Sfeeractie tegen AC Milan

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor sch4-live » 16-10-2008 10:24

Beste Nieuw Noord leden,

Het is jullie uiteraard niet ontgaan, donderdag 23 oktober komt het Italiaanse AC Milan naar ons Abe Lenstra stadion. Een geweldig affiche! Uiteraard voor een ieder in het stadion, maar toch net zo zeer voor de sfeercommissie van Nieuw Noord. Direct na de loting werd een actie bedacht en uitgewerkt. Je wilt je als vereniging groots presenteren tegen deze topclub, waarvan de plaatselijke tifo-fanaten tot de grondleggers mogen worden gerekend van het opzetten van grootschalige sfeeracties.

Sc Heerenveen heeft deze aangelegenheid aangegrepen om grootschalig uit te pakken en zelf een actie te organiseren. Deze actie doorkruist onze actie, waardoor de actie van Nieuw Noord niet door kan gaan.
Dit is voor de sfeercommissie van Nieuw Noord een enorme teleurstelling. We zijn vooral teleurgesteld in het feit dat deze actie al bedacht en ontwikkeld was op het moment dat wij ingelicht zijn. Op deze manier werden we dus feitelijk voor het blok gezet. De club bleek zelfs verrast dat wij, als toonaangevende sfeervereniging in Heerenveen, al bezig waren met een actie voor deze wedstrijd.

We willen benadrukken dat normaliter de verstandhouding met sc Heerenveen aangaande sfeeracties goed is. Zoals op de ledenvergadering is gebleken uit monde van Henk Hoekstra is Heerenveen zeer content met onze acties en dit vertaalt zich in financiële ondersteuning van de club. Voor ons is het dan ook zeer onbegrijpelijk waarom zowel club als supportersclub ons totaal hebben genegeerd in de voorbereiding op deze wedstrijd. Het bestuur van Nieuw Noord heeft dit punt inmiddels in een overleg met de directie aangekaart, en de sfeercommissie zal binnenkort in overleg treden met de club om deze misverstanden in de toekomst te voorkomen.

Ieder lid keek vanzelfsprekend halsreikend uit naar wat de sfeercommissie van Nieuw Noord uit de hoed zou toveren. We zullen dus tot onze spijt onze leden moeten teleurstellen in deze en achten het als Nieuw Noord op zijn plaats om dit gegeven op voorhand naar jullie te communiceren.

Hetgeen ons rest is om tegen AC Milan vocaal alles te geven, tenslotte is ook de vocale ondersteuning van je ploeg een vorm van tifo. Een aspect dat de Noordtribune prima onder de knie heeft!

Come on you boys!

Nieuw Noord



Bedankt Feanfan ! :x
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor Lipton » 16-10-2008 10:32

Jullie kunnen toch nog jullie eigen actie beperken tot jullie eigen vak of tribune?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Nieuw Noord Vak

Berichtdoor FeanFanForLife » 16-10-2008 10:33

sch4-live schreef:Bedankt Feanfan ! :x


Hierbij vraag ik me af hè, ligt het aan Feanfan óf ligt het aan de club.. Iemand die daar meer duidelijkheid over kan verschaffen?

Verder dat de club verbaast lijkt over een actie, tjong. NN is er nu al een tijdje en bij echt grote wedstrijden, waar het om gaat e.d gebeurt vaak iets. Het is toch niet zo moeilijk als SCH zijnde om even een belletje te doen van te voren?
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Royce_SCH » 16-10-2008 10:58

Jammer, dit slaat nergens op!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor feanfanhannes » 16-10-2008 10:58

Wat een Kl*te streek.!
Laatst bijgewerkt door feanfanhannes op 30-10-2008 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Texas » 16-10-2008 11:00

@ sch4-live ..........yep zo denk ik erover en ook over het "sfeerteam" Zuid en de directie c.q. sponsorgroep.
Avatar gebruiker
Texas
Bankzitter
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17-01-2006 11:47
Woonplaats: Surhûsterfean

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor tonyNN » 16-10-2008 11:04

Lipton schreef:Jullie kunnen toch nog jullie eigen actie beperken tot jullie eigen vak of tribune?


wat denk je dat NN voor zo'n grote wedstrijd alleen een actie in ons vak wilt
come on sing for HEERENVEEN
tonyNN
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 02-08-2008 14:56
Woonplaats: drachten

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor cybertroy » 16-10-2008 11:11

Tja iets origineels bedenken lijkt feanfans niet te kunnen, wel met geld staan te wapperen en een logo op het shirt. Wat denken ze daar nu eigenlijk, dat Nieuw Noord dit shirt gaat aantrekken! Nou nee bedankt, ik zou overigens ook geen shirts in het vak neerleggen, zou zonde zijn.
Maar niet alleen feanfans zijn hier voor verantwoordelijk, ook sc Heerenveen heeft hier een grote rol in! Dus hun ook niet vergeten, en laten we de mensen niet persoonlijk aanvallen, is niet zo netjes.
Het kan erger.....
Avatar gebruiker
cybertroy
Bankzitter
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 03-03-2003 20:11
Woonplaats: In dit land...

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Squerrel » 16-10-2008 11:15

Wat cybertroy al zegt, wie nou de hoofdverantwoordelijk is wat betreft deze actie is niet zo heel belangrijk.

Het gaat er mee om dat de actie sowieso zum kotzen is. Gesponsorde shirtjes voor het hele stadion...bah bah bah!!!!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Il prima Capo! » 16-10-2008 11:19

Het is voor mij alleen maar weer een bewijs dat de club NN niet serieus neemt. Ze zien NN echt als noodzakelijk kwaad en dat moeten we eens wat beter gaan beseffen. NN is het vak waar schorriemorrie staat en die kunnen we bij zo'n wedstrijd niet verantwoordelijk maken voor de sfeer (actie).

Schande! Elk overleg opschorten met de club tot hier een excuus voor komt. Laat eens niet over je heenlopen.

(ik baal er echt gigantisch van, ik zag de mooiste actie ooit al voor me, ik ga nog even verder, ik denk zelfs dat we hierdoor niet winnen)
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Steurder » 16-10-2008 11:22

Ik zal het allemaal wel niet goed begrijpen maar...
Als iedereen een t-shirt aan heeft dan is er vervolgens geen ruimte voor een tifo van de kant van Nieuw Noord mogelijk? Ik bedoel een tifo als bijvoorbeeld 'het vikkingschip' (persoonlijk vind ik dat de mooiste / origineelste tifo binnen de heerenveen historie) is toch mogelijk? Dat hoeft dan toch niet belemmerd te worden door een uniform geklede supportersschare? Maar nogmaals, ik zal het wel niet allemaal begrijpen....
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Gekko » 16-10-2008 11:22

Gaat de sfeeractie niet verder dan het uitdelen van t-shirts? Dan is er toch geen beletsel om iets anders te doen met doeken e.d.? Ook lekker handig, t shirts in het warme jassen seizoen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Texas » 16-10-2008 11:23

Nee je begrijpt het idd niet. Het meest irritante punt is dat NN gewoon NIET betrokken is bij het overleg tussen "sfeerteam" zuid en de directie.

DAT is de essentie van het verhaal lijkt me.
Avatar gebruiker
Texas
Bankzitter
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17-01-2006 11:47
Woonplaats: Surhûsterfean

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Il prima Capo! » 16-10-2008 11:24

Oh ja, dat ben ik helemaal eens met Steurder. Zet alles even opzij. In shirtjesactie op zich is niet zo erg (dat er een sponsor opstaat wel), maar dat kan prima in combinatie met een NN-actie. Zou zonde zijn.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Jeroen » 16-10-2008 11:25

Gekko schreef:Gaat de sfeeractie niet verder dan het uitdelen van t-shirts? Dan is er toch geen beletsel om iets anders te doen met doeken e.d.? Ook lekker handig, t shirts in het warme jassen seizoen.


De T-shirts liggen klaar op de stoeltjes. Het zou verwarrend zijn om daar nog iets naast te leggen. De maat is overigens XXL, dus over je jas aan te trekken. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor menjo » 16-10-2008 11:29

Je kunt je voorstellen dat je als lid van de sfeer afdeling van NN even geen zin meer hebt om een actie in elkaar te zetten. (die overigens al klaar was het idee dan he) Na dit nieuws.

Zal voor de mensen die het niet snappen het even uitleggen.

Een choreo niet haalbaar want er liggen al shirtjes op de stoelen.

Een megadoek dat verstoord de actie met de shirts omdat er patronen inzitten( ja zo gemeen zijn we dan ook weer niet om wel een megadoek te doen)

Chaos op de tribune geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor de megadoeken.

Blijft over iets in ons eigen vak.

Of de mensen de shirts aandoen moeten ze zelf weten ik doe het persoonlijk niet.


De wedstrijdbeleving is bij mij persoonlijk al helemaal weg. :cry:
Laatst bijgewerkt door menjo op 16-10-2008 11:31, in het totaal 2 keer bewerkt
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Caspar » 16-10-2008 11:30

Jeroen schreef:De T-shirts liggen klaar op de stoeltjes. Het zou verwarrend zijn om daar nog iets naast te leggen. De maat is overigens XXL, dus over je jas aan te trekken. :wink:


Dan ben ik heel erg benieuwd hoe veel mensen die aan gaan trekken.

Ik ben ook benieuwd naar de uitleg van Feanfan. Hansrob, giny, Spongebob?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Steurder » 16-10-2008 11:30

Dat is juist het gedeelte wat ik wel kan begrijpen en dat is inderdaad op z'n zachts gezegd eigenaardig. Maar ik denk dat het bestuur de wegen bewandeld die bij een georganiseerde supportersgroep hoort, in overleg gaan en daarmee in de toekomst dit soort zaken voorkomen. Nieuw Noord voelt zich begrijpelijk niet serieus genomen.

Maar misschien juist dan moet je je op een ander (tifo) vlak gaan profileren. Dus juist wel (op een iets kleinere schaal) een tifo bedenken zodat in de toekomst echt niet meer om Nieuw Noord heen gegaan kan worden. "Wij hadden de shirtjes bedacht maar waar vervolgens Nieuw Noord mee aankwam.... Laten we hun de volgende keer eerst eens vragen.."
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor menjo » 16-10-2008 11:36

Steurder schreef:Dat is juist het gedeelte wat ik wel kan begrijpen en dat is inderdaad op z'n zachts gezegd eigenaardig. Maar ik denk dat het bestuur de wegen bewandeld die bij een georganiseerde supportersgroep hoort, in overleg gaan en daarmee in de toekomst dit soort zaken voorkomen. Nieuw Noord voelt zich begrijpelijk niet serieus genomen.

Maar misschien juist dan moet je je op een ander (tifo) vlak gaan profileren. Dus juist wel (op een iets kleinere schaal) een tifo bedenken zodat in de toekomst echt niet meer om Nieuw Noord heen gegaan kan worden. "Wij hadden de shirtjes bedacht maar waar vervolgens Nieuw Noord mee aankwam.... Laten we hun de volgende keer eerst eens vragen.."


Hoe lang kom jij bij Heerenveen? :?:

Ben je de actie's nu al vergeten kom op zeg. Wij hoeven toch nu niet meer aan te tonen waar we voor staan kom op zeg.
Kijk eens op Nieuwnoord.org bij foto's zou ik zeggen.

Vergeet niet dat een actie voorbereiden iets meer voorbereiding treft dan even een avondje wat tekenen.

Uiteraard kunnen we alle megadoeken uit de kast trekken, maar dat is niet waar me naar strefen orgineel moet het blijven.
Laatst bijgewerkt door menjo op 16-10-2008 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor tonyNN » 16-10-2008 11:37

kan het sfeerteam niet in overleg met zuid regelen dat ze noordoverslaan en voor NN laten
come on sing for HEERENVEEN
tonyNN
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 02-08-2008 14:56
Woonplaats: drachten

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Il prima Capo! » 16-10-2008 11:39

Weer met Steurder eens. Kom op man! Die shirtjesactie is prima te combineren met andere acties. Dat je wellicht geen choreo doet, oke, dat kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar een megadoek kan toch prima. Je kunt nog van alles doen. Hoeveel megadoeken zijn er inmiddels wel niet? Haal alles uit de kast. We spelen tegen AC Milan hoor! Dan kun je niet zo maar lopen miepen over de club die je passeert. Je hebt alleen jezelf ermee. De club vind dit al lang prima.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor menjo » 16-10-2008 11:40

tonyNN schreef:kan het sfeerteam niet in overleg met zuid regelen dat ze noordoverslaan en voor NN laten


Daar gaat het toch niet om het gaat erom dat men op voorhand NN links laat liggen. Ze zouden overigens wel onze letters gebruiken zonder overleg. :frown:
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor tonyNN » 16-10-2008 11:42

menjo schreef:
tonyNN schreef:kan het sfeerteam niet in overleg met zuid regelen dat ze noordoverslaan en voor NN laten


Daar gaat het toch niet om het gaat erom dat men op voorhand NN links laat liggen. Ze zouden overigens wel onze letters gebruiken zonder overleg. :frown:


ik snap dat het kut voor NN is, ik vind het ook een k actie, maar als jullie in overleg gaan uiteindelijk wel gewoon noord mogen gebruiken laten NN wel wat zie in europa
come on sing for HEERENVEEN
tonyNN
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 02-08-2008 14:56
Woonplaats: drachten

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Gekko » 16-10-2008 11:42

Blijkbaar is de communicatie of relatie nog niet op zo'n niveau dat het leggen van een lijntje met NN een niet over te slane stap is. Ik zou die conclusie maar voorleggen aan de directie en achterhalen waar 'm dat in zit en bespreken hoe je dat oplost. Je wedstrijdbeleving daardoor laten verdwijnen is zonde en merkwaardig. Het gaat toch allereerst om de wedstrijd zelf?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Jeroen » 16-10-2008 11:45

Gekko schreef:Blijkbaar is de communicatie of relatie nog niet op zo'n niveau dat het leggen van een lijntje met NN een niet over te slane stap is. Ik zou die conclusie maar voorleggen aan de directie en achterhalen waar 'm dat in zit en bespreken hoe je dat oplost. Je wedstrijdbeleving daardoor laten verdwijnen is zonde en merkwaardig. Het gaat toch allereerst om de wedstrijd zelf?


Zoals in het bericht staat is dit al voorgelegd aan de directie, en dit zal inderdaad in de toekomst anders lopen. En ja, voor leden van de sfeercommissie van NN is de voorbereiding van een sfeeractie een groot en belangrijk onderdeel van zo'n wedstrijd.. noem het een overdreven tijdrovende vorm van voorpret..
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor menjo » 16-10-2008 11:48

De gezonde spanning van het slagen van een tifo actie is volledig niet aanwezig.

Dit valt waarschijnlijk alleen te begrijpen als je er zelf aan meewerkt.

NN wil ook niet een sfeer clubje zijn dat 6 x per jaar hetzelfde doek naar benenden laat gaan, dat is geen sfeer in mijn ogen.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor Steurder » 16-10-2008 11:55

Hoe lang kom jij bij Heerenveen? :?:


Ik heb nog net Abe niet zien voetballen, maar als dit het nivo is waarop je iets duidelijk wil maken dan zijn we snel klaar.

Ben je de actie's nu al vergeten kom op zeg. Wij hoeven toch nu niet meer aan te tonen waar we voor staan kom op zeg.
Kijk eens op Nieuwnoord.org bij foto's zou ik zeggen.


Ik zeg niet dat jullie moeten laten zien waar je voor staat. Ik be- of ver- oordeel niet wat Nieuw Noord allemaal al heeft gepresteerd. Ik hoef geen foto's te zien uit het de geschiedenis van Nieuw Noord. Ik heb getracht te verduidelijken dat Nieuw Noord zich niet zomaar aan de kant moet laten schuiven en op verschillende fronten (bestuurlijk alswel doormiddel van een Tifo) moet laten gelden. Ik dacht dat Tifo's bedoelt waren om de tegenstanders de imponeren en je eigen team aan te moedigen.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor sch4-live » 16-10-2008 11:56

Ik ga er vanuit dat niemand in Nieuw-Noord het shirtje aan zal doen. Tevens zullen er ook genoeg mensen zijn in de rest van de vakken die geen shirtje aan zullen trekken.

Triest dit weer, gaat je actie. Zou wel weer een mooie Thialf actie van Feanfan zijn. Misschien kan feanfan ook nog een doekje voor ac milaan laten bedrukken om ze zo te steunen en hun een sportiefe wedstrijd te wensen ?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor menjo » 16-10-2008 12:09

Steurder schreef:
Hoe lang kom jij bij Heerenveen? :?:

Ik heb nog net Abe niet zien voetballen, maar als dit het nivo is waarop je iets duidelijk wil maken dan zijn we snel klaar.



Ik wilde alleen aangeven als je lang genoeg komt, dat je toch wel hebt gezien waar we voor staan. Maar daar hoeven we niet over te discusseren.
Laten we het er maar ophouden dat iedereen teleurgesteld.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Sfeeractie tegen AC Milan

Berichtdoor diepFries » 16-10-2008 12:13

Dat men bij NN teleurgesteld is en dat het op z'n minst vreemd is dat men niet door de club/Feanfan is benaderd omtrent eventuele sfeeracties zal iedereen begrijpen. Maar zoals onder andere Steurder en Il Prima Capo! aangeven, het neemt toch niet weg dat NN nog steeds een eigen actie kan houden?

Kom op, laat jullie niet kennen en laat de club zien waar jullie voor staan!
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten