoenen terug is natuurlijk niet bijster sterk van de burgemeester. Ik vind het nu nogal een suggestief stuk en herken eigenlijk helemaal niets van de geschetste situatie van 13 incidenten alleen al dit seizoen. Ik ben benieuwd wat haar reactie zal zijn. Als ze dan problemen goed willen aanpakken dan moeten ze al beginnen met in het stadion te zorgen dat frustraties niet te veel oplopen. Optreden tegen provocerende uitsupporters in de thuisvakken is daarin niet een onbelangrijk onderwerp.



Waarom is een incident van 2 jaar terug niet sterk? Het is een voorbeeld. Dat jij de incidenten niet herkent snap ik, ik doe dat ook niet maar dat houdt niet in dat ze er niet zijn geweest. Incidenten hoeven niet alleen na een wedstrijd te ontstaan maar ook na afloop. Als je het artikel leest,lees je dat het vooral gaat om supporters zonder kaartje. Die zijn dus niet eens in het stadion geweest.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:05

Grimo schreef:Waarom is een incident van 2 jaar terug niet sterk? Het is een voorbeeld. Dat jij de incidenten niet herkent snap ik, ik doe dat ook niet maar dat houdt niet in dat ze er niet zijn geweest. Incidenten hoeven niet alleen na een wedstrijd te ontstaan maar ook na afloop. Als je het artikel leest,lees je dat het vooral gaat om supporters zonder kaartje. Die zijn dus niet eens in het stadion geweest.

Dat is waarom ik daarnaar heb gevraagd. Als er dit seizoen zoveel incidenten waren geweest dan zou daar in mijn ogen veel meer melding van gedaan moeten zijn. Heb jij er veel van meegekregen via de LC, FD of OF? Ik niet. Het was sterker geweest om een incident tijdens dit seizoen te benoemen aangezien je dan spreekt over een actueel incident. Ik denk dat je een toffe bent wanneer je tot 6 incidenten komt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je dat niet gaat opredden. Ik zou zeggen be my guest!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SCH0513 » 23-05-2016 16:14

Spreken van 13 incidenten in dit seizoen en dan een incident van 1,5 jaar geleden als voorbeeld nemen..
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:20

SCH0513 schreef:Spreken van 13 incidenten in dit seizoen en dan een incident van 1,5 jaar geleden als voorbeeld nemen..



Ja dus? Dat was een voorbeeld, tenminste hoe ik het lees. Elk incident zeker buiten het stadion is er één teveel.

@Mackan Alle incidenten worden lang niet in de media gemeld. Er zijn ook incidenten bij die vanwege onderzoek niet ter publicatie komen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:31

Grimo schreef:@Mackan Alle incidenten worden lang niet in de media gemeld. Er zijn ook incidenten bij die vanwege onderzoek niet ter publicatie komen.


Niet alle, of nagenoeg niet één. Daar zit nogal een groot verschil tussen.
Hoeveel incidenten weet jij je herinneren van afgelopen seizoen die de kranten, het internet of Omrop Fryslân gehaald hebben?

Zeer snelle reactie van Saskia: Ze heeft geen lijstje van actuele cijfers en voorvallen. De verhalen komen van van Zwan. De beste man die zegt politie inzet te willen normaliseren, maar 2 seizoenen terug van het centrum een oorlogsgebied maakte tijdens de thuiswedstrijd tegen Cambuur. Met na de wedstrijd zelfs minimaal een half uur een helikopter boven het centrum. En dat terwijl er voor die wedstrijd een verplichte buscombi was die onder strenge begeleiding van politie en ME stond. Je zult het ongetwijfeld wel weer goed kunnen praten, maar net zo goed hou ik mijn twijfels bij zulke berichten. Jij hebt vaak de neiging om alles voor zoete koek en absolute waarheid aan te nemen en ik blijf kritisch. En ik vind dat dat kan en mag omdat ik zelf geen onderdeel ben van waar het over gaat en in die zin objectief ben.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 23-05-2016 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:36

Grimo schreef:Ja dus? Dat was een voorbeeld, tenminste hoe ik het lees. Elk incident zeker buiten het stadion is er één teveel.

Vind je nu echt serieus dat een voorbeeld van afgelopen seizoen niet sterker was geweest? Ik krijg het idee dat hij het meest ernstige incident heeft genoemd, aangezien er sprake was van een vechtpartij waarbij ook gestoken is. Het is alleen jammer dat het hier wel om Groningers ging. Die inderdaad geen bezoekers waren van de wedstrijd, maar puur en alleen kwamen om te rellen. Op afspraak zoals gesuggereerd wordt in het artikel? Wie bewijst dat? Die Grunningers kunnen dat makkelijk zeggen. Maar ik neem aan dat ze dan om voor strafvermindering in aanmerking te komen de gegevens van de tegenpartij wel bekend gemaakt hebben aan de politie. Makkelijk in dat geval om de zogenaamde rotte appels van Heerenveen er uit te pakken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:37

Wat je in je laatste zin zegt geldt net zo voor mij hoor. Nogmaals het gaat vaak om incidenten met supporters zonder kaartje. Dan maakt een buscombi helemaal niet uit. Het gaat niet om die groep supporters.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 23-05-2016 16:40

Dat is wel onzin Grimo. Als jij me niet serieus neemt moet jij weten. Argumenten boeien je niet dus discussie heeft weinig nut. En ik weet zeker dat het niet afgelopen seizoen betreft en er niet gemat is bij het rozenveldje.

De rest wat vd zwam zegt is ook 1 en al onzin. Hij zegt dat door stadion en omgevingsverboden incidenten zich van stadion naar het centrum verplaatsen. Terwijl hij minimaal 20 omgevingsverboden heeft uitgedeeld die juist in het centrum van kracht zijn... liegen om een uitgave van 20 000 euro gemeenschapsgeld goed te praten
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:43

Grimo schreef:Wat je in je laatste zin zegt geldt net zo voor mij hoor. Nogmaals het gaat vaak om incidenten met supporters zonder kaartje. Dan maakt een buscombi helemaal niet uit. Het gaat niet om die groep supporters.

Het is lastig hard te maken of het om voetbal-, stappers- of 'gewoon' straatgeweld gaat. Daar gaat het om Grimo.
Er wordt geknokt zonder dat clubshirts herkenbaar zijn. Maar er wordt wel gesuggereerd dat het alles te maken heeft met rotte appels bij thuiswedstrijden van sc.Heerenveen. Maar Saskia gaf aan Van Zwan misschien vanavond nog te spreken. Ze zou zich in ieder geval inzetten om met een lijstje met actuele voorbeelden te komen. Dat moet dus geen probleem zijn. Tenzij het toch een behoorlijk 'uit de duim verhaal' is. Ik blijf dus onverminderd nieuwsgierig. Ik hou geïnteresseerden hier op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 23-05-2016 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:46

Mackan68 schreef:Vind je nu echt serieus dat een voorbeeld van afgelopen seizoen niet sterker was geweest? Ik krijg het idee dat hij het meest ernstige incident heeft genoemd, aangezien er sprake was van een vechtpartij waarbij ook gestoken is. Het is alleen jammer dat het hier wel om Groningers ging. Die inderdaad geen bezoekers waren van de wedstrijd, maar puur en alleen kwamen om te rellen. Op afspraak zoals gesuggereerd wordt in het artikel? Wie bewijst dat? Die Grunningers kunnen dat makkelijk zeggen. Maar ik neem aan dat ze dan om voor strafvermindering in aanmerking te komen de gegevens van de tegenpartij wel bekend gemaakt hebben aan de politie. Makkelijk in dat geval om de zogenaamde rotte appels van Heerenveen er uit te pakken.


Of het nu sterker was of niet dat maakt in den beginnen toch helemaal niet uit. Zoals ik al zei elk incident in de stad/dorp is er in mijn ogen één teveel. En ja het zou best kunnen dat die steekpartij van Groningen supporters ernstige incident is geweest. Laten we hopen van wel. Dat van Zwan de ergste als voorbeeld geeft, wat is daar mis mee. Ook al is dat 1,5 jaar geleden.
Afgesproken vechtpartijen (ik weet 100% zeker dat die er zijn geweest) van 'supporters' zonder kaartje moet je keihard aanpakken. Dat de gemeente dit soort tuig van andere clubs en die van ons er uit wil halen vind ik meer dan een goede zaak. Dat maakt het er voor jou en mij ook een stuk veiliger op en voor vele anderen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:50

Mackan68 schreef:Het is lastig hard te maken of het om voetbal-, stappers- of 'gewoon' straatgeweld gaat. Daar gaat het om Grimo.
Er wordt geknokt zonder dat clubshirts herkenbaar zijn. Maar er wordt wel gesuggereerd dat het alles te maken heeft met rotte appels bij thuiswedstrijden van sc.Heerenveen.


Mackan de politie is voldoende geïnfiltreerd in supportersgroepen om te weten of dit om stappers gaat of om 'supporters' neem dat nou maar aan. Ook in NN zitten stillen en klikkers.
Het gaat niet om alleen rotte appels van Heerenveen, ook die van de tegenpartij.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 23-05-2016 16:51

Afgesproken vechtpartijen in het centrum.. tuurlijk Grimo. Jij bent echt een beetje wereldvreemd volgens mij. Ben benieuwd naar de voorbeelden van de LC. Vanuit supporterskant is vorig jaar gesprek met vd zwam aangegaan waar ook Jelko vd Wiel bij aanwezig was maar dit was eenmalig omdat hij met allerlei beschuldigingen kwam van vechten op afspraak en niet openstond voor kritische vragen.
Laatst bijgewerkt door SVSCH op 23-05-2016 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:53

Grimo schreef:
Of het nu sterker was of niet dat maakt in den beginnen toch helemaal niet uit. Zoals ik al zei elk incident in de stad/dorp is er in mijn ogen één teveel. En ja het zou best kunnen dat die steekpartij van Groningen supporters ernstige incident is geweest. Laten we hopen van wel. Dat van Zwan de ergste als voorbeeld geeft, wat is daar mis mee. Ook al is dat 1,5 jaar geleden.
Afgesproken vechtpartijen (ik weet 100% zeker dat die er zijn geweest) van 'supporters' zonder kaartje moet je keihard aanpakken. Dat de gemeente dit soort tuig van andere clubs en die van ons er uit wil halen vind ik meer dan een goede zaak. Dat maakt het er voor jou en mij ook een stuk veiliger op en voor vele anderen.

De hele discussie maakt in den beginnen niet uit. Je antwoordt niet eens op mijn vraag. Je draait er zoals wel vaker gewoon wat omheen. Jij raakt door dit soort berichten waarschijnlijk wat sneller bevangen door onderbuikgevoelens. Neemt alles wat in de media geschreven wordt in de meeste gevallen voor absolute waarheid aan. Dat is jou goed recht. Ik ben daar wat kritischer in kennelijk.
Ik voel me zelden tot nooit onveilig. En zeker niet als ik in Heerenveen naar een wedstrijd ga. Met of zonder shirt of sjaal van de club.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 16:54

SVSCH schreef:Afgesproken vechtpartijen in het centrum.. tuurlijk Grimo. Jij bent echt een beetje wereldvreemd volgens mij.


Ik heb het niet over het centrum. Het artikel ook niet. Laat degene die hier wereldvreemd is maar in het midden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 16:58

Grimo schreef:
Mackan de politie is voldoende geïnfiltreerd in supportersgroepen om te weten of dit om stappers gaat of om 'supporters' neem dat nou maar aan. Ook in NN zitten stillen en klikkers.
Het gaat niet om alleen rotte appels van Heerenveen, ook die van de tegenpartij.

Alsof ik dat niet weet. Ik ken zo langzamerhand alle koppen wel. Een zeer ongezonde zaak als je het mij vraagt. Temeer wanneer er zomaar wat rapporten opgemaakt worden. Heb ze zelf zien filmen, foto's maken en whatsappen tijdens de oefenwedstrijd tegen de Spanjaarden. Omdat er geen mensen in het stavak mochten en een aantal dat toch deed. Dat is echt iets waarvoor je gaat filmen en een rapport gaat schrijven. Zouden er op basis daarvan ook nog stadionverboden uitgedeeld zijn? Het was natuurlijk ook wel een zeer ongewenste en bedreigende situatie :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 23-05-2016 17:02

De politie maakt zelfs processen verbaal op als mensen in hun vrije tijd door Heerenveen lopen met alle kledingdetails erbij om in het geval ze eens over de schreef gaan dit dan te kunnen gebruiken tegen ze. Hoezo tunnelvisie en je politiecapaciteit verneuken...
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 17:04

Mackan68 schreef:De hele discussie maakt in den beginnen niet uit. Je antwoordt niet eens op mijn vraag. Je draait er zoals wel vaker gewoon wat omheen. Jij raakt door dit soort berichten waarschijnlijk wat sneller bevangen door onderbuikgevoelens. Neemt alles wat in de media geschreven wordt in de meeste gevallen voor absolute waarheid aan. Dat is jou goed recht. Ik ben daar wat kritischer in kennelijk.
Ik voel me zelden tot nooit onveilig. En zeker niet als ik in Heerenveen naar een wedstrijd ga. Met of zonder shirt of sjaal van de club.


Welke vraag bedoel je?


Denk dat je wat meer bij jezelf moet blijven. Of ik bevangen wordt door onderbuikgevoelens daar weet jij niks van en of ik alles aanneem van de media daar weet je ook niks van. Mijn info in deze weet ik via andere kanalen.
Jij voelt je misschien niet onveilig maar er zijn genoeg mensen die zich wel onveilig voelen tussen bepaalde thuis of uit supporters. Jij doet je loopje vanaf het station naar het stadion in je ééntje, lekker relaxed. Ik voel me ook veilig, sterker nog ik denk er nooit over na.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 17:07

Grimo schreef:
Ik heb het niet over het centrum. Het artikel ook niet. Laat degene die hier wereldvreemd is maar in het midden.

In en direct rond het Abe Lenstrastadion neemt het voetbalgeweld juist af. Dat komt door strikt toezicht en door de instelling van gebieds- en stadionverboden. ,,Maar het verschuift dus, naar het centrum.

Oh nee? Maak jij er uit op dat het niet om het centrum gaat? Dan maak je gebruik van een behoorlijk vrije interpretatie. Rond het stadion is minder geweld. Kleine kans dat dáár de camera's komen denk je ook niet? Het verschuift naar het centrum. 3 Keer raden waar de camera's wél komen te hangen....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 17:08

Mackan68 schreef:

Alsof ik dat niet weet. Ik ken zo langzamerhand alle koppen wel. Een zeer ongezonde zaak als je het mij vraagt. Temeer wanneer er zomaar wat rapporten opgemaakt worden. Heb ze zelf zien filmen, foto's maken en whatsappen tijdens de oefenwedstrijd tegen de Spanjaarden. Omdat er geen mensen in het stavak mochten en een aantal dat toch deed. Dat is echt iets waarvoor je gaat filmen en een rapport gaat schrijven. Zouden er op basis daarvan ook nog stadionverboden uitgedeeld zijn? Het was natuurlijk ook wel een zeer ongewenste en bedreigende situatie :lol:


Als je zo goed weet dan had je dus ook niet te stellen over het nou supporters zijn of stappers.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 23-05-2016 17:14

Mackan68 schreef:

In en direct rond het Abe Lenstrastadion neemt het voetbalgeweld juist af. Dat komt door strikt toezicht en door de instelling van gebieds- en stadionverboden. ,,Maar het verschuift dus, naar het centrum
Oh nee? Maak jij er uit op dat het niet om het centrum gaat? Dan maak je gebruik van een behoorlijk vrije interpretatie. Rond het stadion is minder geweld. Kleine kans dat dáár de camera's komen denk je ook niet? Het verschuift naar het centrum. 3 Keer raden waar de camera's wél komen te hangen....


Beste Mackan wat wil je nou bereiken? De vechtpartij in het artikel werd het Rozenveldje genoemd. Daar had ik het over. En ja natuurlijk komen er camera's in het centrum, dat snapt iedereen wel.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 17:20

Grimo schreef:
Welke vraag bedoel je?


Denk dat je wat meer bij jezelf moet blijven. Of ik bevangen wordt door onderbuikgevoelens daar weet jij niks van en of ik alles aanneem van de media daar weet je ook niks van. Mijn info in deze weet ik via andere kanalen.
Jij voelt je misschien niet onveilig maar er zijn genoeg mensen die zich wel onveilig voelen tussen bepaalde thuis of uit supporters. Jij doet je loopje vanaf het station naar het stadion in je ééntje, lekker relaxed. Ik voel me ook veilig, sterker nog ik denk er nooit over na.

Over de vraag van een actueel voorbeeld sterker of niet. Je snapt het echt niet of wilt het niet begrijpen. Het is mij beide om het even.
Bij mezelf blijven? Waarom, het onderwerp gaat namelijk niet over mij of mijn situatie. Daarom is het zinnig om je gezichtsveld en horizon te verbreden. Zonder vooroordelen of aannames. Nu begrijp ik dat jij niet objectief zaken kunt benaderen ondanks dat je aangeeft dat wel te doen.
Je blijft teveel bij jezelf. Onderbuikgevoelens, tunnelvisie, of wat dan ook. Je beschrijft het gevoel van onveiligheid bij anderen. Aangezien het niet over jezelf gaat. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat die zich onveilig voelde in het centrum of buitenuit wandelend richting het stadion. Heb dit ook nog nooit ergens meegekregen in uitslagen van enquêtes hierover. Het maakt mij ook niet uit. Jij bent waarschijnlijk op basis van 'zeer betrouwbare bronnen' nogal bevooroordeeld. Een vcan de stillen wellicht een kennis van je? Alles waarover door anderen twijfel getrokken wordt ga je nog fanatieker op in. Ik geloof het wel en wacht af tot de journaliste op de proppen komt met een lijst van 13 actuele incidenten uit seizoen '15-'16. Ik verwacht dat die er helemaal niet gaat komen ondanks dat ze me die lijst beloofd heeft. Verdere discussie is niet bijster zinvol. Bij deze dus.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 23-05-2016 17:22

Bij het rozenveldje is niet gevochten. Hier zijn mensen ingesloten die betrokken waren bij een vechtpartij in het centrum. Dus dit heeft ook betrekking op incidenten in het centrum. Lees de media berichtgeving er maar op na dit speelde zich op de Nieuwstraat af en niet bij het Rozenveldje. Hier haalt hij trouwens ook nog eens 2 incidenten van het seizoen ervoor door elkaar en maakt er zijn eigen verhaal van.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 17:32

Grimo schreef:
Beste Mackan wat wil je nou bereiken? De vechtpartij in het artikel werd het Rozenveldje genoemd. Daar had ik het over. En ja natuurlijk komen er camera's in het centrum, dat snapt iedereen wel.
Bereiken? Moet er iets bereikt worden? Wat mij betreft niet. Je zou misschien kunnen proberen nóg wat objectiever te zijn.
Jij beweert namelijk dat het artikel niet gaat over het centrum.....
Ik heb het niet over het centrum. Het artikel ook niet. door Grimo » 23 mei 2016, 16:54
Ontkracht. Jij snapte het een paar posts terug niet, want het artikel ging volgens bovenstaande quote van je niet over het centrum. Dit was écht de laatste wat mij betreft. Het allerlaatste woord hierover laat ik wederom graag aan jou.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 17:34

SVSCH schreef:Bij het rozenveldje is niet gevochten. Hier zijn mensen ingesloten die betrokken waren bij een vechtpartij in het centrum. Dus dit heeft ook betrekking op incidenten in het centrum. Lees de media berichtgeving er maar op na dit speelde zich op de Nieuwstraat af en niet bij het Rozenveldje. Hier haalt hij trouwens ook nog eens 2 incidenten van het seizoen ervoor door elkaar en maakt er zijn eigen verhaal van.

Het steek incident met de Groningers was toch bij de Skoffel en de snackbar ernaast?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SVSCH » 23-05-2016 17:41

Ja en tegen Vitesse ook in seizoen 14-15. Onverwacht en niet op afspraak. En toen zijn een aantal Vitessenaren bij het Rozenveldje ingesloten door politie. nadat Heerenveen hun eigen kroeg verdedigde en ze de straat uit jaagden.

Maar onze burgemeester maakt hier een heel ander verhaal van om nog meer maatregelen te nemen. Tot zover de feiten en einde discussie wat mij betreft. Of de LC moet met een lijstje komen.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 23-05-2016 18:01

SVSCH schreef:Of de LC moet met een lijstje komen.

Morgen hoor ik het. 13 Incidenten en daar zit van alles bij ook 'veel klein bier' voor wat dat ook maar mag zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor bollebert » 23-05-2016 19:03

Grimo schreef:Wat je in je laatste zin zegt geldt net zo voor mij hoor. Nogmaals het gaat vaak om incidenten met supporters zonder kaartje. Dan maakt een buscombi helemaal niet uit. Het gaat niet om die groep supporters.


Zonder kaartje? Die moeten zo wie zo geweerd worden door politie toch?
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 23-05-2016 20:44

bollebert schreef:
Zonder kaartje? Die moeten zo wie zo geweerd worden door politie toch?

Uit het centrum? Wie zegt dat ze daar voor het voetbal waren? En hoe wil je "arnhemmers" uit het centrum weren als ze geen shirtjes of shawls dragen?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten