Staanvak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

We hopen deze groep te ontzien, maar moeten ingrijpen. Op deze manier wordt afbreuk gedaan aan de goede naam van Heerenveen en dat weegt zwaarder.’’
Betekent dit dus ook een stadionverbod voor sommige leden uit de directie?! Een beetje consequent jongens!
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Schandalig in een woord schandalig! Yme rot asjeblieft zelf op wij willen jou graag een stadionverbod voor de rest van je leven geven! Wat een laffe actie bekende jongens zijn de lul. Daarnaast kwamen de spreekkoren niet alleen uit NN. Grotendeels was dit wel het geval, maar in andere vakken hebben ook genoeg meegezongen. Yme doet nu net alsof dit bij volgende dwalingen van de scheidsrechter niet meer zal voorkomen. NEC thuis maar weer eens massaal ANTI YME.
Alderaarst!
Appielwt
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 08-06-2009 21:21

Bericht door Appielwt »

Op deze manier wordt afbreuk gedaan aan de goede naam van Heerenveen en dat weegt zwaarder.’’
Yme denkt volgens mij dat door de spreekkoren het aanzien van Heerenveen is gedaald. Normale mensen met normaal verstand zullen inzien dat door het wanbeleid van de Directie de goede naam weggaat. Ik vind het sowieso wat ver gezocht het zal wel niet goed zijn spreekkoren (dan heb ik het over de spreekkoren tegen bossen) maar als publiek word je moedeloos van het slechte de prestaties en midden in een wedstrijd is het vaak de scheidsrechter die dan de spreekwoordelijke ... is. En verder hun zingen zelf dat ze Joden zijn wat is er dan zo erg aan: Alle joden zijn homo's? Ik hoor ook elke week: Alle Friezen zijn homo's, of het zijn kut kanker boeren. Als de KNVB meehelpt deze mensen een sv te geven waarom geven ze niet meteen alle harde kernen van alle clubs een stadion verbod?
Breuer: "Leeg spelen voor het publiek"
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Wederom weer een hele belachelijke kinderachtige actie van Yme en co. Er is maar 1 die de naam Heerenveen de afgelopen maanden ten schande heeft gebracht en dat is Yme zelf! Alsjeblieft zeg, hou eens op om het netste clubje uit te hangen. Krijgt een deel van het uitvak destijds tegen Ajax ook een stadionverbod? Sjongejonge Yme, het wordt tijd om te evalueren!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Het ging dus om alle joden zijn homo.

Even voor de duidelijkheid: de club heeft telefonisch toegegeven dat alleen bekende jongens gepakt zijn omdat ze die namen hebben. Oftewel: ben je niet bekend dan heb je bij deze een vrijbrief om alles en iedereen voor wat dan ook uit te maken!

Klassejustitie heet dat. Wie sloopt het imago nou Yme?
Corruption is everywhere, fight it!
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Als je je gewoon enigzins netjes gedraagt is er niets aan de hand. Dit soort gedrag moet aangepakt worden zodat anderen die wel op normale manier willen sfeer maken niet de dupe worden. Een zelfcorrigerende werking zou mooi zijn binnen het vak, maar helaas moet er van boven af maatregelen genomen worden. Nog een stuk of drie van dit soort incidenten en het is gewoon voorbij met het staanvak.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Klasse. Aanpakken dat tuig, die moeten we niet hebben bij onze club. Een spreekkoor is tot daar aan toe, maar niet een kwartier lang. En verzin anders maar iets ludieks.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Zou de club dan definitief gezwicht zijn voor de invloed van de familie Barend?
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Frisian Viking schreef:Klasse. Aanpakken dat tuig, die moeten we niet hebben bij onze club. Een spreekkoor is tot daar aan toe, maar niet een kwartier lang. En verzin anders maar iets ludieks.
Voetbal = emotie!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Helaas straalt de behoefte van een kleine groep om 'hooligannetje' te spelen negatief af op het stavak en Nieuw Noord. Die laatste twee zijn uitstekende initiatieven. Het mee willen gaan in de maniertjes van supporters elders hoeft van mij niet. Laten we lekker onszelf blijven. Als je er tien uitpikt voor spreekkoren weet je dat het op willekeur gaat lijken. Aan de andere kant: als je daadwerkelijk onnozele dingen roept die als niet acceptabel zijn benoemd (en duidelijk dat het niet geaccepteerd wordt), dan doe je het jezelf aan. Ik denk zelfs dat het niet eens geroepen zou zijn als het gewoon geaccepteerd zou worden. Oftewel: de insteek is om te prikkelen of te shockeren of wat er maar tussenin zit. Er zijn vele andere manieren om je mening te uiten. Ik heb ook een hekel aan het Ajax uitschot (was ook in Volendam) en vond ook de beslissing om Grindheim rood te geven fout (nu niet meer na het zien van de beelden) maar vindt het roepen dat alle Ajaxieden homo zijn en dat de moeder van de scheids bij klust niet zo veel toevoegen aan de wedstrijdbeleving.
Laatst gewijzigd door Gekko op 03-03-2010 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

laat ook maar!
Laatst gewijzigd door Squerrel op 03-03-2010 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Royce_SCH schreef: Voetbal = emotie!
Klopt. En niet de moeder van Bossen voor hoer uitmaken.

Als jij het op je werk ergens niet mee eens bent maak je de vrouw van de baas ook niet voor hoer uit. Snap nooit waarom mensen zo primitief moeten reageren. Is het dan zo moeilijk om je te gedragen?

Deelt de club deze boetes niet uit dan krijgt het zelf een boete opgelegd door de KNVB vanwege het wangedrag van haar fans.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Het moet niet, het hoort niet, en toch gebuert het. Het is bij Heerenveen een uitzondering en ik zie het niet snel weer gebeuren. Dat de club nu mensen met een sv bekeurt staat daar los van. Het blijft gewoon jammer dat de club volledig willekeurig mensen uitzoekt die 9 maanden thuis moeten zitten.
Alderaarst!
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

Als de directie echt zo zwaar weegt aan 'alle joden zijn homo's' dan moeten ze ook eens lef tonen en 1000 man een sv geven.
Daarnaast daalt onze club zeer hard in aanzien door de sportieve malaise en het falende beleid van de directie. De zeer kleine incidentjes die zich dit seizoen voordoen hebben daar helemaal niets mee te maken. Hoop dat deze willekeur van de directie breed uitgemeten wordt in de media.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Yme moet dan ook maar eens handelend optreden tegen die schandalige vertoningen op het speelveld. Nog even en de eerste vrijwilligers voor een stadionverbod melden zich.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

In principe staat "Alle joden zijn homo's" gelijk aan deurtjebellen. Het is inhoudsloos, het slaat nergens op, het is niet kwetsend maar het voegt gewoon niets toe. Het wordt geroepen omdat de harde kernen van clubs als Feyenoord, Utrecht en noem maar op dat ook doen. Het wordt echter leuk omdat het net als deurtjebellen eigenlijk niet mag. Dan weet je welke consequenties je over jezelf afroept. Zoals je bij duertjebellen een emmer water over je heen kunt krijgen.
Dat de club strak bewaakt hoe supporters zich gedragen vind ik goed. Wangedrag van supporters is de grootste bedreiging van onze club. Als we op dat vlak een club als alle worden, hoef je het stadion niet uit te breiden maar zal het aantal bezoekers minder worden. Dat zou de sportieve ambities beperkenen dus is dat zonde. Bovendien zijn er blijkbaar nog velen geinteresseerd en betrokken bij onze club gezien de wachtlijst.
Inmideels heb ik ook meermaals ervaren dat wij supporters aan boord hebben die primair komen om zichzelf te profileren en niet voor de club zelf. Laat de directie daar maar lekker scherp op blijven en ondertussen hard werken aan alles wat nu niet in orde is.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Onzinnig om deze discussie in dit topic te houden...
Ik ruik corruptie...
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Deze SV's zijn gegeven omdat er is gezongen "alle joden zijn homo's", zozo schandalig. Maar als alle friezen worden uitgemaakt voor homo maakt dat natuurlijk niks uit, of de grunningers die voor het stadion zingen "nieuw noord kankerlijers". En is "het zijn groen witte homo's" erger dan? Wat een ongelovelijke triest gebeuren dat ze de mensen eruit pikken die al eens een SV hebben gehad of een paar jongens die bekende koppen hebben. Toon dan ballen en schop iedereen eruit maar nee dat durven ze niet.

IK hou mijn kaken lekker stevig op elkaar tot dat deze jongens het stadion weer in kunnen, bah wat is dit een misselijke streek. Yme en Co, hou je lekker bezig met het voetbal ipv de supporters.
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

BBB schreef:Onzinnig om deze discussie in dit topic te houden...
Eens! Maak dan een topic over stadionverboden ofzo...
Jouster
Nieuw talent
Berichten: 131
Lid geworden op: 11-01-2009 17:26

Bericht door Jouster »

Hier op het forum worden we het toch nooit eens, maar ja :wink:

Laat ik vooropstellen dat ik hooliganisme niet toejuich, past ook niet bij de club. Maar ik vind het raar dat mensen hier melden dat ze het belachelijk vinden dat sommige jongens ' Alle joden zijn homo's' zingen. Dat zou racistisch zijn en de goede naam van de club aantasten. Echter, Friezen zijn met zn allen toch ook een volk? Wij zijn volgens het tuig uit het westen ook allemaal homo en bovendien 'k*tkkboeren'. Mag je daar niet eens meer op reageren? Ik ben ook niet iemand die snel ergens op reageert en kan bovendien wel wat hebben qua verbaal geweld. Maar als ik dan de Ajaxsupporters hoor zingen dat alle Friezen homo zijn, gaat mijn bloed koken. Dan wil je toch wat terugroepen? Tuurlijk weten we beter, maar als de Ajaxsupporters het 'mogen', waarom wij dan niet? Ik vind dat Yme echt moet oprotten om telkens het braafste jongetje van de klas willen zijn, hij heeft vast veel complimentjes heeft gekregen dat de Heerenveensupporters zulke lieverdjes zijn.

Vervolgens lees ik dat 10 supporters van Heerenveen een SV hebben gekregen, omdat ze dergelijke teksten gebruikt zouden hebben. En de overige 290 (misschien meer?) supporters, die dit ook zongen dan(en aangrenzende vakken)? Nee die niet, net zoals het bestuur van Ajax geen SV's geeft voor degene die ons volk voor alles en nog wat beledigden.

De supporters zijn gestraft volgens de regels (richtlijnen) van de KNVB, nou geef dan alle harde kernen van NL maar een (landelijk) stadionverbod. Elke fanatieke supporter heeft wel eens zijn mening gegeven over een bepaalde bevolkingsgroep, of het nou Friezen, Joden of Tukkers waren. Waarschijnlijk moet eerst de club het veroordelen en een SV geven, voordat de KNVB naar de situatie kijkt. Ik ben van het laatste niet helemaal zeker, maar ik heb nog nooit gehoord dat supporters van bv. Groningen een Sv krijgen omdat ze DEZELFDE leuzen zingen. Nee, volgens mij moet eerst de club actie ondernemen voordat de KNVB dat doet. De directie van Heerenveen is naar mijn mening echt belachelijk bezig, zeker na het opleggen van de autocombi naar Arnhem toe. Supporters mogen geen emotie tonen, geen fanatisme. Nou als je een dood Abe Lenstra stadion wil, moet je vooral zo doorgaan Yme.

WIJ zijn Heerenveen!
Wy binne it Hearrenfean!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Ik kan me hier zo kwaad om maken, he. Laat ze daar bovenin verdomme eens bezig gaan met waar ze het de afgelopen tijd hebben laten liggen. In elk stadion mag er weet ik niet wat gezongen worden en hier gebeurd 1 keer iets en ze delen meteen stadionverboden uit. Stadionverboden is helaas een hot item geworden bij Heerenveen doordat een paar machtsgeilende directeurtjes het leuk vinden om mensen niet alleen met resultaten maar ook op deze manier te naaien.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Frisian Viking schreef:Klasse. Aanpakken dat tuig, die moeten we niet hebben bij onze club. Een spreekkoor is tot daar aan toe, maar niet een kwartier lang. En verzin anders maar iets ludieks.
Zijn het niet de Amsterdamse supporters die zichzelf "Joden" noemen?
(We mogen wel zingen: "Het zijn de groen-witte homo's" e.d.", maar niet dat alle joden homo's zijn, terwijl die lui zich daar zelf mee associëren. Beetje krom en idd klassejustitie.

En trouwens.. het stadionverbod is niet gegeven n.a.v. de spreekkoren aan het adres van Bossen, maar vanwege het spreekkoor richting de Ajax-aanhang.

Let wel: Ook ik ben niet voor het lang doorzingen van dergelijke spreekkoren, maar vind dit zwaar overdreven van Yme & co.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Het was te verwachten...
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

L.S.,

Als één van die 9 niets kwetsends heeft geroepen, dan is het een schande, maar wanneer elk van hen kwetsende dingen heeft geroepen, dan vind ik het een goede zaak dat ze gestraft worden.

Je kan natuurlijk niet iedereen te pakken krijgen. Wanneer een hele groep door rood fiets en er vandoor gaat zijn er altijd mensen die vrijuit gaan. Het belangrijkste is dat er een signaal wordt afgegeven, want zoals het op het moment gaat is het natuurlijk waardeloos.

Waarom is de moeder van een scheidsrechter een hoer omdat de betreffende scheidsrechter een, in de ogen van supporters, verkeerde beslissing neemt?

Waarom schreeuwen een paar hersenlozen na de wedstrijd: Voetballen! Voetballen! Voetballen!? De wedstrijd is immers net afgelopen... En als je denkt dat de spelers hun best niet doen dan heb je het echt mis.

Ze hebben als team geen vertrouwen, dat straalt er wel van af. Doordat ze geen vertrouwen hebben gaan ze dingen doen die ze niet moeten doen. Dit is werk voor de trainer en daar acht ik hem ook wel toe in staat, maar vertrouwen heb je niet patsboem weer terug.

Volgens mij kun je het best gewoon de ploeg blijven steunen en natuurlijk zul je wel eens chagrijnig uit het stadion komen, maar door dit met schelden af te reageren helpt helemaal niemand, inclusief jezelf niet.

Laat ons samen met de spelers weer een team zijn en de resultaten komen dan echt wel weer.

Gr. F18
Leven en laten leven...
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Hoi weten jullie of de betreffende personen inmiddels bericht hebben gehad ?
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Podium3 schreef:Hoi weten jullie of de betreffende personen inmiddels bericht hebben gehad ?
Er komen hier geen namen op dit forum!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Wel eigen supporters meteen straffen, maar uitsupporters alles laten roepen zonder er iets van te zeggen....
Getverdemme... ben wel klaar met dit bestuur...
Ik heb geen onderschrift nodig...
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

wat ik niet snap, de knvb heeft geen onderzoek ingesteld nav de spreekkoren tegen bossen, schijnbaar is dit ook niet op het wedstrijd formulier vermeld. Heerenveen heeft dus op eigen inzicht een onderzoek gedaan naar de spreekkoren tegen ajax, nergens staat dat het gaat om de spreekkoren tegen bossen. dit zullen ze ook niet doen, anders krijgen ze nl een boeten en kost het heerenveen geld. dus enige schijnheiligheid is hier weer op zn plaats. daarnaast zullen ze ook wel weer brieven van de familie barend hebben gekregen.

overigens snap ik sommige opmerkingen niet , als je zingt dat bossen zn moeder een hoer is doe je dit toch niet om jezelf te profileren of omdat je hooligan wil zijn? dit gebeurd toch na aanleiding van zijn discutabele optreden. Volgens mij ben je ook geen hooligan als je eens de scheids zn moeder voor hoer uitscheld, ik althans niet. ik irriteer me gewoon aan zo`n flierefluiter. ik ben ook niet hersenloos of tuig, dat is weer zo makkelijk gezegd. ik ben benieuwd of degene die vinden dat je niet mag schelden thuis of elders ook zo gekuisd zijn. en dan lees ik weer lieden die op het werk hun baas zn vrouw ook niet uitmaken voor hoer, ik snap de gehele vergelijking niet, je gaat toch geen voetbal met werk vergelijken?

en het meest trieste van alles is dat heerenveen er prat opgaat sv uit te delen en dit moeten melden op hun geweldige site.
kijk mensen zo zitten we in elkaar , kijk sponsoren we hebben er wat aangedaan, kijk nederland wij zijn braaf en doen er wat aan, we straffen willekeurig 10 man, de rest kennen we niet en willen we niet kennen. en dan afsluiten met het in heroverwegen van de opzet van het bestaansvak. ze hebben niet eens de moeite genomen om met NN over de gang van zaken een gesprek aan te gaan. Tevens hebben ze steward geronseld om namen door te geven en deze hebben ze gevonden en deze hebben zich bereid gesteld hieraan mee te werken, willekeur is hier absoluut van toepassing.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Het is niet de bedoeling dat onze gasten worden uitgescholden.’’

:oops:
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

nee dat ze ons uitschelden is niet erg evenals heracles supporters in de blote buik in het uitvak, das ook niet erg
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie