FeanFan (supportersclub)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Lenstra » 05-12-2011 19:51

Ik zag wel een aantal stewerds met de bende lopen en toen ik bier ging halen binnen lag het allemaal "buiten" naast de deur :roll:
Lenstra
Selectiespeler
 
Berichten: 430
Geregistreerd op: 05-11-2011 16:40

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Frisian » 06-12-2011 16:52

Fanatic 4-ever schreef: Knap dat men doorgaat ondanks enorme korting op het sfeerbudget. Wel frappant dat die linten op Zuid wel mogen, terwijl het op Noord niet kan, 'omdat linten in de constructie blijven hangen en rommel geeft'.

Ik zou de informatie die je van je bronnen krijgt toch wat beter nagaan voordat je dingen gaat roepen.
Dat het budget niet zo hoog is dan dat van NN moge duidelijk zijn maar een ''enorme korting'''is niet aan de orde.

Op Noord mogen de linten ook gewoon, als je er inderdaad maar voor zorgt dat ze niet in de spanten komen.
NN en FF hebben dezelfde regels gekregen en daar is aan gehouden.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 06-12-2011 18:08

Niet helemaal waar, NN zou de slierten geheel zelf moeten opruimen. Dat wordt niet door stewards gedaan. Geeft verder niet, voor het budget doet FF het gewoon netjes, en dat mag ook gezegd worden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 06-12-2011 18:11

Frisian schreef:Op Noord mogen de linten ook gewoon, als je er inderdaad maar voor zorgt dat ze niet in de spanten komen.
NN en FF hebben dezelfde regels gekregen en daar is aan gehouden.


Dat klopt niet, bij Noord mogen ze per definitie niet vanaf de 'tweede ring' geschoten worden omdat er kans is dat ze in die spanten komen.

Over dat sfeerbudget: Ik weet niet wat het budget is, maar ik heb toch echt informatie van iemand uit het sfeerteam gekregen (exacte invulling geef ik wel per pb), dat het budget niet meer 20.000 euro maar meer dan gehalveerd is. Dan is er in mijn ogen sprake van een enorme korting. En zo hoog is het budget van NN niet eens trouwens, maar dat terzijde.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Frisian » 06-12-2011 18:31

Calimero schreef:Niet helemaal waar, NN zou de slierten geheel zelf moeten opruimen. Dat wordt niet door stewards gedaan.

Dat klopt, FF heeft het ook zelf moeten opruimen.
Er is geen steward geweest die heeft geholpen, misschien wel in de rust een paar sliertjes weggegooid.

Dat klopt niet, bij Noord mogen ze per definitie niet vanaf de 'tweede ring' geschoten worden omdat er kans is dat ze in die spanten komen.

Over dat sfeerbudget: Ik weet niet wat het budget is, maar ik heb toch echt informatie van iemand uit het sfeerteam gekregen (exacte invulling geef ik wel per pb), dat het budget niet meer 20.000 euro maar meer dan gehalveerd is. Dan is er in mijn ogen sprake van een enorme korting. En zo hoog is het budget van NN niet eens trouwens, maar dat terzijde.

Het waren trouwens geen shooters maar werplinten, deze komen niet zo hoog.
20.000 euro is het trouwens nooit geweest en zal het ook nooit worden, helaas.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 06-12-2011 18:37

Los van dat alles, het is natuurlijk te gek voor woorden dat een sfeeractie niet door mag gaan vanwege rotzooi, of dat een sfeerteam (die al heel veel tijd erin steekt) het op moet ruimen. Moet dan ook elke bezoeker na de wedstrijd met de bezem door het gangpad?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Frisian » 06-12-2011 18:40

Ben dit helemaal met je eens.
Als je namelijk ziet wat er na een wedstrijd allemaal voor troep ligt, vallen die slierten echt wel mee.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries82 » 06-12-2011 22:51

Zijn er toevallig nog ergens foto´s van deze actie?
Feanfan ben je niet even, maar je hele leven
Superfries82
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 24-10-2007 19:54
Woonplaats: Heerenveen

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 06-12-2011 23:54

Superfries82 schreef:Zijn er toevallig nog ergens foto´s van deze actie?

http://feanfanfoto.nl/?date=20111204
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-12-2011 12:34

Jammer dat de actie niet helemaal slaagde (aantal doeken te laat naar beneden), want het was een leuk idee. Meerdere doeken met een groot Heerenveen-logo en blauw-witte vlaggen: Simpel maar het levert meestal een mooi plaatje op.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 19-12-2011 12:41

De timing was het probleem niet. Het had meer te maken met de tijd die er nodig was om het doel goed uitgerold te krijgen, zo was mijn indruk van bovenaf. De 2 en de 0 gingen bijvoorbeeld tegelijkertijd van start, maar je ziet op de foto's dat de 0 sneller gaat dan de 2. Dat is soms gewoon niet te sturen. Het is maar net hoeveel tijd de mensen bovenaan nodig hebben, hoe goed de medewerking is, etc. Dat gedeelte vind ik alleen wel geslaagd. Kanttekening is wellicht dat het geheel (vlaggen plus vellen) er niet voldoende uit komt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-12-2011 13:40

Ik heb het niet helemaal gezien(stond achter een doek :wink:), maar als er twee doeken te laat naar beneden komen gaat er iets mis, en dat is jammer. Het is aan de bedenkers om te bepalen waar dat precies aan lag. Het lastige met relatief smalle doeken als deze dat ze al snel scheef gaan of niet zo snel naar beneden. Wellicht bij het einde van het filmpje alvast beginnen met uitrollen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor sch4-live » 19-12-2011 16:20

Goed idee en ondanks dat het kennelijk niet helemaal goed ging allemaal zag het er wel leuk uit. Waren de doeken gedrukt of geverfd ?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 19-12-2011 16:22

Bij het aftellen gingen de doeken naar beneden. Vanuit mijn positie zag ik twee doeken vrijwel op hetzelfde moment 'vertrekken'. Die 2 ging alleen sneller dan de 0. Waar dat aan ligt? Misschien is het ene vak wat oplettender en actiever. Misschien was de begeleiding bij de ene wat beter dan bij de ander. Ik weet het niet, maar ik vind het persoonlijk ook niet zo relevant. Naar mijn idee is het eindresultaat uiteindelijk gewoon geslaagd en daar gaat het om. Zelfs op de foto's zie je overduidelijk het doel van de actie, alleen bepaalde details kunnen hier en daar wat beter. Maar daarbij gaat het ook om ondersteuning van honderden of zelfs duizenden supporters. Een waterdicht systeem krijg je niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-12-2011 16:37

Superfries88' schreef:Ik weet het niet, maar ik vind het persoonlijk ook niet zo relevant. Naar mijn idee is het eindresultaat uiteindelijk gewoon geslaagd en daar gaat het om.


Vind ik niet, als de spelers het veld op komen en de actie is nog niet in zijn geheel te zien (al dan niet wel of geen deelname met die vlaggen) is het in mijn ogen niet geslaagd. Nu kun je allerlei dingen eromheen lullen als 'doel van de actie'(?), maar dat doet er voor mij niet toe. Ik geef gewoon aan dat ik het idee leuk vind maar de uitvoering beter had gekund en dat jammer is. Doe ermee wat je wilt.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Frisian » 19-12-2011 16:41

sch4-live schreef:Goed idee en ondanks dat het kennelijk niet helemaal goed ging allemaal zag het er wel leuk uit. Waren de doeken gedrukt of geverfd ?

Doeken waren geverfd.

Zoals Superfries88 al aangaf gingen de doeken met het begin van aftellen naar beneden.
Omdat de afstand naar beneden aardig lang is (30 meter) heb je de hulp van de supporters nodig, als er ook maar een paar de doeken niet over pakken heb je al een achterstand met het laten zakken, je zag dat bijvoorbeeld in de ''9'' terug.
Ook moeten de mensen met de vlaggen en vellen meewerken om het plaatje compleet te maken, dit is gedeeltelijk gelukt.
Al met al kunnen we toch terug zien op een geslaagde actie, vinden we zelf dan.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 19-12-2011 17:03

Dat kan (en mag) je natuurlijk vinden, maar het gaat er natuurlijk om welk meetpunt de organisatoren nemen. Hoe dan ook: op het moment dat de spelers het veld op kwamen was de opzet al overduidelijk en ging het alleen nog om de laatste details. De timing kan inderdaad beter, de medewerking op bepaalde fronten idem dito, maar ik vind dat het uiteindelijk om het totaalplaatje gaat. Afgaande op de foto's vond ik het persoonlijk voldoende, meer dan voldoende zelfs. Het is geen 10, maar dat geldt voor iedere actie.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor sch4-live » 19-12-2011 17:05

Frisian schreef:
sch4-live schreef:Goed idee en ondanks dat het kennelijk niet helemaal goed ging allemaal zag het er wel leuk uit. Waren de doeken gedrukt of geverfd ?

Doeken waren geverfd.



Mooi gelukt !ik dacht vanaf de overkant dat ze gedrukt waren.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 19-12-2011 18:06

Zeker het idee was erg mooi, alleen de uitvoering was een stuk minder. Ik was zelf bezig met beeldmateriaal voor de actie van NN, dus kon ook een goeie blik werpen op de actie van FF. En zeker vanaf de middenstip was het erg duidelijk dat het niet gelijktijdig was. De doeken niet, maar ook de vlaggetjes waren alweer weg toen de doeken er eindelijk waren. Dat is wel jammer, want nogmaals het idee was erg mooi.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 19-12-2011 18:27

Om mijn mening te verduidelijken, onderstaande foto is een actie van FF die ik schitterend vond, en gelijk aan moest denken toen ik zondagmiddag de doeken en vlaggen klaar zag liggen bij de voorbereidingen.

Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 08-05-2012 17:22

Waarom was de bekendmaking van speler van het jaar voorafgaande aan de wedstrijd? Dit vond ik echt grote onzin, haalde de spelers en het publiek totaal uit de wedstrijd en vond het totaal geen toegevoegde waarde. Je zag ook duidelijk aan Dost dat hij er op dat moment helemaal niet op te wachten zat.

Wat mij betreft kan dit gewoon wanneer de wedstrijden afgelopen is, aangezien het geen meerwaarde heeft als het ervoor is. Enkel alleen maar negatieve kanten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 08-05-2012 17:38

Dat werd vorig seizoen ook al gedaan, alleen kwam de toenmalige winnaar (Assaidi) die wedstrijd niet in actie. Ik ga er vanuit dat de club hier de uiteindelijke stem in heeft. De club organiseert immers allerlei activiteiten na afloop, dus wellicht gaat de voorkeur uit naar de uitreiking voor de wedstrijd. Dat is bij meer clubs zo.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 08-05-2012 17:42

Superfries88' schreef:Dat werd vorig seizoen ook al gedaan, alleen kwam de toenmalige winnaar (Assaidi) die wedstrijd niet in actie. Ik ga er vanuit dat de club hier de uiteindelijke stem in heeft. De club organiseert immers allerlei activiteiten na afloop, dus wellicht gaat de voorkeur uit naar de uitreiking voor de wedstrijd. Dat is bij meer clubs zo.


Dan lijkt me dat een belangrijk punt om naar te gaan kijken. Als sportman zit je er namelijk totaal niet op te wachten en zit je met de concentratie volledig in de wedstrijd. Bovendien lijkt het me voor FeanFan ook mooier na afloop, omdat het er nu doorheen gejaagd werd. Ik vind het daarbij ook geen meerwaarde om dat voorafgaande aan de wedstrijd te doen, vind het juist wel horen bij de festiviteiten op het veld na afloop.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor forca hveen » 09-05-2012 09:49

Eerder was het commentaar wel eens dat er na de wedstrijd bijna niemand meer op de tribune zat bij de uitreiking. Denk dat dat het argument is geweest om het voor de wedstrijd te doen.
Echter was het nu wel heel erg ongelukkig gedaan. Doe het dan voor het volkslied zodat je na het volkslied af kan trappen. Iedereen zat nu te wachten op de aftrap en dan krijg je ineens nog eentje op het veld voor de speler van het jaar.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Beetle » 07-06-2012 16:59

Wat triest dat in de terugblik in Feanfan 6, juni 2012, Michel Breurer totaal is genegeerd! Wel veel aandacht voor Geert Arend, Gerald, Michal, Victor en Daryl (terecht allemaal) maar als een speler als Michel na acht jaar aan de weg wordt gezet, tegen mijn zin in trouwens, hoort daar toch aandacht aan te worden besteed??! Op zijn minst wat uitleg over het vertrek (als dit nog steeds aan de orde is) vanuit de club en Michel zelf was wel welkom geweest.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 07-06-2012 20:47

Over Breuer is nog geen definitieve beslissing genomen, dus van negeren lijkt me geen sprake. Ik denk dat de redactie in kwestie afwacht wat er gaat gebeuren. Een afscheidsinterview kan tenslotte altijd nog. Valt me trouwens wel tegen dat Jans het verzoek heeft afgewezen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 08-06-2012 12:41

Superfries88' schreef:Over Breuer is nog geen definitieve beslissing genomen, dus van negeren lijkt me geen sprake. Ik denk dat de redactie in kwestie afwacht wat er gaat gebeuren. Een afscheidsinterview kan tenslotte altijd nog. Valt me trouwens wel tegen dat Jans het verzoek heeft afgewezen.


De club heeft aangegeven niet verder te willen met Michel en visa versa. Beide willen eerst kijken naar verdere opties en in 99,99% van de gevallen betekent dit gewoon vertrek. Dat Feanfan het zo waardeloos interpreteert en waarschijnlijk dus gaat wegwuiven, ben ik het inderdaad met Beetle eens. Zeker over Breuer had wel een stukje mogen staan, ongeacht zijn keuze eigenlijk.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Calimero » 08-06-2012 12:47

Feanatieke schreef:Is dat zo? Gisteren zei Hansma nog wat anders:

Dan heb ik die gemist, want in eerdere stadiums werd nog duidelijk gezegd dat ze eerst willen kijken voor verjonging en vernieuwing van de selectie, en zo de zwakkere posities proberen een keer in te vullen. Bovendien lijkt me door de komst van Raitala de kans erg klein dat Breuer zelf er nog op zit te wachten, al wist Feanfan dit natuurlijk nog niet.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Superfries88' » 08-06-2012 13:02

Calimero schreef:De club heeft aangegeven niet verder te willen met Michel en visa versa. Beide willen eerst kijken naar verdere opties en in 99,99% van de gevallen betekent dit gewoon vertrek. Dat Feanfan het zo waardeloos interpreteert en waarschijnlijk dus gaat wegwuiven, ben ik het inderdaad met Beetle eens


Heerenveen heeft op drie verschillende momenten (27 maart, 6 mei en deze week) aangegeven dat het om een formeel vertrek gaat. Niet definitief, dus FeanFan interpreteert het wel degelijk correct. Het is gewoon nog onduidelijk wat er gaat gebeuren en dus is een afscheidsinterview voorbarig. Het lijkt mij ook logischer om de definitieve beslissing af te wachten, daarna kan je hem altijd nog interviewen. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: FeanFan (supportersclub)

Berichtdoor Ultras'01 » 09-06-2012 08:46

Superfries88' schreef:Valt me trouwens wel tegen dat Jans het verzoek heeft afgewezen.

Hoezo heeft hij afgewezen?
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten