Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

Makkum8 schreef:Verhaal is heel simpel dames en heren.

1: goed én langdurig communiceren met de club
2: vergunning aanvragen bij de provincie
3: goedgekeurd vuurwerk aanschaffen

Mocht ik een keer legaal vuurwerk afsteken in het ALS doet die't niet godver :evil:

Jullie mochten zelf bepalen waar je ging staan?
Het mocht alleen bij opkomst, en wat versta je onder fakkels die goedgekeurd zijn?
NN gekkenhuis
famke
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-03-2007 14:17
Locatie: Jubbega

Bericht door famke »

Wiggs schreef: Zat/zit er recht boven en de rook die eraf kwam was niet fijn
Zolang het niet wekelijks gebeurt vind ik het oke :wink:

Ja hoor, ook ik zat er pal boven.
Met astma klachten naar de wedstrijd gekeken.

Maar top aktie.
Zag er super uit!!!
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

menjo schreef: Jullie mochten zelf bepalen waar je ging staan?
Het mocht alleen bij opkomst, en wat versta je onder fakkels die goedgekeurd zijn?
Ik neem aan dat het kwam van een pyrotechnisch bedrijf uit Wolvega?
tenminste ik meende zoiets te lezen op een papiertje bij de ingang van het vak
Vreeze
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 09-02-2006 22:21

Bericht door Vreeze »

fakkels bij de lokale watersport winkel zijn ook gewoon goedgekeurd volgens de Nederlandse wet.

Er zijn trouwens fakkels in allerlei kleuren te verkrijgen, dit heeft niks met gekleurde rook te maken. Het enige nadeel van deze dingen is dat het meestal strijkfakkels zijn en die zijn wat minder veilig dan de watersport uitvoering. (helaas zelf al eens ervaren :? )
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Bestaat er ook blauw vuur/ rook? Nee serieus dit.
100% achter Marco van Basten!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Kijk eens omhoog op oudjaarsnacht. :wink:
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

TWR22 schreef:Bestaat er ook blauw vuur/ rook? Nee serieus dit.
Ik denk niet dat er echt blauwe fakkels te koop zijn (al ben ik geen vuurwerkdeskundige) maar bijvoorbeeld een (blauwe) rookbom is eenvoudig zelf te maken. Vroeger maakte ik wel mijn eigen rookbommetjes: pvc buisje met sterretjes erin was het volgens mij, even flink intapen dat ding en een lont erbij. Doe je er nog een soort blauwe kleurstof tussen dan wordt het blauwe rook, eigenlijk heel simpel dus. Nu wil ik verder niemand op verkeerde ideeën brengen... :wink:

Fakkels zien er natuurlijk altijd wel mooi uit maar voor mij hoeft het niet zo nodig als je er een half jaar procedures voor moet doorlopen. Voor mij is het meer iets wat je gewoon spontaan opsteekt bij een belangrijke goal of een grote tifo-actie.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Al wil je het groen,geel hebben het kan allemaal
Vreeze
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 09-02-2006 22:21

Bericht door Vreeze »

Er zijn wel degelijk oa blauwe, groene en witte fakkels te koop. Rood is alleen algemeen bekend omdat deze in de scheepvaart gebruikt worden vanwege oa hun zichtbaarheid
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Er zijn inderdaad allemaal fakkels te krijgen in verschillende kleuren. Alleen de rook die van die gekleurde fakkels afkomt is schadelijker dan de rook die afkomt van de "normale" fakkels.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

pvc buisje met sterretjes erin was het volgens mij, even flink intapen dat ding en een lont erbij. Doe je er nog een soort blauwe kleurstof tussen dan wordt het blauwe rook, eigenlijk heel simpel dus
Zou ik niet doen.Je kunt rookbommen gewoon kopen.Dat heb ik liever als pvc rook.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Hulde aan (de bestuursleden van) FF die het risico hebben durven nemen om dit legaal te organiseren.

Het vuurwerk geeft ook weer eens wat reuring op het de voorafgaande dagen een beetje saai wordende forum... :wink: :D
Ok.
Cabron
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-10-2008 21:22

Bericht door Cabron »

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken niet zo'n hoge pet op heb van de acties van FF op de Zuid tribune en dan met name het georganiseerde/commerciele karakter er van (dit kan verschillend worden uitgelegd maar ik denk dat de meesten me wel snappen) maar dit gaat de goede kant op.

Het gezeur over en weer (NN -FF) vind ik een beetje kansloos. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar het elkaar afzeiken gaat me een beetje te ver de laatste tijd. Niks mis me 2 fronten, maar laten we elkaar door competitie naar hogere hoogten stuwen.

Ik roep alle NN gasten op om hun negatieve energie voortaan op de echte boosdoeners, stewards en bestuur, te botvieren en zich te concentreren op mooie underground akties dan hoeven de Feanfans ook niet te reageren en kunnen ze al hun energie steken in het bedenken van originele bovengrondse akties.

Op die manier zie ik over een paar jaar nog wel eens een echt sfeervol stadion ontstaan (ipv een sfeervolle tribune).
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Bovenstaande reactie van Cabron lijkt me een mooi slot voor deze (FF-NN) discussie...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

SpongeBob schreef:Bovenstaande reactie van Cabron lijkt me een mooi slot voor deze (FF-NN) discussie...
Het probleem is alleen dat na zo'n beetje elke actie van FF die discussie hier weer oplaait.

Ik stond zaterdag ook even vreemd te kijken toen die fakkels op Zuid werden ontstoken. Zorgde logischerwijs voor scheve gezichten bij het fanatieke deel in NN. En ja, dan heeft FF natuurlijk snel de schijn tegen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

tja dan maar es opnemen voor de FF in indeze, ik zie in deze actie dan ook niet FF als kwade genius, maar de directie, althans in eerste instantie, navraag leert dat het afsteken van fakkels mocht op basis van goed overleg en toestemming van de club, ik kan mij niet voor stellen dat FF fakkels afgaat steken met het risico op een sv.

dit biedt dus kansen voor NN. En wat is er mis mee om toestemming te vragen om fakkels af te mogen steken, zijn we dan mietjes of zo.......liever een fakkel afsteken zonder sv dan een fakkel afsteken en daardoor een sv.
Hier heb ik geen woorden voor
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Wat mij betreft heeft FF niks verkeerd gedaan door toestemming te vragen voor fakkels. Dat het dan op aangewezen plaatsen moet is natuurlijk jammer maar daar is dan niks aan te doen. Wat zou het een mooi gezicht zijn wanneer NN en FF fakkels afsteken (al zouden fakkels door het hele stadion natuurlijk nog mooier zijn maar op andere tribunes is het nou eenmaal moeilijker te organiseren).

Kan me ook zo indenken dat een samenwerking tussen FF en NN op het gebied van sfeer hele mooie acties kan voortbrengen. FF heeft geld en een goede band met het clubbestuur en NN heeft de expertise voor het bedenken van mooie acties. Dit zal echter wel niet snel gebeuren maar misschien ergens in de toekomst?

*droomt rustig verder*
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Krijgt Heerenveen hiervoor geen boete van de KNVB ? Lijkt me wel toch ?

Verder mooie actie van Feanfan, ben normaal niet zo te spreken over Feanfan maar dit zag er toch aardig uit. Ook al was het Georginaseerd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

sch4-live schreef:Krijgt Heerenveen hiervoor geen boete van de KNVB ? Lijkt me wel toch ?

Verder mooie actie van Feanfan, ben normaal niet zo te spreken over Feanfan maar dit zag er toch aardig uit. Ook al was het Georginaseerd.
Mooi: waar het hart vol van is....
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Nog maar een paar antwoorden op enkele gestelde vragen:

Het vuurwerk dat gebruikt werd valt onder het evenementen-vuurwerk dat aan de strengste eisen voldoet. Daardoor kreeg deze actie de goedkeuring van het bestuur van SCH en de rest van de welbekende driehoek. Hierdoor krijgt de club ook geen boete van de K.N.V.B.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Makkum8 schreef:Nog maar een paar antwoorden op enkele gestelde vragen:

Het vuurwerk dat gebruikt werd valt onder het evenementen-vuurwerk dat aan de strengste eisen voldoet. Daardoor kreeg deze actie de goedkeuring van het bestuur van SCH en de rest van de welbekende driehoek. Hierdoor krijgt de club ook geen boete van de K.N.V.B.
Ok, zijn dat gewoon die dingen die je gewoon in een watersportzaak kan kopen? Want daar komt namelijk nogal wat rotzooi (witte spetters die overal op plakken) vanaf toch? En evenementen-vuurwerk mag afgestoken worden door 'amateurs' om het maar zo te noemen?

Nogmaals: leuk dat FF het voor elkaar heeft gekregen, alleen jammer dat het in het verleden nooit kon/mocht.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Heb hier nog een watersport fakkel liggen zit een CE keurmerk op, neem aan dat deze dan aan de strengste eisen voldoet.. Mag ik deze gebruiken als ik toestemming heb van yme en locale driehoek? Of moet ik wat duurders aanschaffen?
Afbeelding
Afbeelding

8)
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ik denk dat fakkels uit watersportwinkels geen evenementenvuurwerk is. De eisen die aan het vuurwerk voor op zee gesteld worden (levensreddend) zijn natuurlijk anders dan de eisen aan evenementenvuurwerk (veilig).

In ieder geval mooi dat FF dit voor elkaar heeft gekregen. Benieuwd wat er in de toekomst mee te doen is.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Caspar schreef:Ik denk dat fakkels uit watersportwinkels geen evenementenvuurwerk is. De eisen die aan het vuurwerk voor op zee gesteld worden (levensreddend) zijn natuurlijk anders dan de eisen aan evenementenvuurwerk (veilig).
Dit klopt, fakkels die op zee worden gebruikt hebben hele andere doelen dan een fakkel die in het stadion wordt afgestoken. Het verschil zal hem met name zitten in de schadelijkheid van de rook.
Op naar het volgende seizoen....
Vreeze
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 09-02-2006 22:21

Bericht door Vreeze »

Het grote verschil zit m met name in de lichtsterkte van de fakkels. De fakkels op zee moeten aan een bepaalde lichtsterkte voldoen terwijl dit voor evenementen vuurwerk minder van toepassing is. Dit is om over grote afstand toch nog zichtbaar te zijn natuurlijk.

Qua afsteken denk ik dat er weinig verschil in zit mbt veiligheid want iedereen moet in geval van nood een fakkel af kunnen steken zonder training. Wel moet ik zeggen dat een "watersportfakkel" het altijd doet als deze geactiveerd word
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

menjo schreef: het is weer een georganiseerde actie met toestemming van alle instanties. Super hoog TIFO niveau NOT :mrgreen:
Nee, gisteravond was het TIFO gehalte hoog op de oosttribune :wink:
Waren de geleende vellen weggewaaid ofzo? Ik (en velen met mij) konden er geen patroon in ontdekken....
Ik heb geen onderschrift nodig...
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Actie was gewoon mislukt. Zonde.

Voortaan maar geen grootschalige tifo meer met Europese wedstrijden.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Gearard schreef: Voortaan maar geen grootschalige tifo meer met Europese wedstrijden.
De grootschalige sfeeractie tegen Milan alweer vergeten dan? :wink:
Ik heb geen onderschrift nodig...
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

SpongeBob schreef: Nee, gisteravond was het TIFO gehalte hoog op de oosttribune :wink:
Waren de geleende vellen weggewaaid ofzo? Ik (en velen met mij) konden er geen patroon in ontdekken....
Even uit het wedstrijd topic van Braga:
SpongeBob schreef: Gelukkig is het andersom nooit zo hé... :| :|
Respectloos en denigrerend... dat je dat woorden hiero zo durft te noemen zeg... Ken me nog wel wat andere posts van jou herinneren waarin ook respecloos en denigrerend wordt gesproken over FeanFan... Maar ja... dat wordt voor het gemak maar weer even vergeten... Selectief geheugen noemen ze dat...

Je spreekt iemand ergens op aan maar ondertussen doe je het zelf net zo goed...
Kinderachtig kutgedrag heet zoiets!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

SCH-P.O.T.N. schreef: Je spreekt iemand ergens op aan maar ondertussen doe je het zelf net zo goed...
Kinderachtig kutgedrag heet zoiets!
En waar basseer je dat op? Ik vroeg waar de rest van de choreovellen gebleven waren omdat ik er geen patroon in kon ontdekken.... Maar ja.. lezen is voor sommigen best moeilijk...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Plaats reactie