Sfeeractie tegen AC Milan

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ane Lenstra schreef:
Ja nee, heel erg commercieel hoor deze actie :lol:
Gaat bij Feanfan in de eerste plaats om de sfeer in het stadion. Wou je zeggen dat die er op achteruit is gegaan?
Wil je zeggen dat deze actie niet commercieel is? Daarmee ben je niet meer serieus te nemen.

En idd, dankzij feanfan is de sfeer in het stadion er stukken beter op geworden, NN kreeg toch niet hele stadion mee en is maar wat stil, FF doet zijn best tenminste.

Ik zeg trouwens nergens dat de sfeer er op achteruitgaat, dus ik vraag me af waarom je deze argumentatie gebruikt. :?
Corruption is everywhere, fight it!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ane Lenstra schreef:Gaat bij Feanfan in de eerste plaats om de sfeer in het stadion
Sinds wanneer is dat een doelstelling van FF? Pas sinds ze hebben gezien hoe het ook kan (lees sinds NN een "eigen" vak heeft) doet FF ook een poging om sfeer in het stadion te krijgen, daarvoor hebben ze nog nooit iets in de richting gedaan.
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo'n actie krijg je niet van de grond als er niet iemand is die er geld in wil steken. Als de naam van diegene op een shirt staat, is dat toch OK? Ik vind het mooi dat Unive en Promotex hebben meegewerkt aan een prima actie die mijn club ondersteunde. En de wijze waarop er een concurrentiestrijd (bijna een hetze) wordt ontketend tegen Feanfan, die al jaren op een andere manier dan NN zich inspant voor de club, vind ik onbegrijpelijk. Blijkbaar draait dus het om andere dingen dan de club. Ik ben er wel klaar mee.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Nougoed, ik denk dat je het niet helemaal begrijpt waar tifo om draait. Uiteindelijk gaat dat om op eigen kracht mooie acties neer te zetten, met eigen middelen en eigen iniatieven.

Nu kan ik bij deze (en in het verleden gehouden) actie(s) hetvolgende concluderen:

1: Op eigen kracht is FF niet gegroeid, de gehele tifo-scene ook niet. Pas toen NN een eigen vak kreeg moest men het daar ook hebben (ook mede nadat iemand niet ingang kreeg binnen NN en daarom maar naar FF is gegaan). Daarvoor wou FF niks van sfeer in het stadion hebben, en daarom is NN ook opgericht. Tegenwoordig houdt FF acties die er af en toe wel leuk uitzien, maar de basis van op eigen kracht is er niet. De iniatieven komen vrijwel allemaal uit NN, daar zij originele ontwerpen maakten voor het stadion, die ook FF mocht gebruiken. Op dit moment gebruikt FF nog steeds die ontwerpen, en een ontwerpje die ze zelf gemaakt hebben (forza sch).

2: Door bij elke actie al je sponsoren op een flyer te willen zetten, ben je niet serieus te nemen. Helemaal niet omdat dat niet getuigt van het zoeken naar goedkope maar toch mooie opties. 'Oh we hebben wel geld dus we smijten maar een Lorenti-team met een partij vuurwerk op het veld dat zou wel leuk zijn'.

3: Men gaat gemakkelijk overstag met commercie die tegenwoordig geld ziet in Tifo-acties; immers iedereen vind die acties prachtig en dus wil men graag daar aan verbonden worden. Toen de tifo nog in een pril stadium was was er uiteraard niemand te vinden die bij wou staan, maar nu staan meerdere bedrijven plotseling vooraan. Als je dat accepteert (zoals het bierblikje in ontvangst nemen) is het einde zoek. Dan laat je de commercie zelfs datgeen overnemen wat voetbal zo mooi maakt en waar het groot door is geworden: Supporters.

Maargoed een verschil van inzichten is niet erg, daarom is NN er ook gekomen. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die om die reden nog wel voor bepaalde 'idealen' gaan en niet overstag gaan voor een zakje geld, maar bij hun eigen identiteit blijven.
Gekko schreef:Zo'n actie krijg je niet van de grond als er niet iemand is die er geld in wil steken. Als de naam van diegene op een shirt staat, is dat toch OK? Ik vind het mooi dat Unive en Promotex hebben meegewerkt aan een prima actie die mijn club ondersteunde. En de wijze waarop er een concurrentiestrijd (bijna een hetze) wordt ontketend tegen Feanfan, die al jaren op een andere manier dan NN zich inspant voor de club, vind ik onbegrijpelijk. Blijkbaar draait dus het om andere dingen dan de club. Ik ben er wel klaar mee.
Wat betreft het eerste: Het draait er dus niet om of je een zo groot mogelijk actie maakt en dan maar zoveel mogelijk geldschieters zoekt. Het gaat erom dat je als vereniging/groep dingen in de loop der jaren opbouwt (bijvoorbeeld met een groeiend aantal leden) zodat je zelf in staat bent zoiets voor elkaar te krijgen.

Wat betreft een 'concurrentiestrijd': NN is opgericht omdat FF destijds niks met sfeer te maken wou hebben, en geen ambities had een sfeervak te krijgen. Toen NN eenmaal een eigen vak had, moest FF plotseling een sfeervak hebben, en wou men ook tifo acties organiseren. Allemaal prima, maar wel een beetje frappant niet? Helemaal als je nagaat dat FF een lijstje had gemaakt waar NN zich niet mee mocht bemoeien bij de oprichting (geen busreizen organiseren bijvoorbeeld), en dat men niet in elkaars vaarwater zou komen. Als er dan al een 'concurrentiestrijd' zou zijn, zou ik eerder zeggen dat die bij FF wegkomt...
Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Deze reactie bevestigt precies wat ik denk: voor jou is tifo/NN een doel op zich (zelf profilering). Voor mij draait het om de club en is tifo/NN daar een prima middel in. Het interessert mij geen fluit of NN of FF achter een actie zit. Je verhaal klinkt mooi en idealistisch maar is net zo op je zelf gericht als de organisaties waar je je tegen keert. Tel maar eens het aantal keren dat je het woord ' eigen' en ' zelf' gebruikt. Terwijl juist de collectiviteit het fundament is onder onze club. Dus: met elkaar (supporters, clubs als Aktie '67, FF en NN, sponsors) en niet tegen elkaar. Dat is het verschil met clubs als Ajax en Feyenoord waar supportersgroeperingen zichzelf belangrijker vinden dan hun club. De club is slechts het platform om aan zelfprofilering te doen. Uitdaging: laat NN en tifo's een middel zijn om mensen in gezamenlijkheid achter de club te krijgen ipv de inzet van verwijdering. Dat is mijn laatste woord hierover.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Gekko schreef:Deze reactie bevestigt precies wat ik denk: voor jou is tifo/NN een doel op zich (zelf profilering). Voor mij draait het om de club en is tifo/NN daar een prima middel in. Het interessert mij geen fluit of NN of FF achter een actie zit. Je verhaal klinkt mooi en idealistisch maar is net zo op je zelf gericht als de organisaties waar je je tegen keert. Tel maar eens het aantal keren dat je het woord ' eigen' en ' zelf' gebruikt. Terwijl juist de collectiviteit het fundament is onder onze club. Dus: met elkaar (supporters, clubs als Aktie '67, FF en NN, sponsors) en niet tegen elkaar. Dat is het verschil met clubs als Ajax en Feyenoord waar supportersgroeperingen zichzelf belangrijker vinden dan hun club. De club is slechts het platform om aan zelfprofilering te doen. Uitdaging: laat NN en tifo's een middel zijn om mensen in gezamenlijkheid achter de club te krijgen ipv de inzet van verwijdering. Dat is mijn laatste woord hierover.
Ik snap wat je bedoelt, maar voor mij is de liefde voor de club ook enorm. Ik zou dat aan niemand uit kunnen leggen, en als ik het probeer snapt niemand die beleving toch (wat verder niet uitmaakt hoor). De manier waarop wij de club proberen te steunen is anders dan wat 'normaal' is, en wordt daarom soms als lastig gezien, maar daarom zijn we niet mindere supporters voor de club. Ik doe het echt niet voor meer aandacht voor mijn persoon, maar vind het wel mooi als NN in het nieuws is (voorpagina LC na de wedstrijd tegen Heracles bijvoorbeeld). Als op die manier meer mensen fanatiek worden/fanatiekere mensen in NN komen, dan heeft de club ook weer meer support. En met elkaar hoeft van mij ook niet, het is mooi als het samen kan met anderen, maar het is absoluut geen must. Meningsverschillen zijn er namelijk altijd, en dat is helemaal niet erg, kijk bijvoorbeeld maar op de werkvloer of in je eigen huis, daar is het ook niet altijd met elkaar.
Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zo klinkt al weer een stuk prettiger. Meningsverschillen horen erbij. Ik vind het bij Heerenveen juist mooi dat ondanks grote diversiteit toch iets van gezamenlijkheid is. Vrouwen van in de zeventig met thermoskan met chocolademelk en droge worst (wat een combinatie), dromerige meisjes van 8, puistige pubers, armlastige studenten en noem maar op. En toch allemaal voor onze club, ieder beleeft het echter op zijn/haar eigen manier. Dat is ook rijkdom als dat kan in een verder onverdraagzame wereld (het lijkt wel zondagmorgen, geef die pepermunt 's door...).
sjoerdy88
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 10-09-2007 21:25

Bericht door sjoerdy88 »

Ach ja, denk dat de discussie altijd wel zal blijven bestaan. Maar het mag ook wel is afgelopen zijn met het 'arrogante' toontje van NN. "wij doen alles", "wij zijn goed", "eigen inbreng", "FF wilde geen sfeer"....zie het toch is van de positieve kant, wellicht is er wel inspiratie gekomen door NN acties en gaat het niet om het beter willen zijn.

Het is volgens mij alweer een tijdje geleden dat er wat is georganiseerd. En dan is het toch juist mooi dat er nog een partij als FF is die zich inzet zodat je een mooie wisselwerking krijgt van acties. En of dat nou met een sponsor op het shirt moet of niet.

Zolang we nog niet het Unive stadion heten komt het vast wel goed met de commerciële drang van de SC :wink:
Stand your ground and fight
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Nou ik moet zeggen het shirtje is prima om in te sporten, vandaag uitgetest in de sportschool. Dus wat dat betreft bedankt FF :D
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

sjoerdy88 schreef:Ach ja, denk dat de discussie altijd wel zal blijven bestaan. Maar het mag ook wel is afgelopen zijn met het 'arrogante' toontje van NN. "wij doen alles", "wij zijn goed", "eigen inbreng", "FF wilde geen sfeer"....zie het toch is van de positieve kant, wellicht is er wel inspiratie gekomen door NN acties en gaat het niet om het beter willen zijn.

Het is volgens mij alweer een tijdje geleden dat er wat is georganiseerd. En dan is het toch juist mooi dat er nog een partij als FF is die zich inzet zodat je een mooie wisselwerking krijgt van acties. En of dat nou met een sponsor op het shirt moet of niet.

Zolang we nog niet het Unive stadion heten komt het vast wel goed met de commerciële drang van de SC :wink:
Alleen jou handtekening zegt al genoeg. Over de post die je plaatst.
Dan kunnen we bij NN ook wel busreizen metbier gaan organiseren, dan ga ik misschien nog wel eens met de bus.
:mrgreen:
NN
NN gekkenhuis
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Gekko schreef:Deze reactie bevestigt precies wat ik denk: voor jou is tifo/NN een doel op zich (zelf profilering). Voor mij draait het om de club en is tifo/NN daar een prima middel in. Het interessert mij geen fluit of NN of FF achter een actie zit. Je verhaal klinkt mooi en idealistisch maar is net zo op je zelf gericht als de organisaties waar je je tegen keert. Tel maar eens het aantal keren dat je het woord ' eigen' en ' zelf' gebruikt. Terwijl juist de collectiviteit het fundament is onder onze club. Dus: met elkaar (supporters, clubs als Aktie '67, FF en NN, sponsors) en niet tegen elkaar. Dat is het verschil met clubs als Ajax en Feyenoord waar supportersgroeperingen zichzelf belangrijker vinden dan hun club. De club is slechts het platform om aan zelfprofilering te doen. Uitdaging: laat NN en tifo's een middel zijn om mensen in gezamenlijkheid achter de club te krijgen ipv de inzet van verwijdering. Dat is mijn laatste woord hierover.
Amen! Dit is de kracht van onze club, de reden waarom wij zo populair zijn, en vele clubs en supporterschares met jaloezie naar ons kijken (ook al zeggen ze dat niet altijd). En wat doet een gedeelte van onze supporters; zich conformeren aan harde kern, ultra's en gelijksoortig volk van andere clubs dat als voorbeeld wordt gezien. Erger nog; zich afzetten tegen de supporters die een andere manier van beleving hebben. Jammer en onnodig. Laat iedereen in zijn waarde. Wees trots op het wij-gevoel bij Heerenveen, absoluut uniek in Nederland. De sfeeractie met T-shirts was overigens prachtig. Geweldig ook dat vrijwel iedereen meedeed, dat zul je bij andere clubs toch niet snel zien. NN had overigens ongetwijfeld ook een fraaie actie in petto gehad. Laat ik afsluiten met een pluim aan het adres van NN; NN haakte een paar keer vocaal in op Zuid. Prachtig; als je iets wil bereiken werkt belonen altijd beter dan straffen.
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

NN Haakt in op Zuid :lol:

Geweldig zeg.

Heb heel zuid niet eens gehoord, zal ongetwijfeld toeval zijn.

Ja we blijven een schattig en truttig volksclubje dat nooit een fanatiek publiek zal hebben, we zullen altijd als koffiekan en thialf publiek bekend blijven staan. De Wave doen bij 2-0 voor en dat soort dingen super. :frown:
NN gekkenhuis
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Dat Thialf-publiek waar jij hebt over hebt is publiek dat niet voor de sport komt maar voor de sfeer. Lees nu de tekst van Gekko nog eens. Ach, gezien jouw reactie zul je dat wel niet snappen... Touwens, ik heb zuid wel gehoord, en raad eens waar ik stond...
wouterD
Bankzitter
Berichten: 182
Lid geworden op: 27-12-2005 11:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door wouterD »

NN haakte een paar keer vocaal in op Zuid. Prachtig; als je iets wil bereiken werkt belonen altijd beter dan straffen.
Het lijkt me dat je op zuid een plek hebt, want het is bij mij nog geen een keer voorgekomen dat ik vanuit het NN vak de zuid tribune heb gehoord, wel zie je soms dat ze aan het klappen zijn maar zingen hoor je in het NN vak vrijwel nooit.
Andersom is het net wat aannemelijker :stan:
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

Skip schreef:Dat Thialf-publiek waar jij hebt over hebt is publiek dat niet voor de sport komt maar voor de sfeer. Lees nu de tekst van Gekko nog eens. Ach, gezien jouw reactie zul je dat wel niet snappen... Touwens, ik heb zuid wel gehoord, en raad eens waar ik stond...
Ongetwijfeld op Noord, maar omdat je MISSCHIEN niet mee zong heb je zuid misschien gehoord of niet. :lol:

Tuurlijk snap ik het wel, maar we blijven gewoon een trutig clubje wat betreft supporters op vele fronten.
NN gekkenhuis
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Misschien kan NN morgen zuidtribune roepen? Zodat Noord even stil is om vervolgens een enorm kabaal te horen vanaf zuid waar ze op in kunnen haken :mrgreen:
Corruption is everywhere, fight it!
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Fanatic 4-ever schreef:Misschien kan NN morgen zuidtribune roepen? Zodat Noord even stil is om vervolgens een enorm kabaal te horen vanaf zuid waar ze op in kunnen haken :mrgreen:
Dat zouden ze eingelijk een keer moeten proberen/doen :oops: Samen zingen! :stan:
r--dj
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 09-10-2008 14:51

Bericht door r--dj »

Net als bij Dinamo Zagreb :)
Trommel
Superfries82
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 24-10-2007 20:54
Locatie: Heerenveen

Bericht door Superfries82 »

Dat zouden ze eingelijk een keer moeten proberen/doen :oops: Samen zingen! :stan:
misschien moeten dan enkele leden van NN dan eens wat meer respect gaan tonen voor FF.... Met het gedrag van sommige leden in dit topic is het nog niet zo fantastisch gesteld. Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde :wink:...
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Feanfanlion
Nieuw talent
Berichten: 54
Lid geworden op: 19-10-2006 22:32
Locatie: Meppel

Bericht door Feanfanlion »

bdb schreef: Dat zouden ze eingelijk een keer moeten proberen/doen :oops: Samen zingen! :stan:
Goed plan!
Ik doe zeker mee, maar dan moeten we wel effe afspreken met wat voor soort nummer... bij bijv. PSV en NAC lukt het ook, alleen is daar de groep zangers een stuk groter. maar als je het niet probeert kun je het ook niet weten of het lukt. En dan niet 1x doen, en dan ophouden...wel effe doorzetten.

Ik kan mij voorstellen dat als je in Noord Zuid niet kunt horen. Dat is een normaal verschijnsel in stadions en zeker in het ALS. Als NN nl altijd zingt, hoor je simpelweg de anderen niet meer...
Bijv. afgelopen zondag heb ik in de Kuip niet goed gehoord dat Kalou is toegezongen door de harde kern van het legioen, terwijl dit toch lang is gebeurd.

Maar volgens mij moeten we deze discussie voeren in een ander topic.
Nog meer sfeer in Vak 426/427!!
Come on and sing for Heerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Misschien moeten de Capo's van Nieuw Noord en FF elkaar tijdens de wedstrijd op de hoogte houden van welke song er ingezet gaat worden. Dat kun je dan mooi op elkaar afstemmen.

Goed idee? :D
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik zeg, de capo op zijn stap op de midden stip. :D
Anti anti. :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Is dat niet iets voor Dingsdag?
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

haha ja kan hij daar mooi staan bij een topclub aangezien hij zegt klaar te zijn voor een topclub (zie dingsdag topic).
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Alles is al gezegt in dit topic, maar wou er nog wel aan toevoegen dat FF zeer kinderachtig bezig is, zoals we al jaren gewend zijn.
Als er bij de oprichting van NN afspraken zijn gemaakt dat NN zich moest distanceren van enkele dingen zoals busreizen, speler van het jaar e.d. dan lijkt het mij dat dat andersom ook zo was dat FF geen sfeeractie's zou doen.

Nu is de topper Milan hier, en dan willen ze de credits die NN al jaren opbouwd.

Schandalig
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Het gaat om de sfeer in het stadion. Of de sfeeracties nou bedacht worden NN, FF of Jan, Piet of Klaas, dat maakt mij niet uit. Je hebt immers beide hetzelfde doel voor ogen. Wel ben ik een groot voorstander van meer en betere communicatie tussen de twee supportersverenigingen, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

geert. schreef:Het gaat om de sfeer in het stadion. Of de sfeeracties nou bedacht worden NN, FF of Jan, Piet of Klaas, dat maakt mij niet uit. Je hebt immers beide hetzelfde doel voor ogen. Wel ben ik een groot voorstander van meer en betere communicatie tussen de twee supportersverenigingen, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.

Amen.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

cross'79 schreef:en dan willen ze de credits die NN al jaren opbouwd.
Je bedoelt: Credits die in je dromen waren opgebouwd.
Plaats reactie