Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor SCH-P.O.T.N. » 05-12-2008 20:56

Ach doe niet zo schijnheilig, je hebt toch zelf ook wel door dat die actie dan volledig mislukt is.
Dan moet je vervolgens niet de gek er mee hebben en een beetje dom vragen wat het voor moest stellen.
SCH-P.O.T.N.
Selectiespeler
 
Berichten: 338
Geregistreerd op: 12-01-2006 18:09

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-12-2008 21:54

Speciaal voor jou dan Spongebob:

De actie was volgens mij mislukt omdat de spelers al opkwamen toen de namen omgeroepen werden, dus mensen hadden het niet verwacht, normaal gaat alles omhoog bij de opkomsstune, maar die was er nu dus niet.. Jammer, kan gebeuren maar blijft kloten natuurlijk. Volgende keer beter.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Riverside » 05-12-2008 22:13

SpongeBob schreef:De grootschalige sfeeractie tegen Milan alweer vergeten dan?


Ja klopt, die was ik alweer vergeten.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Robinho89 » 06-12-2008 19:19

die ben ik nog niet vergeten, was een goeie actie :)
Noord of Zuid het maakt niet uit!
Avatar gebruiker
Robinho89
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 22-10-2008 18:53
Woonplaats: Meppel

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor SCH-P.O.T.N. » 06-12-2008 21:06

Ja voor het geval dat mensen het koud kregen was het inderdaad een goede actie.




:?
SCH-P.O.T.N.
Selectiespeler
 
Berichten: 338
Geregistreerd op: 12-01-2006 18:09

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Superfries82 » 07-12-2008 00:20

SCH-P.O.T.N. schreef:Ja voor het geval dat mensen het koud kregen was het inderdaad een goede actie.




:?


doe niet zo denegrerend over de actie tegen milan!!!!!! deze was zeer geslaagd...
die actie tegen braga was super wil je zeggen???? zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.
daar hoor je verder toch ook niet iemand over klagen?
sjonge jonge.....
nieuw noord is zo goed.....
kvind t erg jammer voor de mensen die om 10uur zijn begonnen met deze actie. helaas voor niks
Superfries82
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 24-10-2007 19:54
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Frisian » 07-12-2008 11:45

Haphaphap wat hebben we weer een honger.
Het lijkt wel of er mekaar helemaal niks word gegunt, hou toch eens op met het naar elkaar wijzen van wie nu de beste is.
NN en FF hebben beide hun eigen goede en slechte punten, dat weten beide groepen maar daar hoef je mekaar niet elke keer op te wijzen.
Accepteer elkaar toch gewoon een keer!!!

Eén ding nog: Hulde aan de mensen die de hele dag vellen hebben neergelegt, helaas pakte deze actie niet zo goed uit, volgende keer extra sterk terug komen.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor SpongeBob » 07-12-2008 12:51

Fanatic 4-ever schreef:De actie was volgens mij mislukt omdat de spelers al opkwamen toen de namen omgeroepen werden, dus mensen hadden het niet verwacht, normaal gaat alles omhoog bij de opkomsstune, maar die was er nu dus niet.. Jammer, kan gebeuren maar blijft kloten natuurlijk. Volgende keer beter.


Timing was idd niet zoals het hoorde. De spelers werden nog omgeroepen terwijl ze al het veld opkwamen. Shit happens...
Maar nu weten we nogsteeds wat nou het idee van de actie was kwa patroon oid... Of mag niemand dit zeggen omdat het de volgende keer opnieuw beter uitgevoerd gaat worden?
Ik heb geen onderschrift nodig...
Avatar gebruiker
SpongeBob
Wereldspeler
 
Berichten: 1089
Geregistreerd op: 26-10-2005 08:31
Woonplaats: Sneek

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Robinho89 » 07-12-2008 13:17

ik kan er alleen maar om lachen om kinderachtige reacties van mensen die de actie tegen milan niks vonden, die actie zat prima in mekaar en het zag er prima uit.. ik heb niets gezien van de actie van afgelopen week, ik zat thuis voor de buis en vond het echt jammer, natuurlijk doodzonde voor de mensen die er al hun moeite in gestopt hebben.
die dingen gebeuren en dat is jammer..

wel sneu dat mensen het nodig vinden om zo over de acties van FF praten, het mag dan niet aan veel maatstaven van mensen voldoen maar er word hard voor gewerkt en er word tenminste wat gedaan, dat is lang niet overal zo in het stadion, waarom dan vitten op FF?
Noord of Zuid het maakt niet uit!
Avatar gebruiker
Robinho89
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 22-10-2008 18:53
Woonplaats: Meppel

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Robinho89 » 07-12-2008 17:35

Tsja hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk, ik kan alleen een ander zijn portomonee niet beoordelen dus er zullen tcoh keuzes gemaakt moeten worden, mijn absentie heeft niks te maken met het resultaat van afgelopen weken
er zijn in ieder geval weer aanknopingspunten nu voor de trainer
Noord of Zuid het maakt niet uit!
Avatar gebruiker
Robinho89
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 22-10-2008 18:53
Woonplaats: Meppel

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-12-2008 18:50

Robinho89 schreef:Tsja hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk, ik kan alleen een ander zijn portomonee niet beoordelen dus er zullen tcoh keuzes gemaakt moeten worden, mijn absentie heeft niks te maken met het resultaat van afgelopen weken
er zijn in ieder geval weer aanknopingspunten nu voor de trainer


Die post van die WII'er was van 4 december dus ging over de spreekkoren tegen Braga, niet over de lage opkomst tijdens deze wedstrijd.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 07-12-2008 19:09

Klopt, maar hij heeft wel gelijk. Ook met het feit dat het bij bijna iedere club tegenwoordig zo is, wij zijn daar geen uitzondering op.
Het viel mij ook al op hoe de meningen over nacht veranderen. Nu is iedereen al weer zoveel positiever dan na donderdag en al is te begrijpen, je moet niet in de waan van de dag leven. Ik heb zelf ook de neiging het te doen, maar zo word je idd echt Ajax publiek.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-12-2008 20:36

SpongeBob schreef:Maar nu weten we nogsteeds wat nou het idee van de actie was kwa patroon oid... Of mag niemand dit zeggen omdat het de volgende keer opnieuw beter uitgevoerd gaat worden?


Dat hoeft men ook niet te weten, het zou vast iets met blauw en wit zijn :wink: De kans is inderdaad aanwezig dat het een volgende keer weer uitgevoerd kan worden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Snode » 07-12-2008 20:45

heerenveenfan1000 schreef:Klopt, maar hij heeft wel gelijk. Ook met het feit dat het bij bijna iedere club tegenwoordig zo is, wij zijn daar geen uitzondering op.
Het viel mij ook al op hoe de meningen over nacht veranderen. Nu is iedereen al weer zoveel positiever dan na donderdag en al is te begrijpen, je moet niet in de waan van de dag leven. Ik heb zelf ook de neiging het te doen, maar zo word je idd echt Ajax publiek.

Het is ook maar net hoe serieus je die liederen opvat. Op mij kwam het meer over als een stukje zelfspot. Maargoed, het oppervlakkige is (helaas) meestal wat telt.

De witte zakdoekjes op Oost, dát zijn Ajax taferelen. Ben ook erg benieuwd of ze er weer mee zwaaien als we aankomende zaterdag winnen. Ik denk het niet.
Snode
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-04-2007 13:30

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 07-12-2008 22:24

Daar heb ik het niet eens over, maar gewoon in het geheel. Die liederen snapte ik meteen, ik sta tegenwoordig zelf in NN dus snap ik wel dat die voor de gein zijn en dat het er bij hoort.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor menjo » 08-12-2008 12:32

SpongeBob schreef:
menjo schreef: het is weer een georganiseerde actie met toestemming van alle instanties. Super hoog TIFO niveau NOT :mrgreen:


Nee, gisteravond was het TIFO gehalte hoog op de oosttribune :wink:
Waren de geleende vellen weggewaaid ofzo? Ik (en velen met mij) konden er geen patroon in ontdekken....


Wat voor Reactie verwacht je nou dan, ik heb FF bedankt voor het beschikbaar stellen van 100 vellen.

Dat de club er zón zooitje van maakt bij de opkomst zonder tune enz. Ja wat kunnen wij eraan doen.
Helaas is de actie daardoor mislukt, volgende keer doen we weer volledig mee , jij bent alleen maar bezig een nog grote kloof te maken tussen beide groepen jammer.

Bovendien, bedoel ik met TIFO niveau het bloed zweet en tranen gehalte( met sneeuw, regen het leggen van vellen), en het volledig uitdenken van patronen op tribune's enz.

Maar goed jij zit er volledig in dus dat hoef ik jou niet uit te leggen. :(

Wat betreft het patroon, de mensen die geholpen hebben weten hem. Als die zich netjes stil houden kunnen we hem ooit nog een keer gebruiken.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor menjo » 08-12-2008 12:38

Frisian ; raakt overigens de bal goed, we moeten elkaar laten leven en we strijden beide voor hetzelfde meer sfeer. Dat FF dat met andere actie's kleuren en vormen doet oke. Das hun keus.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor forca hveen » 08-12-2008 12:50

Snode schreef:De witte zakdoekjes op Oost, dát zijn Ajax taferelen. Ben ook erg benieuwd of ze er weer mee zwaaien als we aankomende zaterdag winnen. Ik denk het niet.


Tijdens de wedstrijd tegen Braga heb ik ook meerdere mensen op noord (dus niet NN-vak) met witte zakdoekjes zien zwaaien.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Snode » 08-12-2008 16:40

forca hveen schreef:Tijdens de wedstrijd tegen Braga heb ik ook meerdere mensen op noord (dus niet NN-vak) met witte zakdoekjes zien zwaaien.

Dat zou kunnen, vanuit NN heb ik verder geen zicht op de Noord tribune. Het viel mij op dat ik ze alleen op Oost zag vandaar. Maar blijkbaar is Noord hier ook schuldig aan.
Snode
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-04-2007 13:30

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor ItFean82 » 08-12-2008 17:25

menjo schreef:Bovendien, bedoel ik met TIFO niveau het bloed zweet en tranen gehalte( met sneeuw, regen het leggen van vellen), en het volledig uitdenken van patronen op tribune's enz.

Maar goed jij zit er volledig in dus dat hoef ik jou niet uit te leggen. :(


Volgens mij is dat ook gewoon de grootste ergernis. Kijk een actie kan een keer mislukken en dat is in mijn ogen echt klote voor de mensen die eraan meegewerkt hebben. Maar de ergernis die Spongebob aangeeft is mijn inziens wel logisch, had dit bij FF gebeurd dan was iedereen daar weer overheen gevallen en nu houd iedereen zich stil omdat het NN betreft. Wat Spongebob volgens mij probeert aan te geven is, reageer dan ook eens een keer zo als er iets bij FF mislukt of minder geslaagd is. Daar staan namelijk ook altijd een berg vrijwilligers klaar om de dingen te regelen. En spring er dan ook niet gelijk bovenop zoals in het verleden al vaak gebeurt is.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Snode » 08-12-2008 19:42

Helemaal mee eens. Maar welke acties van Feanfan in de afgelopen periode waren niet geslaagd dan? Volgens mij zijn ze altijd goed georganiseerd en uitgevoerd. Misschien dat er tijdens de pyroshow een paar niet afgingen? Jammer, maar over het algemeen was het toch geslaagd.

Dat de acties van Feanfan niet altijd goed in de smaak vallen, dat is een heel ander verhaal. Dat is jammer voor degene die de acties verzorgt hebben. Maar ga daarom niet de mislukte actie tegen Braga aangrijpen om 'tegengas' te geven. Dat is ronduit kinderachtig. Ik beschuldig hierin trouwens niemand persoonlijk, ik baseer het vooral op wat sarcastische opmerkingen over de actie, die ik totaal niet terecht vind.
Snode
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-04-2007 13:30

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Freezeman » 08-12-2008 19:51

Ik denk dat de acties van de FF wel in de smaak vallen, alleen de manier waarop, daar hebben mensen wel eens problemen mee.
En dan wijs ik niet alleen naar de FF.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor ItFean82 » 08-12-2008 20:02

Snode schreef:Dat de acties van Feanfan niet altijd goed in de smaak vallen, dat is een heel ander verhaal. Dat is jammer voor degene die de acties verzorgt hebben.


FeanFan weet zelf wel welke acties minder waren, en zal lering trekken uit hun "fouten". Ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Riverside » 24-12-2008 10:03

Bij misdragingen wordt de seizoenskaart ingenomen, en wordt men
uitgenodigd voor een gesprek bij de club (het bestuur). Op basis hiervan wordt bepaald of
men de kaart terug krijgt of niet. In het ergste geval krijgt men een stadionverbod, wat
overigens zelden is gebeurd. De klachtencommissie en/of KNVB bepalen of er een
stadionverbod opgelegd wordt.


Heel erg gedateerd dus, want bij het minste of geringste heb je al een sv, wat dus al opgelegd wordt voor dat het gesprek plaatsvindt. De laatste paar jaar gebeurt dit erg vaak, en de KNVB of de klachtencommissie bepalen helemaal niet of je een sv krijgt, dat doet sc Heerenveen samen met een zeker iemand van de politie.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor paparazzi » 10-02-2009 01:35

Tsja, dit is allemaal nog niks bij wat er zich in de jaren tachtig daadwerkelijk allemaal afspeelde...*zucht* Stadionverbod? Wat is dat ? !
Kijk maar eens naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=1pEKCnow ... =1&index=3
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 25-02-2009 16:24

Uit de Leeuwarder Courant van vandaag:

Heerenveen-supporter slaat vrouwelijke steward

HEERENVEEN -
Een 26-jarige Heerenveen-supporter uit Sneek is woensdagmorgen veroordeeld tot veertig uur werkstraf, omdat hij op 1 november een vrouwelijke steward van AZ hard in het gezicht had geslagen.

De Sneker zei dat hij alleen maar een afwerende beweging gemaakt had met de vlakke hand, toen de steward hem achteruit duwde. Politierechter Jeroen van Bruggen toonde een foto van het gehavende gezicht van de vrouw en concludeerde dat het wel degelijk een harde klap moest zijn geweest.

De rechter vond het dubbel erg, omdat het bij een wedstrijd van SC Heerenveen gebeurd was. ,,Die club staat juist goed bekend als het gaat om supportersgedrag.


Hoe triest. Leren dit soort kleuters het nou nooit?
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Royce_SCH » 25-02-2009 16:31

Was jij er bij toen het gebeurd is? Misschien was het wel degelijk een ongeluk.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Riverside » 25-02-2009 17:45

De rechter vond het dubbel erg, omdat het bij een wedstrijd van SC Heerenveen gebeurd was. ,,Die club staat juist goed bekend als het gaat om supportersgedrag.


Dat is natuurlijk een belachelijke redenering van de rechter.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor feanfans » 25-02-2009 17:55

Hij is de dupe van het imago van de club.
Als hij dit bij ADO had gedaan was hij mischien wel vrijgesproken..
Zoiets mag een rechter inderdaad nooit meenemen in z'n beslissing een bepaalde straf te geven. Omdat Heerenveen goed bekent staat had die rechter beter een lagere straf kunnen geven, het gebeurd bijna nooit dus dan zal het nu ook wel een beetje overdreven zijn. Tja, het is maar hoe je het bekijkt.

Maar goed, we moeten deze gast niet meteen veroordelen zoals Pietje Paaltjens wel doet want we weten niet wat er precies gebeurd is.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Supportersgedrag

Berichtdoor Pietje Paaltjens » 25-02-2009 18:00

Royce_SCH schreef:Was jij er bij toen het gebeurd is? Misschien was het wel degelijk een ongeluk.


Uiteraard niet, dan had ik hier wel wat uitgebreider over gereageerd. Het is natuurlijk wel triest dat dit is gebeurd. Als kerel sla je sowieso geen vrouwen. En dat deze "supporter" dat wel heeft gedaan, maakt het geval nog triester dan het is. Bovendien wordt de club hierdoor in diskrediet gebracht, terwijl de club er in feite niks mee te maken heeft.
.
Avatar gebruiker
Pietje Paaltjens
Basisspeler
 
Berichten: 555
Geregistreerd op: 25-02-2009 16:20

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron